Ik ga Sterre's verjaardag en '1 jaar samen' tegerlijk vieren (27 april kwam ze hier, 28 april is ze jarig) Lekker op 27 april, Koningsdag, dus lekker vrij!
Ik vergeet de verjaardagen van mijn paarden steeds. Weet wel de data, maar op de dag zelf sta ik daar niet bij stil. Soms vieren we het erna nog met lekkere slobber. Maar dat is m dan wel.
Hoi ik heb ook een barock pinto nouja kwpn gefokte ruin en word binnnekort al weer 4 jaar.ruin van de bonte hengst apollo van samber. Opa van wasabie is samber
Ik vergeet de verjaardagen op de dag zelf ook altijd, dus nee ik doe niet iets speciaals. Dus voor jullie ook allemaal alvast gefeliciteerd met jullie toppers dit jaar haha
Zo wat haart Fedde momenteel uit zeg, ha als ik hem borstel is de grond naast hem behoorlijk zwart daarna.
Helaas gaat het hem niet worden zaterdag bij mij. Jammer want ik was graag naar Assen gegaan. Nu moet ik het dus maar met foto's gaan doen
Esaqar
Geplaatst: 29-03-16 10:35
@Nanda, het haren herken ik... verschrikkelijk.
Zaterdag ga ik ook niet naar Assen, dus moet het ook met de foto's doen. Jammer, want ik had Bart BP07 (Sterre's papa) wel eens willen zien. Zondag fotomeeting dus zaterdag wordt Sterre was-dag.
Alejandro is bruin bont, met 37.5% fries bloed valt hij in type FB (helpt mee om fokdoel te bereiken.) Vind ik jammer want die bruin bonte vind ik zelf ook mooi!
Ik vind alle bont gaaf zolang ze maar mooi getekent zijn haha.
Hutcherson
Geplaatst: 30-03-16 11:49
Tijdje niet bijgelezen in het topic, dus zal even wat antwoord geven op mensen die vragen hadden over Finn. Esaqar --> Wat tof dat je Finn 1.50 - 1.60 m schat hahaha.. De laatste keer dat we hem gemeten hebben (dit is echt uit de losse pols,. zonder professionele maatstaaf) was hij 1.41m. Kleine knakworst:P Zijn vader was groter dan 1.65 en zijn moeder is nu 1.57m dus hopelijk zit er minimaal 1.55m in maar het kan mij niet snel genoeg gaan die groei de hoogte in.
Nanda1980 --> Finn is zeker hengst, en dat is goed te merken ook. Hoewel hij zich wel zeer goed gedraagd rondom merries. Hij begint echt van die puberkuren te vertonen. Lekker harken met zn voorpoten (deels ook paardengedrag), nul concentratievermogen, HEEL veel energie, op zijn stalgenoot springen (gelukkig doet die dat ook terug bij Finn), showen voor de dames. Maar hij springt (nog) niet door omheiningen heen gelukkig! Merk echt dat hij door die hormonen al veel body krijgt. Ben wel van plan hem te ruinen, want ik heb geen fokdoelen met hem. Ook omdat hij geen papieren heeft (ondanks ik wel zn afstamming weet, maar was hobbyfok). Maar ik wil vooral kijken wat er in hem zit en daarnaast lekker genieten van het leven! Finn wordt 15 April 2 jaar oud, dus ik wil hem over een jaartje ofzo ruinen, ff kijken hoe hij zich gaat ontwikkelen en wat de hormonen voor hem doen.
Daarnaast oefen ik vrij veel met hem in de bak. Laatst was de bak omringt door merries die enthousiast met hem meerennen, maar toch blijft hij ook grotendeels met zijn aandacht bij mij. Hij is in de bak helemaal vrij om te gaan en staan waar hij wil, maar ik had de mogelijkheid om stemcommando's (stap, draf, galop en HO) te oefenen met hem en ik moet zeggen dat het me verbaast hoe goed hij daarop reageert als ukkie. Andere tik van hem is dat hij steeds zijn ketting in zijn mond pakt, liefst de hele meter :| en daar heeft ie zich laatst dus mee bezeert (tandvlees boven zn voortanden bloedde) en ik voelde me ontzettend schuldig ondanks dat hij het zelf deed en daarna gewoon alsnog de ketting vast pakte. Hij heeft behoefte aan iets in zijn mond waar hij mee kan friemelen. Ik weet niet of dat komt door wisselen van zijn tanden, of dat dat gewoon zijn tik is. Maar heb iig een simpel bitje besteld, dat komt zo binnen als goed is, en dan gaan we dat dit weekend eens oefenen. Kijken hoe hij het vindt. Hij is vorige week geent en zijn chip is op mijn naam geregistreerd, mocht hij ooit aan de wandel gaan en ze lezen zn chip uit (dierenarts of dieren ambu) dan kunnen ze mij direct bellen wel fijn idee.
Echt whaaaat, is hij zo klein? Hij toont veel groter op de foto's, zelf nu ik weet dat hij kleiner is vind ik hem nog groot. Ik hoop voor je dat hij tussen vader en moeders maat in gaat hangen
Celine_Mirte
Geplaatst: 30-03-16 15:00
Ooooooh wat wordt Finn mooi! hij heeft echt veel meer body nu. Knap paard hoor!!
Wat jij beschrijft over z'n gedrag, volgens mij is dat echt jonkies gedrag. Komt aardig overeen met wat Millie laat zien, behalve het op andere paarden springen dan
Vorige week heb ik een bitje geprobeerd bij Millie. Ook zij pakt alles in haar mond. Ze kan zelfs het halstertouw los frunniken tijdens het poetsen. Goed oppassen dus. Ook het bitje was hap slik in de mond, waarna ze het heel verontwaardigd weer uit wou spugen ja hallo, dat is niet lekker! Ach ze hoeft ook nog niets, we klooien lekker wat aan.