Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:05

Matheno schreef:
Autumnn schreef:
Nero is geslaagd als kinderpony <3 zijn die van jullie ook zo lief met kinderen? Ik vond het wel spannend want er heeft eigenlijk nog nooit iemand anders op gezeten, behalve mijn instructrice en dan nu ook gelijk mijn nichtje van 13, maar de zorgen waren nergens voor nodig!
Stiekem ben ik ook wel heel blij met hoe hij eruit ziet qua bespiering <3 [ [url=m/NnJAk5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mnWCjV.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3

Ineke2

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:09

Ach wat schattig <3

Gefeliciteerd Robijn!! En wat fijn dat het eenmalig was Jenara.

Heb je een leuke vakantie gehad Maartje?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:42

Lekker Julie!

De vakantie op zich was prima, alleen zijn we voor de eindbestemming gestrand met een kapotte auto die moest worden weggesleept en zaten we eerst een paar dagen in een hotel in plaats van een camping… uiteindelijk met een huurauto verder gekund, en daarna een andere huurauto gekregen waarmee de dakkoffer op kon en waar we weer mee naar Nederland konden. Het ging niet zoals gepland dus :+ de auto staat nog in Italië. Mooi balen, want ik wilde met de trailer gaan oefenen maar heb nu dus geen trekhaak :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:41

Oh oliebol Maartje. Veel bijkomend gedoe ook dus.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:50

Wat heerlijk Tarzan! Genieten :D En wat is jullie dorp mooi groen! Of zijn dit nou juist de goede stukjes? :P

Gefeliciteerd Robijn!

Fijn dat het een momentopname was Jenara!

Jeetje wat een gedoe Maartje :7 Gelukkig uiteindelijk nog wel een fijne vakantie gehad, inhoudelijk gezien dan.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:51

Ja was mooi oliebol. En ik wil niet weten wat het allemaal gaat kosten. Maar we hadden een geweldige laatste week :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 06:43

Dat is balen zeg van jullie auto Maartje, maar gelukkig toch nog wel kunnen genieten nog +:)+

Op mijn vakantie kwam mijn koffer o.a. pas na 6 dagen aan… De volgende dag ging ik weer naar huis. -O-

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 07:52

Balen van jullie vakantie Maartje!
Jolijn, gefeliciteerd! Wanneer maken jullie het L1 debuut? :D
Jorinda, dat waren de groene stukken, vriendin heeft slim foto's gemaakt :')

Afbeelding
Gisteravond nog een rondje gereden met Fuego <3
Een kleine rodeo gehad omdat ik de galop nog eens wilde proberen, blijft lastig haha, maar ondanks dat krijg ik geen angst meer als hij iets doet wat niet mag.

Wel ook een flinke domper hier en ook even de ogen uit m'n kop gehuild gisteren ..
M'n vriend was mee en zelf vond ik hem ook steeds 'slechter' uitzien, weinig bespiering, invallen en steeds meer hoesten.
M'n vriend heeft hem helemaal nagekeken en zei, die gaat niet lang meer mee en ik ga Fuego dus ook niet meer intensief rijden (niet dat ik dat echt deed).
Hij is gewoon op helaas ;( Hij heeft gewoon te veel meegemaakt en is toch misschien ouder dan op z'n paspoort staat.
Dus we gaan hopelijk nog wat fijne rustige buitenritjes maken en voor de rest mag hij genieten met z'n mini vriendje op de wei.
Net nu we zo goed samen gaan moet dit weer gebeuren ... Ik hoop dus dat hij nog een paar jaar lekker kan genieten bij ons op de wei <3
Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 07:57

Wat een gedoe Maartje! Hoop dat je evengoed wel een beetje hebt genoten :D

Tarzan, ik schrik onwijs van je bericht. Is jouw vriend dierenarts dat hij deze diagnose stelt? Kan me goed voorstellen dat je daar enorm van schrikt -O- knuffel voor jou :(:)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:00

@Tarzan; wat verdrietig.... ik ben niet helemaal bij gelezen, dus geen idee wat je al hebt uitgezocht, maar heb je al eens bloed gestest op PPID. Plotselinge terugval in spieren en invallen kan daar heel goed bij passen namelijk. Het is momenteel de seasonal rise zoals dat heet, dat is de lastigste periode met de hoogste uitschieters qua waarden. Maar dan uit het zich ook het vaakst bij paarden. Met medicatie is het heel goed te doen en kan het ook allemaal prima bijtrekken. Zou dat zeker even na laten kijken als je dat nog niet hebt gedaan.
Past ook wel bij zijn leeftijd op zich....

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:15

Lief van je Autumn, ondanks dat ik zag dat hij achteruit ging schrok ik er ook wel echt van, en ik weet dat hij 18 is, hem met 17 gekocht heb, had ik toch gehoopt dat hij zeker 5 jaar mee zou gaan, vooral na het verlies van m'n trouwe vriend 1,5 jaar geleden komt dit nogal hard aan ..
M'n vriend is geen DA maar heeft er wel mega veel verstand van, altijd in de paarden gewerkt en zo ook de kennis opgedaan. Hij zei zelf ook, je kunt de DA wel bellen maar die zal je hetzelfde vertellen alleen dan mooier verpakt :=

Manzano, dankjewel voor de tip, daar had ik zelf nog niet aan gedacht en kan ik inderdaad wel laten checken! We denken zelf dat hij gewoon te veel energie nodig heeft om te blijven draaien zeg maar en daardoor ingevallen is. Hij heeft nu een kuur gehad voor z'n luchtwegen, vandaag het laatste zakje, maar hoest helaas nog altijd. Ik hoop ook ergens dat hij zodra het iets minder warm/droog is hij weer wat bij gaat trekken!

Ik voel mij dus even zwaar kl*te -O-

En ondanks alles gewoon zo lopen he en zo enorm je best doen voor je baasje ...Afbeelding
Echt, wat is het een topper! <3

Sorry voor het overnemen van het topic maar moest het even kwijt ... -O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:35

Ik zou toch een dierenarts langs laten komen voor check van het bloed en eventueel check van de longen. Je vriend heeft immers niet gestudeerd als dierenarts dus wel zo eerlijk om Tarzan nog een kans te geven toch? Wat krijgt hij qua voeding, valt daar nog winst te behalen? En is het een idee hem nu in de nachten al een deken op te leggen? Het is soms al vrij koud, en wellicht dat een 100 grams deken voor de nacht hem nu al kan ondersteunen in zichzelf warm houden. :)

Maartje wat vervelend dat de vakantie zo moeizaam ging. Hoe komt jullie auto terug naar Nederland? Wel fijn dat je hebt kunnen genieten! <3 Voor herhaling vatbaar dus? :D

Wat een leuk filmpje Jenara! Dat doe je zo maar even he, springen! Vind het hoog hoor! Doodeng haha! :')

Gefeliciteerd Robijntjah!

Wij hebben vrijdag een fotoshoot gehad in het bos met heide, wat een wereldpaard! <3
Zo zo zo braaf.. Vanavond weer een rondje doen. :D
Vorig jaar stond hij kreupel door chip in z'n been.. nooit gedacht dat we dit zo makkelijk allemaal zouden doen in zo'n korte tijd!

Afbeelding

Afbeelding

En gisteren nog even laten vrijspringen
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:43

Ik heb nergens gezegd dat er geen DA komt voor een check-up. En als m’n vriend zoiets constateert kun je er wel vanuit gaan dat het klopt (helaas). Al te vaak gezien/meegemaakt dat hij gelijk heeft, en na check van de DA dat wat hij zei ook klopt.

Fuego krijgt ook zeker alle kansen, en zodra er geen kansen meer zijn blijft hij gewoon fijn als weideversiering. Ik heb voor hem gekozen en hij zal ook tot het einde blijven, of dat nu morgen is of pas over 10 jaar ;)

De tip van de deken is wel iets om uit te proberen inderdaad!

Je heide foto’s had je hier al gedeeld haha! Maar ze blijven prachtig <3

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:52

_Tarzan schreef:
Je heide foto’s had je hier al gedeeld haha! Maar ze blijven prachtig <3

Omg blond! _O- Jullie gingen ineens ook zo hard!

Ik vind Fuego er overigens niet SUPER slecht uitzien, wel wat mager maar dat is hij altijd wel een beetje geweest toch? Bij sommige is dat ook wel gewoon hun bouw.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:55

:') Geeft niet!

Misschien klinkt ik ook wat dramatisch, maar na het verlies van Tarzan 1,5 jaar geleden wat ik net min of meer een plekje heb kunnen geven en net nu ik met Fuego echt een band heb opgebouwd moet zoiets weer gebeuren .. dus komt even nogal hard aan -O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:59

Ja dat snap ik hoor, is heel logisch en dat zal iedereen met paarden (of dieren in het algemeen) echt begrijpen. :(:) Ik duim dat hij nog heel wat jaren mee gaat!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:02

Kan me heel goed voorstellen. Ik vind het idee van een deken en testen op PPID (/bloedonderzoek) niet eens zo’n gek idee.
Ik hoop dat je nog lang van hem kan genieten <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:28

Dankjewel dames <3 ik wist wel dat hier delen mij weer even zou oppeppen. We gaan er in ieder geval nog het beste van maken met hem!

Captain hij ziet er niet mega slecht uit maar ik zie het zelf ook wel. En aangezien m’n vriend hem alweer een tijd niet meer heeft gezien valt het denk ik ook wel extra op!

En bloed ga ik laten checken en dekentje voor de nacht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:34

En iets van speedibeet of fibre beet doet het bij mijn oma heel erg goed (die is 19 en ziet er na jaren moeizaam op gewicht houden echt prima uit sinds ze aan huis staan).

Sommige paarden, en zeker wat nerveuzere dieren, hebben nou eenmaal een wat snellere verbranding ook.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:36

Mijn oma (die is dan 31 haha) heeft ook PPID en doet het super op medicatie en krijgt ook fibrebeet. Meer omdat ze het heel lekker vind, want echt nodig is het niet meer.
Maar vandaar ook dat ik er meteen aan moest denken bij je omschrijving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:38

Ik hoop dat mijn Moos ook zo oud mag worden <3

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:49

Oh dat is ook lekker Ineke, op vakantie zonder koffer :=

Wat verdrietig Tarzan! Ik snap dat het een klap voor je is :knuffel:

Captain de auto wordt door de ANWB terug naar Nederland vervoerd en komt dan hier in de garage te staan om gefixt te worden (hopen we toch := ) Volgend jaar gaan we weer naar Frankrijk, mijn Frans is echt 100x beter dan mijn Italiaans :')

FibreBeet is echt dikmaker toch? Laag in eiwit?
Ik denk dat ik eiwit bij moet gaan voeren. De dames (met uitzondering van de Welsh) zijn wat schraal op de bovenlijn en nu Lissy in training komt en ik Elevada weer wat wil gaan oppakken, denk ik dat het goed is ze wat extra te ondersteunen. Vorig jaar was mijn hooi (van eigen land) ook al laag in eiwit dus ik vermoed dat het dat dit jaar ook wel is eigenlijk. Moet het deze week echt even opsturen voor analyse :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:51

Ik durf het je echt niet meer te vertellen, heb me daar destijds behoorlijk in verdiept, ben bij dit rantsoen uitgekomen en durf niks meer te veranderen maar vraag me niet hoe of wat _O-

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 12:06

Ik geef wybrun in de zomer (omdat meneer dan geen seniores priores lust..) Hippalgo optform met Hippalgo Senior plus, dat houdt hem ook mooi op gewicht.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:14

Eiwit heb ik me nooit zo in verdiept. In Fibrebeet zit 11%, maar geen idee of dat veel is.