[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

borderjay

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 00:20

Karina schreef:
Nah, dan kunnen we de schriktraining wel schrappen van ons "to do"lijstje Haha!
Echt superstoer dat ie er dus zelfs overheen gesprongen is!

Lachen hè,ik had echt van alles verwacht en van alles lopen speculeren wat hij zou doen....maar daar kwam dit scenario niet in voor ROFL

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 09:25

Stoer paard heb jij Borderjay, die van mij vind alles eng, zelfs als het op de weg wat donkerder is springt ze al opzij.
Saida: hoop dat je paard snel opknapt.
Ik ga vanavond nog even op zoek naar goede foto's en mijn doel voor het komende topic.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 09:57

Mies => ben benieuwd naar de foto's vandaag, gelukkig heb je niks aan je val over gehouden dan alleen een beetje spierpijn

Saida => veel sterkte met rinstke hopelijk kapt ze snel op

Ellis => fijn dat je een leuk dagje hebt gehad

Sjaad => blijf je ook de feestdagen alleen dan nee toch zeker

borderjay => super dat die niet op keek van het zijl is voor je zelf ook een lekker gevoel

zasread

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 10:35

Malin: Het is de bedoeling dat jullie er juist niet met z'n 3-en op staan, ik zoek van iedereen een aparte foto, dus 1 van Suevo, 1 van Dinkey en 1 van jou..

Esther: Toen ik besloot een paard te gaan kopen ging ik eerst op zoek naar een haflinger, ik vond ze leuk en ze waren niet zo duur. Maar toen dacht ik bij mezelf dat ik sowieso ooit een Andalusier wilde hebben en als ik dan eerst een haflinger zou kopen zou het nog veeeeel langer duren voordat de Anda er zou komen.. Een 2de paard koop je niet zo snel en ik doe een paard ook net zo makkelijk weg denk ik.. Toen heb ik maar besloten om een Andalusierveulen te kopen, omdat die in eerste instantie nog redelijk betaalbaar zijn en daarnaast vind ik het gewoon fijn dat ik een paard vanaf het begin mee maak en ik dus een beetje controle over zijn leven heb en hem geheel naar mijn hand kan opvoeden..
(tip voor als je wat baroks zoekt deze zomer Knipoog Bij Lisa verwachten we 3 veulens, 2 volle lusitano's (waarvan 1 cruzadopapieren krijgt, i.v.m. ontbreken DNA van opa) en een Andalusier/kwpn x Lusitano (ook Cruzado dus) )

Saida: Jeetje, dat je er zo rustig onder blijft, ik had allang de dierenarts gebeld!
Arme Rintske hopelijk knapt ze snel op! Ach gut

Karina: Gezellig zo'n house-warming Ja
Kan me voorstellen dat je niet kan wachten tot dat je de paarden lekker kan zien genieten in je achtertuin!

Michelle: Dat is net voor gek zetten! Dat is leuk Haha!

Ilona: Weet jij hoe het met Heidi en haar kleine is?
En hoe is het met Chico?

Sjaad: Ik kan me voorstellen dat je maar bezig blijft met foto's maken!! Hij is ook echt prachtig!

Gabriella: haha, dat is dan misschien toch de nuchtere Fries in Moreno Tong uitsteken

Ik ga vandaag weer naar mijn knappe vent toe Lovers Hij mag voor kerstman spelen Tong uitsteken

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 10:37

Oja, denk allemaal aan de foto's!! Ben namelijk al druk bezig met de opening en alle foto's heb ik nodig om wat leuks daar mee te doen.. Knipoog

(jullie kunnen ze het beste naar mij sturen, dan hoeft Mies ze net door te sturen. en sorry voor het zeuren)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:30

Sanne => als het goed is heb ik mijn foto en die van heike al naar je toegstuurd

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:34

Saida jeetje das best hoog, hoe gaat het er nu mee? Wel vreemd inderdaad, ik hoop dat ze snel opknapt!

Sanne haha okej dan Nagelbijten / Gniffelen Ik zal vanavond eens zoeken (hopelijk denk ik er dan aan Bloos ) want ik ga nu met mn vriendin naar Rotterdam, we gaan de stad leegshoppen Haha! Ik weet niet of ik een leuke recente foto heb waar ik alleen op sta.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:50

De foto van mij alleen wordt ook een probleem...ik ontwijk altijd foto's Bloos
Heb er nog wel een van vorig jaar,maar dat is dan weer samen met hond Haha!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:10

Ik heb geen doel, want ik heb ook geen paard meer:P En foto's wordt al helemaal een drama want heb geen foto's waar ik normaal opsta. Worden altijd alleen maar foto's gemaakt als ik wat wijntjes opheb :s

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:52

zasread schreef:
Esther: Toen ik besloot een paard te gaan kopen ging ik eerst op zoek naar een haflinger, ik vond ze leuk en ze waren niet zo duur. Maar toen dacht ik bij mezelf dat ik sowieso ooit een Andalusier wilde hebben en als ik dan eerst een haflinger zou kopen zou het nog veeeeel langer duren voordat de Anda er zou komen.. Een 2de paard koop je niet zo snel en ik doe een paard ook net zo makkelijk weg denk ik.. Toen heb ik maar besloten om een Andalusierveulen te kopen, omdat die in eerste instantie nog redelijk betaalbaar zijn en daarnaast vind ik het gewoon fijn dat ik een paard vanaf het begin mee maak en ik dus een beetje controle over zijn leven heb en hem geheel naar mijn hand kan opvoeden..
(tip voor als je wat baroks zoekt deze zomer Knipoog Bij Lisa verwachten we 3 veulens, 2 volle lusitano's (waarvan 1 cruzadopapieren krijgt, i.v.m. ontbreken DNA van opa) en een Andalusier/kwpn x Lusitano (ook Cruzado dus) )

Ik spaar nu ook liever eventjes door, dan kan ik echt mijn droompaard kopen Lachen. Had al bijna een haflinger gekocht Tong uitsteken, was hier in de buurt best een leuk paardje en alles dr bij en ik had genoeg op mijn bankrekening staan Tong uitsteken. Maar ja ik vind een haflinger wel leuk, maar ik heb toch wat meer met barokke paarden Lachen. En idd anders komt daar weer niet van...

Een veulen is denk niks voor mij. Ik heb nog helemaal geen ervaring met het opvoeden van een veulen, laat staan het inrijden van een paard. Dat laatste kan je dan nog wel door iemand anders laten doen. Maar een veulen opvoeden zou ik ook niet kunnen Tong uitsteken. Ik zou ze te veel verwennen en te veel toestaan denk ik, omdat ze zo schattig zijn Lachen. Ik kan denk voor mezelf beter een paard kiezen wat al ingereden en doorgereden is Haha!. Dan kan ik het van het paard leren Knipoog.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:23

Oeps, ik heb volgens mij ook echt amper foto's waar ik zonder paard of hond opsta hoor! Haha ik heb tussen de trouwfoto's nog wel een knappe waar ik samen met Gab (mijn getuige) opsta maar dat is vast ook niet helemaal de bedoeling Haha!
Nouja, dan zal het wel wat fotoshoppen worden, moet even kijken of dat vandaag nog lukt. Vanavond heb ik wel tijd maar dan heb ik weer niet de goeie computer, pffff.
Ga weer vliegen nu!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:39

Even een paar korte reacties, want we gaan veel te hard hier Haha! .

Chico maakt het goed gelukkig Lovers . Ik ben een beetje aan het spelen met m in de bak, en dat doet ie heel erg leuk. Hij is super op mij gericht en wil veel knuffelen Haha! . Aah, zo schattig. Hij is echt lief! Hij eet en drinkt goed, en is dus ook best vrolijk. Ligt nog wel regelmatig, waar ik toch voor de zekerheid nog even over ga bellen Bloos .

Saida: Jeetje, arme Rints... Bij chico begon het ook met koorts.. Ach gut Inprincipe kan het natuurlijk zo over zijn.. sterkte.

Sanne; Have fun bij je kleine kerstmannetje Lovers .

Karina: Leuk zeg zo'n party, wel gezellig dus. En nog gefeliciteerd he!

Eshter: leuke rit gehad lees ik Haha! .

Malin; Have fun met shoppen Haha! .

Mies; Haha, oeps, daar ging je dus heel l.ullig... agjaa, gelukkig heb je niks gebroken ofzo Tong uitsteken .

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:52

ff snel tsjillert was zaterdag 1ste en 4de met 188 en 185 yessssssssssss

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:09

Gefeliciteerd tsjellert met je punten.
Esther, ik weet in Belgie nog wel een leuke te staan uit een rijpaard moeder en een Anda vader, zij is nu bijna 3 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:10

Gefeliciteerd peet Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:36

heikedenise schreef:
Sanne => als het goed is heb ik mijn foto en die van heike al naar je toegstuurd

Klopt, was ook alleen bedoelt voor mensen die nog niks gestuurd hadden Knipoog

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:41

Gabriella: Stuur die met je hond maar gewoon! Maakt niet uit.. dan komt hij er ook gewoon bij op..

Malin: Veel plezier met shoppen!

Esther: Wat betreft volwassen paarden, misschien komen er dit voorjaar nog een paar leuke uit Portugal Knipoog

Karina: Je mag ook wel een foto sturen waar je samen met iemand op staat, ik knip je er wel uit Knipoog

Ilona: Ik ben zo blij voor je dat Chico weer bijna helemaal oude is Haha!

Nou Iggie was vandaag lekker gezellig maar niet heus Nu dat mijn zusje eindelijk weer eens mee wilde om te kijken was meneer uit zijn hum... Hij was ook een beetje brutaal, heel happerig, compleet het tegenovergestelde van de vorige keer toen hij heel knuffelig was. Hij had dus ook niet zo'n zin om voor kerst man te spelen.

Heb gelukkig op het eind nog wel even lekker met hem kunnen knuffelen. Lovers

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:38

Saida: Hoe gaat het met rints?

Gabriella: Wat super zeg! Hij blijft je verbazen! *toch zeker wel een foto he!*

karina: Hoe houdt je het vol! Is de verhuis goed verlopen?

denise: Ik voel het vandaag wel iets meer dan gister, maar het valt mee...door de noodrem was ze al dicht bij de grond

ilona: Mn trots heeft een deukje gehad Knipoog Vorige keer had ik pierre laten vallen..Shaggy heeft een paar keer standaard gebokt met aangalopperen, toen ging pierre weer een keer rijden en voor het eerst galopperen..dus ik beetje aandringen en jahoor daar ging shaggy en vloog pierre Tong uitsteken Pierre zegt altijd: altijd opletten en stevig zitten dus dat was wel grappig..maar nu kan hij weer lachen Knipoog

sanne: het komt gewoon door die belachelijke kerstmuts die je hem op wilde zetten!!! Tong uitsteken ik zou ook boos op je zijn Tong uitsteken Toch maar goed dat hij zo schattig is dat hij je snel vergeeft!

AHHHH wat heb ik een eerste klas monster! We hebben tijdelijk even een andere bak, zonder omheining of iets...nou ging ze vorige keer met rijden ineens uit de bak en vol naar de stal...terug gereden en uiteindelijk konden we nog wel even draven...vandaag ging ik instappen, niks aan de hand, kwam mn instructrice en gingen we aan de slag en toen kreeg ze het in dr bol...wiejjjjjj vol weer naar de stal en ook gewoon naar binnen rennen...terug gegaan en deur dicht, weer hetzelfde verhaal...maar omdat de deur dicht was rende ze nu heel hard naar de deur aan de achterkant...ik had niks te vertellen en ging dus als een gek heel de tijd over het terrein.... uiteindelijk hebben we het nog voor elkaar gekregen maar wat een monster! We dachten dat ze zich een beetje verveelde...met deze bak kunnen we niet helemaal trainen zoals altijd en heeft ze energie over...tjsah en het moet er toch uit Knipoog in het bos leeft ze zich ook niet helemaal uit..ze mist het trainen denk ik Tong uitsteken *een echte sportpownie!*

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:06

Sjaad: Wat een mooie foto's van Urbino!
Borderjay: Gaaf dat Moreno zo braaf was. Ga ik ook eens proberen met een zeil.
Sanne: Ik heb volgens mij nu alles naar je opgestuurd. Gelukkig was je knappe
paardje op het laatst nog knuffelig Haha! .
Ilona: Fijn dat Chico lekker opknapt. Veel knuffelen.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:36

zasread schreef:
Saida: Jeetje, dat je er zo rustig onder blijft, ik had allang de dierenarts gebeld!
Arme Rintske hopelijk knapt ze snel op! Ach gut

Ik ben puur op m'n gevoel afgegaan, maar maakte me echt wel zorgen!
M'n gevoel had het toch bij het rechte eind blijkt achteraf!

Esther -> Ik heb ook totaal geen ervaring met het inrijden van een paard, maar kan je vertellen dat als je de juiste begeleiding erbij krijgt het onwijs leuk kan zijn!
Toen ik Rintske kocht was ik net weer een jaar aan het rijden, na 18 jaar niets te hebben gedaan met paarden.
Ik kocht haar zadelmak, heb haar zelf ingereden en ben haar nu aan het doorrijden.
Zelf kan ik niet eens zo goed rijden, ik heb totaal geen ervaring met ver doorgereden dressuurpaarden waar ik van heb geleerd ofzo, ik leer het gewoon allemaal tegelijk met Rintske. Knipoog

Ilona -> Toen Rintske koliek had had ze gek genoeg niet zulke hoge koorts, ze was juist koud.
Wat vaak het geval is na koliek is dat ze daarna last hebben van hun maag.
Rintske heeft ook nog steeds last van haar maag na de koliek van eind oktober.
Ik ben er van overtuigd dat ze daar afgelopen weekend ook last van heeft gehad.....

Petra -> Gefeliciteerd met de winstpunten!

Iedereen bedankt voor de Beterschapswensen voor Rintske!
Ze hebben echt wel geholpen!
Gisteravond ben ik nog bij Rintske geweest en toen had ze nog 40,3 en was er nog niets veranderd.
Vanmorgen was haar temperatuur 37,9 dus goed.
Ze stond al ongeduldig tegen me aan te duwen en vrat de appel die ik haar gaf bijna samen met m'n hand op. Haha!
Rintske is weer de oude dus!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:58

De beterschapswensen hebben geholpen! Gelukkig is alles goed..en blijft het zo!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:02

Zo eventjes hier een oog in de zeil houden of jullie nog zo lief en koest zijn. Tong uitsteken Clown

Nou zo te zien wel. Haha! Clown Tong uitsteken

Zo eventjes over mij.
het gaat goed Bloos mijn wond geneest netjes en heb geen ontstekingen gehad of koorts.
Met de dag word ik soepeler.
en kan ik steeds beter me bed uitkomen
Marcel heeft een papagaai (zo word dat genoemd Bloos) gehuurt om me goed uit bed telichten. (zo een standaard met een triangel handvaat eraan)
Ik ga de standaard steeds minder gebruiken.

Ik zit nu het meeste in de slaapkamer en kom weinig in de huiskamer.
Ja met warm eten (eventjes in avonduur)
Ik mag namelijk weinig trap lopen.
en aangezien wij boven de huiskamer hebben en beneden de slaapkamer moet ik hier rustig me vertoeven.
Hoe wel ik het niet erg vind ik ben zo moe dat ik veel lig of zit.
Mijn lichaam is nog een beetje op van alles.

Met Jesse gaat het ook goed hij drinkt goed bij mij en groeid als kool Vork Qau gewicht.
Jesse is een tevreden mannetje en slaapt veel en huild weinig.
Jesse slaapt snacht 4 a 5 uur door en na het voeden valt ie gerust en vredig weer in slaap.
oke kan een keer anders zijn.

Nou ik ga maar afsluiten Jesse wil Mama,s borst hebben. Vingers aflikken Vingers aflikken

doeiiiii Heidi en Jesse

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:08

Fijn dat het al de goede kant op gaat met je Heidi Haha!

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:43

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:01

Mies: Nou zeg, die muts was echt heel leuk!
Whahaha ROFL Huilen van het lachen Dat paard van jou heeft je mooi tuk zeg Tong uitsteken Is zo'n omheining toch wel handig! Was zeker een leerzame les Knipoog

Amanda: Klopt! Heb alles van jou ontvangen!

Saida: Gelukkig is ze weer beter Haha!

Heidi: Wat fijn dat Jesse zo'n schat van een baby is! En gelukkig gaat het nog steeds goed met jullie beiden!

Pff, voelde me vanmiddag ineens super beroerd (ook niet zo gek na het eten van een halve ijsstam) heb net dus even geslapen en voel me nu gelukkig weer goed!
Ik zal even snel een foto van Igneo met kerstmuts posten en dan ga ik snel naar vriendlief!!