[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:46

Het is eerst een stukje door de polder en dan het bos in :D. Dus best wel een leuk stuk om te rijden. Je kan ook makkelijk het strand op, maar dat durft een stalgenootje van mij die mee gaat nog niet aan met haar paard....

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:01

Martine, deze week valt het weer mee het is lekker nazomer weer bij ons, dus mij hoor je niet klagen.

Esther veel plezier met je les vanmiddag en je geplande buitenrit.

Denise, Dank je voor het compliment het rijden gaat op zich goed ze is alleen heel fris en heet waardoor wij wel eens een discussie over het tempo hebben dus als ik haar dan niet even los kan gooien ga ik maar een eindje over het fietspad kan ze even voluit draven en haar energie kwijt. Anders blijf ik daar tegen vechten en heb ik niet lekker gereden.
Van de week was ik tijdens het rijden aan het proberen om haar galop te verbeteren en het is net een diesel hoe warmer hoe heter, we beginnen dan heel ontspannen maar na een keer of 2 aanspringen wil ze niet anders meer dus iedere keer als we dan stappen probeert ze snel aan te springen en ze is behoorlijk snel en handig daarin.
Toen kwam er iemand kijken en die dacht dat ik er net opzat dus die zei heel droog "ze is lekker fris vandaag" en toen zat ik er al een tijdje op zal ik maar zeggen. Maar ik heb haar liever zo fanatiek dan een die flegmatiek is. Ik kan er meestal wel om lachen (behalve gisteren toen was ik er even klaar mee). ik ben toen maar naar buiten gegaan dan koelen we samen weer af.

Ingrid.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:33

Alicia, hahaha, ja ik kan me het zeker voorstellen.. :D ! Chico is er ook zo 1... Echt een held op sokken! En dan niet voor iets wat écht eng is, maar opvliegende vogels, stilstaande pionnen, een hooikar die er al een heeele tijd staat etc etc.. :') . En dan nog niet over de snelheid gesproken he? Heb op veel paarden gereden, en allemaal konden ze wel eens schrikken ofzo, maar zo snel als Chico heb ik ze nog niet meegemaakt := . Het is dan idd echt een kunst om te blijven zitten... weet er alles van! We blijven er idd wel scherp door haha _O- .

Ellis, haha die 1e foto is echt geweldig van je zwarte man... :D

Hosante, ahh wat sneu dat er 1 op de kliniek staat :(:) . Hopelijk snel weer beter en wel thuis... En een leuke foto zeg, flink barokding!

Nati, lekker rustig beginnen, en veel vertrouwen opbouwen vooraf, dan komt het wel goed! :) Toch altijd spannend, weer met een nieuw paard gaan beginnen, maar komt vast helemaal goed!

Martine, hmm, nog geen palomino erbij dus... :+ . Nog even geduld hihi. Balen dat het geen rij-weer is.... hier zijn de temp nog wel goed, niet te warm, niet te koud. Vindt het nu ideaal..

Esther, spannend, veel plezier met de buitenrit alvast! Ik heb ook les vandaag hihi :D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:23

ingrid - ik heb er ook liever een die wat heter is dan een waarbij ik echt moeite voor moet doen.
heike is ook echt een diesel (af entoe :D ) maar als ze eenmaal gaan dan zijn ze ook heel fijn
wanneer heb je weer wedstrijd?

Ilona - veel plezier met je les

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:43

Ellis je veulen in het stro is echt super als het zo blijft hoef je er in ieder geval niet over in te zitten dat hij een stresskip word :D

Even iets van mij afschrijven sorry maar ik moet het even zeggen , lees vaak mee met het topic over een groep geredde PRE veulens in Spanje en staat er dit.

Citaat:
Is er in Spanje eigenlijk geen goed tehuis voor ze te vinden ?

Als dat mogelijk was geweest dan had ik ze waarschijnlijk al niet moeten redden in de eerste plaats.
Bovendien zou ik ze dan nooit naar Ndl.,B en D brengen !

Dan krijg ik zon gevoel dat hier alle paarden mishandelt en slecht verzorgt worden wat dus helemaal niet waar is natuurlijk zijn er wel gevallen en nu met de crisis hebben mensen geen geld bijv maar de echte paardenliefhebber laat zijn paarden niet verhongeren ook al is het een Spanjaard. , dit jaar heeft mijn schoonvader ook meerdere ondervoede en slecht verzorgde paarden gekocht meestal van mensen die dan een paard kopen en niet wetend wat dit inhoud , maar goed een van deze paarden was een D pony en is doorverkocht aan Carlos dit is een hele bekende dressuurruiter die hem wou hebben voor de lessen eenmaal bij hem thuis zag hij dar er veel meer in het beestje zat en de pony nu genaamd dark boy is 3e geworden bij de spaanse kampioenschappen jeugd dressuur. Laatste keer dat ik hem zag kwam hij rennend op me af (Carlos) hey herken je hem nog dus ik zeg ja aan zijn witte voetjes haha de pony zag er zo super uit was gewoon een ander paard.

Ik wil niet zeggen dat dit meisje geen goed werk heeft gedaan hoor maar ik vind het een beetje overdreven en ik heb bijv nooit iets gehoord van deze veulens ook niet dat ze eigenaars zochten en ik reis wel wat rond door Alicante.

Voorderest alles goed hier :D

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:08

Denise, 7 nov. ga ik het weer proberen in de L2 hopelijk hebben we de galop dan onder controle, hoeft niet perfect te zijn maar wel een beetje gecontroleerd. Lijken de overgangen ook wat beter. (het gekke is dat ze niet overdreven sterk wordt gelukkig)

Jus, Ik ben er van overtuigd dat er in Spanje over het algemeen goed voor de paarden wordt gezorgd. En ook in Nederland hoor je de meest bizarre dingen over verwaarloosde paarden dus hier is het ook niet altijd een paradijs.

ik moet zeggen dat ik wel een tijdje meegelezen heb maar nu niet meer, en als ik plek had mocht er zeker een komen ik wil er graag een PRE of Lustinao bij hebben voor de toekomst. Hij moet wel een beetje maat hebben alleen.

Ilona, Boukje is inderdaad een flink paard, ruim 1.68m en billen van een dikbil. (ze heeft boommaat 6 nu)

Ingrid.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:22

Judith Helaas komen schrijnende gevallen van verwaarlozing en/of mishandeling ook hier in NL voor, niet alleen in Spanje.
Zeker nu er bij velen crisis is kunnen sommige mensen het onderhoud niet meer betalen.
De slachterij in Nijkerk krijgt 2x zoveel paarden per week te slachten als voorheen.
Daar zitten gezonde paarden tussen, maar omdat ze niet worden verkocht zien die mensen geen uitweg meer en laten ze slachten.
Eigenlijk is het heel triest dit.....
Kan me jouw gevoel ook wel voorstellen, net alsof alle Spaanse paardenhouders niet goed zijn voor hun paarden en over 1 kam worden gestreken.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:46

judith zoals hierboven mij al is geschreven ook hier in nederland is het niet koek en ei, en ik snap best jou gevoel want het is niet leuk om zoiets te lezen, maar weet voor jezelf dat jij wel goed bent voor je paardjes en dat er overal wel in de wereld mensen zijn de dieren mishandelen

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:54

Denise getver, dat klinkt niet echt lekker en dat nu al.. ;( maar ach je kan wel weer wat doen met je vent, gaat 't goed tot nu toe?

Ingrid oh bij jullie dus nog wel aardig weer! Gelukkig maar. Haha een lekker fris paardje heb je dus :D

Ilona oehh lees hieronder maar! Haha Chico is dus een driftkikkertje? Lekker heet :P bij jullie goed rijweer dus?

Jus mm snap wat je bedoelt, het is makkelijk te generaliseren maar het is dan ook niet eerlijk naar degenen die het wel goed doen toe. Hier is het hetzelfde verhaal, kijk de luxe als in NL is er gewoon niet en er zijn veel mensen die echt slecht doen met hun paarden maar er zijn ook heel veel mensen (degenen die niet in het toerisme werken vooral...) die echt alles geven wat ze kunnen voor hun paarden.

En verder.... JOEPIEEEEE we zijn net bij het palominootje langs geweest, ik had zo nog m'n twijfels maar manlief was zo enthousiast, en nou hij had gelijk... Het is echt nog een jonkie, amper anderhalf jaar oud aan z'n tandjes te zien, maar al lekker stevig (zeker voor hier) en flink wat spieren (wederom voor hier..) erop. Het is een volle berber volgens de eigenaar en zo ziet hij er ook wel uit. Hij heeft enorm veel energie en is nogal een dondersteen, beetje hetzelfde karakter als Dari. Anyway, in principe kunnen wij onszelf de nieuwe eigenaars van Mouza noemen! Haha die naam hebben we al voor hem bedacht, hier noemen ze een palomino 'banaan' en Mouz(a) is weer banaan in het Arabisch :D hij blijft daar nog even een weekje staan totdat het bij ons thuis allemaal klaar is, hij staat op amper een km afstand dus dan wandelen we hem gewoon naar huis.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:58

Heey

Dankjulliewel :D.

Debby: Ze gaat er nu ook nog niet helemaal van af hoor, ze blijft tot ze 5 maanden is. Wel zijn we aan het afbouwen met het drinken ;).

Ellis: Wat een heerlijke foto's zeg :D.

Hosante: Beterschap voor je paardjes :(:).

Anouk: Haha, gekke Sam :D.

Martine : Wauw super :D. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :D.
Laatst bijgewerkt door moppielover op 07-10-10 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:58

Wauw Martine, gefeliciteerd!
Dat vraagt natuurlijk om foto's van jullie banaantje... :D

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:00

martine: gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! je krijgt al een leuke verzameling zo ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:06

Martine gefeliciteerd! Ik verheug me op foto's van jullie nieuwe aanwinst. Wat ben je van plan met jullie kudde te gaan doen?

Judith: Helaas is het een wereldwijd gegeven dat dieren mishandeld worden. dat is niet alleen maar op één plek. Was het maar zo, dan konden we er korte metten mee doen! Ik denk ook altijd dat de wereld verbeteren begint bij mezelf. Zodoende ben ik ook goed voor de paarden, die met mij te maken krijgen. Momenteel geen geld, geen plek en veel te veel onzekerheden. Met 3 paardjes is het al een hele zorg. Dus ik breng het geduld maar op om zodra het allemaal kan een PRE te gaan zoeken. Jij zult de eerste zijn die dat te horen krijgt als de tijd er voor rijp is. Ik denk dat ik er wijzer aan doe om nog even te wachten. Avispado is bedoeld voor een andere eigenaar er wacht een ander paardenleven op mij. ;) Ik doe mijn hoed af voor Carlos!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:09

Angela Aline Anouk en Mies dank jullie wel! Ben er zo blij mee! Het wordt inderdaad wel een hele verzameling zo := maar straks thuis kost het toch weer een heel stuk minder dus is het best mogelijk, we waren eigenlijk niet op zoek maar deze is zo'n leukerd! Snap manlief helemaal waarom hij verliefd erop is geworden haha. En heb liever jonkies omdat je in ieder geval zeker weet dat ze niet al jaren hardhandig met niet passende zadels door 100 verschillende mensen gereden zijn oid. Ga even kijken voor wat foto's! Heb er een paar gemaakt net :D wat we ermee gaan doen.. Tsja voorlopig nog niet veel want die drie ukkels zijn nog te jong! Gewoon van genieten!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:14

martine - gata heel goed tot nu toe, hij pakt het heerlijk op we doen nog super voorzichtig maar we gaan wel voorruit :D
nee het klinkt zeker niet lekker 9 graden maar zoals ilona al zei als je bezig bent is het wel lekker

en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:15

lakshmi schreef:
...we waren eigenlijk niet op zoek maar deze is zo'n leukerd!

Waar ken ik die uitspraak toch van...? O:) :D 8-)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:16

Afbeelding

Sneaky :=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij staat daar normaal trouwens niet hoor, de oude eigenaar (die man die erbij staat) had hem even laten voorlopen en toen even daar geparkeerd.

En thanks Denise!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:17

Aline haha oh oh jullie hebben ook al zo'n verzamel virus..? :P

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:22

Ohh wat een leuk boefje! Ziet er goed uit :9

Uhm ja, ik heb het ook al lang te pakken dat virus. Heb al vaak hevige pogingen gedaan me in te houden, maar soms tevergeefs ;)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:23

Oeiiiii,daar hangt wat leuks aan de boom! :P

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:33

Aline ja wat een droppie he, het is wel een echt boefje met nogal veel energie haha. Mmm ik zie dat jullie verzameling ook wel goed gelukt is :+ hoeveel hebben jullie er nu staan? Haha wij willen ook niet per se heel veel paarden, maar dit was zo'n leuk snoepje dat we hem niet konden weerstaan!

Gab hahaha de olijvenboom groeit ook bananen!!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:36

Martine gefeliciteerd!
Zo op de foto ziet ie er erg leuk uit!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:43

Martine: Wat een leukerd zeg! Je krijgt zo inderdaad een leuke verzameling. Vos, zwart, valk, palomino. Eigenlijk moet je ook nog op zoek naar een schimmel en een bruine :D. Dan heb je wel de meest voorkomende kleuren geloof ik ;).

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:59

Haha, ja, zoals Esther zegt: Van elke kleur één. Bont ook nog?

Zonder gekheid idd een heel leuk beestje! Wat een plaatje. Om verliefd op te worden!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:10

leuke foto's martine echt een leukerd ben ook benieuwd hoe die uitgroeid