[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 18:27

Lindy: Gave foto's zeg van die paarden! Echte kanjers hoor Haha!

Saida: We rijden alleen maar de ruiterpaden langs de weg hoor Lachen En daar heb je best wel wat licht van de lantaarns, maar ieder zn eigen mening natuurlijk! Knipoog

Sanne: Ja dat is best veel, en ik vind het heerlijk hoor! En ze loopt weer helemaal zuiver. Haha! Bijrijdpaardje die écht bij je past is idd niet altijd zo makkelijk te vinden.. Maar wie weet komt er wat leuks op je pad!

Madelief: En hoe was je buitenrit Lachen ?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:15

Lindy -> Als alles goed gaat dan zal het veulentje ongeveer begin maart worden geboren.
De namen hebben we al uitgezocht, de rest zullen we over moeten laten aan Grietepiet.
Ik hoop alleen dat het veulentje niet besluit om eerder te komen, want dan is de kans groot dat ik dan nog op vakantie ben.
Mooie foto's van die barokke paarden!
Heb je die zelf ook gereden?

Jasmijn -> Vind Gerrit wel een grappige naam! Knipoog Haha! hahaha!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:30

nee heb ze niet zelf gereden was in deurne.. mijn merrie is pas uitgerekend in juni word weer een slopende tijd.. hopen dat zij het ook zo goed aangeeft als dat kyra deed.. daar hebben we maar 5 dagen geslapen en heeft ze ons wakker gemaakt toen ze moest bevallen echt geweldig

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:44

zo ik heb weer even bijgelezen Tong uitsteken

Regine : Mooi paardje ( I like black Haha!)

mossel: gaaf, super mooi zadel.

Lindy1982: je hebt een mooi apart paardje Knipoog Wat en prachtige foto's maak je Knipoog ( ik wil in de zomer van mijn 2 verzorg paarden en 1 verzorg pony en stand foto laten maken en die dan in laten lijsten Haha! )

Furia : gaaf Leuke foto's en superr leuk die Gerbil Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:29

Gerritt haha Clown.
Mn vriend dacht aan Snuiffie, ipv het gebruikelijk Snuffie voor knaagdieren Vork
Vond em wel droog.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:15

Furia schreef:
Gerritt haha Clown.
Mn vriend dacht aan Snuiffie, ipv het gebruikelijk Snuffie voor knaagdieren Vork
Vond em wel droog.

Tong uitsteken
Clown

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:47

Furia schreef:
Deze zat al in zn eentje, en aangezien het een mannetje is vind ik het ook een beetje moeilijk er nu nog een "vreemd" mannetje bij te plaatsen. Denk dat ie dan blijer is in zn eentje Knipoog.

Hij heeft nog niet echt een naam Bloos vind het altijd zo vreemd om van die kleine diertjes een naam te geven Knipoog.

Meeste knaagdieren zijn niet zo dat ze gaan vechten als er een ander mannetje bij komt. Bij onze gerbils/hamster/ of ratten is dat nog nooit gebeurd. Wel een nadeel is, dat ze meer op z'n 'vriendje' gaan letten, plaats op jou. Maargoed Haha!. Ik ben altijd met allemaal knaagdieren opgevoed, we hadden slangen, dus ook Muizen, ratten, gerbils, hamsters, noem maar op, de gekste beesten. Gaf ze allemaal de gekste namen haha Clown . Een hele lieve muis van mij, was zwartgevlekt en helemaal op me gericht, heel raar, een muisje ja, echt heel schattig, had ik van kleins af aan, en die noemde ik Koeienvlek, ik was nog klein dus Clown .

Oh ben weer druk druk druk bezig, lijkt errop dat ik alleen in de Weekenden echt weer actief ben.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:22

Ik had juist gehoord van wel Lachen. Maar over een tijdje wil ik er wel een mannetje bij denk ik, maar kijk het eerst even aan.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:27

zo dan die foto`s zijn gemaakt in deurne he op horse event

de kur is 26 januari saida

en een vraag voor jullie hier .........wie heeft zijn paard op vlas staan

wat vinden jullie er van

ik heb gehoord dat als je paard mok heetf je hem beter op vlas kunt zetten is dit zo??
maar ik hoorde ook dta het hoefzweer gevoellig is???? ik hoorde ook dat het daarvoor heel goed zou zijn ???
ja allemaal lekker tegenstrijdig he

mss weten jullie meer Wow! wordt er ene beetje gek van, van al die antwoorden

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:42

Frío staat tegenwoordig op vlas. Aan de ene kant bevalt het wel. Mits goed bijgehouden blijft het schoner dan stro. En dat is met een schimmel wel zo fijn.
Nadeel vind ik dat hij niets te knabbelen heeft en het soms best lastig lijkt bij te houden. Zeker omdat Frío keutels heeft die lastig tussen het vlas zijn uit te vissen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:46

inderdaad horse event Tong uitsteken

heb net lekker getraind Haha!
Afbeelding

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:58

Furia schreef:
Ik had juist gehoord van wel Lachen. Maar over een tijdje wil ik er wel een mannetje bij denk ik, maar kijk het eerst even aan.

Hmm, raar. Oké dan, ga je hem nog een leuke naam geven Haha!?

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 08:13

Tjees, wat gaat dat hard.. 'k heb al moeite om bij te lezen... hihi Tong uitsteken

Een gerbil leuk!
Ik heb eerdrr ook ratten en hamsters gehad. Mijn ervaring idd ook dat als je er 1 hebt ze heel mensgericht zijn en bij meerder meer op elkaar. Maar aangezien ik soortgenootjes beter gezelschap vindt heb ik het meestal bij stelletje(van 2 mannetjes) gehouden.

Ensueño staat op vlas, vindt ik stukken prettiger als stro. Maar Ensueño at al het schone stro telkens op en had dus nooit een schone stal. Verder vind ik het veel makkelijker in onderhoud en ook schoner. Heeft nooit hoefproblemen(nu 2 jaar op vlas).

Verder heb ik het megadruk... werk, paarden, sport, familie... dus moet af en toe eff snel tussendoor op het forum spieken, van reageren komt op het moment niet zo veel daardoor Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:04

Petra -> Nog maar 2 weekjes!
Jammer dat het niet bij mij in de buurt is, anders was ik zeker komen kijken.
dan moeten we het maar doen met de foto's......

Lindy -> Wat heeft jouw merrie al een dikke buik!
Gryts d'r buik is nog niet zo dik, terwijl ze nog maar een maand of 2 moet en die van jou nog een maand of 5.
Wat een verschil! Haha!

Patricia -> Dat herken ik wel ja, dat stro opeten.
Grytsje eet ook altijd haar stal leeg, dus zodra haar stal is gemest of opgestrooid krijgt ze meteen een flinke bult hooi, ipv dat ze eerst doorgaan met de andere stallen.
Ik was een paar keer wezen klagen omdat ik dacht dat ze haar stal wel hadden gemest maar niet schone stro erin hadden gedaan.
Bleek dus dat ze dat wel hadden gedaan, maar waren vergeten om haar hooi te geven.
Madam was toen maar aan het stro gaan knabbelen met als gevolg dat er nog maar weinig over bleef.......

Ik ben weg! Ga naar m'n meissie! Haha! Haha!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:15

Hmmzz misschien toch wat vet die van mij Tong uitsteken ze heft wel 4 maanden stil gestaan.. maar ze staat buiten dus krijgt genoeg beweging.. Mijn andere merrie had ook zo een dikke buik.. Maar die van daisy groeit inderdaad hard hem een topic geopend van het rijden van gister zal de link ff opzoeken.. daar is der buik pas erg op te zien Clown Nagelbijten / Gniffelen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:17

Basje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:35

Hallo,
ik kijk al een hele tijd steeds stiekem alleen een beetje naar binnen hier maar heb niet zo veel tijd om te reageren... druk met studie en paarden en nieuwe woonruimte zoeken voor mij, mijn vriend EN de paarden....:S

Wat een schattige knaagdiertjes hebben jullie zeg...Lachen

Verder komen mijn paarden vanaf volgende week ook op vlas, het stro is bijna op en bij mijn familie bevalt het erg goed. De stallen blijven echt mooi schoon en bij de paarden zijn (nog) geen problemen opgetreden. Omdat een aantal van mijn ponies op dieet zijn en afgewogen porties hooi krijgen voer ik dan wel stro bij. We moeten nog even uitvogelen hoe dat het gemakkelijkst gaat, misschien in hooinetten..?

En nog een klein vraagje... Wie is hier erg goed in Spaans? Ik heb over anderhalve week mondeling Boos! en moet een presentatie houden (10 min), maar zou wel een grammatica controle kunnen gebruiken... Het is nog wel een vrij laag niveau hoor... wie kan mij daar helpen?

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:18

ahhh ben net trg van de DA mijn doggie had ene nagel die bij het leven was afgeschuurd ik zelf dorst hem niet te knippen omdat hij er erg veel pijn aan had

hij trok hem er gewoon in een keer uit brrrrrrrrr piepen dat hij deed
nu ligt hij met een bloed pootje in de garage zielepiet

ga hem ff verwennen

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:42

peetisgreat schreef:
ahhh ben net trg van de DA mijn doggie had ene nagel die bij het leven was afgeschuurd ik zelf dorst hem niet te knippen omdat hij er erg veel pijn aan had

hij trok hem er gewoon in een keer uit brrrrrrrrr piepen dat hij deed
nu ligt hij met een bloed pootje in de garage zielepiet

ga hem ff verwennen

Zonder enige verdoving of wat? en nu ligt hij in de garage? stumpert..

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:19

Lindy -> Ik denk dat het ook wat aan die foto ligt, want als ik zo die andere foto's bekijk dan lijkt ze minder dik.
Zo dik als Daisy nu is, is Grytsje ook ongeveer.
Ik zal eens kijken of ik binnenkort wat foto;s van d'r buik kan plaatsen.
Hier alvast een paar die ik een maand geleden heb geplaatst. (28-11-'07)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Petra -> Ach wat zielig...... Onze vorige hond heeft het een paar keer gehad en het doet idd erg zeer.
Dikke knuf! Ach gut

M'n instructrice had helaas geen tijd voor een priveles vanmorgen, maar wel vanavond dus ga ik dan.
Precies voor de les van Lisanne dus dat komt mooi uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:50

Peet Leuk zo helemaal in kostuum!! Ben benieuwd dan straks naar de foto's.

Lindy Mooie foto's van die barokkies! Je merrie heeft inderdaad al een lekker buikje!

Jasmijn Grappig beestje! Beetje een kruising tussen een muis en een rat of zeg ik dan iets heel stoms? Heb totaal geen verstand van knaagdieren. Vroeger had m'n zusje een hamster. Die gingen we een keer stukjes van die harde waterkrackers geven. Alleen we waren vergeten dat hij het opsloeg in z'n wangzakken met als gevolg dat het net leek of de punten van de stukjes zo door z'n wang zouden steken! Hij had helemaal puntige wangen!! Koe

Ik heb trouwens een stalletje dichterbij huis gevonden. Ik ga per 1 maart of per 1 april verhuizen. Moet het alleen nog vertellen op m'n huidige stal, maar ik moet eerst weten wanneer ik precies op het andere stalletje terecht kan. Het is lekker klein (4 boxen) en de boxen zijn super ruim 3x4meter!
En het is nu maar 5 à 10 minuten rijden ipv 25. Het is bij mensen waar m'n instructeur ook al jaren komt en heb daar ook een paar keer geholpen met het inrijden van hun jonge merrie. Dus ik ken ze ook al een klein beetje.

Ik heb gisteravond mijn nagels laten doen! Nu heb ik mooie acryl nagels. Ben alleen benieuwd hoe lang ze heel blijven zo tussen de paarden Vork
Ik sta zondag en maandag op de kindermodebeurs in Amsterdam en het leek mij en m'n collegaatje leuk om onze nagels speciaal daarvoor te doen. Ik heb gewoon french manicure met op m'n beide ringvingernagels een heel klein swarovski steentje. Heel schattig.

Ook nog pech gehad met m'n auto. De versnellingsbaksteun (ofzo...) was afgebroken. Nu ben ik hem tot maandag kwijt. Het was een lease auto dus ik heb nu gelukkig vervangend vervoer.

Nou ik ga zo lekker lunchen en daarna richting Amsterdam om de stand op te bouwen.
Iedereen alvast een fijn weekend!!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:11

Zonder enige verdoving of wat? en nu ligt hij in de garage? stumpert..[/quote]

ja zonder verdoving zielig he en hij wil dan zelf in de gargage/trimsalon liggen hoor ligt wel tapijt hoor
heb net ene stukje gewandeld en daarna zijn poot ff in de biotex gedaan nu ligt hij heerlijk aan een mega bot te kluiven hij loopt weer super

gaat toch altijd mega snel bij doggies als ik pijn heb duurt het vaak veel langer
maar gelukkig voor amigo gaat het nu beter
zal nog wel na het lopen ff in de soda gaan met hem

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:16

saida,
wat een mooie merrie buik heeft je paardje ziet er al mooi uit he
gaat het goed met haar

veel plezier met je priveles vanaaf

yenneke,doe maar voorzichtig met je nagels jammer als ze stuk gaan
wel een heel leuk idee
en veel plezier op de beurs gezellig hoor
en je auto stuk.....je mag blij wezen dat het een leasebak is
ik denk dat ook als die van ons iets heeft,
moet er niet aan denken dat mijn kleine gebakje(twingo) iets overkomt

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:15

@ Lindy: Haha, wat een dikkerdje Haha!.

Het is weekend, betekent weer volop mij. Hihih.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:50

Vandaag hebben wij (mijn projectgroepje en ik) ons reclamefilmpje opgenomen voor onze schoolopdracht. Het moest een soort sire filmpje tegen digitaal pesten worden en ik moest een pestkop spelen. Het ging heel erg goed, beter dan verwacht en nu moet we dinsdag de studio in om te monteren.

Saida: Zo, Grytsje is al een aardige baby aan het ontwikkelen zo te zien Haha!

Yenneke:
Das fijn een stal dicht bij huis Haha! Hopelijk hebben ze snel plek voor je!