[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:40

Shanna – fijn dat je stage de eerste week zo goed bevallen is, dat is alleen maar positief

Laura – was je toevallig gisterenochtend zo rond 11 uur aan het rijden met nog een meisje ?
Wel fijn dat het weer lekker ging

Wanda – jammer dat zijn vliegending er niet bij zat maar gelukkig kan je man hem omdoen, veel plezier op de vakantie

Esther – fijn dat de les zo goed beviel en dat die ook zo goed ging en helemaal super dat die zo rustig naar de graafmachine bleef kijken is alleen maar goed

Zaza – van harte gefeliciteerd

Anouk – wel fijn dat sam zo sociaal is lekker hoor, en ja zo’n grijze bak is natuurlijk harstikke eng :P

Michelle – heike heeft het super naar zijn zin en nee volgens mij heeft die zijn eigen nou aardig rustig gehouden

Jus – super mooi paard ook hoor

Mies – fijn dat het weekend zo geslaagd was super hoor ben benieuwd naar het verslag

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 23:16

evdpanne schreef:
Anouk: Hahahaha die Sam, ach ja van de meest normale dingen schrikt Shaggy ook wel eens :D. Van een bord waar die al twee weken langs loopt owwww en de koeien..... Die kan die net door de bomen heen zien en die zijn echt heeel eng ;). De sauna... Daar zou ik echt niet aan moeten denken zeg met dit weer! Gelukkig ziet het er nu hier al een stuk frisser uit! Het is bewolkt maar hopelijk blijft het ook droog!

De sauna was toch echt zalig! Frank begon met een duik in het dompelbad, dat wel, maar daarna hebben we onze rondjes lekker gedraaid. Door de hitte van de sauna voelde het buiten juist weer koeler aan. Dat is ook best lekker en dit is schoonzweten hè? Dat in dat broeierige weer is ander zweet. :+

Michelle: Met een buitenrit heeft Sam het te druk met rondkijken. Dan hinnikt hij (tot nu toe) niet. Maar mijn laatste buitenrit was van het voorjaar. Wij gaan altijd de Drunense Duinen in en daar moet je nu helaas niet zijn, vanwege de dazen en horzels.

Jus: Is dit die van je dochter of hebben we een WPN'er daar over het hoofd gezien? Kan die dat ook? Wie is dat die er op zit? Wat een bespiering zit er op zijn billen zeg!

Cyrina - Ja, Sam had ook al de kolder in zijn bol! Haha! Dus het lag aan de dag? Gelukkig maar!

Gab - Whahahaha ja, idd errug leuk! Zo moet je dat dus aanpakken met een recreatie paard. Ik vond de verkooptekst ook wel pakkend! Ik denk dat ik Sam ook maar een Mercedes ga noemen onder de liefhebbers van het buitenrijden. :D

Saida - Sam heeft een nieuwe hobby met het sliertjesding van Desje: Hij trekt nu één voor één de sliertjes er af... :P

Eline - Wow, Petra naar Frankrijk! Ze is nog niet zo lang weduwe, maar ze heeft dus toch weer het nut gevonden in haar leven. Ze was echt gek op haar man. Dat van Frankrijk verbaast me niet van haar. Blijft haar bedrijf hier dan wel bestaan?
Dat met het been van Atlas klinkt heftig zeg! Hoop maar dat ik daar nooit mee van doen krijg. Knap dat je het zo kon oplossen. Sam veelt geen vreemde dingen in zijn stal. Echt niet. Het begint wel geleidelijk aan beter te worden overigens. Ik probeer het regelmatig

Martine - Hier is het goei weer om te gaan paardrijden! Wat een leuke foto weer van Flavio! Haha. En je lief kan er ook wat van! Dus nog 2 nachtjes slapen en dan heb je het als het goed is druk met jullie zaak!

Mies - Klinkt goed zeg! Veel plezier op je ruiterbal, komen daar alleen mannen die paardrijden en dan speciaal voor jou?

Nou effe ego weer. Haha. Vanmorgen heb ik Sam om kwart voor 10 uit de wei gevist. Desje wou ook mee, kon nog net op tijd het poortje dichtdoen voor zijn snuffert. Sam gepoetst en ik stond op het punt hem van zijn hoofdstel te voorzien, komt opa stampvoetend binnen of ik niet nog een half uur kan wachten! Frank vond ook van niet, dus op naar de bak en ik wilde opstappen, maar Sam was mega-gespannen. Frank kwam te hulp om hem vast te houden, want dan is het net een kanon. Opstijgen is dan echt riskant. Na 2 gespannen rondjes konden we het zelf wel aan. Ik heb hem heel hard laten werken (met martingaal) en toen hadden we na een half uurtje de ontspanning weer te pakken. Al met al ging het best goed. Voordeel van zijn spanning is dat ik nauwelijks hoef te werken om hem voorwaarts te houden! :D
Sam was wel super bij de les. Hij reageerde nauwelijks op voorbij-racende-loopauto's en dansmariekes aan de kant. Ook het gerammel van de kruiwagen deerde ons niet. Na drie kwartier ben ik gestopt, want opa kon niet langer wachten met mijn neefje. De bak is te klein voor meer dan één pony in de bak.

's Avonds zijn we met de kids naar Het geheim van Mega Mindy geweest in de bios hier. De meiden zaten in trance te kijken en Basje was tijdens het voorprogramma geschrokken van een 'trailerfilmpje' van lillifee. Toen had ie zijn ogen stijf dichtgeknepen en is ie ... in slaap gevallen! Haha! :Z Toen de Mega-mobiel in beeld kwam hebben we hem met veel moeite weer wakker gekregen. De film was toen bijna afgelopen. Het is een echte aanrader. Er zitten leuke grapjes in voor volwassenen en de kinderen hun aandacht is voor anderhalf uur gegarandeerd. (mits ze niet in slaap vallen dus)

Na de bios heeft Frank nog even gereden op Desje. Desje schrok van de hooibalen, het raam, ons... haha, ik zei nog: Dat hoort Sam toch te doen? Desje hangt heel erg op Sam overigens. Tijdens het rijden bleef hij Sam ook in de gaten houden. En andersom heeft Sam ook niet gegeten, maar alleen maar staan kijken. Volgens mij ging dat verder ook wel lekker.

Groetjes, en tot morgen!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 23:23

Denise Ja dat klopt dat was ik!!!! En dan kom je niet even langs!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:06

Ga even bijreageren vanaf 407...

Karina: wat fijn dat je waarschijnlijk iets voor veludo gevonden hebt! Ben benieuwd naar je project!

regine: gaaf dat je eerst staat! Wanneer hoor je of je die positie houdt?

anouk: leuke foto's!
Sam en desje zijn dus dikke vriendjes aan het worden! Leuk!
En mega mindy vind ik zoooo vervelend!

angela: is dat je nieuwe bijrijdpaard?

esther: Beetje jammer van de vakantie, maar shaggy zal het zeker niet erg vinden! Weekje op stal kamperen ;)

jellie: Maar goed dat je een keuring hebt gedaan! Wel jammer dat het nu niet door kan gaan!

denise: Zal een flinke schok geweest zijn tegen zn gevalletje ;)

saida: leuke foto's! Echt zo'nn gezinsvakantie, maar toch met je paardje!

Nou dr zou een vette party zijn, maar het was alleen muziek ;) maar het nachtspringen was bezig dus hebben we daar naar gekeken, tot we het koud kregen en nog even echt naar de stad zijn gegaan... vooral veel leuke mopjes verteld :D

Weekend was leuk! Eerst hele knappe paardjes gezien bij sanne/lisa! Emilio is echt aandoenlijk! Zelfs met poep op zn hoofd. S avonds een clinic gehad die erg interessant was! Hoop nieuwe dingen geleerd en zeker dingen om thuis te proberen!
Zaterdag dan nog bij jan en lisenka geweest, was weer erg gezellig en geweldig om al hun paarden weer te zien!

Vandaag lekker weer rustig wat doen met shannon! Ze heeft na de wedstrijd van vorige week zondag vakantie gehad, dus vandaag lekker beetje in de bak spelen en een rondje buiten zodat we er volgende week weer lekker tegen aan kunnen!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:22

Martine -> Hier in Nederland is het al weer aan het afkoelen.
Slaapt 's nachts een stuk beter!
Lekker die tonijnpizza met ui en olijf! :9
Nu nog snel op bordenjacht?

Anouk -> Aahh Bas in slaap gevallen.....
Dat wordt dus de dvd van MegaMindy aanschaffen voor Bas, hahaha!

Gisteren had ik (zoals vaker) Tommie mee naar stal.
Hij kan daar altijd heerlijk rennen en spelen met de andere hondjes.
We hebben samen de wei gemest (hij etende en ik scheppende ;) ) en het gemaaide gras weer voor een gedeelte opgeruimd.
Ik heb liever niet dat hij mest eet en roep hem steeds weer bij me, maar voorkomen kan ik het niet echt.
Daarna de stal gemest en het viel me op dat Tommie steeds zat te bijten en te krabben.
Zal wel een vlooitje zijn dacht ik.
Thuis gekomen ben ik eerst gaan douchen en heb ik wat gegeten toen ik zag dat Tommie weer aan het schurken was.
Vlooienkammetje gepakt en ik zou hem even gaan kammen.
Dus ik roep hem bij me en ik zie dat zijn linkeroog helemaal is gezwollen!
Ook bij zijn achterpootjes zag ik allemaal bultjes, en op z'n lijfje.
Oh oh, allergische reactie dus, maar waarvan? De mest?
Hij gaat zeker 2-3 keer in de week met mij mee naar stal en eet eigenlijk altijd wel mest, maar ik heb nog nooit zo'n gezien dat hij hier zo op reageerde.
Gaandeweg kwamen er steeds meer bulten bij en ook z'n bekkie zwelde helemaal op tot bijna 2x de normale omtrek.
Het was zo'n sneu gezicht!
Gek genoeg had Tommie er geen last van, op de jeuk na dan.
Hij at en dronk gewoon, speelde, was vrolijk en allert, ademde goed, kwijlde niet, enz.
Jorick heeft hem nog gedouched, maar dat hielp ook niet.

's Avonds kreeg ik een sms-je van m'n stalgenootje die Rintske binnen had gezet.
Eergisteren had Rints haar vliegenmasker afgeschuurd en gisteren dus weer, en ze vermoedde dat Rints geïrriteerde ogen had.
Gistermorgen vond ik Rintske d'r ogen wel wat viezig en had dit al schoongemaakt met gekookt water, en er verder geen aandacht aan gegeven.
Ik had thuis nog een tubetje oogdruppels liggen, dus die gepakt en meteen maar even naar stal gegaan.
Rints d'r ogen zagen er vrij normaal uit, ietsje vies, maar toch maar wat druppels erin gedaan en haar vliegenmasker meteen goed uitgespoeld.
Hopelijk is het vandaag over.

Een stalgenootje vertelde ik over Tommie en zij had het over dat hij misschien wel met een kikker heeft gespeeld.
Dat zou best kunnen, die zitten er wel aan de slootkant, maar naar mijn weten zijn alleen padden giftig?
Hoe dan ook, het lijkt al iets minder te zijn, dus hopelijk zakt het gaandeweg de dag weg.
We houden het in de gaten!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:43

Saida - Ook padden kunnen in de slootskant zitten. Die spugen idd als ze zich bedreigd voelen. We hebben het hier eens meegemaakt met een nest jonge Berner Sennenhonden. Er zaten er wel 3 tussen met een dikke kop toen! Jouw verhaal deed mij ook meteen aan padden denken. :D

Vervelend dat Rintske ook al zo'n last van haar ogen heeft! Hier is het ook een ellende. We hebben een ware vliegenplaag. Kan het niet zo zijn dat het masker zelf irriteert, als haar ogen niet zo vies zijn? Gisteren hebben we bij de overburen ook nog een nest wespen gevonden. Als de overbuum donderdag weer thuis is, gaan we het meteen melden, zodat ie kan zorgen dat het nest wordt opgeruimd. De gemeente doet dat hier nog tegen onkostenvergoeding.

Ponytjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:45

Hij is mooi hoor :D. En het is toch nog geen 1 april ;). Of valt dat vroeg dit jaar?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:46

Ach Mies toch! Mega Mindy niet leuk? We hebben hier drie fans. (ook van Amika overigens) Ik kan het gelukkig wel zien, zonder braakneigingen te krijgen. Liever dat, dan al die waardeloze tekenfilmpjes van tegenwoordig. Frank wilde wel mee naar de film, toen hij hoorde dat Jolante Kabau van Kasbergen er ook in speelt. Ze is de vijand en ze draagt wel een mooi pakje. Dat is natuurlijk leuk voor een man om naar te kijken... :+

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:07

Saida; kikkers geven idd ook vaak allergische reacties bij honden, maar dan gaan ze meestal ook schuimen in hun mond.
Maar is hij niet gewoon in een nest rooie mieren gaan zitten?? (heeft mijn hondje ook een keer gedaan en dan krijgen ze ook juekende bultjes.)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:56

Saida: Ik les nu bij Suzanne Nederlof, 3de graats instructrice rechtrichten ;). Ze gaat in september helaas voor drie maanden naar Denemarken naar Brent om de ridderproef te doen.... Dus dan moet ik weer even op zoek naar een ander.
Anouk: Mij niet gezien in een sauna hoor :=. Vind het veel te heet ;). En fijn dat Des en Sam zulke vriendjes zijn geworden :).

Het dagje naar Jan&Lisenka was gister zeer geslaagd! De veulens waren stuk voor stuk echt super leuk en heel erg lief :D. Helaas voor de foto's was het niet zo zonnig, maar gelukkig voor ons wel droog! Ik vond het in iedergeval super gezellig!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:23

Mies fijn dat het weekend geslaagd was!! Klinkt heel leuk!

Saida hoe gaat het nou met je hondje??

Esther ben toch benieuwd naar de foto's hihi ook al was het niet zonnig!

Zo en dan over Hincapie.
Gisteren echt heerlijk gereden! Ging echt lekker en hij was echt heerlijk ontspannen. En dat terwijl ik helemaal in mn uppie in de ene bakhelft zat terwijl er in de andere helft een beginnerslesje was. er zitten alleen dressuurhekjes tussen dus dat vond ik zelf even spannend. Dacht als hij dat flikt vliegen al die kindjes in het rond. Maar gelukkig dus niks van dat.
Wel ging hij een keer in galop tegen de bakrand wat een klap gaf maar gelukkig reageerde de manegepony's niet!

Vandaag wilde ik weer gaan rijden maar een vriendin van mij had ruzie met haar paard en die was zo gefrustreerd dat ik vond dat ze af moest stappen en even op Hincapie stappen. Ben ik even op haar paard gegaan en daarna kon ze er zelf gelukkig ook weer wat meer mee. Maar terwijl ze op Hincapie zat nam meneer toch stiekem een spurt.... oepsie...
Ze bleef gelukkig wel zitten dus dat scheelde!
Daarna ik zelf erop gegaan en toen nam hij ook weer een sprintje.. als hem toch 1 keer iets lukt dan moet hij het perse nog een keer doen.. pffff.
toen ik hem daarna op wilde gaan pakken merkte ik dat hij weer last had van zijn tanden.

Gelukkig ga ik woensdag met hem naar Visdonk (dierenarts) om zijn gebit bij te laten werken en de dubbele tand eruit te laten halen. Hij heeft namelijk een nieuwe tand achter zijn melktand zitten en de melktand zit echt nog heel vast. Dus niet echt lekker voor hem.

Deze week wordt geen feest voor hem.. Dinsdag hoefsmid woensdag DA.. joepie....

Laat dinsdag dan ook maar meteen mn zadel opvullen want ik kan daarna waarschijnlijk toch even niet rijden nadat die tand waarschijnlijk getrokken gaat worden. Weet namelijk niet of ik Hincapie bitloos durf te rijden...

weten jullie eigenlijk hoe lang je niet mag rijden na het trekken van een tand? Het is de laatste van de tanden rechtsboven....

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:45

Die Hincapie! Haha, zit jij hem hier op te geven om heilig te verklaren, verrast ie je vriendin zo haha! Boeffie! Mss lag het toch ook een beetje aan haar rijden, heeft ze zijn gevoelige tand te pakken gehad? Sam spurt ook alleen bij bepaalde handelingen en mensen. :+

Bij hem zijn ook 2 tanden getrokken en hij mocht kort daarna van de tandarts weer aan het werk.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:56

Heey
Sorry even een ego bericht :

De wedstrijd ging echt super :D :D :D.

Ik ben 1 keer 2de geworden van de 9 en 1x eerste maar toen reed ik als enige de proef, ik had 171 en 178 punten :D :D :D Ben echt zo trots op dyio :D.

Foto's en verslag komen morgen of dinsdag

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:55

Ik lach me werkelijk rot om het gissen naar het paard...
Van Barbie naar roze stallen _O-

Anouk Sam is een slim paard! Gewoon halsters los maken haha..
Is hij altijd gespannen met rijden?
Die Des... gewoon Sam nadoen :D

Saida Wat een leuke foto's!
Haha die met die aap, briljant!
Maar net als Branka schrik ik ook van de foto...
Ik zal je maar even niet vertellen wat ik meegemaakt heb met een paard die vaststond zonder stang achter de billen.
Maar ik wil je echt op het hart drukken.. nooit meer doen!!
Heeft Rints last van maanblindheid misschien?

Zilfstar Merk je al verschil met je spray?
Zo ja dan hoor ik graag je samenstelling!
Wordt er gek van hier.. Perla is weer helemaal kaal geworden!
Ze heeft een allergie van vliegen/muggen en zodra ze gestoken wordt valt haar haar uit ;(

Snowy Ja het lijkt wel wat op zwaaien!
Petra Vlasbom heb ik al heel veel goede dingen zien doen!
Hoop dat het jullie helpt.

Cloris Wat leuk dat Allegra naar huis komt!
Ben heel benieuwd hoe het jullie vergaat.

Jus Mooie plaatjes weer!

Evdpanne Fijn dat je les zo goed beviel.

zazaza Gefeliciteerd!
Spannend he.. haha..
En weet je wat nu het ergste is.. je moet nog 10.5 maand wachten totdat het eruit is!
Heb eind deze maand met Perla de 90 dagen scan..

Cyrina Ahh die actie die vraagt om een filmpje!!

Laksmi Gefeliciteerd met de opening van jullie zaak.
Hoe was het?

Mies Dat klinkt als een fijn weekend!!

Laura Tanden trekken kan je beste even vragen aan de behandelend arts.
Ligt er vaak net aan hoe het mondje eruit ziet na het behandelen

Moppie Gefeliciteerd. Goed gedaan zeg!

Fotospam :~
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:15

Even een update, Gister om 06.00 uur naar Koewacht vertrokken, om 10 uur moest ik daar aanwezig zijn en sinds vanmiddag is Alegra weer in Noord Holland, ze staat op dit moment na een 4 uur durende rit bij Furia van Madelief in de weide :D
Ik heb namelijk de bekapcursus gedaan bij Piet Loof in Koewacht gister en vanmorgen Alegra haar voetjes gedaan onder begeleiding van Piet, geweldig wat een werk heeft hij verricht, ze geeft nu echt haar voetjes zonder paniek, voor het eerst heb ik haar voetjes/benen mogen aanraken, ik was in de wolken. De cursus was ongelofelijk leerzaam en daar gaan je ogen wel van open!!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:15

Zilfstar: Over je vliegennetje, ik heb een masker voor Furia, ipv die draadjes. Furia zn voorpluk is lang genoeg maar er zitten altijd beesten op zijn hoofd.
Daarnaast zijn zijn ogen erg gevoelig, vind dit dan wel erg handig! Lekker zelf vliegenspray maken, stuk voordeliger denk, hoeveel ben je voor n fles kwijt aan ingredienten?
Over je zoontje op die shet, dat kan makkelijk hoor! Shetjes zijn sterke beestjes, een gemiddeld persoon moet tot zijn 12e er wel oppassen, op een stevige shet heb ik als 14 jarige nog wel eens gezeten (was wel dun en niet extreem lang).
Kelly: Heb gisteren ook voor het eerst kennis gemaakt met clickeren, wat me echt ideaal lijkt voor Furia.
Ga eerst aan de slag met wat andere dingen, dat targetten idd ook lijkt me heel handig!
Wow heee, wat een gaaavee foto's!
Nadina: Ik gebruik gewoon altijd equishin/star, geen last van afbrekende manen? Cowboy Magic gebruik ik na het wassen, niet dagelijks wordt het erg vet van.
Fijn dat je weer lekker met Nadina aan de slag bent.
Snowy2004: Oeh, dat is naar van Atlas, gelukkig is hij opgeknapt. Dat hete weer is ook niet echt lekker voor de wat oudere paarden denk ik :(:)
Gelukkig niets meer gehoord van die enge vent. Ach, je hebt hier best wat z**kerds helaas..

Ik heb natuurlijk op Cloor, Regine en, euh weet ik niet meer gestemd :D

Laura: Hincapie voor het eerst in de stapmolen, fijn dat hij zo braaf was. Voor Furia is het niks, die is ik weet niet hoevaak door de hekken gegaan (en daarmee ook een stuk voorpluk verloren..).
Kan me voorstellen dat hij na een halfuurtje niet meer wilt komen vanaf de wei :D
Die foto van Hincapie is echt geweldig, dat halster staat hem prachtig!
Saida: Lekker wandelen ipv rijden kan ook heel lekker zijn :j
Arme Tommie :(:) Gelukkig valt het mee.. Stomme vliegen ook :( Was bang voor de ogen van Furia maar die zagen er goed uit gelukkig.
Leuke foto's zeg, lijkt me idd nogal logisch dat je niet tegelijk voor en achteraan de trailer kan zijn :D Je zal niet de enige zijn die zo laadt, er zijn zoveel mensen die het in hun uppie doen, toch helemaal goed zo!
Jellie: Ja je hebt een hoop mafkezen... Nog steeds geen tijd gehad om Stal Danae te bellen, op zondag vind ik ook zo wat..
Op bokt is ze gewoon actief ook daar een mailtje naar gestuurd.
Zo das balen van die Fries! Voor zowel jullie als de eigenaresse :n
Anouk: hahaha das wel heeel toevallig! Voordat wij een huis van ruim een half miljoen kunnen betalen zijn we toch een aantal jaartjes verder.
Die jaren blijf ik gewoon lekker in Alkmaar, gezien ik ook in A'dam ga studeren ;) Ik snap nog steeds niet wat je bedoeld met dat Noord-Hollands?
Leuke foto's van Sam&Des! Mega Mindy is ook voor mijn nichtje een groot succes hoor!
Karina: En waat blijft de onthulling en foto van je nieuwe projectje? :D Ik gok ook een Palomino Lusitano.
Esther: Nog gefeli met Shaggy! Was gezellig en echt nog super bedankt dat jullie me helemaal naar huis hebben gebracht!
Balen van je vakantie, maar elk nadeel heb zn voordeel :D Had natuurlijk al van je les gehoord, maar lekker hoor!
Lekker bezig met Shaggy zo te horen :D
Angela: aaah wat een schatje, leuk hoor dat bonte!
Denise: Hahaha Macho macho men :D Misschien heeft hij het zo in een keer wel goed afgeleerd.
jus: Die tweede palomino, mooi hoor! En die kat is echt gaaaf, zo eentje heb ik nog nooit gezien!
Martine: Lekker zelfgemaakte pizza, en knappe Flavio, gezellig en toevallig dat je nog een andere bokker treft daar.

Sanne&Esther ben benieuwd naar jullie foto's. Vooral van Jan die een gek paard nadoet :D

Nou mijn verslagje van het weekend.
Donderdag als een gek moeten rennen om overal op tijd te zijn, gelukkig allemaal goed gekomen en om 18.15 waren we netjes in Groningen :D
super gezellige avond gehad, lekker pizza gegeten en lekker bijgekletst onder het genot van een rode wodka redbull.
Toen al weer vroeg richting Winschoten, het ouderlijk huis van Sanne gezien met de prachtige tuin!
Daarvoor waren we bij Animo langs geweest, weer n spaans halstertouw gekocht (die van mij was al een tijd kapot), een nieuwe kettingfrontriem, en zo'n stukje voor het longeren.
Daarna op naar de stal waar Vaidosa en Iggie staan, super verzorgd door de eigenaresse van de stal dat was echt helemaal top!
Naast mooie paarden ook leuke katten en honden gezien.
Daarna wezen eten en toen 's avonds weer richting de stal voor de clinic.
Theoriegedeelte was erg leuk, toen nog even aan de slag met mooie Bondosa. Eerst liet ze parelli zien, gezien ik dat gedeelte van Parelli al kende voor mij net iets minder interessant.
Maar daarna aan de slag gegaan met clicker training, wat was dat interessant! En wat leren die paarden dat snel zeg!
Ga het schrapen van Furia hiermee proberen af te leren en ook zijn schooierige gedrag af en toe.
Daarnaast kijken of ik met het targetten en Jambette daarmee verder kan.

Toen de volgende dag naar Jan en Lisenka wat ook weer super was. De veulentjes weer lekker geknuffeld :+)
Vooral Zorrero en Zalamera waren erg favoriet bij mee. Daarna Halley weer super zien showen, en jaja ook nog een KWPNer, Otto liet zich super zien!
Tijd vloog alweer voorbij, en echt helemaal super ik kon met Esther en haar vriendin meerijden tot aan Amsterdam.
Begin vd afsluitdijk viel ik toch een beetje in slaap, toen ik weer wakker werd zeiden ze dat ze me wel gewoon in Alkmaar afzetten, echt helemaal super!!
Nogmaals Enorm bedankt, 4 uur met de trein en 3 overstappen vermijd ik graag :j Tussendoor nog even gemact.
Toen lekker thuis bij vriendlief, wat was dat weer heerlijk!

Vanochtend nog bij Furia geweest, hij schijnt het erg naar zijn zin te hebben gehad 24 uur op het land.
Hij heeft gelukkig geen grasbuik gekregen waar ik bang voor was haha.
Lekker gepoetst en frontriem passen gemaakt voor het hoofdstel, stond stoer!
Voor de rest heeft Furia nog even vakantie tot dinsdag, dan mag hij weer lekker rijden!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:20

Madelief Ik werk met een gewillig paard eigenlijk niet de clicker. Zo ook niet bij Adorno.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:47

Even een ego-berichtje ;)

Vanochtend vroeg op gestaan omdat mijn instructrice (die ook een goede vriendin van mij is) wedstrijd had. Haar paard heeft vorig jaar een flinke peesblessure gehad en ondanks hij super loopt blijft hij wat beperkt belastbaar. Mede omdat hij wat neurotisch is, hij heeft verlatingsangst en blijft hij alleen op stal loopt ie een hoefslag in zijn stal en op het land dus iets soortgelijks. Maar Liqueur is een ongelooflijk leuk paard. Een clowntje, maar hij kan zo geweldig swingen onder het zadel!
Brenda is dus weer wat wedstrijden met hem aan het rijden en van de laatste 4 was dit de 3e die ik als groom mee was. Vorige keer had ze net haar laatste puntje voor M1 niet met 179 punten waarbij ze ook nog eens -2 had door een redelijke Liq-actie.
Vandaag dus weer op pad, alles ging heerlijk relaxt en eigenlijk vond ze Liq iets té relaxt. Eerste proef vond jury ook dat hij voorwaartser mocht zijn. Ondanks dat had ze een 2e plek en 180 punten. Dus startgerechtigd voor de M1.
Brenda en Liq hebben de laatste tijd al heel wat rode lintjes te pakken en had vooraf al melig gezegd dat ze graag wat oranje wilde voor de verdeling. Dus toen haar naam werd genoemd met een score van 189 en weer een rood lintje riep ik wat melig dat ze vandaag helaas weer alleen maar rood te pakken had. Waarop degene die de prijs uitreikte riep dat hij zich vergiste en ze een 1e plaats had. Toch nog een oranje!
Ik mag dus nog even blijven als groom/voorlezer, ze heeft er 5 gereden terwijl ik langs de kant stond te tetteren en we hebben een paar weken hiermee ook de krant gehaald :D :D :D

En als klap op de vuurpijl had Frío er vandaag enorm zin in. Hij liep zo enorm lekker. Heerlijk ontspannen, compleet bom-proof. Hij mag nog wat ronder, maar verder was ie zo lekker nageeflijk. Als beloning lekker afgespoeld en een zandbad gegeven en natuurlijk wat muesli. Daarna mocht ie weer bij maatje op het land. Sinds kort staat er nieuw paard bij hem in het land, een schimmel merrie, en die 2 zijn helemaal gek met elkaar. Staan constant bij elkaar en vinden het niet leuk als de ander uit het land wordt gehaald. Eerste keer dat ik Frío uit het land haalde toen deze merrie er net bij stond was het even neusen met elkaar. Het moest niet gekker worden! :D

Heb dus een leuke en ontspannen dag gehad!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:56

Branka Wat fijn voor je vriendin dat ze zo goed had gereden!
Blessureleed kan zo ellendig zijn.
Super dat ze er weer bovenop zijn.
En Frio ook nog fijn gelopen, topdagje dus.

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:03

Branka: lekker dagje gehad dus, wat heerlijk lijkt me dat als de zo'n betrokken groom mee hebt....en fijn dat Frio ook zo goed ging!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:12

Het is ook erg leuk om met Brenda mee te gaan. Zij kent nagenoeg geen wedstrijdspanning. Is wel erg kritisch op haarzelf. En Liqueur heeft eigenlijk vanaf het moment dat Brenda en hem leerde kennen mijn hart gestolen.
Voorheen kwam Brenda haar moeder nog wel uit Friesland over, maar ik kan er ook mee door: 3 wedstrijden en 5 wp! Mag over 2 weken weer voorlezen _O-
Maar goed, kan ook redelijk tetteren. Ooit geleerd toen ik nog fysiotherapie studeerde en in een zwembad hydrotherapie aan een stel hardhorende dames met badmuts te geven, die de les bovendien ook nog eens als kwebbeluurtje probeerden te gebruiken. Als je daar overheen kan tetteren, moet een dressuurring ook wel lukken lijkt me :D

p.s. volgens mij hebben mijn katten op het moment even een hekel aan elkaar ..... >;)

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:52

Gave fotomomentjes van Adorno Kelly! Ik zou eigenlijk ook eens langs moeten daar, is Beekbergen toch? Om de hoek zowat...

Cloris, wauw, kan me toch wel levendig iets voorstellen bij het gevoel wat je gehad moet hebben toen je zo met Alegra's voetjes aan de slag kon! Heerlijk om bevestigd te krijgen dat je de goede keus voor haar hebt gemaakt, en nu lekker weer vlak bij huis.... heel veel plezier met haar!

Madelief, klinkt als een geweldig weekend, heel leuk verslag!

Branka ook lekker weekend, nou ik geniet lekker mee hoor van de verhalen. Wat is er loos tussen je katten denk je? Met mijn twee kittenzusjes gaat het heel goed, twee donderstraaltjes zijn ... eigenlijk altijd samen. Spelen met elkaar en met de honden, leuker als televisie zijn ze ;)

Nou de onthulling van Het Projekt nadert hoor 8-)
Ik ben er behoorlijk stuiterig van.
Naar verwachting kom ik morgenmiddag bij jullie terug....... :+

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:56

Karina, het is in Beekbergen idd.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:02

Branka haha ja dat tetteren kan heel handig zijn. Heb een keer bij een vriendin van mij voorgelezen met de proef en toen begon het ineens zwaar te hagelen en ze reed onder een soort van golfplatendak... Dat was me een gekletter en ik maar kwekken haha....
ennuh zijn alletwee de katten nog heel??

Kelly weer geweldige foto's!!! Ja ik vraag het woensdag ook gewoon aan de DA maar dacht als jullie hier er ervaring mee hebben dan weet ik nu alvast een beetje waar ik aan toe ben.

Madelief oeh dat is zonde zeg van zn voorpluk. Dan zou ik het risico ook niet meer nemen nee. Ga het sowieso niet te vaak doen want volgens mij is het redelijk geestdodend voor een paard constant die rondjes....

Cloris super joh dat het zo goed ging!!

Anouk nee dat spelletje doet hij wel vaker. Toen mijn vriend er voor het eerst op ging deedtie het ook. En bij haar vorige keer draaide hij ineens om en stapte doodleuk de andere kant op. Hij checkt gewoon of je oplet haha...

Angela gaaf joh dat je wedstrijd zo super ging!! TOP!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:03

KARINA IK BEN ONGEDULDIG!!!!!! BEN ZOOO NIEUWSGIERIG!!