Nati: Weer mooie foto's en sprekende ogen! Ik zal ook graag een shoot willen laten maken, maar ik denk dat hij op dit moment niet echt mooi op een foto komt vanwege zn kleur.
Jus: Hij mag idd zn hoofd rechter houden....Die hield hij alleen recht bij de Spelen toen hij naar het scorebord keek tijdens zn kur.
Ilona: Je bent weer van de partij! Alles goed met jou en Chico? Fijn dat het rijden later wel goed ging, mooie foto! En Dable hoort, net als Chico, ook bij de gradatie "held op sokken".... Gisteren nog les gehad, ging nu niet zo goed. Meneer was hartstikke stug. Maar goed, het was al donker en we waren aan het draven. Schrikt Dable van mijn vriendin die zomaar opeens op een stoel zat, 30 meter! verder op...komt ie: dus in draf op de lange zijde, en vervolgens op zn achterbenen een halve slag draaien en de ander kant op er vandoor gaan...heb je al beeld? Ik zat er natuurlijk weer met vertraging op omdat meneer zo ontzettend vlug is, hij was als de andere kant op terwijl ik nog aan het draaien was! Maar bleef er toch op zitten, dit gebeurde 2x. De mensen om me heen konden alleen maar "zo!" uitbrengen. Maar ik moest er toch wel om lachen, houd je scherp zo een dier.
Saida: Mooie paardjes, je kon je hart weer ophalen met het rijden, zo te zien.
Martine: Spannend allemaal! Je mag wel wat overtollige kilo's van Dable hebben. Die wordt dik van lucht....
Angela: Wat een schatje en al flink.
Michelle: Gefeliciteerd, ben benieuwd naar de foto's...
Ellis: Geweldig! Belooft idd wat voor de toekomst, wellicht in de verkeerde land geboren?
Ik ben er nog hoor, druk druk druk. Ben met Xantha van stal verhuisd en daar komt toch wel veel bij kijken zeg! Maar ik ga weer proberen een beetje bij te reageren.
Moppielover, Nouska is nu 4,5 maand? Vind ik toch wel een beetje jong nog hoor om al bij de moeder weg te halen.
Ellis, wat een geweldige foto's!!
Zilfstar, Stefan gaat goed joh!!!
Nati, welkom!
Hosante
Geplaatst: 06-10-10 18:45
Hoi Allemaal, weer leuke foto's dus ik dacht zal ik eindelijk weer eens een foto van mijn kanjer spammen. Het is een foto van vorig jaar en ja ik zit er niet geweldig op maar het zij zo.
Met de ziekenboeg gaat het redelijk, we hebben er een naar de kliniek gebracht en die staat nu ter observatie en morgen gaan ze haar buik en darmen onderzoeken of er ontstekingen zitten. De andere heeft nog een beetje koorts maar is wel weer lekker zichzelf aan het worden.
Ashley is gisteren naar haar trainingskamp gegaan dus ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
Ellis! Geweldig! Wat een prachtige foto's! Ik zou er ook lui van worden! 't Is dat mijn beddegoed nu nog niet droog is.
Ingrid: Die zwarte parel toch! Ziet er goed uit. Ik zie dat je 11 wp hebt. Wanneer denk je over te gaan stappen naar de L2? Heb je daar een plan voor?
Alicia: Heb jij ook al zo'n wendbaar talent? Haha, ja, dan moet je snel reageren! Maar je bent er op gebleven en de 2e keer ben ik er dan altijd op bedacht bij mijn snelle jelle. Ik neem aan, jij ook.
Hier hebben de paardjes lekker buiten gestaan. Een kennis van mij heeft n.a.v. onze Prince voor hun dochtertje nu ook een Dartmoor gekocht. Een leuk beestje! Deze is ook betuigd en net een tikkie groter. Wat was het meisje blij dat ze met de ponyclub mocht meedoen! Na de les mochten ze lekker naar buiten. Voor Sam is het jammer dat de WEG al even bezig is, want hij kan hoog springen! Hij sprong heel hoog over de rand van de bak naar de wei, terwijl de poort gewoon open stond. Magnefiek om te zien! Die had zo mee kunnen doen met het springconcours. (Maar dan wel graag zónder mij!)
Ellis: Geweldige foto! Die weet hoe je moet dutten . Anouk: Hahahaha waarom niet met jou erop . Dan kan die vast ook wel dr over heen springen hoor .
Nouvel
Geplaatst: 06-10-10 20:55
anouk, haha lekker ding! leuk een betuigde dartmoor, hebben ze er ook een karretje bij?
shoes
Geplaatst: 06-10-10 21:08
Anouk: Ja, niet normaal zo wendbaar! En als mn trainer al met zn mond vol tanden staat , wil dat veel zeggen....ik bedoel, hij ziet en traint zo veel paarden op een dag.... Ik ben er ook altijd op bedacht, maar na zo een voorval maak ik altijd mn hoofd vrij zodat ik hem niet onbewust ga voeden....tevens maakt hij van die rare en praktisch onmogelijke bewegingen, dat je altijd te laat bent en blij mag zijn dat je nog zit! Maar goed dat hij in deze tijd geboren is en niet ten tijde van oorlog, waar ze toen voor ingezet werden.....pfff wat een flater dan, ik ten strijde en hij er vandoor!
Leuk dat je kennis ook een pony heeft, gezellig samen naar de ponyclub! Die Sam, ook zo een grappenmaker! Ook zo een moment dat je vol verbazing staat te kijken....
idefix4
Geplaatst: 06-10-10 21:14
Ellis: weet ik niet! Maar haar vader is heel bedreven in mennen met Fell pony's van iemand anders, dus ik verwacht dat als die er niet bij zit, dat het zo gepiept is.
Esther! Vast! maar ik heb hoogtevrees. haha. Nee zonder gekheid, ik ben geen ster in springen. Sam vindt springen zo leuk, dat je als ruiter wel mans moet zijn om hem op tijd te laten springen. Sam wil nog wel eens besluiten om eerder te springen dan nodig. Ik kan dat zelf ook niet inschatten wanneer je de sprong op zijn best kan maken. Het is wel heel erg leuk om te doen met hem. Soms pak ik een lesje.
Zo zag het er ongeveer uit, maar dan vol in de modder. Ow ja en een paar kilo zwaarder, want Sam ziet er momenteel patent uit.
Alicia: Ja, Sam heeft mij één keer ook zo verrast. Ik weet niet eens hoe ik de bak toen uit ben gekomen. Ik kwam bij in de kantine met een gekneusde ruggewervel. Maar met een ander zadel kan ie mij niet meer verrassen. Ik zit nu een stuk vaster in het zadel! haha.
Hahahaha krijg je zelfs hoogtevrees met springen . Ik vind springen wel leuk, moet alleen nog ontdekken wat Shaggy ervan vind. Heb nog nooit met hem gesprongen. Had zoiets van eerst maar even de controle goed hebben met het dressuur en dan komt het springen wel . Zoals ie nu af en toe kan drammen dat moet je niet hebben met springen, dan wordt het gevaarlijk .
_Saida_
Geplaatst: 06-10-10 21:43
Hahaha! Wat een luiwammes, Ellis! Prachtige foto's!
Esther: Sam maakt er echt enorme sprongen van zoals je ziet. Die maakt van 50 cm nog 1.20 m. Dus die moet wel 'gereden worden'. Zo'n talent ben ik niet.
Hahahaha je hebt wel meer paarden die bang zijn dat ze de balken raken . Iemand bij mij op stal heeft daar ook nog wel eens problemen mee met dr jonge paard . Die wil ook nog wel eens te vroeg afzetten en met een mega jump over een hindernis gaan .
Nouvel
Geplaatst: 06-10-10 22:07
cool jumping sam!
Hosante
Geplaatst: 07-10-10 07:52
Ik ben ook niet zo'n springer, hoewel ik het wel een tijdje gedaan heb.
Anouk, ik ben al een keer L2 gestart maar op dit moment zitten we weer in de frisse fase en heb ik altijd explosiegevaar als ik links aan wil springen, dan gaan we eerst met een enorme sprong omhoog en naar voor en is de ontspanning weer een kwartiertje kwijt. (heel vervelend als je proef 6 min. duurt, hoewel je wel tijd inloopt). Ik blijf dus even thuis oefenen tot het goed gaat, de rechtergalop is geen probleem kan ik zelfs goed verzamelen. Dus weer verder met rechtrichten dan komt de linkergalop ook goed.
Gisterenmiddag ben ik maar naar buiten gegaan, we konden het niet eens worden over het tempo zij wou hard en ik wou een rustig dressuur tempo, meestal laat ik haar dan even los uitrazen maar er was nog iemand in de bak dus dat ging niet.
Mijn les gaat bij Pedro gaat helaas niet door er waren teveel afzeggingen en voor 3 mensen komt hij niet, dus maar kijken of ik weer een keer naar Maldechem toe kan om daar te lessen.
Ingrid.
nati
Geplaatst: 07-10-10 08:04
Zilfstar: Leuke foto's!
Nouvel: Wat is ie leuk!!! die 1e foto hihihi
Alddable: Bedankt ! Je kan toch ook zo'n shoot doen?? Wat is er dan mis met zijn kleur?
Xantha: nieuwe stal leuk?
Hosante: Mooie foto! Wat een ziekeboeg ! Zonde dat je les niet doorgaat!!
idefix4: Leuke springfoto! Hij springt hoog over zo'n klein balkje
IK ga vanavond weer heen...ben 4 dagen ziek geweest, dus mis hem wel weer! Hij staat gelukkig elke dag nog op het land, dus hij is er evengoed uit.
ellis, geweldige foto's! hij maakt het zich zo comfortabel mogelijk!
ingrid: boukje is gaaf! mooie foto!
Zitouna
Geplaatst: 07-10-10 08:25
Michelle leuk een arabiertje dus, ben benieuwd naar de foto's
Nati thanks! Dat is alleen de pensionstal mooi gelegen he, maar zoals bijna iedereen wel heeft met z'n pensionstal komen er steeds meer ergernissen over op, deze zomer zijn bijna alle paarden flink afgevallen, het was ook erg warm maar vorig jaar zagen de paarden er gewoon goed uit.. Ooh heb ook jouw topics en profiel bekeken nu, wat een heftig verhaal zeg.. Krijg er tranen in m'n ogen van je bent wel voor hem door het vuur gegaan he? Heel veel respect!!
Ellis whaha geweldige foto's, een echte zuidelijke mentaliteit he
Alicia kom maar op met die kilo's! Hmm het grote verschil is gewoon het gras natuurlijk, hier groeit nou eenmaal weinig groens..
Debby joh jullie zijn verhuisd? Bevalt het op de nieuwe stal?
Hier is het echt bloedheet steeds weer, dikke 35 graden gisteren en heel vochtig, bleeeh! Geen lekker paardrijweer dus ook hebben we de palomino nou nog samen niet van dichterbij gezien, kregen vrienden op bezoek dus helaasch..
He dat is jammer! Hopelijk heb je binnekort tijd om even langs te gaan .
Ik heb vandaag lekker een dagje vrij, om 12 uur les met Shaggy ben benieuwd hoe die het gaat doen! De laatste les ging echt lekker . En verder gewoon even lekker niks! Zaterdag ga ik voor het eerst op zijn nieuwe stal naar buiten, ben benieuwd hoe die het hier gaat vinden .
Hihi hoop vanmiddag! Lekker een dagje vrij, en leuk weer les op buitenrit zaterdag? Leuk beetje mooie uitrij mogelijkheden?
heikedenise
Geplaatst: 07-10-10 08:44
Goedemorgen allemaal ,
Martine – hier is het 9 graden en staat de kachel soms aan
Michelle – leuk hoor een nieuwe aanwinst hopelijk ga je er veel plezier aan beleven , maar zoals ik lees komt dat helemaal goed, nu langzaam opbouwen en aan elkaar wennen en dan worden jullie dadelijk een hele leuke combi
Wanda – zal straks even reageren in je topic
Ellis – ag gos wat een poepie zo ik zal er zo naast gaan liggen, en ik zal zo ook in jou topic reageren
Debby – wat lees ik van stal verhuisd, hoe is de verhuizing gegaan en heeft ze het er wel naar de zin?
Ingrid – leuke foto van je zwarte kanjer, hoe gaat het met rijden ?
Springen vindt ik zelf ook niks ik deed het weleens (een klein hindernisje) omdat heike het leuk vindt/vondt , misschien als die dadelijk weer helemaal goed is dat we het weer een keer gaan proberen
Nathalie – beterschap lees dat je ziek was/bent, en je kan staat lekker op het land dus hij komt niks te kort hoor
Esther – veel plezier met je les en ook veel plezier met je buitenrit