[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:04

Karina schreef:
Branka ook lekker weekend, nou ik geniet lekker mee hoor van de verhalen. Wat is er loos tussen je katten denk je? Met mijn twee kittenzusjes gaat het heel goed, twee donderstraaltjes zijn ... eigenlijk altijd samen. Spelen met elkaar en met de honden, leuker als televisie zijn ze ;)

Meestal is er niets mis met de heren en zijn ze vreselijk saai. Liggen languit op bed, soms de ene op het hoofdeind en de andere op het voeteneind en soms plakken ze tegen elkaar of ligt de ene op en de ander onder bed. En soms, heel soms, lijken ze elkaar op de zenuwen te werken en vliegen ze achter elkaar aan (kan ook spelen zijn) of is het gemekker en soort van gekrijs. Catfight. Brul van mij en de heren zijn weer rustig om een paar minuten later weer tegen elkaar aangeplakt op bed te liggen.

Karina schreef:
Nou de onthulling van Het Projekt nadert hoor 8-)
Ik ben er behoorlijk stuiterig van.
Naar verwachting kom ik morgenmiddag bij jullie terug....... :+

Ben benieuwd! Ga morgenmiddag of -avond dan maar even bijlezen! :D

laulau85 schreef:
Branka haha ja dat tetteren kan heel handig zijn. Heb een keer bij een vriendin van mij voorgelezen met de proef en toen begon het ineens zwaar te hagelen en ze reed onder een soort van golfplatendak... Dat was me een gekletter en ik maar kwekken haha....
ennuh zijn alletwee de katten nog heel??

Hahaha, doet mij aan woensdag denken. De meeste mensen gingen aan dezelfde kant van de ring staan, bij E. Dus ik ook, wel zo handig en dan sta je niet vlak naast elkaar te tetteren. Gaat er iemand in de naast gelegen ring toch vlak achter mij staan voorlezen en zo dat ze mij probeerde te overstemmen. Bedacht mij dat ik daar best overheen kon :+ Achter mij werd het toen toch wat stiller....

Katten zijn zo te zien heel. Ene ligt tegen de drempel en ander ligt achter mij. Vermoed dat ik wel wat plukjes haar terug zal vinden, maar goed de heren zitten royaal in vacht en het is warm genoeg :D

heikedenise

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:40

Anouk – fijn dat het rijden lekker ging en toch nog de ontspanning er weer in gekregen super hoor en frank ook nog gereden en met de kinderen naar de bios geweest wat een topdag.
Wanneer ga je trouwens weer starten

Laura – ik zat in de auto van de baas moes onder werktijd wat voor de baas doen dus moest me op tijd weer melden van de baas dus sorry een andere keer ;)
En fijn dat het rijden lekker ging en toen heike zijn tand werd getrokken mocht ik 2 weken niet met bit rijden voor de open wond en dat heb ik toen netjes ook gedaan ik ben wel bitloos gaan rijden.

Mies – dat denk ik ook en wil eigenlijk ook niet denken hoe dat voelt arm ding :+
Fijn dat het weekend zo top was en wat was de clinic als ik vragen mag.
En ook lekker weer met shannon bezig super wanneer is jullie wedstrijd weer gepland?

Saida – he wat vervelend van tommie hopelijkt is het vandaag wat geslonken en heeft die er minder jeuk aan.
En rints ook een beetje vieze ogen hopelijk heeft zij er ook niet al te veel last van.

Angela – gefeliciteerd

Kelly – adorno ziet er als altijd weer super uit

Reageer morgen verder bij op de helft van 412

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:42

goeieavond dames. ja ik is er ook nog....
nou zijn de grootste kwebbels een paar daagjes er van tussen, is het nog druk haha.
deze week nog een paar vrije daagjes gehad, nouja vrij. ben met de bakberegeningspomp aan het klooien geweest. wil het automatisch hebben, maar de bron waar de pomp op stond liep telkens leeg. nu op een andere (oude) bron gezet en die moet het wel blijven doen. paard erbij is natuurlijk ook weer extra werk zoals elke dag de schrikdraad een stukkie verzetten zodat ze gedoseerd vers grasland krijgen en sam weet ook heel goed wat schijten is. pfff met z'n 2-en elke dag een volle kruiwagen. anouk schept ook regelmatig gelukkig.
vanmiddag nog eens een partij des-foto's zitten kijken. dan valt toch wel op dat ie door het castreren nogal wat behang is kwijtgeraakt. was er door iemand voor gewaarschuwd maar de da zei dat ie dat nog nooit gehoord had. naja het bewijs is des dus voor alle pre-hengst-eigenaren die willen castreren zeg ik: weeg dat mee in je beslissing.

madelief: dat noordhollands is het noooohhhh dat je gebruikt...

esther: sauna is echt lekker, je voelt je herboren na een avondje en zeker als je na een flinke zweetbeurt stevig scrubt en vervolgens afspoelt. met warm weer begin ik altijd in het ijskoude bad, heeeeeerlijk. van de week mocht de saunameester(es) na een saunasessie een halve emmer gecruncht ijs over me heen kiepen. ze zei nog: weet je het zeker??? frankie bluft niet dus tuuuurlijk. was nog lekker ook.

eline: goh petra naar frankrijk? ze heeft er weleens een onhandelbaar paard mak gemaakt volgens mij. heb je dat filmpje ook te zien gekregen op de avond?

saida en denise: was een gezellig uitje die megamindy film. ik ging sowieso al mee voor de kids, maar yolanthe zag er ook wel erg lekker uit. vind haar toch al een schoonheid dus dit was meegenomen. bios hier (zaltbommel) is een auditorium in het voormalige golden tulip hotel, nu regardz hotel. kosten voor een filmkaartje ligt rond de 6 euro dus je kunt je geen bult vallen als het tegenvalt (of als er 1 in slaap valt....)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:47

Kelly Ik kan me voorstellen dat je op hem valt,hij heeft ook iets wat mij heel erg aantrekt :+:
Is het plan dat hij ooit van jou gaat worden?Ennuh...als je een keer naar Beekbergen gaat en 'foto's van het rijden wil hebben hou ik me aanbevolen,en karina assisteert mij dan :D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:59

Anouk -> Ik heb nog nooit een pad gezien aan de slootkant, wat niet wil zeggen dat ze er niet zijn.....
Het zou idd kunnen dat hij er eentje heeft gevonden, alleen heb ik dat dan niet in de gaten gehad.
Het zou kunnen dat het masker zelf haar irriteert, al is het niet van nylon voor zover ik weet.
Ik ga maar zo'n sliertengordijntje ;) voor haar aanschaffen, eentje van leer.

Cyrina -> Tommie heeft niet geschuimd of gekwijld, en rode mieren komen bij ons niet in de polder voor.....

Esther -> Heb je net de instructrice gevonden die bij jullie past, gaat ze 3 maanden weg..... ;)
Maar aan de andere kant; het geeft jullie ook weer meer voordeel als ze straks weer terug is!

Laura -> Na 1 dag mag je al weer gewoon rijden, hoor!
Bij Rintske zijn er vorig jaar 3 doppen en een hoektand weggehaald, en de volgende dag mocht ik weer rijden.
Met Tommie gaat het nu beter, de zwellingen zijn nog niet helemaal weg maar al flink verminderd.

Angela -> Gefeliciteerd! Leuke start!

Kelly -> Ik zou niet weten hoe ik Rintske anders in m'n eentje zou moeten laden.....?
Er is nl lang niet altijd iemand bij me die me kan helpen, dat zou betekenen dat ik bijna niet weg kan met haar alleen vanwege het risico met laden.
Als ik alle risico's wil ontlopen met haar, dan had ik haar niet eens moeten kopen. ;) :P
Maar bedankt voor de waarschuwing, ik begrijp dat je het goed bedoelt. :Y)

Beda -> Super dat Alegra lekker dichtbij staat!
Nu kan je haar lekker vaker zien en van haar genieten!
Mocht je nog stalling zoeken voor haar voor de winter; bij ons komt er volgende maand een plaatsje vrij.

Madelief -> Er is niet altijd iemand bij me om me te helpen met laden, dus ik zal het wel alleen moeten doen.
Zoals ik al tegen Kelly zei; dan zou ik bijna niet meer weg kunnen met haar, en als ik alle risico's wil ontlopen met haar, dan had ik haar niet eens moeten kopen. ;)
Klinkt als een heel leuk weekend!

Branka -> Wat leuk voor je vriendin! Feliciteer haar maar van mij!

Met Tommie gaat het gelukkig al weer een stuk beter!
De zwellingen zijn al flink afgenomen, al zie ik hier en daar nog wel een bultje op z'n lijfje.
Ik vond het maar moeilijk om gisteravond naar bed te gaan en hem alleen te laten.
Vannacht ben ik nog bij hem wezen kijken, maar toen zag ik nog geen verbetering.
Vanmorgen werd ik heel vroeg wakker en ben meteen naar beneden gegaan om weer bij hem te kijken.
Gelukkig was het toen al ietsje geslonken en kon ik weer gerust verder slapen.

Rintske had vandaag weer haar vliegenmasker afgeschuurd, en haar ogen zagen nog ietsje geïrriteerd.
Toch maar wat anders voor haar bestellen, zo'n sliertengordijntje van leer, met een halsband van leer.
Weet ik zeker dat ze hier geen irritatie van krijgt!

Vanavond een buitenritje gemaakt met Rintske en een andere friese merrie bij ons op stal.
Zij is ook nog niet zo heel veel gewend wat buitenritjes betreft, maar op zondagavond is het vrij rustig dus dit durfden we wel aan.
De dames liepen eerst heel voorzichtig en langzaam, maar na een drafje ging dit al een stuk beter.
We zijn van alles tegen gekomen; een plotseling blaffende hond, een terrasje met luide muziek en zingende mensen, een bus met een grote caravan erachter, enge dingen in tuinen, auto's met luide uitlaten, enz.
Het ging echt super! Rintske ontspant zich steeds gemakkelijker.
Met de andere friese merrie ging het ook geweldig goed, die is wat dat betreft veel rustiger dan Rintske.
Het was dus heerlijk genieten en voor herhaling vatbaar!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:09

Saida... ik laad zelfs 2 paarden in mijn eentje dus het is echt te doen :j
Alleen moet je dan niet helemaal meelopen de trailer op.
Dit kun je thuis heel goed oefenen door haar de trailer in te sturen door wel helemaal de klep mee op te lopen en iemand anders haar aan de voorkomt over te laten nemen.
Dan kan je gewoon de balk erachter doen en daarna vastzetten.

Al is het met opladen nog niet zo erg, het gaat vaak mis met afladen..

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:09

borderjay schreef:
Ennuh...als je een keer naar Beekbergen gaat en 'foto's van het rijden wil hebben hou ik me aanbevolen,en karina assisteert mij dan :D

JAAAAAA!!!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:13

Ik heb vandaag een erg gezellig boktmeeting gehad uit ander topic.
We hebben hangers gemaakt voor aan je tas ofzo van t haar van onze paardjes :)
En nog lekker bij de friettent in t dorp daar gegeten. Was iig geslaag +:)+

Vanaaf laat Flan ff kusje gebracht. Ze kwam van achter helemaal naar voor gelopen +:)+

Lees morgen wel even bij :z

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:16

Als ik in m'n eentje moet laden stuur ik ze ook voor me uit ja, zodat ik direct de stang er achter kan doen. Als dat niet lukt, dan neem ik 't touw zover mogelijk mee naar buiten door het deurtje (ik gebruik altijd lange grondwerktouwen, nooit gewone halstertouwtjes) en dan toch eerst naar achter de stang dicht. Als ie dan achteruit komt ben ik er altijd nog wel op tijd bij om hem weer te pakken.
Ik heb ooit een paard met een halve polyester voorkant aan zijn halstertouw op een concoursterrein zien verongelukken dus ben er ook erg voorzichtig mee, mijn hele familie trouwens, als we wel met tweeen zijn is het echt driedubbel check naar elkaar voordat de klep opengaat (want je weet niet of de stang nog op zijn plek zit) en vervolgens als de stang losgemaakt wordt, steeds even vragen of het kan.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:18

Karina, zo doe ik het ook.. stuur ze de trailer in.
We hebben een voorlader dus gaan er via voorkant weer uit.

Heb zelf een paardje los moeten snijden omdat deze met de achterbenen onder de klep hing en zichzelf ophing aan het halster.
Dier lag vreselijk te slaan met de benen waardoor het achter alles dwars door had... vreselijk veel bloed...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:19

Kelly_Taco schreef:
Saida... ik laad zelfs 2 paarden in mijn eentje dus het is echt te doen :j
Alleen moet je dan niet helemaal meelopen de trailer op.
Dit kun je thuis heel goed oefenen door haar de trailer in te sturen door wel helemaal de klep mee op te lopen en iemand anders haar aan de voorkomt over te laten nemen.
Dan kan je gewoon de balk erachter doen en daarna vastzetten.

Al is het met opladen nog niet zo erg, het gaat vaak mis met afladen..

Dit ga ik met Frío zo maar eens oefenen als ik mijn nieuwe trailertje heb. Want die sjeest ook graag achteruit. Hoewel het beter gaat. Trailer uit doet ie dat niet meer nadat ie op zijn knieën landde. Sindsdien stapt ie vrij voorzichtig stapje voor stapje steunend op de klimlatten op de klep eraf.
Enige is dat ie in het zicht van de trailer gaat lopen eikelen. Iemand erachter helpt vaak wel, maar ik kan bij hem niet even wat druk op het halster zetten omdat hij van druk achter zijn oren flipt en in het halster gaat hangen. Dit is dus thuis, op vreemd terrein staat meneer er zo in.
Uitladen alleen schijnt juist makkelijker te zijn omdat paarden alleen voorzichtiger zijn. Brenda doet dat steeds zo en het werkt bij haar heel goed. Paard losmaken en halstertouw over de rug gooien. Naar achteren lopen en als ze niet tegen de stang hangen deze los maken en eruit laten lopen. Omdat ze het alleen moeten doen zijn ze automatisch voorzichtiger.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:29

dat gedoe met laden ken ik ook. des is ook zo'n type die achteruit loopt als de baas naar achter loopt. toch blijf ik het volhouden dat ie zonder vast te zetten op z'n plek moet blijven staan. tja, voor ons is het gewoon veel oefenen daarin, maar de tijd ontbreekt nog wel eens. ook ik zet m echter nooit vast voordat er een stang achter zit.
m'n nichtje had er jaren terug een mooie oplossing voor:
ze had een stang welke aan beide zijden van bovenaf in de sluiting moest. aan de pennen van de stang had ze gewichten aan touwtjes gemaakt, deze touwtjes liepen dan als een soort stang-geleider door de sluitbusjes waar de stang in moet vallen. aan de bovenkant van de stang 2 lange touwtjes welke eindigden in 1 touwtje en deze via katrollen naar voorin de trailer geleid. voor het laden dat touwtje strak trekken zodat de stang tegen het dak van de trailer hangt, als het paard erin staat, kon ze voorin de trailer het touw vieren zodat de stang door die gewichtjes automatisch op de juiste plek zakte. moeilijke uitleg, het moet ook passen in je trailer (soort stang) maar het werkte perfect. als je wilt kan ik het proberen uit te tekenen en je mailen. pb maar

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 00:27

Afbeelding

Ik zou zo zeggen: even extra oefenen.... aan de keukentafel.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 07:59

JeanleGrand schreef:
Afbeelding

Ik zou zo zeggen: even extra oefenen.... aan de keukentafel.

Niet geheel toepasselijk Jan,je had de Barbie versie moeten hebben :D
;)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:22

Et voila _O-

Afbeelding

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:29

Ik laad ook meestal alleen, loop meestal wel mee met Piropo maar ik kan rustig weer naar achter lopen want hij valt toch meestal zijn hooinet aan :+ dan de stang erachter en de klep dicht, ben hem zelfs nog wel eens vergeten vast te maken hahaha, als hij ergens op de trailer moet wachten zet ik hem ook niet vast.
Met uitladen doe ik eerst de klep omlaag, stap ik weer in de trailer, loop naar de stang en haal die eruit dan loop ik weer naar voren (Piep moet blijven wachten tot ik zeg; Ja kom maar!) en dan gaan we de trailer uit.

Straks even kijken hoe het Alegra deze 1e nacht is vergaan en tjekken of Furia haar een beetje heeft beschermd, spanjaarden onder elkaar :+

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:36

Cloris, ik zet Perla en Taco ook nooit vast.
Er is hier bij ons in het dorp een keer een trailer te water geraakt en daarbij stond er 1 paard vast en 1 paard los in die trailer...
Paard dat vast stond heeft het helaas niet overleefd...

Al zou ik het niet aandurven om ieder paard los te zetten hoor... maar zelfs onze dekhengsten staan los samen op de trailer (wel speciaal schot in de trailer).

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:47

Kelly -> Ok! Dankje voor je uitleg! :Y)
Dit kan ik idd wel zo gaan oefenen, wat laden betreft, met een stalgenootje, en daarna alleen.
Maar dan zit ik nog met het uitladen want dan heb ik heel vaak niemand bij me, hoe doe je dat dan?
Eerst je paard losmaken en dan de stang eraf?

Karina -> Ik ga meestal alleen op pad met Rintske, en de keren dat Frits mee is blijft ie zover mogelijk uit de buurt dus mag ik het alsnog alleen doen..... :=

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:07

Ja :)
Losmaken, naar achteren lopen (evt longeerlijn eraan zodat je ze via het deurtje door vast kan houden) stang er achter vandaan en achteruit laten lopen (even de staart vast pakken moedigt vaak al genoeg aan).

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:10

Grrrr, derde poging. Elke keer druk ik per ongeluk op het logo en kan ik weer opnieuw beginnen!

Angela - Gefeliciteerd! Ik ben wel verbaasd dat je met een eerste prijs geen wp had. Had de jury iets op bonte paarden tegen?

Kelly - Sam is een uniek paard als het daarop aankomt. Hij pulkt ook zijn hoofdstel van de haak, hij heeft hem zelfs een keer aangegeven! In de winter kan ie uren zoet zijn met het losfrummelen van knopen van mijn jas en het in de stal trekken van zijn deken. Wat een mooie foto's van Adorno! Waar woont ie ergens?

Cloris - Wat bijzonder dat je op deze manier weer je paard nog beter leert kennen! Klinkt als een heel leerzame dag.

Madelief - Tja, wij brabo's herkennen geschreven NH dialect gewoon. Laten we het daar maar bij laten. Wat het was weet ik niet meer.
Je weekend weg klinkt heel gezellig en leerzaam! En wat fijn dat ze je weer helemaal hebben thuisgebracht! Maar snel een rijbewijs halen hè? Treinen zijn ook niet alles. Ben ook wel benieuwd naar Clickertraining. Heb het nog nooit gezien. Laat je ons weten wat Furia er van vindt? Lekker dat ie nu ook 24 uur op de wei kan. Sam geniet er ook zichtbaar van.

BrankaZ - Netjes van de instructeur! Goed gedaan zeg. De blessure is dus helemaal gebetert! En idd heel lastig een paard met verlatingsangst. Sam is er redelijk overheen gegroeid, maar ook hij staat niet graag alleen. Rijd jij met Frio ook wedstrijdjes? Fijn dat hij zo lekker ontspannen was!

Haha, ja, hard kunnen roepen langs de ring is zeer belangrijk. In mijn geval helemaal, want ik kan de proef helemaal uit mijn hoofd leren, maar op het moment supreme, kan ik dus volledig blokkeren én word ik stokdoof... :+ Begrijp dus wel wat je bedoelt! Haha. Kun je mij niet ook een keer voorlezen? Toen ik nog pony reed hadden we een voorlezer die kon 8 of 9 ringen tegelijk voorlezen. Zo hard riep die!

2 katten met een boel bombarie. Wel leuk dat ze af en toe wat leven in de brouwerij blazen. Ach, er zal er één wel wat verkeerd hebben gezegd?

Laura - Hahaha, wat een leuk paard. Gevoel voor humor dus. :+

Denise - Wanneer ga ik starten? Uhm... weet ik eigenlijk niet! :o Ik was van plan eind augustus, maar met de schoolvakantie en zo is dat niet zo handig. Dus het zal wel in de loop van september of oktober worden. Eigenlijk mis ik het starten helemaal niet. Sam moet nog meer neerwaarts, wil ik een beetje punten krijgen en ik mis nu de ogen van een instructeur. Frank is nadrukkelijk niet aanwezig als ik rij. De foto's lieten zien, dat er nog zat te doen is om te verbeteren. Ik ben het ook nogal beu om altijd onderaan te eindigen.

Saida - Zo'n leren frontriempje hebben we hier nog ongebruikt in de doos liggen. Hebben?
De rode mieren vond ik ook wel geloofwaardig. Maar padden leggen hun eieren ook echt in de sloot hoor, dus dan moeten ze er ook wel eens komen toch? :o? Wat heerlijk dat de buitenrit zo lekker ging! Met Sam ga ik het tzt ook proberen. Het hooi is van het land af, dus ik hoop dat de traktoren zich meer gedeisd gaan houden.

Kelly - In je eentje trailerladen is mogelijk ja, maar met z'n tweetjes vind ik wel zo makkelijk hoor! Frank kan het ook hier, maar ach, ik moet toch een chauffeur hebben dus ik laad de paarden dan ook samen. :P

Karina - Idd heb ik ook wel eens iets soortgelijks gezien met zo'n trailer. Deze had bedacht dat ie wel door het grote raam aan de voorkant kon springen. Brrr. Liep gelukkig nog erg goed af met het paard. Die had bijna niks!

Jan - Haha! Ja, dat aan de keukentafel oefenen van paarden laden doen de kids hier al voortdurend... :+

Hahaha, ik heb nu drie kids die staan te roepen: Wil ik ook!

Kelly - Los laten staan is ook niks, want dan kan ie zich omdraaien. Zo'n druif hebben wij hier ook op de wei staan: Desperado! Ik zie zijn hoofd nog over de trailer hangen. Liep gelukkig allemaal goed af! Hier staan ze vast aan een ketting met een paniekhaak eraan.

Zo bij!

Samaranch mocht gisteren na Prince aan de slag. Hij vond het erg leuk om Michelle langs te zien draven. Opstijgen ging weer alleen. Ik heb Sam even haarfijn moeten uitleggen wat ik dacht van zijn gedriets en gezeur. Hij fokt zich dan als het ware zelf op, omdat ie alleen op stal staat. Nu mijn gemopper, bleef ie staan met poetsen en toen hij ook nog achterwaarts terug de stal in moest, omdat ie dacht dat ie dat moest springen, bedaarde hij. Hij was er zo van onder de indruk dat ie meewerkte. Sam heeft maar heel af en toe last van spanning en dan vergeet ie mij gewoon, het is dan hoofdzaak dat ie weer in de gaten krijgt wat ie aan het doen is. Nu was ie al nageeflijker dan gisteren. Voorlopig train ik nog maar even met martingaaltje.

Prince heb ik gisteren ingesprayd. Hij vond het duidelijk een noodzakelijk kwaad. We moesten wel, want er zit een wondje op zijn rug wat dus overladen was met vliegen.

Na het rijden heb ik Sam even losgegooid in de bak. Hij bleef door zijn benen zakken zeg! Was ie weer klaar met rollen, lag ie al weer. Hij genoot overduidelijk! Het zand houdt de vliegen ook goed op een afstand...
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 10-08-09 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:11

Karina: Je maakt het allemaal wel heel spannend hoor :D :D
Laura: Op mn huidige stal hebben we ook geen stapmolen, maar idd heel boeiend zal het ook wel niet zijn voor n paard :D
Branka: Wat ben je opeens fanatiek zo de laatste 100 blzs!
Frank: Oooooh, hahahaha oke nu snap ik t :D Ik dacht aldoor al :D
Saida: Lees eens goed mn tekst door, ik zeg juist dat ik me kan voorstellen dat je alleen op die manier laadt ;)
Zou niet weten hoe anders, hoewel de manier van Kelly ook handig is maar kan me voorstellen dat dat wat tijd vergt om je paard aan te leren :j
Heerlijk 's avonds buitenrijden!
Jellie: Gezellig hoor!
Cloor Komt vast goed, stoere Fuur beschermt haar wel :D

Nou ik ben nu op mn werk even kort bijgereageerd, wilde nog wat met jullie delen:
Mn reading is eindelijk binnen! Waren wat probleempjes met de mail..

Op een of andere manier heb ik deze keer wat moeite met het readen van Furia, wat de vorige keer iets makkelijker is gegaan, is nu wat moeilijker, ik vind hem tegenover de vorige keer wel wat veranderd in zijn
doen en laten.

Hij is inderdaad nog jong, maar het jonge in zijn koppie lijkt er nu wel uit te zijn, en is hij nu toch wel echt volwassen geworden.

Furia komt mij nu over als een "denker", leeft wat in zijn eigen wereldje en lijkt het daar wel prettig te vinden, ik vermoed dat dit toch wel iets met zijn karakter te maken heeft, dat hij niet graag de buitenwereld
opzoekt voor zijn "problemen", maar dit liever met zichzelf oplost aan de binnenkant.

Dit kan best vervelend zijn, zeker als er wat aan de hand zou zijn met hem, hij laat niet makkelijk zijn zwakke kanten zien en als hij ze laat zien, is het meestal al langer aan de gang, probeer hem op dat gebied
toch wat beter te leren kennen en probeer ook echt kontakt met hem te zoeken en hem het gevoel te geven dat hij alles bij je kwijt zou kunnen, het vertrouwen te geven dat je goede bedoelingen hebt. Er is zeer
zeker wel vertrouwen hoor, maar het zou voor mijn gevoel nog net even iets meer kunnen.

Nu kan het misschien zo zijn dat je het moeilijk vind hem te begrijpen, waarom hij bepaalde dingen doet of juist niet doet en dat kan wat vraagtekens/ onzekerheid bij je geven, wat je dan weer doorgeeft aan Furia.

Omdat Furia een supergevoelig paard is, pikt hij juist dat soort dingen en gevoelens erg makkelijk op en kan hij zelf ook wat onzeker worden in de omgang met mensen en/ of met het rijden. Probeer hem op een
positieve manier te benaderen en zoek ook zeker de fun op met hem, wissel veel af qua bezigheden en wees altijd enthousiast en positief als je iets met hem doet, dat maakt hem wat meer open.

Ik denk ook dat dit het "oude" is wat je in hem herkent, hij is een denker, een emotie-paard en overdenkt alles 3x voordat hij reageert. Een oud zieltje heeft hij in ieder geval.. Ikzelf vind dat eigenlijk alleen maar
prettig, dit soort paarden zijn goed te vertrouwen en hebben een koel karakter, maken zich niet al te druk, maar kunnen wel makkelijk heftige emoties opkroppen. In Furia zijn geval voel ik geen extreme emoties, het
gaat goed met hem, hoor.

Ik vind hem in ieder geval wel een heel erg mooi karakter hebben, en ik denk dat je van hem ontzettend veel kan leren in de loop der tijd, en dan vooral qua gevoel.. Dit is een paard wat je hart kan breken bij wijze
van spreken.

Ook qua uitstraling vind ik hem veranderd ten opzichte van de vorige keer, meer paard, meer volwassenheid, kracht.. Hij is trots op zichzelf en dat laat hij ook zien, waarschijnlijk is dat ook het gevoel wat je bij hem
krijgt, je bent trots op hem en hij is gewoon prachtig om te zien, dat straalt hij echt uit, probeer dit zo te houden.

Wat me wel opvalt, is dat ik naar zijn rechtervoorbeen wordt getrokken, deze lijkt wat te storen.. Het zijn weke delen die ik voel storen, dus het kan de pees zijn, maar ook aanhechting pees op bot, of spieren. Ik weet
niet of hij de rechterkant wat makkelijk overbelast of wat scheef loopt, waardoor hij dit doet, ik krijg sterk door dat hij een belasting probleem heeft op rechts.

Zeer goed op letten dat hij recht blijft met zijn lichaam, het is namelijk zo dat ik links achter ook wat voel storen, en omdat het kruislings oversteekt, heb ik het vermoeden dat hij scheef loopt of last heeft van zijn rug.
Echt pijn aan de rug voel ik niet, maar deze ook zeer zeker goed in de gaten houden, hoor. Ik krijg een wat knijpend gevoel door in het gebied van de longen, het kan zijn dat hij wat knijpt met de spieren in het gebied
waar de longen zitten. Een longprobleem is het niet, ik krijg wel gewoon genoeg adem, zeg maar.
Ik krijg geen problemen door bij de manier van rijden, het bevalt hem wel, al lijkt hij ook hier wel wat probleempjes te hebben met het gebruik van zijn lijf, misschien ben je hem op een andere manier aan het trainen
dan hij is gewend, hou dit wel even in de gaten.

Ik vind Furia ook gelukkig overkomen, er is eigenlijk niets wat hem stoort, ook de andere paarden niet die hij een beetje afstoot.. Hij is gewoon graag in zijn eigen wereldje en heeft het niet graag aan de stok met anderen,
dus hij houdt zich wat afzijdig en dat bevalt hem ook wel. Maak je daar niet druk over, hij beschermt zichzelf eigenlijk door zich wat af te sluiten, dat hoort bij zijn karakter. Ook vind ik dit wel bij het ras passen.

Ik denk dat je op de juiste manier bezig bent met hem, hij voelt vrij soepel aan op zijn lichaam, al zit er wel af en toe wat spierpijn door de inspanning, hij vind sommige dingen toch wel erg moeilijk, probeer dit ook
goed aan te voelen bij hem.

De band die hij met de mensen heeft is warm, open en eerlijk.. ik voel wederom geen voorkeur, al krijg ik wel wat verschillende typetjes door bij hem. Met de 1 is hij wat voorzichtiger als met de ander, past zich goed
aan aan het karakter van die persoon.

Furia zal een zeer stabiel paard worden als je zo met hem doorgaat zoals je bezig bent. Hij heeft duidelijkheid nodig en leiding, is niet dominant aangelegd, en is graag aan het werk.

Echt grote problemen voel ik niet lichamelijk, let even op rechts voor en links achter en de rug.. dit heeft met elkaar te maken.

Zijn oor.. ik krijg geen pijn door in ieder geval in de gehoorgang, voor mijn gevoel zit daar ook niets. Wel lijkt zijn oor wat gevoelig te zijn voor aanraking.. geen idee wat hier de oorzaak van is, het zit in ieder geval niet
binnenin het oor, geen ontsteking of last met geluiden of iets dergelijks.

Verder een bijzonder leuk paard, hoor, ik vind hem zeker ook bij je passen.. probeer wat meer te focussen op de band, en dan vooral op de grond, Furia vind het prettig om duidelijkheid te krijgen van je en dat kun je
bereiken door grondwerk te doen met hem. Ook eens wat anders is hij wel voor te porren, hij leert graag nieuwe dingen bij.

Vind hem erg kloppend zo op het eerste oog.
Vooral ook van het rijden klopt das eigenlijk ook wat Beda en ik al een beetje door hadden.

Nou jongens, ik ga aan het werk :wave:

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:22

Leuk zo'n reading! Nooit geweten dat ze dat met paarden ook doen. Fijn dat je er veel in herkent van hem. Zaten er ook nog dingen in, die je nog niet wist?
Het leuke aan onze paarden vind ik dan weer, dat we ze zelf de hele dag kunnen bestuderen. Nou ja, bijna de hele dag dan. Maar je leert je paard dan ook wel kennen.

Sam en Des zijn gewaagd aan elkaar. We zijn er nog steeds niet over uit welke van de 2 nu de baas is, bijvoorbeeld. Ze ogen allebei ook gelukkiger. Desje had duidelijk een kameraad nodig!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:56

Moppielover: Ik zag foto's van je nieuwe vlam. Wat issie leuk :D . Vind hem erg sjiek hoor, het was toch een tinker kruising?

Karina: Jeetje.. vind het nog steeds moeilijk te bevatten van Rico en veludo... het is echt zo snel gegaan.. Meiden en ik hebben het er nog over gehad van het weekend, dat we het allemaal echt een nachtmerrie voor je vinden ;( . En ik word nu wel heeeeeeeeeeel nieuwsgierig naar projectje hoor.. :=

Jellie: Jeetje, ook een tegenvaller voor jou met de fries........ goh, wat balen zeg.. En dan ook heel erg voor fries zelf, en ook voor de eigenaresse... Wat gaan die nu met haar doen?! Hopen dat het echt goed nieuws is voor flan ook, zou het een beetje verlichten..

Denise: Hahaha, die Heike toch!! Je zou bijna een wilde hengst hebben :+ . Gelukkig issie toch echt ruin hahaha!

Anouk: Wat ziet Sam er goed uit :9 . Hij kijkt ook erg happy trouwens!

Saida: Leuke vakantie-pics gespot van de kids en rints dr billen haha! Ziet er heel leuk en lollig uit :D Schrikken van Tommie, gelukkig gaat alles al een stuk beter! :j

Jus: Oh wat een kwijl plaatje weer :~ Super gave palomino ! En die kat... :wow: Wat een moooooooie. Zo 1 heb ik nog nooit gezien!!

Kelly: Wauw... die Adorno..... hij lijkt gewoon op iedere foto knapper te worden?!?! Volgens mij voelt ie zich echt goeeeeeeed op t moment :D Hij straalt echt :#

Cloris: Gaaaaf!! Goede berichten zeg over alegrea.... Super dat ze haar voetjes nu zo geeft.. *\o/* En hoe bevalt Furia haar :D ?

Frank: Vies manneke ben je ook :+ . Naar een kinder film gaan voor de kids, maar ondertussen flink aan het geilen op Yolante... _O-

Madelief: Alles nog goed gekomen met je reading :D . Hij is erg leuk om te lezen! Ik ken Furia niet zo goed, dus kan niet echt eruit halen of het precies klopt, maar hij komt zeker zo op mij over :D .

Ja mensen, weer back at work... dag leuk weekend... Helaas.. Maar het was echt toppie!! :D Heb het echt super leuk en gezellig gehad!
Sanne had echt een leuk programma in elkaar weten te zetten, en iedereen heeft zich echt vermaakt :D . Ook bij Lisenka en Jan was het ontzettend gezellig!! Heb weer lekker gelachen haha!
Ook de veulens waren súper knap... Al was er 1 die er met kop en schouders bovenuit stak... wat een bijdehand van een merrie :D . Wel super knap en barok al :9
En dan nog halley zien showen, waaauw, wat een paard :~ Moet toch een genot zijn om hem op stal te hebben!! Ook vond ik Saturno zo van dichtbij heeeel knap, en ook zijn knappe veulen Emilio :D
Bondosa is enorm gegroeid! En vaidosie vond alle aandacht maar een beetje weird haha :D . Heb Chico wel moeten missen bijna een week... Kan niet wachten tot het vanavond is, lekker naar stal me kanjer knuffelen! :+:

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:55

Oehhhhhhhhhh....ik heb : *zet mysterieuse echo stem op*

"HET PROJEKT"

al gezien 8-)

:x

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:59

borderjay schreef:
Oehhhhhhhhhh....ik heb : *zet mysterieuse echo stem op*

"HET PROJEKT"

al gezien 8-)

:x

ARGH en ik heb nog geen eens tijd gehad om dr SUX6 te SMSen :wow:

"Het PROJECT" is dus gearriveerd.... :):)

Nou Karina kom nu maar online hoor want ik wil foto's! :D