[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:45

regine schreef:
BrankaZ schreef:
Regine: hoop dat Capriola en jij inderdaad gekozen worden. Moet nog even kijken of ik met iemand hier uit de buurt naar Horse Event kan, wil graag heen maar liever niet alleen.

ik denk zelf niet dat ik er bij zit hoor als ik zo eens naar de stemmen kijk. Ik denk dat die onbeteugeld van motje geloof ik en grenzen zitten alleen in je hoofd winnen. Dan denk ik of Cloris of de springende koudbloeden wordt ook veel op gestemd, dus ik maak me helemaal geen illusies ;)

Het zou jammer zijn. Het lange teugelen mag best meer aandacht hebben, er zijn meer dingen dan dressuur en springen.
Zie trouwens dat de western ruiters een oproepje bij Western hebben gedaan. Hahaha! Wij doen het maar braaf hier in het topic :D Hoop dat iedereen ondertussen heeft gestemd?

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:49

Suelza schreef:
nadina schreef:
Shaggy: gefeliciteerd! ;) En jij natuurlijk ook als baasje, haha!

Karina: hopen dat het werkt! En ik ben ook erg nieuwsgierig naar je projectje!

Elise: ze is 1 augustus geinsemineerd, laat haar de 17e scannen, nog even afwachten dus... We gaan er natuurlijk vanuit dat ze dragend is ;) maar heb er op de een of andere manier niet zoveel vertrouwen in, stom he?! :n

Hmmmm... nou als ze niet pakt moet je maar een jaartje geduld hebben hoor ;) kun je in 2011 voor een Welt Hit II x Jazz gaan, whahaha!

Maar goed, ik ga voor je duimen! Die merrie van mij had uiteindelijk de vorige keer ook ineens op 3 augustus gepakt... dus wie weet!

Dan zou je 6 juli 2010 een veulentje mogen aanschouwen :D

Dan heb ik zeker een jaartje geduld, haha! Nou, laten we maar hopen dat het gepakt heeft, er is eigenlijk geen reden waarom niet, aangezien er twee mooie eieren opzaten. Nou ja, we zien wel, en anders is het voor dit jaar gewoon niet bedoeld.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:52

BrankaZ schreef:
Het zou jammer zijn. Het lange teugelen mag best meer aandacht hebben, er zijn meer dingen dan dressuur en springen.
Zie trouwens dat de western ruiters een oproepje bij Western hebben gedaan. Hahaha! Wij doen het maar braaf hier in het topic :D Hoop dat iedereen ondertussen heeft gestemd?

Ik vind ook zeker dat het lange teugelen meer aandacht mag hebben, daarom hebben Hanneke (andafries) en ik de Lange Teugel Dag in het leven geroepen. En ik ben zo blij dat die dag aanslaat, het was vorig jaar echt waanzinnig leuk en ik hoop dat die dit jaar minstens net zo leuk wordt. Het geeft gewoon een kick als je iets wilt bereiken en het lukt je!
Lange teugelen is zo'n fijne manier van werken, om iets aanleren, om ergens doorheen komen als je 'vast' zit, voor de afwisseling. Ik ben er echt een enorm voorstander van, het werk aan de lange teugel heeft mijn paard echt enorm goed gedaan. Ze is ook vele male ijveriger aan de lange teugel dan onder het zadel, dat blijf ik apart vinden.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:05

Een paar weidefoto's vast...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In mijn hyve staan er nog meer. Ik krijg alleen de volgorde daar niet meer correct opgeslagen. Die moet je er dus maar bijdenken... :+ :o?

Groetjes,
Anouk

Miichelle90

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:09

Saida ; ze heeft niks, alleen een blauwe plek op dr beentje. maar dat valt niet op tussen alle val wondjes.

Denise ; Werk ze en veel plezier bij de wei.

Anoek ; leuke foto's ! Wat lief hoe ze erbij staan

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:14

Michelle: Vallen dat kunnen kindjes wel hè? En dan zelden wat mankeren...

Mijn rijd foto's vind ik weer tegenvallen, tjonge, ik mag nog een paar kilo minderen...
Wel zie ik vooruitgang in het rijden. Hij loopt er al wel iets meer onder. Nou die snuffert nog naar beneden... pfff

Ik zoek een instructeur!!!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:31

Jasmijn: Wow! Wat knap van Rick!!! Zijn daar foto's van O:)
Trouwens, op welk paard lest hij nu?

Cloris: Super dat Alegra weer naar huis komt. Komt ze dan ook bij jou te staan?

Karina: Ik snap helemaal niks van je hint!
Hebben jij en Gab al overlegd over een datum?
Ik hoop dat het duivelsklauw gaat helpen voor Veludo

Anouk; Leuk dat er nu een PRE staat op Sam zijn plekje :D
Leuke foto's!

Michelle: Hoe oud is Samantha nu?
Wel fijn dat het zo'n makkelijk kind is, dat scheelt heel wat zorgen!

Ilona, Jasmijn en Madelief: Tot straks!! :wave: goede reis allemaal :j en Mies, tot morgen :D 10.15 toch?

Esther: Gefeliciteerd met Shaggy, en leuk dat je zaterdag ook komt :D Misschien dat je er een paar mee terug kan nemen met de auto.

Nou, ik heb de boel hier aan kant, straks nog wat boodschapjes doen en dan op naar de stad om de meiden te ontvangen :D

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:32

anoek ; ja raar is dat he. Snap niet hoe die kinderen dat doen...
Lijkt net alsof ze zwaar mishandeld word, gister was ze niet aan het luisteren toen ze van zwemmen terug kwamen. Ging ze elke x wegrennen bij me. Viel ze ook al, knietjes open. Nou nog een blauwe plek eronder hahaha.
en dan staat ze maar voor de spiegel in dr jurkje, sexy he mama. haha

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:34

Sanne ; Samantha is in mei 2 geworden. Tijd gaat echt snel. Een huilbaby had ik denk ik echt niet aangekund op me 17e. Veeel plezier met de meides :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:47

evdpanne schreef:
Idefix4: Hahahaha Sam bang voor spuitbussen :P. Wij hebben de vorige keer een smeersel gevonden wat je met een sponsje moet aanbrengen op je paard. Werkt ook super! Kan even het merk navragen voor je....

GRAAG!

Enne proficiat met Shaggy!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:03

Hi meiden.. ik lees wel mee maar het is ernstig druk op mijn werk dus reageren lukt helaas niet!

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:49

Michelle: Sorrie dat ik me ermee bemoei, maar dat zadel van Shaggie ligt echt veel te gekanteld. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het ooit op hem heeft gelegen. Tja, misschien vorig jaar. Toen Esther het op hem legde had ik al mijn bedenkingen, maar zij vertelde mij ook dat er mee gereden was en dat het nagekeken was geweest, dus tja het zal dan wel. Hij was echt ontzettend braaf, maar toen zij op het zadel ging zitten kantelde hij nog meer en is toen gaan rennen en bokken en met het vallen als gevolg. Ik vind zelf persoonlijk dat dit niet had gehoeven. Het zadel ligt echt voor geen ene meter op hem.
Als iemand zo’n zadel op wat voor braaf paard dan ook had gelegd, denk ik dat hetzelfde was gebeurd. Of misschien had hij problemen aan zijn rug gekregen.
Water en een mobiel, dat gaat tegenwoordig echt niet meer samen. Mijn oude Nokia (koelkast model) is zo vaak in het water gevallen en had er nooit wat van.
Pas geleden is mijn man de sloot in gekukeld met zijn mobiel van nog geen week oud, maar die is dus echt overleden (zijn mobiel dan). Mijn man blijft het maar proberen in de hoop dat hij het nog gaat doen, maar ik denk dat het niet meer gaat gebeuren.
Super dat die van jou het nog doet.
Foto’s ziet er mooi uit. De combi helemaal.

Saida: Tja, dat wist ik van te voren al dat de zadelmaker nu nog een keertje moet komen. Misschien is hij dan al weer wat aangekomen. Door zijn rugspieren dalijk weer te gaan gebruiken, komt het zadel weer anders te liggen en dus moet hij alsnog komen. We wachten het maar af. Als het zadel maar goed ligt.
Wat goed van Rints!! Eerst kalm blijven bij die rennende paarden en dan de traktor ook nog eens overleven. Super!!
Leuk bosritje gehad?

Wanda: Fijn hoor dat je je eigen paard nu helemaal zelf kan doen. Is het niet handiger dat als je Jippe’s hoeven uitkrabt en hem weer gekalmeerd heb om daarna toch die achterhoeven nog te doen? Anders krijgt hij toch zijn zin, want jij laat hem dan eerst maar even los, vind ik dan een soort beloning voor slecht gedrag. Dit is mijn idee hoor, misschien zie jij het heel anders.
Verder ben je echt super goed bezig. Over een paar weken gaat het zo goed, dat je dit alweer vergeten bent.
Hebben ze hem altijd ingeknot dan? Ik deed gewoon een hengstenvlecht of los op de wedstrijden en aan zijn voorpluk deed ik nooit wat.

Kelly: Misschien een domme vraag, maar wat is jambette?
Het blijft een leuk beesie Adorno.

Angela: Wat leuk dat je een bijrijdpaardje hebt. En schuldig voelen moet je je echt niet. Moppie zal het ook wel fijn vinden dat je nu jou liefde aan een ander paard kan geven.

Frank: Jou idee = mijn doen. Vanavond ga ik ook naar 2Moons, ook dankzij jou. Ken je nagaan wat een invloed jij hebt. ;-)

Jell: Heel veel sterkte morgen en hopen dat Sypke goedgekeurd wordt.

Denise: Nou, Atlas is 1,65 dus ik vind 1,74 ook wel groot. Mijn vroegere verzorgpaard was ruim 1,85 dat is echt vreselijk

Madelief: Jeetje dat is zeker eng zo’n man. Niets meer van gehoord? Wij hebben hier eigenlijk ook heel weinig ruiterpaden en rijden altijd op fietspaden. Hier draven wij er ook gewoon. Eigenlijk nooit problemen mee gehad. Laat ik het nog sterker vertellen, wij rijden zelfs met de kar (4 wieler) over het fietspad.
Is dan maar goed dat hij niet hier woont. Al moet ik zeggen dat de honden populatie hier erg hoog is. Haha.
En zo’n meetlint blijkt te kloppen. Wist ik ook niet hoor.
Misschien is er iets met haar gebeurd en ligt ze in het ziekenhuis ofzo. Heb je geen adres?

Elise: Daar ben je weer. Tijdje niet gezien. Ik mis je koffie babbels! Haha.

Nadina: Schuurt ze dr manen en staart nog steeds? Ik gebruik dan witte azijn. Lekker goedkoop en zeer effectief. Goed inmaseren, het stinkt wel hoor. Ik doe het meestal 4 dagen achter elkaar en meestal schuurt hij daarna niet meer. Qua spray heb ik het van NAF via de paardendrogist. Je moet niet elke dag de manen sprayen, daar gaat het dood van. Het verstikt dan als het ware.

Mol: Mooi paard.

Suzan: Ziet er lekker ontspannen uit.

Atlas zijn temperatuur is gelukkig vanaf vandaag weer normaal. Vanaf morgen ga ik weer met hem wandelen.

T/m 405

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:12

Snowy - Hier in bommel is een bedrijf die gouden bergen verdient met het repareren van telefoontoestelletjes.... :+

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:14

Heey
Anouk : Leuke foto's :D
Karina : Ik hoop dat het spul goed gaat werken :(:).
Esther : Gefeliciteert met shaggy :D.
snowy : Dankje :). Fijn dat zijn temperatuur weer normaal is :)

Ik heb gister avond zoo lekker gereden :D.
Hij deed echt super zijn best en ik had hulp gekregen van iemand want er zijn nog wat probleempjes met de aanleuning, maar na haar hulp ging het echt goed :D.
Ben echt trots op meneertje :D

Er komen dalijk wat foto's van hem.

Gaat er iemand zondag nog naar de tinkerdag of niet ?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:31

Ik heb even geen internet meer thuis (wat een drama!) en ben momenteel enkele dagen vrij van mijn werk. Nu zit ik dus bij mijn moeder op haar werk achter internet :+.

Gister in Belgie geweest, het eerste paard (een Warant zoon) was een plaatje, maar toen hij begon te lopen was het een zware tegenvaller.

De tweede (Painted Black x 00Seven) word volgende week klinisch en rontgelogisch gekeurd, en als hij goed is, ga ik hem halen. Wat een heerlijk paard!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:32

hier komen de foto's, het zijn er niet zoveel maar je kunt zien waar ik verliefd op ben :P.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en 1tje van de andere kant want hij had niet veel zin om zo lang te blijven staan
Afbeelding

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:35

regine schreef:
Moll bedankt voor je reactie, ik heb het zadel in de winkel gezien en was er aardig weg van. Ik rij nu de Portuguesa (met boom dus) en die zit heerlijk! Maar voor in de toekomst heb ik me oog laten vallen op het zadel wat jij dus ook hebt en was benieuwd naar de ervaringen. Het lijkt mij overeenkomen maar ik heb geen idee of een boomloos zadel je 'anders' of 'moeilijker' laat zitten. Maar het klinkt positief, dat is mooi.

)

ik weet niet waar je vandaan komt anders zou ik zeggen kom keer langs ga er op zitten en oordeel zelf

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:42

Projectje..... Tip 2 :D
Afbeelding

Anouk, Sam is echt een mooi paard hoor. Ik zou gewoon zijn manen laten groeien en Frank z'n zadel er op gooien, hoppa, wannabee PRE :D

Ilona, Jasmijn, Madelief en Sanne: heel veel plezier samen!

Regine: Ik ben ook echt langeteugel-fan. Merk ook dat de belangstelling groeiende is. Jammergenoeg valt jullie dag samen met de Lusitano-keuring in Belgie waar ik graag heen wil.

Gut, nu heb ik mezelf een dag betrekkelijke rust opgedrongen omdat ik echt onwijs veel last heb van een tennisarm aan de ene kant en een schouderontsteking aan de andere kant, maar zelfs dan lukt het nog niet om alles bij te houden hier. Belangstelling is er voor iedereen in ieder geval!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:03

Pfff, net geleerd, wil nu mijn bankgegevens eens echt op orde krijgen, maar het is zo'n zooi dat ik het steeds maar weer opgeef :( Ik wil graag weten waarom we aan het eind van de bankrekening altijd nog een stukje maand overhouden terwijl we geen rare dingen doen (behalve mijn paar dan, haha) Nou, nog maar even ploeteren.

Hoeveel trekken jullie wekelijks uit voor de boodschappen (voor hoeveel personen)?

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:04

Karina krijgt een barbiepaard :D :D

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:05

nadina schreef:
Karina krijgt een barbiepaard :D :D

Jij mag niet meer raden :+ :D

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:18

Iemand eigenlijk nog iets van Cynthia (Marialva) gehoord, gaat dat wel goed?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:31

Elise -> Wat een mooi laguneblauw oog staat er op de foto!

Karina -> Hopelijk reageert Veludo goed op de duivelsklauw.
Het zou natuurlijk super zijn als je op die manier toch af en toe nog een ritje met hem kan maken.
En je eerste tip, een zonnebloem; is het een paard van de zon? Een Iberisch paard?
Gezien je opmerking over de verwachte aankomsttijd.....
Tip 2; ik hou het bij een nieuw paard wat onderweg is. :))
En dan eentje naar Barbie-maatstaven, dus met veel uitstraling, lange manen en voorpluk en een mooie volle golvende staart. ;)
Ik heb 2 tennis-ellebogen en de laatste tijd heb ik er ook weer behoorlijk last van.
Het enige wat helpt is door het te ontzien, maar als ik denk van; "Mwah, het gaat de laatste tijd wel goed eigenlijk", en ik doe weer iets meer, dan slaat het weer toe.
Ik denk niet dat je hier ooit nog vanaf komt, of je moet echt heel lang helemaal niets doen volgens mij.....

Regine -> Veel succes met de wedstrijd!

Beda -> Joh! Komt Alegra naar huis? Geweldig!
Wordt binnenkort toch eens naar Den Helder tuffen om die kanjers van jou te spotten.

Jasmijn -> Wat leuk dat Rick z'n eerste les goed heeft doorstaan!
Morgen zal ie wel spierpijn hebben.....

Esther -> Gefeliciteerd met Shaggy z'n verjaardag! *\o/*

Benthe -> Spannend! Hopelijk komt hij door de keuring!

Angela -> Wat een leukerd! Kan me voorstellen dat je daar verliefd op bent!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:46

@ Regina: De vliegen wilden daarna niet meer op hem gaan zitten. Dus dat zag er goed uit. Maar het was erg heet in de wei dus mijn kids wilden er niet in blijven. vandaag dat hertshoornolie gehaald. Zo dat stinkt! Ben benieuwd heo de dazen gana reageren.

@ Moppielover: leuk paard hoor, ben gek op bont. Zat echt te twijfelen tussen tinker en Fries voor ons paard...

@ Snowy: Jippe is een poetsplek helemaal niet gewend. Hij mag er dan ook pas vanaf als ie rustig is. Dus enkele tellen kalm erop gestaan heeft. Zo ben ik er mee begonnen zelfs, voor de vakantie: erop lopen, HO, belonen en eraf. Nu zijn we zover dat ie stil blijft staan maar de hoeven krabben vind ie soms nog steeds niks. Hij is verwend geweest dat ie soms zijn hoeven niet op hoefde te tillen op commando. Bij mij moet ie dus. Dan wil hij het eruit trekken en dan bestraf ik hem (uitbrander of por) en meestal kan hij daar prima tegen. Afgelopen dinsdag moest hij denk ik er weer aan wennen dat ik wel boos word. En achteraf gezien denk ik dat hij dus even de draad kwijt was van het feit dat ik boos word op hem in combi met het feit dat hij mij wel respecteert. Hij zal me niks doen, maar werd dus onrustig/ zenuwachtig. Een beetje het kleine kind dat gaat huilen om een uitbrander omdat ze ervan schrikken en nog niet door hebben dat je het bij die uitbrander laat (als je je daarna goed gedraagd dan). Dus hij gaat klieren, ik wordt er boos om en hij wordt er nerveus van/ weet even niet wat er verwacht wordt. Toen heb ik hem dus gekalmeerd zodat ie weer rustig op de poetsplaats stond en toen heb ik hem eraf gehaald als beloning voor het rustige gedrag. De beide voorhoeven waren toen helemaal gedaan. Ik moest de poetsplaats eerst van zijn mest ontdoen, vandaar dat ik hem de paddock op deed. Hij liep ook meteen weer daarna mee de poetsplaats op en ging keurig staan en toen heb ik de achterhoeven gedaan. Had er geen mest gelegen dan had ik wrs de achterhoeven meteen gedaan. Het los laten was dus ruime tijd na het hoeven gedoe en als gevolg op rustig worden op de poetsplaats. Ik heb altijd begrepen dat paarden de sanctie of beloning koppelen aan het vlak ervoor uitgevoerde gedrag. vandaar dat ik denk dat hij het aan het rustig worden gekoppeld zal hebben. Zeker omdat ik daarna redelijk makkelijk de achterhoeven kon doen.

Nou als je goed op de foto kijkt zie je dus echt een mini plukje zitten. Het is dus niet zo dat de wind zijn haren heeft weggeblazen. De voorpluk is zo'n 10 a 15 cm en zijn ogen zitten echt een stuk lager. En ze reed dressuurwedstrijden met hem (B) en daarom dus het vermoeden van knotjes. De manen zijn wel redelijk op lengte dus misschien dat ze daar een hengstenvlecht indeed en voorop een knot? Ik zou anders niet weten waarom die voorpluk zo kort is.

Weet je nou wat het geweest is (of nog is) wat Atlas had/ heeft?

Afbeelding

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:52

Dankjullie :)

Zilfstar : haha, ik hoef nu niet te kiezen want dyio is namenlijk een kruising tussen een tinker en een fries :P