Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:24

Een tijd geleden heb ik nog mijn bewondering voor je uitgesproken en nu kan ik helemaal met je meehuilen...

Wij (mijn verloofde en ik) zijn gisteren ook ons veulen kwijtgeraakt...Het heeft nog niet eens geboren mogen worden...De merrie hebben we moeten laten inslapen i.v.m. koliek...

Kan wel even een linkje plaatsen naar het topic...dan hoef ik hier niet het hele verhaal te vertellen...

Edit: [PP] Onze droom is kapot...

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 14:17

Meisje, dit is erg. Moest terug een flinke traan wegpinken. Ik begrijp héél goed dat je heel veel pijn hebt. En die machteloosheid, daar word je gewoon gék van.

Het heeft niet mogen zijn, zo denk ik nu ook over Charley. Hij is nu 1 week en 1 dag niet meer hier, maar de pijn is nog steeds even erg.
Iemand zei: "het is niet als een gebroken been dat na 6 weken terug heel is". En dat is ook zo, denk ik.
Je verlangt er zoooo hard naar, gaat al van alles gaan plannen en dan gebeurt dit... Gewoon te erg voor woorden Huilen

Als je wil praten of wat dan ook, je weet me wel te vinden. Ik weet niet of ik de juiste woorden zal zeggen, maar ik kan wel luistern.

Veel sterkte Ach gut

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:19

Amigo_tje schreef:
Goh, 3 paarden in 3 jaar...? Ach gut
Je hebt ook je portie verdriet wel gehad, denk ik zo. En ik die dacht van nu al zoveel pijn te hebben Verward

Veel sterkte alsnog Bloos , maar je hebt het mss al een plaats kunnen geven?
Hoe lang heeft het bij jou zo geduurd, als ik vragen mag?

Zoals ik al zei, het verdriet slijt. Maar er zijn nog veel momenten dat ik ze mis en er verdriet om heb. Met name Cairo mis ik heel erg, hij was zo speciaal. En er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan ze denk.

Ze stierven alle 3 verschillend. Cairo op de operatietafel tijdens een koliekoperatie, Carina aan ouderdom (eutjhanasie) en Nadita heb ik moeten laten gaan omdat ze een onherstelbare blessure op had gelopen. Heb er 8 maanden alles aan gedaan om haar te laten herstellen, maar na een MRI scan bleek dat de blessure niet meer goed zou komen. Dus alles voor niets geweest. Dat is ook erg zuur, kan ik je vertellen.

Vergeten doe je het nooit, probeer je de mooie momenten te herinneren!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 20:17

Amai, da moet écht zo pijnlijk zijn. Ik ben zo blij dat ik Ceara tenminste nog heb, dat het met haar toch nog goe gaat. En natuurlijk Amigo en Domino ook nog, é.

Ik zal hem idd nooit vergeten, wil het ook nooit. Hoe kort hij ook maar in mn leven is geweest, hij heeft bij mij en vele anderen een grote indruk nagelaten.
Hij heeft liefde gekend, véél liefde en dat is een héél belangrijk punt voor mij.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:09

Ohhh Amigotje...

Ik was maar een 'stille' meelezer.. heb het even te druk gehad en kon het niet bijhouden...

De tranen rollen over mijn wangen...wat een verdriet moet je hebben gehad.. en nog steeds!

Maar echt.. een ontzettend bijzonder mens ben je!!!

Je mag ongelofelijk trots zijn op jezelf, wat heb je wel niet meegemaakt.. en in alles je dieren gesteund!!

het mocht niet baten voor Charley.. helaas.. maar hier aan jou, kunnen heel veel mensen een prachtig voorbeeld nemen!

Petje af voor jou!

Prudur2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:56

Je bent toch allang terug!?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 09:21

@ Jesser: Thx.

Prudur2002 schreef:
Je bent toch allang terug!?

Huh Verward

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:01

Volgens mij is die reactie in het verkeerde topic gepost.

Hoe gaat het met het meisje die Charley van je zou kopen??

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 13:17

Dat gaat. Ze heeft het natuurlijk ook kwaad gehad, ze had ook al zoveel gepland met dat beestje.
Ze wou eerst geen paard/veulen meer, maar ik had haar gezegd dat ze mss toch beter zou uitkijken naar een ander.
Kwestie dat ze haar gedachten dan kan verzetten.
Het zal natuurlijk geen Charley'tje zijn, maar uit het zicht is zéker niet uit het hart.
Ze mocht evt het veulen die mn vriendin verwacht hebben, maar laatst zei ze dat ze mss zou kijken naar een twenter ofzo.

Ik ga vanavond bellen naar de kliniek ivm die autopsie. Ik weet nog steeds niets Verdrietig

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:36

Kan me wel voorstellen dat ze eerst zegt ik wil geen paard meer. Maar daar was het denk ik ook te kort geleden voor gebeurt. Misschien dat ze er over een poosje wel anders over gaat denken.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 13:47

Dat is zo.
Ik wil nu ook geen veulen, maar in de loop van volgend jaar ga ik uitkijken naar een friese enter.
Normaal zou ik eentje fokken me Ceara, maar dat zie ik voorlopig helemaal niet meer zitten.
En daarom ga ik gewoon voor een jaarling gaan, ergens volgend jaar. Eentje dat dit jaar geboren is, of héél mss een 2-jarige. Eentje van 2007 dan Lachen

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:18

Maar je wou toch geen veulen? Tenminste dat dacht ik omdat je het veulen van Ceara meteen al wou verkopen toen je erachter kwam dat ze drachtig was.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 14:24

Ja, dat is ook zo. Maar dat was grotendeels omdat ik niet wist wie de vader was Bloos + ook dat ik op dat moment (en nu ook niet) geen veulen voor MIJZELF wou. Daarom...

Maar normaal wou ik dus in 2010 een veulentje fokken van Ceara. Nu is dat zo tegengevallen dat ik dat voorlopig niet meer zie zitten. Wie weet fok ik ooit nog met haar? Of niet...? Dus had mn vriend gezegd dat we zullen zien voor een enter ergens volgend jaar.
Nuja, het zou een cadeau'tje van mn vriendje zijn, dus...

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:30

misschien gewoon even afwachten hoe het met Ceara is op het moment dat je een veulen wilt fokken. Als ze dan in dusdanige gezondheid is dat het wel zou kunnen, waarom niet. Nu was het gewoon te veel voor haar.

in ieder geval succes ermee

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 14:41

Idd, het was véél te veel voor haar, daarom ook dat ik het haar niet meer wil aandoen de eerste jaren. Ik heb zoveel gezegd dat ze nooit drachtig had mogen zijn dit jaar. Maarja, het was nu zo...
Ik ga haar gewoon minstens 5 jaar "gerust" laten en dan zie ik wel weer.
Maar die jaarling komt er wel, hoor. Ik word er ook niet jonger op en in mn hoofd houdende dat er mss nog een kind (van mezelf dus) komt enzo...
Ik ben nogal een "planner" in dat soort zaken Bloos Tong uitsteken

Ulala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:10

Hai Amigotje,
Ook ik heb je hele verhaal gelezen en heb grote bewondering voor jouw doorzettingsvermogen, tijd, energie (en geld) die je erin hebt gestoken!

Twee jaar geleden ben ik zelf mijn eerste paard kwijt geraakt aan koliek. In de kliniek op de operatietafel. Het was "technisch niet meer mogelijk om hem te redden". Ik kan je vertellen, mijn wereld stortte in op dat moment. Het is misschien nu nog moeilijk te geloven, maar verdriet slijt écht. Langzamerhand ga je weer de positieve dingen zien en af en toe moet je jezelf even lekker laten huilen, dat lucht op.
Heel veel sterkte gewenst en misschien nog ter overvloede: jij hoeft jezelf écht niets maar dan ook niets te verwijten. Wat jij allemaal voor hem hebt gedaan, kunnen een hoop mensen nog wat van leren!

Geniet lekker van je andere paardjes en ik hoop dat je een positievere toekomst tegemoet gaat!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:17

Meis Ach gut

Ik heb allebei de topics gevolgd en wát een verdriet!
Ik wens je alle geluk van de wereld toe, ook voor Andorra, en ik hoop dat jullie het snel een plekje kunnen geven.

Hopelijk vind je nog een knapperd naar wens, natuurlijk wordt het geen Charly, maar elk dier heeft weer zijn eigen charmes.
Zoals je al zegt, uit het oog betekent niet meteen ook uit het hart! Knipoog

Heel veel sterkte voor jullie allemaal en natuurlijk voor je lieve merrie, knapperd dat het is!
Lovers

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 11:54

Dankjewel, Ulala & Blinnii, het begint idd al wat te beteren.
Maar vooral omdat Ceara het zo goed doet, want ze straalt gewoon.
Ik krijg echt het gevoel dat ze héél gelukkig is nu en dat gun ik haar zo! Net als iedereen, denk ik wel. Ze is door een hel gegaan, denk ik zo en nu kan ze haar gedachten verzetten. Haar verleden vergeten doet ze wschk nooit, maar ik kan wel zorgen dat ze een zorgeloze toekomst tegemoet gaat waarbij haar verleden op de achtergrond verdwijnt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:22

Ik denk, dat we het je allemaal van harte gunnen dat het goed gaat met je merrie, Amigootje!!!!!!
Wat denk je, ga je binnenkort voorzichtig eens met haar aan het werk? Misschien zowel voor het paard als voor jou een hele mooie en waardevolle aanleiding!!!!!
Ze is er erg goed uit gaan zien in de tijd dat ze bij jou staat. Als ze goed rad loopt en niet kreupelt, kan het waarschijnlijk niet veel kwaad als je haar wat licht werk laat doen, voor de merrie is dit waarschijnlijk ook helemaal super!!!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 11:51

Ik ben van plan een longeercirkel te zetten en van zodra die er staat dan ga ik idd met haar aan het werk. Beetje aan haar bespiering werken, lichte oefeningen, grondwerk...
Ze zal het leuk vinden, want ze draaft nu al heel veel in de wei. Iets wat ze vroeger nooit deed.

Mn vriendin (heeft ook veel paarden thuis) kwam gisteren even kijken naar haar en ze zei dat ze er fantastisch uitzag. Het was al aan het schemeren toen ik ze ging binnenzetten, maar nóg kon je zien hard ze wel blonk. En haar ogen staan zo goed, een heel verschil buiten enkele maanden geleden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:22

ik ben blij dat het goed gaat met ceara....zij sleurt jou wel door deze ellende heen!!!!
Nog niets van de kliniek gehoord?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:37

Een longeercirkeltje zet je ook op 10 minuutjes uit mat prikpaaltjes en lint Ja Dan kun je het nog wat groot houden om haar benen niet te zwaar te belasten Ja

Andorra307

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:25

hoi mensen Bloos schaam mij eigenlijk een beetje dat het alweer even geleden is. Bloos
met mij gaat alles dus vrij goed, het doet wel nog veel pijn als ik over Charley praat of aan hem denk ook al heb ik hem maar die ene keer gezien, de dag voordat hij ons verliet.
maar dat is ook zo over veni (nog altijd na al die jaren).
ik ben gisteren nog een buitenwandeling gaan doen met een paard van op stal van een vriendin van mij. toen was het even moeilijk omdat ik dan aan hoe het met Charley had kunnen zijn. maar aan de andere kant stimuleerde het me dan weer om toch een paard te kopen. Dus ben ik nu aan het zoeken naar een paard voor tegen het eind van't jaar. liefst zou ik een jong onbeleerde merrie vinden, omdat het voor mij toch iets te moeilijk is een veulen te kopen. maar wanneer ik er dan klaar voor ben en het paard het toelaat toch een veulentje van die merrie te hebben.
ik moet ze enkel vinden.
alle hulp is welkom.

dus bokkers ik groet jullie
en amigo_tje Ach gut ben er nog steeds voor jou, als je mij nodig hebt, wanneer dan ook Ach gut
tot 21 juni of tot de tatoeage-afspraak Knipoog

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:36

Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor! Ik wil jouw ook heel veel sterkte wensen. En kan mij goed voorstellen dat je het er nog erg moeilijk mee hebt. Je had natuurlijk ook allemaal al plannen gemaakt wat je met het veulen zou gaan doen. Dat je geen veulen neemt kan ik me ook goed voorstellen. In januari is mijn tinker ingeslapen en ik neem nu ook geen tinker meer weer. Niet omdat ik het ras niet mooi vind, alleen maar omdat het mij teveel aan Maxum doet denken en ik bang ben dat paard te veel te gaan vergelijken en zo heeft dat paard ook geen eerlijke kans. Veel succes met het zoeken van een merrie! Ben je op zoek na een friese merrie?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 22:58

Ik weet dat je er voor me bent, Andorra, thx daarvoor! Je bent een goede vriendin geworden, daar heeft kleine Charley voor gezorgd. Nog zo jong en al een grote daad verricht.
We zullen hem nooit vergeten, hij heeft zo'n grote inpact bij heel veel mensen nagelaten.
Hij is voor mij een symbool van moed en kracht, vocht tot hij letterlijk niet meer kon.

Binnenkort verwacht ik nieuws van de kliniek. De autopsie is klaar. Ik hou jullie dus verder op de hoogte.