[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:15

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:20

Dank je!!
Ow een vriendin van mij heeft ook zo'n stock zadel, zit heerlijk!! Daar ga je vast veel plezier van hebben!!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:26

Dat denk ik ook wel ja Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:26

He mies ook weer terug!
Lobke nog gefeliciteerd!!
Neusriem mag idd hoger Ja
Regine wat een knapperd!

Danielle (Dani62) was vandaag voor de tweede keer naar Furia gekomen, vandaag ging ze ook rijden en het ging goed!
Was niet echt op zoek naar een bijrijdster maar toch de (zoals het er nu naar uit ziet) in 1 keer de goede tegengekomen
Dan heb ik ook weer wat meer tijd binnennkort, lekker Lachen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:49

flamon schreef:
Lindy1982 schreef:
trainen ging eindelijk weer lekker.. ze zat zo vast Boos!

hier het zelfde verhaal janske zat ook er vast en wist niet wat ze moest doen de laatste tijd gaat het beter Haha!

die van mij is al met al 4 maanden onder het zadel... na 4 maanden rijden heeft ze 4 maanden stil gestaan i.v.m een hoefzweer die er van bovenaf uit kwam in plaats van de onderkant. hierdoor stond ze 4 maanden stil.. ik rij nu net ween weekje weer naja ik stap eigenlijk op dit moment alleen om haar er weer rustig in te laten komen.. maar rij 23 feb mee met laurens van lieren dus moet wel me best gaan doen hahah

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 00:02

We hebben trouwens een nieuw huisgenootje: een gerbil!
Komen ook nog foto's van.
Laatst bijgewerkt door Barroco op 09-01-08 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 00:18

Er werd gevraagd om een verslagje van Paris, dat doe ik natuurlijk graag Vork.
Jammer genoeg kan ik niet weer alles bijreageren, jullie gaan veel te snel Bloos!

's Ochtends al heel vroeg, ging ik met mijn moeder op weg naar de Thalys (moest om 5:51 de bus hebben!). Om een uurtje of 1 half 2 kwamen we aan de stad van de liefde Knipoog. Bij het hotel ingecheckt, even bijgekomen, en daarna deden we een 'open bus toer'. 2 uur lang, en koud dat het was No Cheer..
Daarna gingen we snel een cafetje in om door te warmen met een chocolademelk die 5,50 euro was! gelukkig betaalde mijn moeder het Clown
Daarna nóg een bustoer, dit keer gingen we beneden zitten haha. En deze was maar een half uur. Toen was het een uurtje of half 7 en zijn we gaan eten bij een Italiaan. Daarna gewoon naar het hotel gegaan dacht ik. Nog gebeld met mn vriend (want ik miste hem en Dizo al Bloos ).
Notre Dame vanuit de bus:
Afbeelding

Eiffeltoren vanuit de bus:
Afbeelding

Het verkeer, wat een ramp, nergens lijnen, pijlen of wat dan ook Clown (ook vanuit de bus):
Afbeelding

Volgende ochtend redelijk vroeg eruit, uurtje of half 8 dacht ik, lekker ontbeten in het hotel (croissantjes en stokbroodjes, lekker Frans he).
En naar Disney!!!!!! Ik vond het echt geweldig, zijn in alle grote attractie's wel geweest en hebben ook nog een mini Lion King Musical gezien. En daar heb ik voor familie allemaal iets kleins meegenomen.
Om 21.00 hebben we de lichtparade gekeken en daarna met de metro naar het hotel.
Ik voor een achtbaanactracctie, midden in het meer waar we op de boot waren:
Afbeelding
In het Doornroosjekasteel:
Afbeelding
Whahaha.. mn moeder en ik in de Peter Pan:
Afbeelding
Het kasteel bij donker:
Afbeelding
Een goede fee bij de parade:
Afbeelding

Volgende ochtend wat later eruit, toen gingen we eerst naar de Notre Dame, vond ik erg mooi, vond het ook goed dat er zoveel vrouwen vereerd werden (Maria en Jeanne D'arc stonden overal). Daarna naar de Saint Chappelle, is vanwege de gigantisch glas in lood ramen bekend. Was niet echt mijn type kerk, mn moeder was er wel weg van. En toen naar het Louvre, was ook super, veel lopen, eerst flink wat schilderijen bekeken (zo'n 2,5 uur) was veel Nederlandse kunst. Daarna wilde ik naar de Egyptische afdeling, wat prachtig was. Toen nog naar de Mona Lisa, echt superbewaakt haha. Zo'n 20 bewakers bij dat schilderij Vork
Mijn moeder wilde eigelijk 's avonds nog Parijs met de verlichting zien, maar dat we het Louvre uitkwamen was het al donker rn we waren erg moe, dus rond half 7 gingen we naar een restaurant waar we een bon voor een 3 gangen menu hadden en dat was super. Vooral mijn moeder vond het eten heerlijk (+de bediening super) en die liet een flinke fooi achter Knipoog.

Schilderij van Paul de Vos vond ik er mooi:
Afbeelding

Volgende en laatste dag gingen we nog naar het Montmartre een plek waar veel bekende schilders bij één kwamen. Verder nog gewandeld en mn moeder wou nog het graf van een beroemd iemand zien dus dat ook nog gedaan. Ook nog naar de Sacra Coeur geweest En om half 5 de trein weer naar huis.
Sacre Coeur (we hadden lekker weer!):
Afbeelding

Dus dat was mijn reisje naar Parijs. Vond Disney het leukst Bloos.
Wat ik trouwens echt te erg vond, was de hoeveelheid bontjassen die ik allemaal heb gezien. En dan bedoel ik echt bont. Hele jassen, kragen, dooie vossen als versiering om een nek, ik vond het afgrijselijk!! Dat die mensen dat kunnen.
Gelukkig zie je hier in NL vrijwel nooit bont.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 08:17

Leuk Parijsverslag!!

Ik ben in Parijs geweest toen ik 20 was(da's al lang geleden dus Knipoog ). Leuk om zo al die bekende plekjes weer terug te zien. En duur is het dus nog steeds hahaha... Disney staat nog op m'n verlanglijstje dat nog wel.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:32

Mooie foto's van parijs! Krijg zo zin om weer te gaan!
Ben je niet naar versailles geweest? Dat vond ik ook mooi om te zien!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:22

ik ben ook erg verliefd op Parijs, blijf er naar terug gaan Haha! Versailles is inderdaad ook geweldig Ja Zelf ben ik vooral dol op de Parijse museau, d'orsay en het louvre zijn wel mijn favorieten (en dan vooral de vleugels met 17e t/m 19e eeuwse kunst, je hebt vast ook staan kwijlen voor de paarden van Delacroix en Gericault Knipoog ) En wat is Notre Dame mooi he? Ik vond de Sacre Coeur echt tegenvallen nadat we bij de ND waren geweest Nagelbijten / Gniffelen .
Hebben jullie geen verkeersongeluk gehad? Ik heb tot nu toe iedere keer dat ik naar Parijs ben geweest wel een verkeersongeluk gehad met de tourbus ofwel ongelukken zien gebeuren, mensen rijden als gekken.. En probeer de Arc de triomphe maar te bereiken zonder aangereden geworden, oversteken is daar een soort van zelfmoordmissie Nagelbijten / Gniffelen

Wel leuke foto's en zo te zien hebben jullie je goed vermaakt!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:39

Lindy1982 schreef:
ja ik hoop alleen niet dat ze bang van haar word het is een heet hoofd maar ehm wel heel eerlijk.. ze was wat verwaarloost dat ik haar kocht had geen manieren ect.. nu zal ze je nooit trappen of bijten.. het belangrijkste is dat bianc er plezier mee heeft.. als het goed is gaan we samen ( 2009 ) een wedstrijdt starten Haha! dus ze heeft nog even Tong uitsteken
ik heb niet het idee dat ze bang is, hoor. Haha!
Alleen denk ik (naar wat ik afgelopen week zag) dat Kyra erg weinig gewend is onder het zadel, dus vandaar mijn opmerking dat het nog wel even zal duren voordat Bianca haar op wedstrijd kan uitbrengen. Clown

Malin -> Toppie dat het zo goed ging aan de pessoa!
Ik hoop dat Grietepiet over een poosje ook zo lekker ontspannen kan lopen! Ja

Fanny -> De nieuwe neusriem staat mooi!
Maar dat kan ook niet anders met zo'n mooie meid!
Het moet 2 vingers dik ruimte hebben onder het jukbeen, dus zeg maar het bot wat je onder haar ogen langs ziet lopen.
Zo op de foto te zien kan het ietsje hoger, maar misschien heb ik het mis.

Regine -> Hahaha! Een uit de kluiten gewassen Maestro! Haha!
Hij ziet er goed uit, volgens mij heeft ie het prima naar zijn zin in de opfok!

Margot -> Wauw! Wat een gaaf zadel!
En hoe zit het?

Madelief -> Leuk dat het klikt tussen jou, Furia en de bijrijdster!

Jasmijn -> Grappig een woestijnratje!
Wij hadden in de kerstvakantie 2 Russische dwerghamsters te logeren van school, ook best wel leuk.......... voor 2 weken dan. Haha!
Wat een mooie foto's van je reisje!
Die Notre Dame is veel kleiner dan ik me had voorgesteld, en jij lijkt echt totaaaaaaaaal niet op je moeder zag ik. Knipoog

Yes! Wij gaan op wintersport, het is gelukt!
We hebben een pension kunnen boeken dat op 200 mtr. van het huis ligt waar onze vrienden met kinderen verblijven, ontbijt in het gebouw zelf, de liften vlak voor onze deur, bistro naast het gebouw waar we verblijven en nog vele lekkere eettentjes en kroegjes in de buurt.
Helemaal toppie dus!
We hebben er al gigantisch zin in, maar moeten nu nog 7 weken wachten........
Nu maar hopen dat Grytsje niet voortijdig gaat bevallen en het precies in die week komt.

Ik ga lekker naar m'n meissie toe!
Het is nu nog rustig, dan heb ik lekker de bak voor mezelf. Knipoog

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:03

Ga je skieen of snowboarden?
Ik ga geloof ik in maart weer, moeten nog even met de familie alles plannen Lachen maar heb wel vorige week een eigen snowboard gekregen Haha! De man waar we het altijd bij huren ging met pensioen en verkocht alles tegen huur prijs.

In de week dat ik in Duitsland was zijn we ook een dag naar Dresden gegaan, daar hebben ze op een lange muur een tegelwerk gemaakt van alle vorsten in een bepaalde periode, vond hem zelf wel erg mooi Lachen
*klein gedeelte eruit*
Afbeelding

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:13

@ Mossel: Balen dat het met Ymkje niet goed gaat, hopen dat ze snel opknapt!

@ Yenneke: Het ziet er echt al super goed uit zoals Extremo loopt! Wat moet dat fijn zijn als je voor de eerste keer opstapt en je paard kent alles al Ja

@ Furia: He zusje ik moet binnenkort ook echt eens weer naar Disneyland, en bedankt voor de lolly's Haha!
Een gerbil???

@ _saida_: Ja af en toe heeft hij ook opvoeding nodig haha!
Dat achterwaarts is wel tof dat het zo goed gaat idd, pakt ie snel op! Mok is al wat beter als ik het zo las, gelukkig maar! Lekker, op wintersport.
Wij zouden ook gaan met werk, maar dat gaat niet door, target is niet gehaald Verdrietig

@Prinslover: Hihi, ja een lief koppie zegt vaak niks Haha!

@Idra: Gelukkig dat Licor lekker rustig op stal staat, jij ook een goede reis!

@zasread: Leuk, ben benieuwd naar die fotoshoot die je hebt gedaan, je bent lekker aan het fotograferen he! Stom dat haast al je topics zijn gesloten...

@Lindy1982: Welkom! Mooi paard heb je, hij ziet er iig barok uit Knipoog

@Esmee: Ja zo af en toe moet je echt ff iets kwijt Haha!
Hoop echt voor je dat je pa zo lief is dat wilt mee betalen!
Fijn dat de les zo lekker ging!

@Dinkeygirl: Fijn dat het longeren zo goed ging! Ik had laatst ook weer gelongeerd met pessoa maar vind dat toch niet lekker gaan... Misschien ook maar eens met mijn instrcuteur gaan meenemen, die gaat er binnenkort ook even op ben daar echt zo benieuwd naar!!
Suev valk-grijs haha! Daar moeten we idd foto's van hebben Haha!

@Mies: Ziet er idd gaaf uit die tegels, paarden in de kunst zijn ook altijd bij mij favoriet Ja

Hmm voor de rest niet zo veel te melden..
Behalve dat ik nu (!) alweer klaar ben met mijn taken voor vandaag en dus een beetje zit te wachten tot er weer wat te doen valt.. Echt raar zo rustig...

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:28

_Saida_ schreef:
Lindy1982 schreef:
ja ik hoop alleen niet dat ze bang van haar word het is een heet hoofd maar ehm wel heel eerlijk.. ze was wat verwaarloost dat ik haar kocht had geen manieren ect.. nu zal ze je nooit trappen of bijten.. het belangrijkste is dat bianc er plezier mee heeft.. als het goed is gaan we samen ( 2009 ) een wedstrijdt starten Haha! dus ze heeft nog even Tong uitsteken
ik heb niet het idee dat ze bang is, hoor. Haha!
Alleen denk ik (naar wat ik afgelopen week zag) dat Kyra erg weinig gewend is onder het zadel, dus vandaar mijn opmerking dat het nog wel even zal duren voordat Bianca haar op wedstrijd kan uitbrengen. Clown

Malin -> Toppie dat het zo goed ging aan de pessoa!
Ik hoop dat Grietepiet over een poosje ook zo lekker ontspannen kan lopen! Ja

Fanny -> De nieuwe neusriem staat mooi!
Maar dat kan ook niet anders met zo'n mooie meid!
Het moet 2 vingers dik ruimte hebben onder het jukbeen, dus zeg maar het bot wat je onder haar ogen langs ziet lopen.
Zo op de foto te zien kan het ietsje hoger, maar misschien heb ik het mis.

Regine -> Hahaha! Een uit de kluiten gewassen Maestro! Haha!
Hij ziet er goed uit, volgens mij heeft ie het prima naar zijn zin in de opfok!

Margot -> Wauw! Wat een gaaf zadel!
En hoe zit het?

Madelief -> Leuk dat het klikt tussen jou, Furia en de bijrijdster!

Jasmijn -> Grappig een woestijnratje!
Wij hadden in de kerstvakantie 2 Russische dwerghamsters te logeren van school, ook best wel leuk.......... voor 2 weken dan. Haha!
Wat een mooie foto's van je reisje!
Die Notre Dame is veel kleiner dan ik me had voorgesteld, en jij lijkt echt totaaaaaaaaal niet op je moeder zag ik. Knipoog

Yes! Wij gaan op wintersport, het is gelukt!
We hebben een pension kunnen boeken dat op 200 mtr. van het huis ligt waar onze vrienden met kinderen verblijven, ontbijt in het gebouw zelf, de liften vlak voor onze deur, bistro naast het gebouw waar we verblijven en nog vele lekkere eettentjes en kroegjes in de buurt.
Helemaal toppie dus!
We hebben er al gigantisch zin in, maar moeten nu nog 7 weken wachten........
Nu maar hopen dat Grytsje niet voortijdig gaat bevallen en het precies in die week komt.

Ik ga lekker naar m'n meissie toe!
Het is nu nog rustig, dan heb ik lekker de bak voor mezelf. Knipoog

Het zadel zit als een stoel Haha! heerlijk dus Tong uitsteken

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:34

Lindy: Welkom hier Haha!
Flamon: Mooi hoor je neusriem staat super Knipoog
regine: Wat een mooierd! en hoe oud is die nu? (sorry als ik erover heen heb gekeken!)
Furia: ooh gaaf! Haha! Parijs vind ik ook helemaal geweldig! (alleen was alles niet overzichtelijk qua aangeven van plaatsen enzo)
Disneyland lijkt me ook helemaal top!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:27

saida
klopt ze is pas net ingereden.. we hebben haar prof laten beleren vorig jaar.. nadat ze beleerd was en terug kwam is ze eigenlijk bijna meteen het land weer opgegaan omdat ze het nogal zwaar had met de dracht en vanaf dat moment is ze niet meer gereden dus ze is echt nog heel groen en misschien net 2 a 3 maanden onder het zadel..

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:32

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:39

Woont er hier trouwens ook iemand uit de buurt van west friesland in de buurt van Obdam?
Ik fotografeer veel als ik er tijd voor heb. Anders kunnen we een keer een shoot doen..

hier een voorbeeld van een foto die ik heb gemaakt Tong uitsteken een barok paard Haha!

Afbeelding

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:08

Mooie foto!!! Ik woon in alkmaar, furia staat in Heiloo ( best in de buurt toch?)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:09

ja is best wel in de buurt Tong uitsteken

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:09

Nou je bent altijd welkom Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:22

Lindy: Welkom hier! Mooi paardjes heb je zeg Haha! En die foto van dat barokke paard is echt prachtig Ja Ik woon helaas niet in de buurt, had anders wel kandidaten gehad denk k Lachen

Idra: Gefeliciteerd!!!

Flamon: Mooie neusriem zeg, heel leuk zo dik onderlegd! Maar hij moet wel even iets omhoog.

Madelief: Gek dat het zo rustig is, hoe komt dat? Of weet je dat zelf ook niet?

Jasmijn: Prachtig verslag en foto's van Parijs! Ben er ook met school een aantal dagen geweest. Was helemaal super. Jou foto's doen me er weer aan terug denken Haha! En leuk een gerbil!

regine: Het is idd wel een reus geworden zeg! Echt een grote vent geworden. Was zeker wel leuk om hem weer te zien? Knipoog

Mossel: Mooi zadel heb je gekocht hoor. Zit ook wel erg lekker moet ik zeggen. Ik heb er ook mee gereden Lachen

Mies: Zo ook weer terug van weg geweest. Nog leuke dingen gedaan met je vriend? Was zeker weer klote met het afscheid.. Dat heb ik al terwijl ik mn vriend ieder weekend zie Bloos

Zo gister avond nog een lekker buitenritje gemaakt in het donker met een stalgenootje Haha! Was erg leuk! Alleen lag er een tak midden op het ruiterpad (waar ze over heen hebben gesprongen) en ik zat achterom te kijken om wat te zeggen tegen dat meisje. Toen kwam er een soort sprong opzij en een noodrem.. haha Haha! En heel even dacht ik; Ojee, daar ga ik! Maar gelukkig niet.. Haha! Ze bleef heel lief staan en we reden weer lekker verder! Vanavond weer een lekker buitenritje! Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:30

Tsja, eerst was iedereen nog op vakantie, misschien nog daar een beetje de terugdlag van.. Maar duurt wel erg lang!

Lekker dat je hebt buitengereden! Nu ik minder ga werken ga ik elke donderdagmiddag met fuur naar buiten, hij vindt dat zo lekker!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 14:16

Haha Femke je reactie in dat topic van dat jonge meisje met die oudere man Haha! Lekker droog... Maar idd echt smerig!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 14:41

Michelle -> Frits en ik gaan skiën en de kids willen het snowboarden voor de eerste keer uitproberen.
Nadat we eerst een keer met een groep vrienden een lang weekend zijn wezen skiën om het uit te proberen waren we meteen verkocht.
Het jaar daarna zijn we een week gegaan waarbij ik op de tweede dag viel en mijn kruisbanden scheurden.
Daarna kon ik alleen nog met een speciale brace skiën met van die metalen stangen aan beide zijkanten van mijn knie.
Ik was toen heel erg bang om weer te vallen en misschien wel m'n been te breken en regelmatig brak het zweet me uit.
Dan stond ik ergens midden op een piste en durfde ik gewoon niet meer verder, ook al was het maar een blauwe of groene piste.
Ik begon te trillen en te hyperventileren en het heeft me een paar jaar gekost om eindelijk over mijn angst te komen.
Ik heb een andere brace genomen zonder die metalen stangen, met van die elastieken die je kruislings om je knie moet doen en boven en onder je knie, en dat nam al wat angst weg, want nu kon ik mijn knie weer vrij bewegen.
Ik heb toen les genomen bij een heel oud mannetje die daar al zijn hele leven woonde en hij heeft me er doorheen geholpen.
Daarna heb ik de lol erin weer terug gevonden, dus ik hou het lekker bij mijn ski's! Haha!

Margot -> Ik heb nog nooit in zo'n zadel gezeten, maar ze zien er idd uit alsof je in een lekkere zachte stoel gaat zitten.

Lindy -> Als je Kyra komt bezoeken dan mag je wat mij betreft ook je fototoestel meenemen, hoor! Knipoog

Ilona -> Kan je wel wat zien dan op een ruiterpad in het donker?

Vanmorgen weer heerlijk gereden met Gryts!
Ik ben echt wel blij dat ik de keuze heb gemaakt om voorlopig zelf lekker met haar bezig te gaan.
Ik heb nu niet net zo lang als de vorige keer gestapt tot ze lang en laag ging lopen, maar ben wat sneller overgegaan naar de draf.
Na wat rondjes op elke hand was ze redelijk warm en ben ik weer voltes en bochtjes gaan rijden.
Ze ging al vrij snel ontspannen lopen en heel voorzichtig kon ik haar wat oppakken waardoor ze heel netjes aan de teugel ging lopen.
Ze hield het ook wat langer vol merkte ik.
Ik heb alleen maar met zo'n Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! smile rondgelopen!