[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

martinique

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:43

Ik zag het op facebook ook al voorbij komen, gefeliciteerd! Snel gegaan allemaal!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:04

Ja hij is nu officieel van ons! Alleen komt hij pas over 2-3 weken.. Aangezien ik vrijdag weg ga..

En bedankt :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:21

Posh.. : nee we hebben veder nog geen plannen gemaakt, we gaan wel in december onze huwelijks reis doen, ;) en veder moeten we nog ff kijken hoe en wat, willen volgenjaar tussen maart/aug ofzo doen,

ja komt goed zodra ik hem heb ga ik foto's maken van hoofdstel,..

Gefelicteerd :)

Zo fotoshoot gehad vandaag :)
was gezellig en gave foto's met mijn Camara, dus ga ze ff uitzoeken en bewerken enz,
hiervast 1

Afbeelding

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:40

Superleuk Duijfje! Veel plezier gewenst met die knappe bink! :D

Ben benieuwd naar de foto's, Joyce! Die ene ziet er al leuk uit! :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:59

Bedankt voor het welkom heten!

Cherell, haha, ja, moet eens leren wat meer te lachen op mijn paard ;)
Martinique, ja, klopt. Ik heb BuitenZinnig overgenomen, en daarbij ook de bokt naam (was eerst soeske)
Babeau, ja, zeker! Lekker afwisselend ook :)
Geeske, mooie foto's van je knappert! En jij ook bedankt :)
Duijfje, Veel plezier met je nieuwe aanwinst! Duurt lang dan he, dat wachten..
Moonfever, ben benieuwd naar meer foto's!

Vandaag Goya weer even gereden, zijn er een poosje uit geweest ivm. geen bak hebben (rij wel in de bak van de buren, maar ze hebben daar een hond lopen die ook gewoon achter Goya aan gaat, niet zo prettig tijdens het rijden). Ben nu een tijdje bij een vriendin en pakken het weer op. Ging erg lekker!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:05

Ja wachten duurt te lang! haha

@Joyce lekker in kleur :)

Hm kunnen ze de hond dan niet tijdelijk vast leggen?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:14

Des te leuker is het als hij er is!
Zal het binnenkort eens vragen. Ik kan ook het hek dicht doen (gaat hij niet doorheen), maar vergat het steeds, of ik zag de hond niet en dan was hij er in ene :P

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:18

Klopt :)

Zadelpasser is ook al ingelicht maar die kan pas 8 april -O-
Even iets verzinnen voor tegen die tijd haha.

Ja het hek dichtdoen is natuurlijk veeeel makkelijker hahah :D
Loopt je paard dan ook niet steeds naar de uitgang als het hek open is?
Bij ons weten ze het gauw genoeg hoor...

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:21

Afbeelding
Heb er al paar op Fb staan zijn er ruim 500 :O kom nu pas thuis, groene hoofdstel duurt tijdje voor die binnen is want komt uit Belgie haha
Laatst bijgewerkt door MachoPablo op 17-02-14 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:21

Dat duurt nog wel heel lang zeg!
Nee Goya is wel braaf te sturen gelukkig. Rij ook altijd in het land met de bordjes als bak zeg maar. Hij heeft dan alle mogelijkheid om weg te lopen het land in maar gaat altijd goed gelukkig :)
Maar ken ook zat paarden die er gewoon uit rennen hoor, als je lekker aan het galopperen bent :P

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:25

Joyce
500 foto's !! My god!

Suzanne
Ja best wel.. maar ja als ik hem maar voor juni heb haha.
Dat is wel beter.. Bij ons wil toch echt merendeel de bak uit rennen als iemand heb open laat staan.

Toen mijn vader de kliniek aan de lijn had zeiden ze ook dat PRE's heel anders worden gereden. Merken/ doen jullie dat ook?
Ik merkte toen ik erop zat ik eigenlijk niet aan de voorkant hoef te komen en verder dat hij heel gevoelig is.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:38

Dat moet toch wel lukken hoop ik voor je!

Ja, het is wel anders, rijden op een PRE..Ik merk veel meer samenwerking. In Spanje worden ze ook wat anders gereden over het algemeen, wat nog wel eens verwarrend kan zijn voor het paard. Wij rijden toch een beetje anders. Het is vooral voelen, aanvoelen en respect hebben naar het dier. Dat moet uiteraard altijd, maar als je de samenwerking 1x hebt, gaan ze voor je door het vuur

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:55

Dat heb ik heel erg gemerkt toen pablo net had men men was echt niet grappig, en nu is hij zo gericht op mijn, hij gaat ook echt door vuur voor me red me elke x weer, <3

zo nu me eigen foto's nog uitzoeken gene die ze willen zien haha ga ze zo op fb gooien mis topic maken ;)

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:56

Met die samenwerking ben ik het ook helemaal eens! Ik merk dat ze meer dan "doorsnee paarden" meedenken en hun best doen. Hier heeft kwaad worden (eigenlijk is bij geen enkel paard echt kwaad worden goed ;) ) geen enkele zin, als je ze met respect behandeld, krijg je het ook dubbel terug en krijg je er veel meer van gedaan! Ze hebben heel wat pit, maar als ze je vertrouwen, gebruiken ze die heel positief! :j Ik zelf vind hun 'aparte karakter' helemaal geweldig! :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:13

moonfever, gave foto!

Grappig dat iedereen hetzelfde ervaart!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:17

Nee, kwaad worden maakt een duiveltje wakker in Chimanga geloof ik! Een keer met je stem waarschuwen kan wel, en helpt vaak ook wel wat, maar als je "gemeen" of "gefrustreerd" gaat worden, wordt het echt alleen maar erger...

En Duifje, nogmaals gefeliciteerd, t is een knapperd zeg!

Zo, vandaag even balkjes gedraafd met Chim om haar achterbenen te trainen. Als ze aan de longe loopt dan neemt ze bijna alle balkjes in 1 x, en later doet ze t super goed. Als je er op zit vind ze het heeeeel spannend en moeilijk :P Dus voorzichtig een paar keer gedaan en toen weer lekker verder gereden zonder haar al te veel lastig te vallen met andere dingen... Even gewoon samen ontspannen is ook wel eens fijn!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:03

duijfje gefelisiteerd , en sterkte met je arme RUIN :') . nu afwachten tot je foto' kunt showen .

moon ben benieuwd naar de andere foto's

ik vind de qruzado bij ons makkelijker dan mijn shire :+ hij is van zich zelf ook compacter en dus makkelijker bij elkaar te rijden en buig oefeningen etc. te rijden . ook rijd ik hem op m'n pinken .( maar dat probeer ik wel met elk paard).

dat je paard niet een keer achter de hond aan gaat , mijn paard durfde dat eerst niet tot ze van mij een keer moest om hem de bak uit te drijven :P nu komt i echt niet bij d'r in de buurt als ze dat niet wil :+ dan moet i voor 800kg rennen .

had ik nu alles gehad :')
Laatst bijgewerkt door cherell0 op 18-02-14 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:29

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:37

:D
Helaas kan ik op feest boek niks zien , dan moet je inloggen :(

Wel leuke foto's
Ben wel nieuwsgierig naar de reden om zonder cap te rijden ? ( heb zelf nog 2 strijd wat betreft de cap )

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:57

cherell0 schreef:
:D
Helaas kan ik op feest boek niks zien , dan moet je inloggen :(

Wel leuke foto's
Ben wel nieuwsgierig naar de reden om zonder cap te rijden ? ( heb zelf nog 2 strijd wat betreft de cap )

Klopt staan nu openbaar dus als je goed is ken je ze nu allemaal zien. :-)

Ik rij buiten altijd met cap als we foto gaan maken rij ik vaak ff zonder cap en ik de bak als x in de bak rij opzich altijd zonder 1x in jaar dat hij de bak ziet haha

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:27

Ik rijd eigenlijk ook altijd zonder.. Gemakzucht denk ik.. en ik vind 't gewoon niet lekker zitten, warm etc :P En in de winter draag ik liever een muts :')

Gave foto's Joyce!! :D :D :D

Ahhh toch geruind, zonde hoor :P Laat hem maar snel jouw kant op komen! :D

Zou graag willen weten wat het verschil is tussen PRE en normale paarden.. Maar hier een lompe, boerse Fries :') Die is vooral qua gangen ff heel erg wennen hahaha. En het is lastig om hem in een goede houding te rijden..

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:50

kan ze op de tablet nog niet zien , dan moet ik facebook instaleren ... en dat verdom ik , ik ben geen schaap :o

ik heb die cap echt ingehamert zitten (behalve de pony waarmee ik begon , die was er bang van :+ en gevaarlijker met als zonder cap)
en ondanks dat die cap minimaal 1X m'n lven heeft geret kan je met cap ook je nek breken ...
blijft lastig :+

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:45

Ik rijd aaaaaltijd met cap. Nooit maar dan ook nooit een haar op mijn hoofd die vrijwillig gaat rijden zonder cap. Ik heb een fijne cap, ik vind t gewoon bij mijn vaste rij-uitrusting horen en heb er totaal geen last van.

1x met een fotoshoot in 31 graden heb ik er 5 minuutjes zonder cap op gezeten met 4 mensen om mij heen :P Toen was ze zoooo loom dat we haar in een hoekje neer hebben gezet en ze daar echt niet uit kwam. Maar als ik zou gaan draven of galopperen -> Cap op...

Bij ons op stal is het btw ook gewoon verplicht omdat ze FNRS gekeurd zijn. Thuis doe ik het ook altijd. Ik vertrouw het gewoon nooit blind dat alles wel goed gaat. Mijne reageert heel vaak heel cool op dingen, maar als ze een keer aan de kletter gaat heb ik ook werkelijk helemaal niets meer te vertellen tot ze klaar is. Ik zie het een beetje als een gordel om bij het autorijden, een helm op als je op de motor stapt en een kaartje kopen als je met de trein gaat... het hoort nu eenmaal bij 'de sport'. Het is er voor bedacht en het is verzekeringstechnisch allemaal ook veeeeeel beter te bevechten als je een cap droeg tijdens een ongeval. (hierbij beweer ik niet dat een cap je altijd kan redden oid.)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:48

Hahaha ik denk dat idd makkelijker is zonder dan met.. mijn heeft 1x me leveb gered dat zonder ree anders was nu blind geweest

Hahaha natas kom maar op pablo ervaren hoor

Idd zonde ruinen hoop snel jou kant op komt..

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:45

Ja bij ons op de manege is het inderdaad ook verplicht, en dan denk ik er ook niet meer over na of ik 'm wel/niet draag. Maarja, dan rijd ik ook niet op mijn eigen paard en juist altijd op de paarden met mongolische trekjes of nog helemaal groen. Dus ik vlieg er nogal eens af. Of met springen, vind ik het ook zeker geen raar idee :P Een balk/staander koppen is geen succes :P

Heb ook vaak ongelukken zien gebeuren juist door de cap.. Maarja, niets is waterdicht. Ik geloof zeker in geval van een klap op het asfalt/tegen een boom/bakrand oid dat zo'n cap wel echt kan beschermen :j