Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caro_MarjaH schreef:Als mijn dame heet wordt dan gaat ze drammen en stampen en als ik dan ook nog iets vraag wat ze moeilijk vindt dan probeert ze onder me vandaan te rennen. En ze zet haar kaken vast en haar hals erop waardoor ik heel moeilijk weer tot haar door kan dringen. Echt ontploffen doet ze niet, als ze van iets erg schrikt dan stuift ze even een halve baklengte ervandoor en keert dan om om te kijken waar ze van schrok.
En het is een echte merrie waarbij het petje elke dag anders kan staan en dat is vooraf niet te voorspellen. Ze kan half slapend op stal staan tijdens het zadelen en vervolgens een furie onder het zadel zijn of super vervelend op stal en dan niet vooruit te trappen tijdens het rijden. Dat maakt het soms wel lastig maar ook elke keer weer een uitdaging en het is nooit saai om met haar te trainen want het is nooit hetzelfde.
Gevolg is wel dat we hele diepe dieptepunten hebben en daarna weer hoog kunnen pieken en het is wel jammer als we zo'n dieptepunt elke keer op concours hebben
AmoorM schreef:Hii wat een leuke foto's komen er voor bij!
Hoe trainen jullie? Hoe vaak longeren/rijden? En wat doen jullie tijden het rijden?
Hoe gedraagt je paard zich op ander terrein? De ene keer is mijn paard een engeltje als we naar de les rijden en in een vreemde bak en de andere keer is het een hel. Hoe los je dit op als je wedstrijden gaat rijden? Wij hebben geen trailer dus ik doe alles te voet met paard. (les is 15 tot 20 min rijden(als paard normaal doet)) Ik wil haar graag laten wennen aan vreemd terrein enzo.
Hoe trainen jullie? Hoe vaak longeren/rijden? En wat doen jullie tijden het rijden?
Hoe gedraagt je paard zich op ander terrein? De ene keer is mijn paard een engeltje als we naar de les rijden en in een vreemde bak en de andere keer is het een hel. Hoe los je dit op als je wedstrijden gaat rijden? Wij hebben geen trailer dus ik doe alles te voet met paard. (les is 15 tot 20 min rijden(als paard normaal doet)) Ik wil haar graag laten wennen aan vreemd terrein enzo.
Caro_MarjaH schreef:AmoorM schreef:Hii wat een leuke foto's komen er voor bij!
Ik longeer af en toe als ik vind dat ze wel beweging nodig heeft maar ik geen zin heb om te rijden. Verder tijdens de training begin ik vooral met ontspanning, laag en rond rijden zodat ze haar bovenlijn oprekt en de rug loslaat. Daarna pak ik haar op en gaan we op onderdelen trainen, veel galop, contragalop, schakelen in de draf en galop, overgangen rijden, schouderbinnenwaarts, af en toe nog eens wijken erbij en halthouden. En als het lekker gaat alvast wat stukjes travers, keertwending om de achterhand en appuyeren proberen.
Mijn merrie was al gewend op wedstrijden te rijden, op vreemd terrein kijkt ze even rond maar maakt zich eigenlijk vrijwel nergens druk om. Alleen als er echt 'enge' dingen vlakbij de baan te zien zijn dan wordt ze gespannen. Indoor ben ik wel beperkt met haar, er zijn indoorbanen waar ze echt voor geen meter loopt omdat ze de omgeving veel te spannend vindt en er zijn indoorbanen waar ze prima loopt en daar probeer ik ook zoveel mogelijk heen te gaan. Ik ga de enge banen niet opzoeken want dat vind ik zonde van mijn geld, omdat ze dan toch niet goed loopt.
Jenny_S schreef:Onze training:
Maandag dressuurles
Dinsdag vrij
Woensdag dressuur
Donderdag dressuur
Vrijdag springles
Zaterdag dressuur
Zondag dressuur
Af en toe bos in of crossles
Vreemd terrein: haar reactie is wisselend
Op wedstrijdterrein meestal wel met gezonde spanning
Op crossterrein is ze heel heet