Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VWestra

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:00

Ik gebruik tegenwoordig deze techniek: dat is onder-en bovenhands. Het blijft bij mij dan heel mooi zitten. Het gaat om de 2e vlechttechniek in deze video http://youtu.be/H-qaLoDEb4E

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:37

VWestra schreef:
Ik gebruik tegenwoordig deze techniek: dat is onder-en bovenhands. Het blijft bij mij dan heel mooi zitten. Het gaat om de 2e vlechttechniek in deze video http://youtu.be/H-qaLoDEb4E

Zoiets doe ik ook graag... maar dan verdeel ik de manen echt gewoon in twee helften (een elke kant van de hals) waardoor de vlecht helemaal bovenop de manenkam komt te liggen. Dat ziet er ook echt heel gaaf uit!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 01:13

Vrijdag avond wedstrijd dus heb alle tijd om even een goede vlecht te maken en daar een foto van te maken!
Heb er ook altijd schuimversteviging in zitten, en heb handschoentjes aan!

Ilsemarie schreef:
Zoiets doe ik ook graag... maar dan verdeel ik de manen echt gewoon in twee helften (een elke kant van de hals) waardoor de vlecht helemaal bovenop de manenkam komt te liggen. Dat ziet er ook echt heel gaaf uit!

Zal kijken of deze manier me lukt!

Ook een dikke bos Touscha!

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:17

Michelletjuh schreef:
Kennen jullie het rijden met een soort ketting met belletjes eraan? Is voor minder afleiding en ritme. Wij dachten laten we dat eens proberen... Dus de eigenaar een mooie ketting geknutseld en om gedaan.. Ze hield zich de hele tijd zo enorm in en ik mocht mn benen weer niet aanleggen of ze begon te bokken. Dus ik dacht neeee ze heeft weer ergens last van en pijn! Maar wat blijkt.. ze vond die ketting nogal vervelend blijkbaar. We haalden hem af en konden gewoon weer verder rijden alsof er niks aan de hand was. Ze laat nu iig goed weten als er iets niet naar haar zin is :')

Ik denk dat ik weet wat je bedoeld je hebt ook een neckrope met belletjes dat is voor het ritme dat paarden makkelijker hun eigen ritme kunnen behouden.

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:39

Haha blijft toch altijd weer een heel vraagstuk, hoe vlecht je je Fries!? Wel mooi zo'n dubbele vlecht. Zou ook kleiner plukjes doen en evt draad meevlechten.
Ik wil ook graag weer starten, maar het is zo druk op moment in de weekenden. Hoop in februari toch weer een keer in te kunnen schrijven.
Gaat toch stiekem altijd weer veel tijd in zitten zo'n wedstrijd.
Dag ervoor meestal longeren of buitenritje en dan wassen van staart en soms manen. Meestal maak ik dan ook hoofdstel en zadel even schoon. Thuis nog laarzen poetsen en dan ben ik eigenlijk wel een hele middag zoet.
Volgende ochtend voeren en dan weer naar huis. Mezelf aankleden, auto inpakken en dan weer naar stal. Paard poetsen en opnieuw vlechten. Zorgen een uur voor de starttijd aanwezig te zijn 1/2 uur tot 3/4 uur reistijd meestal. Bij thuiskomst alles opruimen en paard verzorgen (deken wisselen, beentjes afspuiten, voeren, stal enz)
Nou dan is de dag wel weer voorbij. Dus al met al ben ik er bijna hele weekend druk mee. Hoe doen jullie dat?

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:12

yke_lover schreef:
Michelletjuh schreef:
Kennen jullie het rijden met een soort ketting met belletjes eraan? Is voor minder afleiding en ritme. Wij dachten laten we dat eens proberen... Dus de eigenaar een mooie ketting geknutseld en om gedaan.. Ze hield zich de hele tijd zo enorm in en ik mocht mn benen weer niet aanleggen of ze begon te bokken. Dus ik dacht neeee ze heeft weer ergens last van en pijn! Maar wat blijkt.. ze vond die ketting nogal vervelend blijkbaar. We haalden hem af en konden gewoon weer verder rijden alsof er niks aan de hand was. Ze laat nu iig goed weten als er iets niet naar haar zin is :')

Ik denk dat ik weet wat je bedoeld je hebt ook een neckrope met belletjes dat is voor het ritme dat paarden makkelijker hun eigen ritme kunnen behouden.

Ja klopt het hangt ook om haar nek idd. Weet niet of we het nog eens gaan proberen, want ze vond het echt helemaal niks :')

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:48

MarBri schreef:
Haha blijft toch altijd weer een heel vraagstuk, hoe vlecht je je Fries!? Wel mooi zo'n dubbele vlecht. Zou ook kleiner plukjes doen en evt draad meevlechten.
Ik wil ook graag weer starten, maar het is zo druk op moment in de weekenden. Hoop in februari toch weer een keer in te kunnen schrijven.
Gaat toch stiekem altijd weer veel tijd in zitten zo'n wedstrijd.
Dag ervoor meestal longeren of buitenritje en dan wassen van staart en soms manen. Meestal maak ik dan ook hoofdstel en zadel even schoon. Thuis nog laarzen poetsen en dan ben ik eigenlijk wel een hele middag zoet.
Volgende ochtend voeren en dan weer naar huis. Mezelf aankleden, auto inpakken en dan weer naar stal. Paard poetsen en opnieuw vlechten. Zorgen een uur voor de starttijd aanwezig te zijn 1/2 uur tot 3/4 uur reistijd meestal. Bij thuiskomst alles opruimen en paard verzorgen (deken wisselen, beentjes afspuiten, voeren, stal enz)
Nou dan is de dag wel weer voorbij. Dus al met al ben ik er bijna hele weekend druk mee. Hoe doen jullie dat?

Ik zoek meestal wat in de buurt (30km max). Als ik in de ochtend moet starten, slaap ik bij de eigenaresse van Xira, zodat ik gelijk uit mn bed kan en alles klaarmaken.
Meestal doe ik de avond van tevoren mn laarzen poetsen en hoofdstel soms. Zadel doe ik niet, want dat zien ze toch niet, en geeft megaveel af. Dan leg ik die avond ook alles al klaar en doe ik de tas wat mee kan. In de ochtend ga ik dan mezelf klaarmaken, paard poetsen, vlechten, spullen in de auto en gaaaan. Als ik terugben wissel ik de dekens, vlecht er uit en ruim de spullen op, haha ;p. Dus ik vind t nog wel meevallen! :)

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar iedereen in de omgeving start? Misschien zien we elkaar nog?
Ik start o.a op Indoor Klein Oever (Balkbrug), in Elim, Den Ham (Ik wil de koudbloeden wedstrijd volgende maand meerijden) etc :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:13

Ik ga straks weer heel regelmatig naar emmen op dinsdag! Dat bevalt me super :D

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:22

Ik start normaal ook wel eens Den Ham en Balkbrug indoor! Dus miss kom ik je volgend indoor seizoen wel weer tegen! ;)

Als ik sochtends concours heb zet ik alles de dag ervoor vast klaar, soms leg ik het ook al wel eens in de auto. Dan sochtends alleen zelf aankleden, paard vlechten en poetsen en hop gaan met die banaan

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:38

Ik kan alleen in de weekenden, haha

Leuk Emma! ^^

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:05

Gaan er nog mensen hier naar de kfps hengsten keuring morgen?wij gaan naar de show avond ben er nog niet eerder geweest ik heb er zin in!

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:56

Even het filmpje op mijn gemak bekeken. Die tweede vlechtwijze kende ik nog niet. Ga het zeker proberen. Alleen nu eerst even een weekje vakantie. Morgen vertrekken we richting Oostenrijk.

Wij hebben de paarden aan huis. Dus dat is wel stuk makkelijker met voorbereiden voor een wedstrijd. Ik begin meestal 2 uur voor vertrektijd met wassen, vlechten, poetsen en schoonmaken. Met mijn KWPN'ers lukt dat altijd goed. Met de fries weet ik het nog niet. Weet niet of die dikke staart wel droog is in 2 uur.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:56

Laura, nee helaas niet, wilde wel graag maar er wilde niemand mee :')
En het is voor mij een aardig stuk rijden zeker

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:27

Hier helaas ook niet naar de hengstenkeuring. Ben wel een keer in lunteren geweest voor een avond friezen, dat was ook heel gaaf om te zien zeg!

Volgende week zondag waarschijnlijk ons debuut! Als alles meezit.. Startpas is vandaag aangevraagd, maar volgens mij mag je ook met je combinatienummer al starten toch? Staat me zoiets van bij van mijn vorige keer 2 jaar geleden. En als ze morgen laat zien dat ze netjes op de hoefslag kan lopen.. Ze heeft er een handje van om ineens ervan af te gaan :') Misschien rijd ik teveel binnenhoefslag hihi

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:31

Ik ga voor het eerst ben heel benieuwd. We gaan zo weg hebben eerste rang kaarten en dan wil je wel goed zitten. Ik ga ook nog even het strodorp in ff Friese spulletjes snuffelen en kopen!

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:38

Denzel heeft gisteren voor het eerst meegelopen in de dressuurtraining. De trainer vond het maar niets dat ik met een fries kwam. Op het einde zei hij toch wel dat Denzel al goed in de stelling loopt en toch best wat kan bereiken op dressuurgebied. Maandagavond is onze eerste oefenwedstrijd. Ik ga zijn manen in een hengstenvlecht doen denk ik.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:02

Laura1982 schreef:
Ik ga voor het eerst ben heel benieuwd. We gaan zo weg hebben eerste rang kaarten en dan wil je wel goed zitten. Ik ga ook nog even het strodorp in ff Friese spulletjes snuffelen en kopen!

Veel plezier!
Ik volg het dit jaar achter m'n laptopje op omroep Fryslân :)
Normaal ga ik altijd elk jaar mee op de zaterdag met de eigenaar van de paarden, maar die slaat dit jaar geloof ik over. Wel jammer, maar vind het echt te ver rijden om met een vriendin te gaan.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:56

Michelletjuh schreef:
Volgende week zondag waarschijnlijk ons debuut! Als alles meezit.. Startpas is vandaag aangevraagd, maar volgens mij mag je ook met je combinatienummer al starten toch? Staat me zoiets van bij van mijn vorige keer 2 jaar geleden. En als ze morgen laat zien dat ze netjes op de hoefslag kan lopen.. Ze heeft er een handje van om ineens ervan af te gaan :') Misschien rijd ik teveel binnenhoefslag hihi

Jaa, als je je pas hebt aangevraagd krijg je je combinatienummer al, en kun je je daarmee inschrijven. Als je je pas voor de wedstrijd nog niet hebt en ze vragen er naar op wedstrijd, kun je via mijnknhs aantonen dat hij al aangevraagd is. Zou geen probleem moeten zijn :)

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:00

Ik zoek ook meestal tot 30 km vanaf Dedemsvaart. In februari ga ik ook naar Den hem voor Koudbloeden em friezen bij zulke wedstrijden schrijf ik mij altijd in =) jammer genoeg zijn er tot nu toe niet echt concours die eerder zijn. Klein oever is op de verjaardag van mijn broertje en ik vind het dan niet kunnen om dan op concour te gaan. Verder ben ik zeer vastgebonden aan de zondag omdat mijn vader in het weekend thuis komt en soms kan dat op een zaterdag vallen meestal os hij vrijdag thuis.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:57

xPearl schreef:
Michelletjuh schreef:

Jaa, als je je pas hebt aangevraagd krijg je je combinatienummer al, en kun je je daarmee inschrijven. Als je je pas voor de wedstrijd nog niet hebt en ze vragen er naar op wedstrijd, kun je via mijnknhs aantonen dat hij al aangevraagd is. Zou geen probleem moeten zijn :)

Sinds dit jaar krijg je niet eens meer een pas :) die kan je digitaal op mijn knhs bekijken en eventueel digitaal dus tonen.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:53

Sinds wanneer? :')
Ik heb nog wel n pas gekregen, en ging 1-1-'16 in. Maar heb m ook digitaal haha

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:23

Nou ik zit heb een fantastische zweetdeken voor douwe gekocht plus mooi sjabrak echt onwijs blij mee.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:40

xPearl schreef:
Sinds wanneer? :')
Ik heb nog wel n pas gekregen, en ging 1-1-'16 in. Maar heb m ook digitaal haha

oh vreemd haha. ik dacht vanaf 1-1-16 eigenlijk :o
maar heb zelf mijn startpas opgezegd, dus weet niet helemaal zeker :o

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:40

Laura1982 schreef:
Nou ik zit heb een fantastische zweetdeken voor douwe gekocht plus mooi sjabrak echt onwijs blij mee.

Top!
Hier staat omroep fryslan op *\o/*
Duurt wel lang voordat ze beginnen

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:42

Ja zeker ik kijk morgen ook via omroep Friesland.