Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:49

Laura1982 schreef:
Ja zeker ik kijk morgen ook via omroep Friesland.

net stond er nog dat ze half 8 begonnen. nu staat er ineens half 9 :=

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 01:06

Laura1982 schreef:
Nou ik zit heb een fantastische zweetdeken voor douwe gekocht plus mooi sjabrak echt onwijs blij mee.

Oeh foto! ;)

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 01:44

Jullie kletsen veel zeg! :')

Ik kon niet naar de hengstenkeuring want het is ong 3 uur rijden voor mij ;(

Succes michelletjuh!

Leuk lightninggg!

Laura1982 foto?! <<)

Ik ga in januari even geen wedstrijden rijden aangezien ik er bij de vorige (oefen) wedstrijd tijdens het inrijden bijna naast lag :') we gaan eerst even oefenen op de locatie van de wedstrijd (dat mag daar en voorlopig rijd ik alleen nog maar daar wedstrijden) en dan hopelijk in februari weer starten!

Ik heb vandaag mijn ketting van http://www.aviiso.nl opgehaald en wat is hij mooi geworden <3!
Afbeelding

Laura1982

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:57

Ik zal van de week even een foto maken van douwe in zijn nieuwe setje.
Vanmorgen stuk gekeken op de tv omroep Friesland. Snel boodschappen gedaan en douwe gereden. Vakantie geboekt met vaders en nu weer op de bank voor de buis. Zit naar jehannes te kijken mooie hengst!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:22

Mooie kampioenskeuring net! Ik was nog net op tijd!
Hier twee veulens op komst van Tsjalle, dus super resultaat :) wel mooi haha hopelijk hebben we straks een Tsjalle x Jasper lopen :D

Jasper blijft me ook elke keer weer verbazen! Wat een pracht dier is het toch!

Vond het dit keer terechte kampioenen :) al had ik het ook begrepen als ze bij algemeen Nane op de reserve plek hadden gezet.

Hoe vond je de fri(e)sian proms?
Ik heb gisteravond gekeken,maar het was geloof ik meer muziek dan paarden. De helft van de tijd niet gekeken en ben erg blij dat ik er niet naartoe ben gegaan! Was niks voor mij geweest :P

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:09

Ik vond het jammer dat de muziek niet gecombineerd werd met de paarden. De menwagens waren fantastisch net als de paarden met het vuur en kleuren scherm en de frisian train. Volgend jaar ga ik naar de zaterdag maar dat ging dit jaar helaas niet.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:16

Ahh, ik had ook graag gewild! Maargoed.. haha

Bij jullie nog veel sneeuw gevallen? Toen ik vanmorgen Xira wou rijden, begon het ineens heel hard te sneeuwen! En na n tijd kwam de zon door _O-
Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:18

Leuke foto Pearl! Hier wel natte sneeuw gehad maar dat is al weer weg gelukkig.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:19

Dankje!
Hier was t zo ineens flink aan t sneeuwen, en toen ik er af ging, ging de zon schijnen en was alle sneeuw weg :')

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:30

Leuke foto zo met die sneeuw! Hier nog geen sneeuw, al vind ik dat best eens leuk om weer een witte grond onder je voeten te hebben in plaats van natte plassen. :j

Vandaag gereden, maar ik hoop dat het aan het weer lag.. anders komt er nog een grote discussie tussen fries en mij aan :') Ik dacht ze gaat fijn dus volgende week debuut, maar nu twijfel ik heeel erg. Ze deed vandaag alles behalve wat ik van haar vroeg. En dat met dr oortjes erop, draak. }:)
Van de ene kant denk ik schijt we gaan gewoon en hopen dat ze in een goede bui is, maar wat als ze dat niet is? Dan kunnen we zowat afgroeten :+
Kijk het deze week nog maar even aan.. Kan tot donderdag nog inschrijven. Wat doen jullie als je paard in een bui is en niet meewerkt op wedstrijd? Nog tips? :o

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:34

Ahjo! Niet gelijk zo doen! :D
Xira heeft ook wel eens mindere dagen, haha :). Ik zou je gewoon lekker inschrijven, en als t niet wil in de proef, ja! jammerdan. Donderdag liep Xira ook megaslecht tijdens de carousselles en lag ik er bijna naast doordat mevrouw op de loop ging en bokken.. Ik half panisch door blijven rijden :o. En zoals vandaag ging het top! Ze schrok nog wel van de buurman en de paarden die gingen rennen, maar ik kon toch fijn rijden, terwijl ik zelf niet helemaal het vertrouwen had (Wat ben k ook n tutje :'). Ik ben heel snel weer een beetje 'bang') heb ik heerlijk kunnen rijden!

Gewoon inschrijven en gaan met die banaan :Y)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:08

Gewoon gaan zie het als een ervaring. Ze moet het toch leren. En jij moet leren je te focussen op de proef gewoon door gaan en glimlachen. km's maken het komt goed.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:13

Laura1982 schreef:
Ik vond het jammer dat de muziek niet gecombineerd werd met de paarden. De menwagens waren fantastisch net als de paarden met het vuur en kleuren scherm en de frisian train. Volgend jaar ga ik naar de zaterdag maar dat ging dit jaar helaas niet.

Ja dat vond ik indd ook jammer. Was mooier geweest als er de hele tijd in de bak ook wat te zien was.

Leuke foto!
Hier gelukkig alleen een beetje natte sneeuw gezien. Van mij mag die troep weg blijven. Nu gaan we af en toe nog naar de club, maar zodra het glad wordt op de weg is dat ook afgelopen. Onze bak is op t moment echt heel slecht. Heb wel gelongeerd, maar fijn is het niet. Wel goed om balans te trainen bij verna, die is altijd zo wiebelig in die natte bak en aan de longe kan ze zichzelf mooi corrigeren.

Micheletjuh, start je in de B? Dan gewoon lekker gaan en niet afgroeten hoor! Je kan toch geen verlies rijden. Zie het vooral dan als een ervaring rijker :)
Ik heb 1x afgegroet,maar dat was vooral omdat zowel ik als paard gestrest waren en ik kreeg het niet afgevloeid. Het ging echt slechter en slechter, dus toen afgegroet zodat ik even op m'n gemakje de spanning af kon laten vloeien voor de 2de proef.
Met een onervaren paard kon ik er altijd wel om lachen als t helemaal mis ging. Kon het paard het ook echt niet kwalijk nemen en heb me dood gelachen :')
Dus mocht het niet willen, zie de humor er van in haha :D

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:28

Gewoon gaan joh, dan is de kop eraf! En wie weet gedraagt ze zich op ander terrein als een engeltje.

Hier loopt Aits weer rad gelukkig dus nu weer rustig opbouwen en na alle kou en sneeuw eens kijken of we het debuut vervroegen ipv pas met outdoor seizoen

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:34

Even een ego post...

Gister avond wedstrijd gehad.
Alles voorliep goed, lekker rustig klaar kunnen maken, losrijden prima en jah toen de eerste proef...
In het begin een aantal 5en maar ook 7ens en toen kwam het wijken...
Meneer luisterde niet zo best naar mijn linkerbeen dus gaf wat been bij en daar was hij niet van gediend.
Gevolg een bok (voelde als een flinke bok en achteraf hoorde ik ook dat hij een handstand deed..) en ik lag uit balans op zijn hals en daardoor toen hij linksaf ging viel ik er rechts af...
Gelijk op kunnen staan en naar hem toe gelopen, hij bleef keurig netjes staan op de B-E lijn, en nadat ik de beugel langer had gedaan weer opgestapt.
Vrij snel daarna het 2e proefje kunnen rijden.
Wel blijven lichtrijden want ik had toch best wel last van mijn lijf en daar hebben we 185 punten gehaald.
Nu blijk dus dat als je niet binnen de 60 seconden er weer op zit dat je dan dus uitgesloten ben en dat geintje kost je dus 2 wp...
Ben dus gisteren van de L1+3 naar L1+1 naar L1+2 gegaan....
Op zich best tevreden over het feit dat ik toch weer opgestapt ben en de 2e proef heb uit kunnen rijden maar wel met een bittere nasmaak...

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:17

Ah dat is evht flink balen!
Ik dacht trouwens dat je sowieso uit gesloten werd als je er af viel, maakt niet uit hoe snel je er op zit. Al weet ik dat niet zeker.
Vind het ook wel een bijzondere regel om dan -2 te krijgen, maarja het is niet anders.
Die punten haal je wel weer in :)

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:48

Dankjulliewel voor de moed haha :D Ik ben echt wel een beetje pietje precies.. Wil dan ook gelijk dat het goed gaat hihi. Maar kan idd niet weten hoe ze dan zal zijn, misschien dat ze wel meewerkt.
Wel is de bak nu bevroren, bij jullie ook?

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:55

hier wel sneeuw, ziet er wel mooi uit, maar is ook vervelend, want kan nu niet meer in de bak rijden, het was al een heuvellandschap, maar nu zit de vorst er ligt in dus dan is het een struikelblok om te rijden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:01

Ja, na een val ben je sowieso uitgesloten.
Die 60 secondenregel is er al een paar jaar niet meer.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:26

Wat gaan jullie hard dames!

Gewoon gaan hoor op wedstrijd. Is het niet om punten te rijden dan wel voor de ervaring.

Pearl waar heb jij je paard staan dan? Want de plaatsen die je noemde om op wedstrijd te gaan is ook mijn regio. 'Mijn' paard staat in tiendeveen! Als we gaan starten word dat inderdaad ook, elim Zuidwolde, Emmen balkbrug enz. Maar dat duurt nog eventjes! Haha.

Gisteren zadel laten aanmeten. Mieke was best braaf op het vreemde terrein, met heel wat gesnurk liep ze daar de bak rond.

Verder gelukkig weinig aanpassingen. Boommaat is goed. Nog een heel mooi compliment gekregen, de zadelmaker vond ons een goed duo, hij zij dit word wel wat!

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:37

Haha, dat is in de buurt! Xira staat in Schuinesloot! Haha

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:53

Ah leuk! Waar les je dan? Zag op foto's in de profiel een binnen bak haha.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:28

Die foto van de binnenbak is van 2011. Dat is bij de manege ;Vogelzang stal 26 in Kerkenveld.

en nu les ik bij Gert Wiegand Bruss. Zit in Dedemdsvaart :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:44

Afbeelding
Afbeelding

Hier de foto's van de deken vanmorgen gemaakt in de sneeuw.

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:28

Wat een leuke set zo!! <3