Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:28

Verwijderd
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-04-24 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:37

Auuuu beterschap.
Fijn wel dat ie meteen fijn staat.

Ik ben net wat foto's aan het bestellen geweest van de vakantie dus misschien straks even een topicje bouwen. Verder vrijdag al mijn L1 debuut en zondag weer op wedstrijd :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:00

Twirrewyn schreef:
Dawn en ik gaan met stappen vooruit. Druk aan het oefenen voor onze eerste dressuur wedstrijd.
Hij heeft vorige week nog een behandeling gehad van de osteopaat omdat zijn heup scheef stond en hij zat vast in zijn rechterschouder. Gelukkig heeft de osteo alles weer recht gezet. We vermoeden dat hij een klap op zijn heup heeft gehad want er is ook wat onrust in de kudde omdat de kuddeleider op vakantie is met zijn baasje. Nu zijn het allemaal kleine kinderen bij elkaar wat natuurlijk best chaotisch is. Hopelijk is de rust snel terug gekeerd in de groep..

[ [url=m/aXVGww.webp]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xhXmBL.webp]Afbeelding[/url] ]

Wat een fijne plaatjes! <3 En wat is hij ondanks de poepvlekken mooi wit! Hoe houd je hem zo wit?

Autumnn schreef:
Goed dat je de osteo hebt laten komen Twirrewyn! Dat is zo belangrijk voor ze :o

Kan me goed voorstellen Jorinda dat je er zelf ook ff doorheen zit. Het is niet niks zo te lezen. Fijn dat Allurequus je gaat helpen, vind ik ook altijd prettig hoor, nog even een paar extra ogen.

In Ermelo gaat het super. Vandaag hebben we de heide-rit gehad <3 Nero keek zijn ogen uit en ik ook! Morgen gaan we weer richting huis en heeft hij lekker een paar dagen vrij. Zondag onderlinge wedstrijd en daarna ga ik zelf met vakantie dus heeft hij een paar weken vrij. Heeft hij wel verdiend na alle uitjes <3

[ [url=m/7n86tv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TDRujD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat een fijne oortjes foto's! <3 Ziet er naar uit dat jullie een hele leuke tijd gehad hebben. :D

Zonnebloem92 schreef:
Verhuizing ging bijna goed.
Hij laadde vrij makkelijk (had een vrachtwagentje geregeld) toen ik onder de stang door ging bedacht hij dat hij ook onder de stang door wilde, raakte in paniek, wurmde zich eronder door, liep mij ondersteboven en sprong de wagen uit.
Ik was erg bang dat hij er niet meer op wilde, maar liet zich toch makkelijk overtuigen.. achterdeur maar dicht gedaan en al met al duurde het hele gebeuren maar een kwartier.
Op zijn nieuwe plekje ging hij meteen rollen in de paddock en lekker eten, hij was vrij relaxed.
Helaas heeft hij aan het gebeuren wel een wondje over gehouden en ik een gebroken vinger.

[ [url=m/s5oRX2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4wNuV1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat heftig, wel fijn dat hij zich daarna wel goed liet laden! Hij ziet er trouwens echt nog uit als een hengst joh! :oo Hoe lang geleden is hij nou gecastereerd?

Robijntjah schreef:
Auuuu beterschap.
Fijn wel dat ie meteen fijn staat.

Ik ben net wat foto's aan het bestellen geweest van de vakantie dus misschien straks even een topicje bouwen. Verder vrijdag al mijn L1 debuut en zondag weer op wedstrijd :')

Ik dacht dat wedstrijden altijd alleen op zaterdag en zondag waren? Maar niet dus? Succes op wedstrijd!

Hier zijn we inmiddels zelf op lange buitenrit geweest, met z'n 2en een rondje van 12 km en zo zo braaf! *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Verder druk bezig met vrijheidsdressuur want over anderhalve week hebben we een shoot in het bos. :D
Zit nog even te twijfelen hoe ik het ga doen.. Met touwhalster, fotohalster, neckrope of gewoon los.. Het is wel een afgezet stuk bos dus hij kan niet wegrennen en terug naar stal maar toch. :+ Hij blijft altijd super netjes bij me, dus wellicht maar eens gaan oefenen dit weekend met los. Scheelt weer touwtjes wegwerken. :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:11

Nee hoor, sommige locaties doen ook doordeweekse avonden.

Leuke foto's!

Fijn dat Dawn behandeld is, ziet er netjes uit hoor.

Heerlijke ermelo foto's!

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:32

@Tarzan, nog nieuws over Fuego? Ben benieuwd wat er met hem scheelt! Hopelijk is het niet zo erg als je inschatte!!

@Autumn, superveel plezier daar nog!! Ziet er alvast heerlijk uit! Jullie hebben beide vakantie verdiend in ieder geval :)

@Zonnebloem, ahh wat vervelend dat het eerst even mis ging! Gelukkig is de verhuis uiteindelijk wel goed verlopen, hopelijk voelt hij zich snel thuis :D En goed herstel voor je vinger!

@Jorinda, jezelf niet alleen een schop geven hoor, ook gewoon even genoeg rust nemen! Ik heb ook wel eens zo'n periode en dan is het super frustrerend dat je het gevoel hebt dat je niet zo goed vooruit kan, maar eigenlijk is je lijf gewoon aan het aangeven dat het even genoeg is geweest, goed naar luisteren! Fijn dat je met Neva inderdaad geholpen kan worden, dat zal toch al wat schelen in de zorgen. Heel veel moed en energie gewenst om weer uit deze lastige periode te komen!!

@Nathalie, Wat fijn om te horen dat jullie zo goed gaan :D Wel jammer van de onrust en bijhorende kwetsuur zeg maar, hopelijk snel weer rustig inderdaad! Jullie zien er wel top uit op de foto's hoor! Knap duo!

@Robijntjah, Ohh ben benieuwd om ze te zien, ik zal de foto-topics alvast in de gaten houden!
En alvast succes op wedstrijd.

@Captain, wat een heerlijke foto's! Wordt vast een supercoole shoot! En zou wel echt leuk zijn als het los lukt! je kan altijd een fotohalstere meenemen voor de zekerheid é.

Ik heb afgelopen weekend nog eens een dressuurtraining gereden, was lang geleden en héél erg nodig.
Ben nu een beetje kwaad op mezelf dat ik dat wat verwaarloosd heb de laatste maanden. Jenara loopt weer suuuper scheef, waardoor ze ook weer zichzelf enorm in de weg zit in haar tempo linksom en dus ook de linkergalop weer echt helemaal niet meer lukt. Rechtsom gaat alles prima, maar links is echt weer even héél veel werk aan. Ga even aankijken hoe het terug evolueert en anders toch ook maar even de ostheo erbij, want misschien zit ze wel gewoon echt vast op links.

Verder zit ik ook even in een dipje, alles weer eventjes te veel en het gevoel dat ik mijn paard te kort doe in de training helpt ook niet echt :') Ik ga in ieder geval komende week weer even les nemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:00

Voor mij helpt het echt om 2 vaste lesmomenten in de week te hebben, dan kan ik moeilijke zaken ook even laten liggen tot 1 van de lessen.

Oke, vast 1 dan :=
Afbeelding

[ITP] PRE Aurelia in het gouden uur

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:58

Robijntjah schreef:
Voor mij helpt het echt om 2 vaste lesmomenten in de week te hebben, dan kan ik moeilijke zaken ook even laten liggen tot 1 van de lessen.

Oke, vast 1 dan :=
[ [url=m/DE1bF8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ITP] PRE Aurelia in het gouden uur

Regelmatiger les nemen is inderdaad wel echt de gouden tip hiervoor!
Mijn vaste lesgeefster is helaas verhuisd, maar ik ga nu dus aansluiten bij een nieuwe, als dat goed gaat, kan ik weer op vaste momenten les gaan nemen, zal ons deugd doen :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:10

Kan jullie niet bijhouden hoor :+ Ik zie wel een hoop hele gave foto's voorbij komen <3

Hier was het na de vakantie de bedoeling de paarden weer in het ritme te krijgen, maar toen werd het 35 graden en hadden we dit weekeind een groot feest waar we druk voor waren, dus ik heb ze nog maar een weekje langer gegeven :+
Vandaag even wat vrijheidsdressuur met de meisjes gedaan in mijn lunchpauze, de bak ligt er nu niet op zijn best bij dus durf met Elevada niet echt te werken nu := Ben nu aan het bedenken wat leuk is om aan te leren. Ze kan nog niet super veel dus daar kunnen we nog wel wat uitbreiden.
Ik ga ook volgende maand weer wat fanatieker lessen. Ik heb dit jaar echt nog bijna geen les gehad :=

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 23:14

Bij 25 weken zwangerschap gestopt met rijden en nu vandaag 5 weken na de bevalling was het gewoon weer opstappen en wegrijden. Braaf dier <3

Afbeelding

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 10:08

Dankjewel dames! Ben ook echt trots dat het zo goed gaat.

@captain, ik houd hem zo wit door heel veel het bij te houden. Spoel hem altijd af na de training en 1 x in de maand was ik hem helemaal grondig (dit duurt dan ook soms wel 1,5 uur) ik gebruik groene zeep of Biotex voor de hele heftige hardnekkige vlekken. En poep vlekken eigenlijk gelijk eraf wassen. Voor zijn staart gebruik ik altijd eerst Biotex en daarna echte professionele kappers zilvershampoo (heb ik per ongeluk wel eens te lang laten intrekken en toen had meneer een lila paarse staart haha)
Het is heeel veel werk maar hij blijft dan redelijk schoon en wit.

Wat een prachtige foto's! Vrijheidsdressuur moeten wij ook maar weer eens proberen.

@jenara, is altijd goed om even extra te checken door de osteo.

@Matheno wat knap dat je zo snel weer erop stapt na je zwangerschap. En super dat hij zo braaf is!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:38

Twirrewyn, wat een werk zo'n witte. Stiekem wel blij met mijn 2 donkerbruine paarden :=

Matheno, wat fijn dat je zo weer kon opstappen en wegrijden! Is hij tussentijds bijgereden of heeft hij vrij gehad?

Jenara, niet zo streng zijn voor jezelf hoor. Je bent hartstikke fijn bezig.

Captain, jullie zijn zo lekker bezig . Prachtig gebied ook om buiten te rijden. En dat grondwerken vindt hij echt geweldig zo te zien :D

Hier weinig te melden. Mijn dames staan rond en gezond lekker buiten en Quinta gaat afentoe mee op buitenrit of naar les. Over anderhalve week heb ik mezelf aangemeld voor een BB proefje en ik ben er totaal nog niet klaar voor, maar we doen het voor de lol. Zo'n bb proef valt nog best tegen zeg :').

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:25

Oohh jullie gaan veel te hard voor mij om op iedereen te reageren, sorry daarvoor.
Ga mn best doen om up to date te blijven.

Sta de afgelopen tijd alleen maar in de revalideer stand.

En godzijdank met succes.
We hebben groen licht gekregen om nu 1x in de week op te gaan bouwen onder t zadel. *\o/*

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 12:36

@Rianne, wat een leuk nieuws :D Altijd leuk als je weer in het zadel mag stappen, al is het voor 5minuten!

@Dais, klink alsof het daar lekker zijn gangetje gaat :) Veel succes toch alvast met het proefje :D Ik denk er ook al een tijdje over om eens een BB of B-proefje te starten voor de lol, maar zolang de linkergalop niet lukt vind ik het weinig zin hebben ...

Les vandaag was fijn :) weet wel niet of dit echt de lesgeefster is voor ons op de lange termijn, ze was zeker niet slecht ofzo, maar ik vind het altijd fijn als je lesgeefster meedenkt in waar jij graag naartoe wil en deze houdt zich nogal fel aan haar eigen stramien. Wel een paar fijne inzichten en oefeningen meegekregen, dus voor af en toe wel goed! Jenara was trouwens best gewoon braaf en soepel vandaag, dus ik kijk het nog even verder aan :)

Vrijdag zijn we een grote buitenrit aan het plannen voor mijn verjaardag :D Heb er zin in!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:35

Wat fijn Rianne1807 :D Super.

Leuk voor een keertje zo’n les Jenara. Een goede instructrice is zo onwijs belangrijk, maar ook zo moeilijk te vinden. Maar inderdaad, af en toe zo’n instructrice is ook leerzaam :j
Ik had dat ook met mijn clinic. Nero en ik rijden krap aan B :D en deze instructrice lest vooral met de wat hogere combinaties, dus die moest even schakelen, en ook in het lesgeven daardoor. Maar daardoor zien ze soms dan wel net weer andere dingen :)

Lekker Matheno dat je weer op hebt gezeten! Hoe voelde het en ga je nu weer opbouwen?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 19:28

Jenara schreef:
@Rianne, wat een leuk nieuws :D Altijd leuk als je weer in het zadel mag stappen, al is het voor 5minuten!

@Dais, klink alsof het daar lekker zijn gangetje gaat :) Veel succes toch alvast met het proefje :D Ik denk er ook al een tijdje over om eens een BB of B-proefje te starten voor de lol, maar zolang de linkergalop niet lukt vind ik het weinig zin hebben ...

Les vandaag was fijn :) weet wel niet of dit echt de lesgeefster is voor ons op de lange termijn, ze was zeker niet slecht ofzo, maar ik vind het altijd fijn als je lesgeefster meedenkt in waar jij graag naartoe wil en deze houdt zich nogal fel aan haar eigen stramien. Wel een paar fijne inzichten en oefeningen meegekregen, dus voor af en toe wel goed! Jenara was trouwens best gewoon braaf en soepel vandaag, dus ik kijk het nog even verder aan :)

Vrijdag zijn we een grote buitenrit aan het plannen voor mijn verjaardag :D Heb er zin in!

Bij mij lukt de rechtergalop 2 van de 3x nog niet, maar als dat alles is.

Tof, een grote buitenrit! Heb je een mooie omgeving om te rijden of ga je op pad?

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 21:49

Dais_ schreef:
Bij mij lukt de rechtergalop 2 van de 3x nog niet, maar als dat alles is.

Tof, een grote buitenrit! Heb je een mooie omgeving om te rijden of ga je op pad?

2/3 is al goed toch :D
Hier ben ik al heel blij als ze een poging doet om juist aan te springen :') en dan krijg ik er max. 1 galopsprong uit. rechts zijn we ook zo begonnen, dus ik heb er absoluut goede hoop in dat we daar nog wel doorheen komen! Ze maakt het zichzelf ook gewoon echt moeilijker door zich te gaan vastzetten en scheef te gaan lopen om het aanspringen te ontwijken. Ze is verschillende keren nagekeken door DA en ostheopaat en er is fysiek echt niets mis, ze vindt het gewoon heel erg moeilijk en laat dat graag duidelijk merken :+

En we hebben wel wat leuke uitrijmogelijkheden, dus gewoon van op stal dit keer :)
Over twee weken gaan we ook voor 4 dagen naar zee, dus nog veel leuke vooruitzichten hier!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 23:53

Bij ons komt het echt doordat rechts mijn slechte kant is. Plus het is iets wat inmiddels echt tussen mijn oren is gaan zitten. Maar ik ben al heel blij met hoe goed het gaat want enkele weken geleden rende ze nog heel hard naar draf en nu springt ze mooi op mijn hulp.

Oh leuk naar zee! Waar ga je naartoe? 4 dagen, dan kun je wel ff uitwaaien :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:24

Elevada vond aangalopperen ook altijd enorm moeilijk. Ben benieuwd hoe Lis dat gaat doen straks!

Gaaf, naar zee!

Hier weer een week niks gedaan. We hebben wel tijd geïnvesteerd in de bak weer beter/onkruidvrij krijgen, maar het is nu super mul en stoffig, dus we kunnen er niet in werken. Wel wat vrijheidsdressuur gedaan maar verder komen we niet. Dit weekeind graag een bui, want eerst moet mijn hooi van het land :+

Ik heb trouwens van de eerste snede de ruwvoeranalyse binnen en inderdaad zoals verwacht laag in eiwit en energie. Ik heb nu voeradvies aangevraagd, eens kijken waar ze mee komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:27

Hier ook wat scheefheid hoor, Aurelia moet ik linksom vanuit travers aan laten springen want anders zwaait ze uit en springt ze rechts aan. Rechtsom pakt ze dan weer minder lengtebuiging. Puntjes van aandacht dus.

Ben benieuwd naar je voeradvies Maartje. Hier valt het stof nog wel mee, ik sleep niet op het moment want dat heeft geen zin.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:33

Hier is het net of je in de zandbak loopt ipv in de rijbak :+
Ben ook heel benieuwd wat ze adviseren. Ik gok luzerne, maar puur luzerne voeren wil ik niet doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:34

Nee dat snap ik. Hier zijn er een aantal behoorlijk gaan schuren op luzerne.

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:53

Ik volg hier al enige tijd en heb sinds maart/april ook een 4-jarige PRE ruin. Wat een leuke foto's passeren er hier trouwens!

Mag een vraagje stellen?
Ik merk dat het qua beenbescherming moeilijk is om de juiste maat te vinden... Waar mijn warmbloeden van 1.65m altijd gewoon een full of L hadden, zit hij er met dezelfde stokmaat wat tussenin. Duidelijk wat smallere beentjes, maar ook niet heel smal. Dus welk merk past dan goed? Ik heb beenbescherming genoeg liggen: LeMieux valt wel erg groot, die van HKM, Veredus en BR eigenlijk ook. Die van Kentucky passen goed, maar zijn helemaal op en wel erg duur. Ik heb er nu van Catago gekocht (M en L) en die zijn eigenlijk ook wat te groot en draaien rond als hij gek doet aan de longe.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:55

Donnatella schreef:
Ik volg hier al enige tijd en heb sinds maart/april ook een 4-jarige PRE ruin. Wat een leuke foto's passeren er hier trouwens!

Mag een vraagje stellen?
Ik merk dat het qua beenbescherming moeilijk is om de juiste maat te vinden... Waar mijn warmbloeden van 1.65m altijd gewoon een full of L hadden, zit hij er met dezelfde stokmaat wat tussenin. Duidelijk wat smallere beentjes, maar ook niet heel smal. Dus welk merk past dan goed? Ik heb beenbescherming genoeg liggen: LeMieux valt wel erg groot, die van HKM, Veredus en BR eigenlijk ook. Die van Kentucky passen goed, maar zijn helemaal op en wel erg duur. Ik heb er nu van Catago gekocht (M en L) en die zijn eigenlijk ook wat te groot en draaien rond als hij gek doet aan de longe.

Bij mijn PRE passen tot nu toe alleen de Harry’s Horse perfect. Lemieux dan weer niet (te groot aan de onderkant, te groot aan de bovenkant). Bij mij op stal hebben er meer Spanjaarden bescherming van HH omdat die als enige goed passen.
Ik heb deze: https://www.ej.nl/beenbeschermers-harry ... gI2WvD_BwE

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 11:23

Hier ook lemieux peeskappen full en die zijn inderdaad ook aan de grote kant. Ik heb vervolgens harrys horse cob besteld en die zijn te kort. Ik zoek ook nog goed passende...

Balen van de rijbak Maartje. Ik ben nu de rijbak sinds een paar dagen aan het sproeien (moest van de boer, ik vond het hypocriet want zijn bieten gaan dood van de droogte, maar hij vond mij een stommeling dat ik steeds met de trailer naar een rijbak ga naar het dorp in de buurt omdat mijn bak te zwaar is.

Heb nu zowaar 1x thuis in de bak gereden en dat ging zowaar redelijk *\%/*

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 11:31

Lekker Dais!

Ik moet eigenlijk ook sproeien, maar we hebben daar geen goede sproeiers voor nu.

Ik doe niet aan peesbeschermers dus kan je helaas niet helpen