[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:35

Kelly – ja soms is het echt een knuppeltje

Anouk – heike was ook 1 ½ toen die geruind werd en hij heeft dit nog nooit eerder gedaan ach ja de wei doet hem duidelijk goed.
En sam maak dus alles los bij dessie :+ grappig en sabrina weer lekker gereden superhoor

Angela – wel een leuk bij rijd paardje :D

Saida – ik denk dat de meeste wel der kans pakken als ze even onder het werk uit kunnen komen. En ja arme heike :P zal vast zeer gedaan hebben
En wat een lekkere billen in die trailer :9 ziet er leuk uit zo op de foto’s de kinderen hebben duidelijk plezier

Eline – het is idd appart dat heike zo groot is geworden maar niks aan te doen.
Fijn dat het weer beter gaat met atlas :D

Gab – vertel eens aan ons wat het geheimpje is van karina dan vinden we jou heel lief :j

Esther – fijn dat shaggy zo braaf was daar heb je echt alleen maar profijt van

Malin – lekker weer aan de training met suevo fijn dat die het zo goed oppakte

Jus – wat een lekker paarden weer en als er een rode strik om heen zit mag je hem bij mij wel afleveren

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:37

Hoi allemaal, ik heb een paar drukke dagen gehad. Was alleen maar weg en slecht geslapen enzo... pfff ik ben echt gesloopt!!!
Maar nu lekker weekend.
Stage was leuk zo de 1e week!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:56

Helaas zat vandaag de vliegenfrontrien niet bij de post. In verband met een weekje vakantie met de kids moet mijn man het nu dus om gaan doen. Niet dat dat een ramp is, maar ik had graag zelf zijn reactie erop gezien. Nu vroeg ik mij ineens af: Als Jippe gewoon goed erop reageert (wat ik wel verwacht) dan kan hij toch gerust ermee ook buiten 's nachts op de wei staan? Het is zo'n sliertjesding: een frontriem met sliertjes dus. (niet zo'n heel ogenmasker ofzo)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:02

Zilfstar Hoe zit de frontriem bevestigd? Als het gewoon met klittenband is kan hij hem als hij ergens achter blijft hangen tenmiste aftrekken. Wanneer hij om het halster geschoven wordt is het moeilijker..

Shanne fijn dat je stage leuk was geniet van je weekend!

Jus ik accepteer ze met alle kleuren strikken hoor en zelfs zonder :P haha
Wat een mooie kat zeg!

Malin fijn dat Suevo zo lekker ging met longeren! Krijg je er weer wat meer plezier in?

Esther hoe beviel de les??

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:04

Hincapie vanochtend gereden en hij was super braaf. Alleen met de galop begint hij op het moment te donderen. Vooral als er ook andere in de bak zijn dan wil hij heeeeel graag uitdagen haha...de deugniet.
Na het rijden hem heerlijk afgesponst. Vond hij echt zalig maar toen ik naar de andere kan liep was het ineens eng haha..
Maar daarna vond hij het ook weer heerlijk.
Ga zo ook nog even om hem nog een keer een lekker sponsbadje te geven haha...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:31

Jus: Wat een mooie paardjes weer zeg! Daar mag je dr nog wel veel meer van laten zien :D. En wat een leuk katje zeg!

De les was heel veel theorie, ben nog bezig met alles opslaan ;). Vind het wel een hele fijne manier van werken en het is ook een hele fijne instructrice! We zijn rustig aan begonnen met de eerste stap. Aan de hand ervoor zorgen dat hij zijn achterbenen goed leert ondertreden en kan ontspannen. Dit is best wel lastig als je van alles om je heen ziet. Linksom ging wel redelijk goed al moest ik hem wel goed voorwaarts houden. Rechtsom vond ie moeilijker, hierbij probeerde hij echt onder het werk uit te komen door wat sneller te stappen ;).

Suzanne zelfs oefende het ook nog even met hem en die vond het wel grappig dat als hij rechts eindelijk ontspande en zijn hoofd liet zakken hij direct naar binnen kwam met zijn hoofd. En dan moest je hem weer recht zetten en ja dan kwam die natuurlijk weer omhoog met zijn hoofd :D. Zijn spieren zijn daar dus nog niet sterk genoeg en heb nu wat oefeningen meegekregen om die te gaan trainen. Dus daar gaan we lekker mee aan het werk! De kaptoom is besteld bij http://www.trekkingsaddles.com (waar ze trouwens ook veel zaldi hebben en een te mooi rood leer portugees hoofdstel :D). Was een tip van Suzanne, ik kende de hele site nog niet dus denk plaats hem ook maar hier ;).

Owww trouwens weer een super brave Shaggy actie.... Hij stond in het paddock toen ik nog even bij de les van iemand anders aan het kijken was en ik zie John aan komen rijden met de graafmachine (echt zo'n groot ding) met het graafgedeelte in de lucht. En die ging die parkeren naast het paddock waar Shaggy in stond. Dus ik al helemaal kijken van laat dat maar goed gaan en ondertussen John vervloeken dat ie me niet even gewaarschuwd heeft....

Maar goed Shaggy keek er dus naar en bleef rustig staan en was totaal niet onder de indruk. Ook niet toen die het graafgedeelte weer naar de grond liet zakken.... Wat was ik weer opgelucht zeg!!!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:46

@Laulau: ja klittenband. Had de tip gehoord er ducktape omheen te doen tegen makkelijk verliezen, maar toen had ik nog niet aan blijven hangen gedacht (er is in de wei weinig waar ze achter kunnen blijven hangen, maar roch...) Ging mij mee om "beperkt zicht" al is dat met die sliertjes misschien minder het geval.

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:47

Jeeeeej had net een telefoontje uit Spanje: mijn merrie is drachtig gescand (16 dagen scan), nou maar hopen dat het veulen blijft zitten tijdens het transport....

paps is een beauty van een valk hengst......

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:51

Zilfstar Zicht valt volgens mij alles mee! Heb er bij mijn vorige paard ook heel vaak een om gedaan omdat die altijd ontstoken ogen kreeg door de vliegen. De frontriem hielp bij hem echter niet genoeg dus toen heeft hij zo een masker gekregen. Dat werkte prima en hij zag er nog prima mee. Doordat het heel dicht bij het oog zit zie je het bijna niet. Kijk zelf maar eens door gaas ofzo heen van heel dichtbij dan zie het ook bijna niet meer omdat het te dicht bij is.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:51

zazaza GEFELICITEERD!!!!!

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:54

Dankjewel...ik heb ook nog even snel een fotootje van paps....hij kijkt wel een beetje chagrijnig....maar dat maakt hem niet minder knap ;)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door zazaza op 07-08-09 21:59, in het totaal 2 keer bewerkt

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:55

zazaza: Gefeliciteerd! Hopelijk heb je straks een onwijs leuk veulentje erbij lopen (hopelijk een valk, dan mag je het hele topic vol zetten met foto's :D).
anouk: Ik heb het anitvliegenspul gevonden! Ze verkopen het ook bij Agradi als het goed is deze link: http://www.agradi.nl/product?sssc=Anti- ... n+middelen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:38

Karina weet er de spanning wel in te houden :))

Snowy, gisteren leuke avond gehad bij 2moons +:)+ Fijn dat Atlas weer super gaat.

Regine, ik hoop idd dat we met Flan inderdaaden genezingsproces in kunnen gaan..

jus wat een leuke kat.

Laulau, Hincapie beetje ondeugend met de galop..

Zazaza, van harte!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 00:26

zazaza schreef:
borderjay schreef:
hmmmm... Tip 3 dan maar :D
Afbeelding

Ik weet het ook! Je hebt een portugees aan de haak geslagen, zijn enorme stal rose geverfd, al zijn paarden plastic wortels gevoerd......
Toen heb je de dierenbescherming gebeld want die zielige paarden kregen plastic wortels, jij kon er niks aan doen, want jij was gewoon een blonde barbie (met inmiddels bijpassende maten las ik net)....maar als reddende engel wilde jij al zijn 50 lusitano's best een goed tehuis bieden.....en nu krijgen wij allemaal van jou een lusitano!

Toch.... :)) ........

Heeft ze gelijk? Heeft ze gelijk? .... zou nog mooier zijn dan de staatsloterij! :+
Gefeliciteerd met je zwangere paardje! Laten we hopen dat jij er een beauty bij hebt staan volgend jaar! Ons nu wel op de hoogte houden hè?

Saida - Wat een mooie billen zeg van Rintske...

Zilfstar - Als ie met Sam op de wei zou lopen zou tape om de vliegenfrontriem niet helpen haha! Desje kan er over meepraten... Bij Sam op de wei lagen ze met regelmaat in de wei ergens. Ik heb nog geen paarden meegemaakt die ervan in paniek raakten, dus ik verwacht dat Jippe er ook niet op reageert. De ruinen zijn echte slopers! Maar hier staan ze nu ook 24/7 op de wei met vliegenfrontriem en sinds gisteren is het al een dag goed gegaan. Dus volharden! :Y)
Enne, een shet die bokt. Waarom ben ik niet verbaasd? Om je een beeld te geven: Ik heb vanaf mijn 7e tot mijn 9e op shetjes gereden. Dan ben je volgens mij al groter. Heeft mijn shet niks van gekregen! Vanwege mijn ervaringen met mijn shet, hebben wij bewust voor onze Dartmoor gekozen. Die raapt ze nog net niet op als ze per ongeluk van hem afvallen! Op onze dartmoor zouden mensen van 70 kilo nog op kunnen gaan zitten. Onze Dartmoor is 1.15 m. (ik ga het niet proberen overigens. 8-) )

Snowy - Dat ik weet zijn er twee van die bedrijfjes in Nederland.
En ach Sam kan ik zoveel ssss'en als ik wil, als ie een flesje of emmer zijn stal in ziet komen is het al foute boel haha! Maar nu kan ik er gewoon regelmatig mee aan de slag en dan zal het mss wel wennen. Ik zit er niet heel erg mee, want Sam is niet overgevoelig. Sterker nog: Des heeft er meer last van dan Sam!

En 2moons-Petra ja, die weet veel zeg! Hoe is het met haar? Fijn te horen dat Atlas weer vooruit gaat.

Karina - Ik heb dat met mijn polsen, wel een witte, maar ja, ze kunnen in het wasmachien...

Brankaz - Stond ie al vast dan? Volgens mij niet toch? Er stond nog iemand bij zijn hoofd. Wij doen ook altijd eerst de stang idd. Mijn schoonpa niet, die gooit zo snel mogelijk de deur dicht. Zijn we het ook niet mee eens. Wij laden dan nog liever 10 keer extra dat het uiteindelijk gecontroleerd gaat dan één keer zo wegrijden. Des heeft zich al eens losgemaakt en stond achterstevoren in de trailer whaha! Dat was me een gezicht zeg! En Frank had er niets van gemerkt dat ie was omgedraaid!

Esther - Tof dat ie niet reageert op de bal zeg! Sam wel hoor, die doet een blokje er voor om! Ook voor fototoestellen jammergenoeg. Vandaag vond ie de hooibak ook al eng! Frank zijn zadel én zijn halster komen bij trekkingsaddles vandaan. Maar we kunnen ze niet vaak genoeg noemen. Een fijne tent om zaken mee te doen en altijd even vriendelijk én ze blijven met je meedenken!

Agradi? Haha, dat is hier heel dichtbij. Ach Sam heeft het nog niet nodig, maar ik houd het in gedachten. Thnkxx

Jus - Doma Vaquera hè? Ik denk dat Sam dat wel kan ja, haha! Een paar pagina's terug staat hij model... ;)
Een leuk paard om te zien hoor! Die hebben wij ook gezien toch? Geef mij toch dat donkerbruintje maar wat in die voorste stalletjes stond hoor. Ik blijf fan van donkerbruin... Dit is idd wel een barbiepaard!

Die tweede had ik idd mee naar huis willen nemen! Die heb ik nog staan fotograferen idd. :9

Wat een mooie kat zeg! Mooi met die rode oren! Was dat Vera? Hopelijk heeft ze er heel lang plezier van.

Malin - leuk te lezen dat je je paardje weer aan het werk zet! En met jou ook alles weer beterder? Die met die blauwe strik wil ik hier hebben hoor! Ik was er ook helemaal weg van! En met een rode strik neem ik hem ook!

Shanna - Dus Bit is een leuke stageplaats! Nou ja, rust maar lekker uit en we horen je wel weer.

Laura - ook al lekker gereden!

Sam heeft nog een dagje onverwacht vrij gehad, want we zijn net terug van de sauna. Morgen wordt het hopelijk koeler en ga ik weer lekker zweten. Ik ga rijden met martingaal, denk ik, want zijn bol moet nu toch echt omlaag. Ik zei al tegen Frank: 'Als het koeler is, kun jij ook eens lekker gaan rijden... ' Vandaag heeft Frank een grijze bak in de wei gezet met hooi om bij te voeren. Sam vond hem doodeng! Dus Frank nog heel begripvol en ik zo: "Duh, hij heeft bij zijn stal zo'n zelfde bak staan en die stond ie op zijn gemak leeg te vreten!" Wat een druif hè? (Het paard) Hij is ook heel sociaal. Als de merrie van mijn zwager bezig is om de pony van mijn neefje knock out te slaan, staat Sam te hinniken. Hij hinnikt ook als er iemand gaat rijden en hij kijkt altijd mee. Een echte sociale kletskous dus. Heel anders dan desje, die gewoon blijft eten... Het is een mooi span en maar goed dat ik niet in de wei kan gaan liggen, want ik deed niks anders meer!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 06:49

Anouk: Hahahaha die Sam, ach ja van de meest normale dingen schrikt Shaggy ook wel eens :D. Van een bord waar die al twee weken langs loopt owwww en de koeien..... Die kan die net door de bomen heen zien en die zijn echt heeel eng ;). De sauna... Daar zou ik echt niet aan moeten denken zeg met dit weer! Gelukkig ziet het er nu hier al een stuk frisser uit! Het is bewolkt maar hopelijk blijft het ook droog!

Zometeen vertrekken een vriendin van mij en ik richting Groningen ;). Even op bezoek bij de veulens van Jan en Lisenka. Heb er echt zin in! Vanavond heb ik een BBQ met de familie, ook wel gezellig :D. En daarna ga ik lekker stappen!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 08:43

Eshter ; veel plezier bij Jan & Lisenka. En ook vanavond met de bbq.

Zazaza ; Gefeliciteerd !!! En mooie foto's !

Anoek ; Nou ook lekker een onverwachts dagje vrij ! Lekker genoten bij de sauna? Het is vandaag tot nu toe nog echt koud hierzo! Gewoon maar weer de deur dicht gedaan.
Hopen dat je vandaag even lekker kunt gaan rijden, en fijn dat die zo sociaal is. Dat is altijd handig. Loopt die als je aan het buitenrijden ben ook heel de tijd te hinniken?

Denise ; Heike nog gekke dingen in zijn hoofd gehaald? hihihi. Heeft die het wel lekker naar zijn zin?

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 09:20

Zo ziet een kwpner eruit met spaans DV outfit. Heb het hier dus wel over Doma Vaquera de outfit is totaal anders als bijv de hogeschooloutfit , ik zie in veel topics dat het tuig doormekaar gehaald word ook portugees en spaans gemixed worden , een beetje ruiter hier krijgt een shock als ze het zien.

Afbeelding

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:35

lekkere gespierde billen!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:35

En dan bedoel ik natuurlijk die van het paard... :+

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:39

Nou die krijg ik ook hoor haha. Wat een mooie kat hebben jullie gevangen!!!

Strakkies met Bobby naar het bos, we gaan met de rijvereniging...wat er op neerkomt dat ik een soort oppas ben, want de volwassenen laten het meestal afweten...

Van de week geweest met Cantaor en mijn zus met Bonito, we gingen sávonds en dan is het toch wel heerlijk in het bos op die warme dagen!!

Vandaag nu het wat keoler is zijn de paardne hier overigens lekker gek, bij jullie ook??

Gisteren Jerez voor de 3e keer gelongeerd, gaat best goed, alleen rechtsom vind ze moeilijk en op het moment dat ze het genoeg vind probeert ze haar halster af te slaan met haar voorbenen, ook in gelop!! Dat ziet er raar uit!! hahahaha Maar we llekker slim dat ze weet dat als dat ding weg is, ze lekker vrij is....

Jan en Lisenka waren hier gisteren ook nog ff, nou ja eigenlijk wel langer, maar ik heb ze maar even gezien omdat ik nog niet eerder thuis was. Was wel gezellig en ze hebbe nJerez en Arro beide goedgekeurd :D

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:58

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:05

Jus -> Wat een aparte ras kat zo met die rode oortjes en staart!
Heb ik nog nooit gezien, maar ik vind het wel errug mooi!

Wanda -> Met zo'n sliertjesding voor hun ogen kunnen ze heus wel buiten blijven staan, hoor.

Esther -> Stoere brave Shaggy dat ie zo rustig bleef bij die graafmachine!
En je les ging goed zo te lezen, van wie krijg je eigenlijk les?

Zazaza -> Alvast een voorzichtig gefeliciteerd met je drachtige merrie!

Cyrina -> Ik heb vanmorgen geen gekke paarden gezien hoor bij ons.
Ze stonden allemaal zoals gewoonlijk met hun hoofden bij de grond rustig te grazen.
Veel plezier met het bosritje!

Gabriella -> Hahaha! Zouden ze de hindernis weggeshopt hebben ofzo?

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:01

Wanda: Ik ben nog steeds niet bijgekomen. Ik kan in de avond niet slapen. En vannacht heb ik heerlijk geslapen, gaat Pieter (mijn man) enorme herrie maken in de ochtend. Pff weer niet uit kunnen slapen. Ik heb bijna het idee dat straks mijn wallen pootjes krijgen en me overal mee naar toe nemen. Haha.
Wat betreft die shetlander. Wij hebben Shetlanders waar de verzorgster als ze op de rug zitten, zo mee kunnen lopen, dus denk dat het door het grazen is geweest.
Atlas heeft hem ook dag en nacht om. Het sliertjesding dan.

Jus: Wat een apart verhaal van die kat. Worden die niet na het zomerseizoen afgemaakt net als in Griekenland?

Zazaza: Gefeliciteerd. Ik duim voor je dat het blijft zitten.
Wat een knappe pappa!!

Anouk: Bij mij was het probleem dat ik hem aan een spuitbus moest laten wennen. Ik moest zijn been 2x per dag sprayen. Hij was toen van een bruggetje gevallen en het been was vanaf de hoef tot in zijn lies ontveld. Ik mocht in die tijd niet in de buurd komen en al helemaal niet met een spuitbus. Ik heb het toen met het sissen en laten ruiken opgelost en kon ik zijn been gelukkig inspuiten.
Met Petra Vlasblom gaat het ontzettend goed. Ze gaat in Frankrijk wonen.

Borderjay: Ja, die laatste foto is echt grappig.

Weet iemand een instructrice in de omgeving van de Bollenstreek die les geeft in lange lijnen?

Zitouna

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:18

Hoi allemaal!
Sorry even ego maar ooh ik heb het zo druk gehad, kon het even niet meer bijhouden hier! Heb zelfs een dagje de paarden moeten overslaan :( Maar.. Maandag gaan we open met de zaak :) :) eindelijk! Gisteren hebben we de eerste daar-gemaakte pizza gegeten (vriendlief + de pizza: http://farm3.static.flickr.com/2616/380 ... 938877.jpg en ja we hebben nog geen borden... ;) ) Flavio vond het maar niks en wilde gelijk zijn tanden poetsen ;) http://farm4.static.flickr.com/3589/380 ... 9519cd.jpg
Ik ga het nu weer proberen te volgen :) Maandag komt trouwens ook bedouin, een bokker die in de Tunesische woestijn woont en ook een berber heeft, op bezoek :) Verder is het hier bloedheet, boven de 40 graden nog altijd... In NL is het ook lekker nu hoorde ik??

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:48

Weekendje was geweldig! :D
Weer veel lol gehad met de meiden en ontzettend mooie veulens gezien bij jan en lisenka :)

Uitgebreider verslag komt nog...ga nu naar een ruiterbal:P