[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zazaza

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:54

woops.....mijn fantasie ging weer eens met me aan de haal....sorry

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:55

@ Idefix: Haha, nee dat weet ik dat lang niet iedereen de voorpluk inknot. Maar ik weet dat ze weinig punten kreeg omdat ze met een Fries reed (daarom deed ze hem ook weg, ze kwam niet ver genoeg met hem) en ook zijn manen zijn niet zo superlang en zeker erg bijgehouden zeg maar. Op 1 lengte ook. Dus vandaar mijn vermoeden van inknotten en daarom dus die voorpluk kort gehouden. MAar als het goed is komt vandaag de vliegenfrontriem met de post. Heb ook al de tip gelezen om duck-tape eromheen te doen, om het klittenband, zodat het vast blijft zitten. Want meneer loopt wel 24/7 in de wei. Ga in elk geval zo met de kids erheen om hem wer te sprayen (nu met hertshoornolie in de spray).

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:03

00.22 is voor mij nog geen morgen :D

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:04

Zazaza: dat lijkt mij nou een heel goed plan :D

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:11

Iedereen bedankt voor de beterschap van Atlas. Hij gaat weer super.

Laura: Wat een onwijs leuke foto van Hincapie.

Saida: Hij heeft op het land gestaan, ook omdat het in de stal veel te heet wordt. Met de hitte is hij naar een stukje verplaats waar schaduw en een windje was.
De da had verteld dat dit een reactie is op een virus of een bacterie. Het is het virus waar we mee aan het behandelen zijn.
Goed van Rintske om zo braaf door dat drukke bos heen te gaan.

Anouk: Ik had hem afgesponst met lauw water. Als ze bevangen zijn, mag je geen koud water over het paard heen spuiten. Dan kunnen ze een hartstilstand krijgen. Maar hij was niet bevangen van de hitte. Dat hij zo heet aanvoelde, kwam door de koorts.
Jou spuitbussen probleem is voor mij heel herkenbaar. Wat je kan proberen is als je hem poetst de hele tijd de “s” te herhalen, als een slang zal ik maar zeggen. Eerst kijken ze ervan op en daarna vinden ze het wel best. Pak daarna de spuitbus en laat hem er aan ruiken. Spuit een beetje in de lucht zodat hij kan kijken en laat hem weer ruiken. Bij Atlas kon ik zo op een gegeven moment wel spuiten. Het laten ruiken doe ik nu nog steeds. Succes.
Leuk hoor zo met zijn maatje op het land.
O, ik wist helemaal niet dat je zo’n bedrijf had. Ik ga het even doorgeven aan Pieter, misschien even Googlen voor zo’n bedrijfje in de buurd. Thnks.

Michelle: Ach, lief zijn ze. Die van mij is ook lief. Jammer dat ze van de bank viel.

Jasmijn: Ik vind het wel knap dat hij zo snel al los kon galopperen. Toch wel een beetje natuurtalent of kan jij het gewoon goed overbrengen? Haha.

Angela: Leuk paard hoor.

Wanda: Zoals ik het nu lees heb je groot gelijk hoe je het doet. Ik ben een beetje moe van de nachten dat ik niet geslapen heb en heb misschien bij je vorige tekst een stukje overgeslagen. Ik dacht dat er stond dat toen hij druk werd, meteen in de paddock werd los gegooid, vandaar.
Ik heb ook dressuurwedstrijden met Atlas gereden. Ik heb echt nog nooit een fries met een knotje gezien. Zal er best wel apart hebben uit gezien.
Atlas had koorts door een virus. Inmiddels is zijn temperatuur weer normaal. Ik ben het virus nog steeds aan het behandelen. Daar waren we al mee bezig.

Yell: Jammer van het friesje. Wel goed dat je de keuring zo hebt gedaan. Fijn voor Flan.

Denise: Wat grappig dat hij dan zo groot is geworden. Atlas zijn moeder was 1,58 en zijn vader 1,66 dat was in zijn tijd de grootste hengst. Die heeft er ook voor gezorgd dat de stokmaat omhoog is gegaan.

Kelly: O, ik noem dat zwaaien. Atlas doet dat ook.

Gisteren had ik een theorieavond bij 2Moons van Petra Vlasblom. Het ging over de gedragingen van een paard en het trailerlaad probleem. Het was een interesante avond en ze geeft meer cursussen waar ik wel oren naar heb.
Volgende week is mijn vader (trailerlaadmaatje) terug van vakantie en dan gaan we oefenen met laden. Onwijs veel informatie gehad en toch ook weer nieuwe tips.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:12

Karina; een Urbino Lusitano (tja barbieblond en een portugese vlag) :D

Met Alegra gaat het goed, ze is gereed om naar huis te komen en zal eerst even naar Heiloo gaan, tot ze daar snachts op stal gaan en dan hoop ik haar hier aan de overkant te kunnen plaatsen zodat ik haar dagelijks kan zien.
In Heiloo hebben ze namelijk geen plek meer om een paard erbij te hebben in de winter dus.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:31

Een palomino Lusitano denk ik. Goudgeel van de zonnebloem met blonde lange barbi haren uit Portugal.... :9
Jaaaaaaaaaaaaaaaa win ik de magnetron?? :+

Jellie wat jammer dat het niks wordt met het Friesje maar ook verrassend nieuws over Flan. Heel aparte dag wordt het dan ja. Hopelijk kun je met Flan een genezingsproces in gaan nu de blessure anders blijkt. wie weet...

Saida leuke foto's! Ik heb ooit in Centerparks bij zo'n parcours staan kijken pffff ik heb hartstikke hoogtevrees dus het zou niks voor mij zijn. Bibber de bibber! Was 'blij' dat ik mijn pols gebroken had destijds, dat ik toen gewoon mooi niet kon (al zou ik ook niet :o willen)

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:37

cloris schreef:
Karina; een Urbino Lusitano (tja barbieblond en een portugese vlag) :D

50 stuks Urbino's om uit te delen, de aan lager wal geraakte aan de haak geslagen portugees houd ik dan zelf erbij om voor me uit te mesten, dat scheelt weer tennisarmen :D

Saida:
Ik heb 't ook het meest van het mestscheppen vrees ik, wat poep betreft kun je beter geiten houden. Daar vind ik niks van terug ;) . Tja huishoudelijke klussen ook, bepaalde draaibewegingen hè, het hoeft niet eens zwaar tillen te zijn. Ik til makkelijker een baal hooi als dat ik was opvouw, zeg maar.
http://www.hansaplast.nl/producten/spor ... 55071.html
Je hebt ze van verschillende merken, maar ik heb deze van hansaplast. Wat sowieso van deze prettig is, is dat ie zwart is. Want als je 'm juist bij de paarden draagt loop je met een witte al gauw wat smoezelig erbij 8-) .

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:23

@ Snowy, geeft niks hoor. 't was ook zo'n verhaal haha. En die slapeloze nachten... Hopelijk kun je nu een beetje bijkomen.

Vraagje: Tot welke lengte/ gewicht kun je op een shet van 80 cm? Mijn dochter is nu 1,02 en erg licht. Zij heeft net op de verzorgshet gezeten en dat was geen probleem. Mijn zoon die dus al 2 jaar op hem rijdt (maar de laatste 3 maanden door mijn blessure niet) is nu 1,26 en 27 kilo. Hij ging er net op zitten (zonder zadel en hoofdstel, San was aan het grazen. Dit was tot 3 maanden terug geen probleem om er zo op te gaan zitten) en Sando bokte meteen. Ik dacht: misschien zat Stefan niet goed dus hem overgehaald nogmaals te doen, hij zat echt goed en rustig en weer bokte San meteen. Is Stefan te groot/ zwaar of zal Sando het vanwege het grazen niet hebben gewild? Ik ben van plan over 2 weken weer te gaan (eerst een week vakantie nog) en dan op te zadelen, hoofdstel erin en dan erop. Kijken of ie het dan accepteert. Maar ja, Stefan groeit natuurlijk wel... Ben dus bang dat er een eind is gekomen aan zijn rijtijd op Sando.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:31

Zilfstar; Denk dat het kwam door het grazen. En shetlanders zijn natuurlijk ook onwijs eigenwijs. Wij reden vroeger allemaal op shetlanders en konden zowat meelopen. Qua gewicht kunnen ze echt heel veel hebben.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:34

:x :):) :x
Karina...je maakt het me wel hééééél erg moeilijk om mn mond te houden!!!!
Ben volgens mij nog meer hyper dan jou...kan het wel van de daken schreeuwen!
Goh,had ik maar een beetje van jouw geduld... :D

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:39

haha ik ben nieuwsgierig!!!!!!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:47

@ Michelle: Van Sando is bekend dat hij meiden van 12, 13 jaar eraf bokt omdat hij gewoon weigert voor ze te werken :Y) . Ik kan me eigenlijk gewoon niet voorstellen dat hij Stefan al te groot of te zwaar vind. Zeker omdat hij hem enkele maanden geleden nog gewoon accepteerde. Nu heeft hij ook een tijdje niet hoeven te werken en eigenwijs is ie zeker. Helaas is zoonlief niet zo'n held en erg voorzichtig. Geen rauwdauw jochie dus. Maar superlief en gevoelig. Dus ik hoop maar dat we het weer voro elkaar krijgen dat ei erop gaat. Sando eerst maar eens goed longeren en aanpakken (ikzelf) en dan Stefan er pas op.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:57

Jaa ze zijn liever lui dan moe haha. Maar opzich qua gewicht zou het gewoon nog moeten kunnen.
Wij hadden een shetlander op stal, als die een kant op moest en het niet wou ging ze stijgeren haha.
Eigewijze donders, maar denk dat Sando gewoon liever lui dan moe is. Die vind het wel best zo lekker beetje grazen:P

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:05

Hahaha, ja eigenwijs zijn ze. Kan hele verhalen over hem vertekllen (hoe hij toen hij net op pensionstal stond los mocht lopen op het erf. Vonden de stalhouders wel leuk en ja hij pastte overal onderdoor. Tot ze merketen na 2 dagen dat hij precies wist waar de wortels stonde. En het kuil. En de biksbak... enzo. Toen si heeel snel een lijntje gespannen op zijn kniehoogte) Verder is het een lekker ding hoor. Ik doe ook Lange Lijnen met hem en dat vind ie gaaf. En de bak slepen. Sando is tuig en kar gewend, maar als ik dan de balk erachter hang en hem tot stappen aanzet, voelt ie dat gewicht en dan gaat ie meteen de hoogte in. Vorige eigenaresse lostte dat op door hem te straffen ervoor. Ik vind het eerlijker (omdat ik ook LL met hem doe) om dus even te kalmeren, en dan even eerste stukje mee te lopen en uitvoerig te belonen voor zijn inzet. Dan gaan die oortjes erop en zet hij zijn hele borst erin. En maar trekken!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:35

_Saida_ schreef:
Lekkere dikke zwarte billen op de trailer. ;)
http://i84.photobucket.com/albums/k10/H ... /02-40.jpg

Voor ik verder lees toch even een reactie op deze foto. Misschien overdreven, maar ik schrik er toch een beetje van. Bij mij is er wat betreft het laden n.l. ingehamerd dat je eerst de stang achter het paard vast doen en daarna pas het paard vast mag zetten. Reden is dat als je paard een keer achteruit denderd terwijl het al vast staat bij zijn hoofd het zich vreselijk kan bezeren. Bij Frío komt er ook nog bij dat hij enorm kan flippen als hij druk achter zijn oren voelt, dus dan zou ik echt een flink probleem hebben.
Wel super dat Rintske er zo relaxt in de trailer staat, Frío is wat dat betreft wat wisselend. Laden thuis altijd even dwars doen, iemand achter hem laten lopen werkt redelijk. En als ie weer moet laden om naar huis te gaan gaat dat eigenlijk altijd vlot. Bang is ie dus niet. Hij duikt ook altijd meteen met zijn snufferd het hooinet in om zich vol te gaan staan vreten :+

Foto´s van de vakantie zien er avontuurlijk uit. Sneu voor je dochter dat ze een ongelukje had. Hopelijk heeft ze er niet te lang last van gehad?

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:48

regine schreef:
Een palomino Lusitano denk ik. Goudgeel van de zonnebloem met blonde lange barbi haren uit Portugal.... :9
Jaaaaaaaaaaaaaaaa win ik de magnetron?? :+

Mwah, ik weet niet hoor, zoiets heb ik al maar dan uit Amerika :D
Afbeelding
Of is dit meer een boterbloem ? :+

zilfstar: Een richtlijn wat een paard kan dragen is 20% van zijn eigen gewicht. 80cm is wel heel klein, Nugget van mij hierboven is dat ook maarja dat is natuurlijk wel weer een heel ander modelletje als jullie shet, ik denk dat die nog geen 90kg weegt. Als ik de foto's in je profiel bekijk ziet ie er toch wel uit als eentje die wel wat gewicht kan dragen, dus misschien gewoon geen zin, of iets anders wat 'm dwars zit.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:51

Anouk: Lekker hoor zo je eigen paardje in de achtertuin! Dat zou ik ook wel willen :D.
Karina: Blaze en Extravaganza zijn echt mooi zeg! Mocht ik ooit ambities krijgen in de springsport weet ik waar ik moet zijn ;). Die huppeltjes die ik tot nu toe gedaan hebben tellen eigenlijk niet mee, maar vind dat zweefgevoel echt heerlijk! Even denken, ik ga dan denk maar voor de lusitano palomino merrie (ja dat komt door de barbie) met mooie blonde manen. Ik ben echt benieuwd wat het gaat worden!
Saida: Hij was aangesloten bij de SGR dus daar krijgen we al ons geld van terug ;). Dat checken we nu ook altijd voordat we gaan boeken na die rare verhalen dat er eentje wel bij de SGR aangesloten was, een paar maanden niet betaald heeft en toen weer wel. Die mensen die hun reis geboekt hadden in de tijd dat ie niet betaald had kregen dus ook niks terug....
Zazaza: Hahahaha ach ja dromen zijn bedrog he :P, maar van mij mag deze ook wel uitkomen ;).
Eline: Ik ben benieuwd hoe het gaat met trailerladen! Hopelijk gaat ie er nu ineens netjes in ;).

Ik ga zo richting stal voor de klassieke dressuur les. Ik ben heeeeel erg benieuwd hoe dat gaat! Volgens iemand bij mij op stal die het ook doet moet je echt heel anders gaan nadenken bij het rijden en werken aan de hand. Het is voor mij ook helemaal nieuw dus ik zie wel :D.

Gister weer onwijs gelachen met Shaggy, hij is natuurlijk onwijs verwend, we hebben ook nog lekker buiten gewandeld waar die ook super braaf bij was :D en als laatste gespeeld met een grote rode paardenvoetbal :P. Het was niet een hele grote maatje skippybal zeg maar. Ik dacht dat ie het wel eng en spannend zou vinden, niet dus :=. Ik had de bal al in de longeerbak gelegd en daarna met Shaggy erin.... Hij keek er even naar maar niks aan de hand. Toen pakte ik de bal en liep naar hem toe, er werd naar gekeken maar ach zo interessant was het ook weer niet :P. Uiteindelijk kon ik die bal op zijn rug leggen, onder hem door rollen, naar hem toe rollen, over hem heen gooien naar een vriendin van mij die hem dan weer ving. Hij vond helemaal niks eng :P. Het leeg maken van de bal was dan wel weer heeeel interessant want toen stond ie telkens met zijn hoofd bij mij bij de grond te kijken en stond ie terug te blazen :D. Het zag er weer heeeel schattig uit! Die gekke lieve brave pony van mij toch ook :D.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:32

Ben ik weer , snel wat gelezen.

Anoek zijn hier best wel kwpners die doma vaquera doen , de meeste paarden hier die echt doma vaquera doen zijn ango/arabes of volbloeden , hispano/arabes , dus met heel veel bloed ,maar weinig pre zie je dit doen op hoog niveau, ik heb het nu niet over hogeschoolrijden daar is de PRE natuurlijk nummer 1 in.

Afbeelding

Hier is het echte barbie paard volgens mij koopt ze ze inderdaad in Spanje of Portugal

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:38

Saida, ik gebruik een pagony exceemdeken, en dit al drie seizoenen eigenlijk tot volle tevredenheid. Het was puur dat haar halve hals dus onbedekt was, omdat de hals een stuk teruggeschoven was, en ze haar hoofdmasker kwijt was geraakt op de wei. Ze had ook bij haar staartflap precies op de plaats waar de vliegjes erbij kunnen kapot, dus ze stond onbeschermd op haar kwetsbaarste stukken. Daarom nu ineens die jeuk, was ook meteen ver over toen ik haar ingesmeerd had. Maar toch bedankt voor de tip in ieder geval :D Leuke foto's ook joh!

Zilfstar, die shetjes zijn hartstikke sterk, net als michelle90 reden we vroeger ook op shetjes en dan nog had je je handen vol, zolang je niet iedere dag met 60 kg ofzo op zo'n kleintje intensief rijdt, kunnen ze echt wel wat hebben hoor.. met jouw dochtertje zou ik me helemaal nog geen zorgen maken :n

Jus wat een schitterend paard!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:48

borderjay schreef:
:x :):) :x
Karina...je maakt het me wel hééééél erg moeilijk om mn mond te houden!!!!
Ben volgens mij nog meer hyper dan jou...kan het wel van de daken schreeuwen!
Goh,had ik maar een beetje van jouw geduld... :D

Hier nog iemand die het maar moeilijk vindt om niets te verraden..... :P

zazaza schreef:
Ik weet het ook! Je hebt een portugees aan de haak geslagen, zijn enorme stal rose geverfd, al zijn paarden plastic wortels gevoerd......
Toen heb je de dierenbescherming gebeld want die zielige paarden kregen plastic wortels, jij kon er niks aan doen, want jij was gewoon een blonde barbie (met inmiddels bijpassende maten las ik net)....maar als reddende engel wilde jij al zijn 50 lusitano's best een goed tehuis bieden.....en nu krijgen wij allemaal van jou een lusitano!

Toch.... :)) ........

Mwah, je zal mij geen 'nee' horen zeggen! :D

Regine -> Ik heb geen hoogtevrees, maar vind het normaliter doodeng op wiebelende trapjes.
Ik laat mijn ramen ook doen door de glazenwasser :o , maar dit vond ik echt superleuk om te doen!
We zijn met het groene parcour begonnen (3-5 mtr.), toen het blauwe parcour (4-7 mtr.) en toen nog het rode parcour (8-12 mtr.).
Vooral het laatste parcour was zwaar, omdat we natuurlijk helemaal niet getraind zijn, maar ook omdat we tussen de blauwe en de rode geen pauze hadden genomen.
En gek genoeg had ik niet echt last van mijn wiebelende hoogte-angst! :D

Karina -> Bedankt voor de link! Morgen ga ik naar het winkelcentrum om te zien of de drogist ze verkoopt.
Was opvouwen gaat eigenlijk best goed, strijken redelijk als het maar niet te lang is, maar boodschappentassen tillen juist weer niet.
Een baal hooi aan de touwtjes optillen voel ik ook erg goed.
Vegen gaat redelijk, maar de andere kant op (schrapen/trekken) ook niet.
Ach ik denk maar zo; elke gek z'n gebrek! :D
Alleen heeft deze gek er meerdere, hahaha!

Branka -> Ik laad Rintske altijd alleen, en dan zal ik haar toch eerst vast moeten zetten voordat ik de stang erachter kan plaatsen.
Anders staat ze er al weer naast voordat ik er omheen heb kunnen lopen, hahaha! :D
Rints loopt eigenlijk altijd wel een paar passen terug, maar zodra ze de druk voelt blijft ze stil staan.
Het is alleen nog wel eens aanmodderen om haar weer die pasjes naar voren te krijgen als ik erachter sta met de stang. :+

Jus -> Dat is er idd eentje met een hoog Barbie-gehalte! Hahaha! :D

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:04

Allemaal barbiepaardjes hier nog een ,Frank en Anoek en de kids hebben hem zien staan op stal.
Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:24

Zeg maar tegen Antonio dat ik hem volgende maand kom halen en dan wil er een grote blauwe strik om heen :D

_O- Karina _O- _O- ik kan mn lachen hier nauwlijks bedwingen, de hints zijn zeker zeer passend :P

Heb afgelopen woensdagavond Suevo gelongeerd, nog even niet bijgezet omdat hij ook weer even rustig moet wennen. Dat viel me echt helemaal niet tegen want hoewel hij een beetje stijf was op zn laterale buiging, liet hij wel mooi zijn rug los en zijn hals mooi lang en laag. Mijn toppertje :+:

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:26

:wow:

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:41

Citaat:
en dan wil er een grote blauwe strik om heen

Haha dus als er een rode strik om zit dan hoef je hem niet.

Op de manege lopen er een heleboel straat/wilde/jachtkatten.

Mijn nichtje woont hier nu en wou graag een kat dus ja keuze zat maar je moet ze wel vangen.

Wij op kattenjacht , achter de lapjeskittens aan maar onmogelijk toen zegt Antonio bij het brandhout zitten 2 hele mooie , wij zoeken en daar zat hij een hele echte redpoint , we hebben hem een paar dagen gevoert en toen hij zat te eten heeft mijn nichtje hem snel gepakt bij het nekvel , ze had wel een paar krabben.

Naar huis en de eerste maand was echt van dat ik dacht die blijft gewoon wild komt nooit goed, blazen en bijten(we moesten namelijk ontwormen , ontvlooien en inenten , krabben, maar nu ineens sinds vorige week is hij verandert tot een heel lief katje. Ik heb hem Dick genoemd om een paar redenen haha.
Afbeelding