Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
VWestra schreef:Ik gebruik tegenwoordig deze techniek: dat is onder-en bovenhands. Het blijft bij mij dan heel mooi zitten. Het gaat om de 2e vlechttechniek in deze video http://youtu.be/H-qaLoDEb4E
Ilsemarie schreef:Zoiets doe ik ook graag... maar dan verdeel ik de manen echt gewoon in twee helften (een elke kant van de hals) waardoor de vlecht helemaal bovenop de manenkam komt te liggen. Dat ziet er ook echt heel gaaf uit!
Michelletjuh schreef:Kennen jullie het rijden met een soort ketting met belletjes eraan? Is voor minder afleiding en ritme. Wij dachten laten we dat eens proberen... Dus de eigenaar een mooie ketting geknutseld en om gedaan.. Ze hield zich de hele tijd zo enorm in en ik mocht mn benen weer niet aanleggen of ze begon te bokken. Dus ik dacht neeee ze heeft weer ergens last van en pijn! Maar wat blijkt.. ze vond die ketting nogal vervelend blijkbaar. We haalden hem af en konden gewoon weer verder rijden alsof er niks aan de hand was. Ze laat nu iig goed weten als er iets niet naar haar zin is
yke_lover schreef:Michelletjuh schreef:Kennen jullie het rijden met een soort ketting met belletjes eraan? Is voor minder afleiding en ritme. Wij dachten laten we dat eens proberen... Dus de eigenaar een mooie ketting geknutseld en om gedaan.. Ze hield zich de hele tijd zo enorm in en ik mocht mn benen weer niet aanleggen of ze begon te bokken. Dus ik dacht neeee ze heeft weer ergens last van en pijn! Maar wat blijkt.. ze vond die ketting nogal vervelend blijkbaar. We haalden hem af en konden gewoon weer verder rijden alsof er niks aan de hand was. Ze laat nu iig goed weten als er iets niet naar haar zin is
Ik denk dat ik weet wat je bedoeld je hebt ook een neckrope met belletjes dat is voor het ritme dat paarden makkelijker hun eigen ritme kunnen behouden.
MarBri schreef:Haha blijft toch altijd weer een heel vraagstuk, hoe vlecht je je Fries!? Wel mooi zo'n dubbele vlecht. Zou ook kleiner plukjes doen en evt draad meevlechten.
Ik wil ook graag weer starten, maar het is zo druk op moment in de weekenden. Hoop in februari toch weer een keer in te kunnen schrijven.
Gaat toch stiekem altijd weer veel tijd in zitten zo'n wedstrijd.
Dag ervoor meestal longeren of buitenritje en dan wassen van staart en soms manen. Meestal maak ik dan ook hoofdstel en zadel even schoon. Thuis nog laarzen poetsen en dan ben ik eigenlijk wel een hele middag zoet.
Volgende ochtend voeren en dan weer naar huis. Mezelf aankleden, auto inpakken en dan weer naar stal. Paard poetsen en opnieuw vlechten. Zorgen een uur voor de starttijd aanwezig te zijn 1/2 uur tot 3/4 uur reistijd meestal. Bij thuiskomst alles opruimen en paard verzorgen (deken wisselen, beentjes afspuiten, voeren, stal enz)
Nou dan is de dag wel weer voorbij. Dus al met al ben ik er bijna hele weekend druk mee. Hoe doen jullie dat?
Laura1982 schreef:Ik ga voor het eerst ben heel benieuwd. We gaan zo weg hebben eerste rang kaarten en dan wil je wel goed zitten. Ik ga ook nog even het strodorp in ff Friese spulletjes snuffelen en kopen!
Michelletjuh schreef:Volgende week zondag waarschijnlijk ons debuut! Als alles meezit.. Startpas is vandaag aangevraagd, maar volgens mij mag je ook met je combinatienummer al starten toch? Staat me zoiets van bij van mijn vorige keer 2 jaar geleden. En als ze morgen laat zien dat ze netjes op de hoefslag kan lopen.. Ze heeft er een handje van om ineens ervan af te gaanMisschien rijd ik teveel binnenhoefslag hihi
xPearl schreef:Michelletjuh schreef:Volgende week zondag waarschijnlijk ons debuut! Als alles meezit.. Startpas is vandaag aangevraagd, maar volgens mij mag je ook met je combinatienummer al starten toch? Staat me zoiets van bij van mijn vorige keer 2 jaar geleden. En als ze morgen laat zien dat ze netjes op de hoefslag kan lopen.. Ze heeft er een handje van om ineens ervan af te gaanMisschien rijd ik teveel binnenhoefslag hihi
Jaa, als je je pas hebt aangevraagd krijg je je combinatienummer al, en kun je je daarmee inschrijven. Als je je pas voor de wedstrijd nog niet hebt en ze vragen er naar op wedstrijd, kun je via mijnknhs aantonen dat hij al aangevraagd is. Zou geen probleem moeten zijn