Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar lastig is het wel. Overigens kan het goed aan het weer liggen hoor. Doordat het ineens weer zo koud is kan de cyclus gewoon vertragen.
Hopelijk knapt ze gauw weer op.
Ik ben echt zo blij dat het zo geregeld kan worden. Ik zou het toch lastig vinden als ik een cyclus over had moeten slaan.

Die hoeven zijn net gedaan, maar zien er gewoon niet uit.
Ik wil eigenlijk eerdaags eens goede foto's maken en even afstemmen met mijn eigen smid om input op te halen om het gesprek aan te gaan met de opfokker. We hebben Pit haar stand behoorlijk gecorrigeerd toen ze klein was (leeftijd van ca. 2mnd) en nu staat ze weer schots en scheef op haar hoeven. Het moment leende zich nu even niet omdat het aanleverdag was en er veel te veel reuring was. De groep waar ze in stond was mij te onrustig om even op mijn dooie akkertje foto's te gaan zitten maken van Pit haar voeten... 

. Hoe groot is ze nu?

wij willen nu wel eens het veulentje zien!
Sanet schreef:Is die merrie al eerder drachtig geweest Marjolein? Mijn merrie is nu al 2x kurkdroog geweest en stugge baarmoedermond, maar 2x in 1 cyclus drachtig geworden. Dus dat zegt niet altijd wat…

Getty_Maan schreef:Alleen stappen omder het zadel is een onmogelijke opgave met Maan, ze is op haar best als ze een stukje draven mag. Is veel te fanatiek, had Hiske ook altijd last van.
Haar slechte kant, is de kant waar het voorste voetje vroeger een breuk heeft gehad.
Wat ontzettend vervelend met de hengstigheid, het wordt tijd dat de merries lekker op het land lopen.
Maar er is hoop, de fokker die ik afgelopen weekend geholpen heb, heeft al 2 merries drachtig. Waaronder een merrie die vorig jaar gust bleef.
Ik hoop met je mee Boemel, het is niet normaal een paard met zulk gedrag.