[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:56

Volgens mij willen wel meer mensen zomer Tong uitsteken.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:02

ja zoals ik haha Tong uitsteken

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:03

Ik mis het zonnetje ook best wel heeeel erg Knipoog.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:54

Zo, jullie gaan echt snel...
Ff weekendje weg geweest, in, jawel, Noordwijk aan zee. Kwam nog langs jullie stal rijden Ellis haha. Toevallig. Dacht opeens: He, daar ben ik al eens geweest :p

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:01

En ik kom net terug van een dagje Achterhoek, bij m'n schoonouders... Haha!

Suus, grappig zeg!
hebben jullie het leuk gehad?

Ik ga zo even bijlezen, gaat inderdaad super snel hier!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:06

Gezellig El, jij ook leuk gehad?
Jaa, het was heerlijk. Ben stiekum wel jaloers op je hoor... Zo vlakbij het bos en strand wonen...

pink_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:10

wat een mooie paardjes allemaal in dit topic Tong uitsteken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:11

Ja, wel lekker he?
Maar einden bos om in te rijden en te mennen lijkt mij ook heerlijk, dat heb je hier niet...

Ja, was gezellig, maar erg vermoeiend met m'n pootje...
maar goed, ik ben weer een dagje uit geweest!

terpentijn

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:18

Nou, jullie hebben de foto gezien van mijn Bonte Jaopie (al weer bladzijden terug inmiddels). Sommigen zeifen, dat ze hem wel meer in het FRIES type vonden staan (zijn moeder is Tinker), ja, dat is ook het punt, anders zat ik natuurlijk wel op een TINKER forum of topic. Het is gewoon zo: ik heb (denk ik) een leuke bonte barokke, en die "dos ik ook zo uit:. Met barok tuigwerk en zo. 'k Vind niks leuker, dan gewoon een buitenrit te maken, met mneer, het "Tinkertje" dus, helemaal barok/Portugees/Spaans aangekleed. Meneer is ook niet zo heel makkelijk van karakter, dus een optie om door onze hel rustige Dorpsstraat te paraderen is het niet echt, hoewel ik het wel doe en heb gedaan. Maar ja, dan lijkt het meer of je ee Anda-hengst onder je hol hebt lopen, dan een Tinker-kruising. Hahaha.... Af en toe heb ik het zweet tussen m'n schouderbladen staan... Maar goed, je moet er wat voor over hebben.... We rijden over het algemeen dressuur, ook piveles 1 x per week, van ZZ zwaar ruiter, die rijdt hem zelf ook 1 x per week op mijn aandringen, ik ben dat niveau niet, hij kan J. misschien (nou ja... zeker) verder opleiden, en dan houden we als het ware vinger aan de pols, als ik er iets verkeerds mee zou doen, rijmatig gezien.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:21

Sorry allemaal, ben ff niet in staat om bij te reageren, te weinig tijd op het moment.
Rintske is ziek, maar ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn.
Sinds gistermiddag heeft ze koorts, gisteravond zelfs 40,6!
Ze heeft geen koliekverschijnselen en ze is niet snotterig, verkouden en hoest niet.
Vanmorgen was de koorts gezakt naar 39,3, maar eind van de middag was het al weer 40,3.
Ze eet wel haar kuil en biks, maar wil geen wortel of appel.
Ze mest goed, drinkt en plast goed.......
We zaten te denken aan een virus, maar welke?
Of een ontsteking, maar waar?
Ik ga zo nog weer naar haar toe, even temperaturen en met haar stappen.
Mocht ik het niet vertrouwen dan bel ik de VA op, en anders kijk ik het nog een nachtje aan.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:22

evdpanne ; Ja het is echt gezellig Lachen Vooral die kroegjes, dat is echt veel beter als in denhaag. Hangt gewoon een ontspanne sfeer. En lekker winkelen hihi.
Nou hopen dat je snel geld genoeg gespaard heb en een leuk paardtje vindt Lachen
Ik mis het paardrijden wel heeel erg.

Saida ; Ohh dat is niet zo mooi, hopen dat ze snel weer opknapt !

pink_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:22

sterkte _Saida_

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:27

Saida: Hopelijk knapt Rintske snel op! Altijd lastig als je niet weet wat het is....
Michelle: Als ik niet te veel uitgeef in Leiden komt dat helemaal goed Knipoog.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:39

Saida: dat heeft IEDER paard toch wel eens? Soms zijn die temperatuursverhogingen, een dag of drie, en niemand weet dan, waarvan het komt. 't Gaat er natuurlijk wel om: is het een paard met een moeilijk medisch verleden, dan moeten alle alarmbellen gaan rinkelen. Maar in principe is er weinig aan de hand met alleen (ik zeg met ndruk ALLEEN) een tempeatuursverhoging. Ik zou het zeker niet als alarmerend zien als paard geen wortel of zo wil eten. de rest van het (normale) menu gaat er toch gewoon in? Wat meer hooi/ruwvoer geven, om evtl. maag/darmklachten voor te zijn? Zo lang dat er wel in gaat lijkt het me niet heel ernstig.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:42

Saida sterkte met Rintske, bij koorts is de temperatuur vaak in de ochtend lager, dus als het dan al zo hoog is, is niet fijn. Niet te lang wachten met hulp inroepen want alles boven de 40 is wel degelijk echt slopend voor een paard en ze kunnen snel uitdrogen. Ik moet het rap afkloppen, maar sinds wij de paarden veel "robuuster" houden dus veel meer buiten en geen dekens enzo, hebben we eigenlijk nooit meer wat gehad zoals dit.

Wij zijn maar vast begonnen met de feestdagen, we hebben vandaag een Housewarming Party gehouden en het was heel druk en gezellig. Vandaag precies een jaar geleden dat we getrouwd zijn dus dubbel feest. Alleen beetje zelfde gevoel: zo leuk om iedereen te zien en over de vloer te hebben, maar veel te weinig tijd om met iedereen lekker te kletsen.
M'n paarden helemaal niet gezien vandaag... da's wel een unicum hoor. Kan niet wachten tot ik ze hier uit het keukenraam kan zien staan!
Ik zal van de week even proberen mijn stukje voor het nieuwe topic in te leveren. Zit nu niet op mijn eigen compu maar op de laptop van m'n dochter met een mobiele dongel-internetdingesverbinding en die is ongehoord traag dus dingen met foto's lukt niet...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:55

Lekker hoor dat je binnekort je paarden aan huis hebt Knipoog. En gezellig nu al feest Lachen.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:43

Lisenka: Jan moet voortaan maar mee om je tegen te houden Knipoog Ik ga morgen even naar de hypo...10% korting op alles voor het paard... wilde ik toch net nog bandages of peesjes hebben Tong uitsteken

sanne: Goed gewinkeld dus! Arme iggie! Kijk maar uit dat hij niet heel boos wordt dat je hem zo voor gek zet!

nathalia: Dat is een lange vakantie inderdaad! Hopelijk bevalt het aanbod!

Ilona: gelukkig is hij weer thuis! Moet hij nog opknappen of kun je in je vakantie lekker aan de slag?

Branka: het blok heeft een passend bestemmingsplan, dr zijn zoveel regels waar aan voldaan moet worden, schetsplan is er en al goedgekeurd

saida: Sterkte! Is chico net beter begint rints! Hopelijk voelt ze zich morgen beter!

Had ik gister een nieuwe bodywarmer gekocht om te paardrijden, nou hij is goed ingewijd vandaag...Ik ging met pierre buitenrijden en er was een of andere wandelroute, wij lekker beetje aan het galopperen staat er ineens een bordje op de grond met van die pijlen, shakira dus vol op de rem en shannon natuurlijk ook...vanuit galop ineens stil maar nog wel een raar huppeltje erna dus ik ging zo woeiiiiiiiii met een duikvlucht erover heen....DAAR LAG IK Tong uitsteken pierre keek om, van zo dat was een rem..maar hij was nogal verbaasd niks te zien tot hij me op de grond zag.... shannon keek me ook een beetje raar aan... heb maar een klein beetje spierpijn...ben goed gerold!
Morgen weer les Hyper! (en waarschijnlijk foto's!)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:48

El, het leek me dat je er wel enden kon rijden toch? Maar desondanks ben ik toch jaloers Knipoog Ik heb hier alleen maar platteland hihi. Fijn dat je het naar je zin hebt gehad, ondanks je voet..
Saida, sterkte!
Iloon, fijn dat Chico weer lekker thuis is!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:36

Hoi allemaal,

Nouvel, leuk kerstkaartje! Écht winters!

Prinslover/Ilona, hoe is het nu met Chico?

Drukke planningen heeft iedereen voor de kerstdagen! Ik ben op dit moment alleen thuis. De hele week nog overigens.
De rest van de familie zit in Oostenrijk. En aangezien ik de paarden niet kon missen ben ik dus thuis Haha!

Bedankt, diegene, die mij aan hebben gevuld wat betreft de omschrijving van het barokke paard.

Vanmiddag weer foto's gemaakt van Urbino Pling Krijg er maar geen genoeg van haha.

Afbeelding

De rest staat in het onderstaande topic:

[ITP] Sprookjeshengst Urbino

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:43

Iloon Hoe gaat het nu met je kanjer?
Saida getsie wat naar,hopelijk knapt ze snel weer op Ach gut

Nou,vandaag dus naar de housewarming van Karina geweest(erg gezellig,een high tea) en daarna naar Moreno.Ik en mijn dochter hadden eens bedacht het knal gele en fel blauwe afdekzeil te pakken en op de grond te leggen om te kijken hoe meneer reageerde....nou,echt belachelijk! Heb dit nog nooit eerder meegemaakt.... ik had hem aan een halstertje,en dacht: ik loop er zelf overheen,en dan kan hij er langsheen lopen en hoort hoe dat zeil klinkt als je er over loopt....maar wat denk je? Hij loopt zo achter me aan het zeil over! kijkt niet op of om en stapt zo met los lijntje achter me aan Cool Ik heb nog nooit zo'n cool paard meegemaakt! Wat een vertrouwen heeft hij...
Later het knal gele zeil nog over een hindernisje gelegd en meneer springt er zo over heen met dochter en al Haha!
Tsjonge,was weer mega trots op mijn kanjer Lovers

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:58

Nah, dan kunnen we de schriktraining wel schrappen van ons "to do"lijstje Haha!
Echt superstoer dat ie er dus zelfs overheen gesprongen is!

Ik wil ook weer rijden... het is al zolang geleden, door allerlei toestanden en verhuisdrukte gaat het hard richting week of 6 geleden denk ik. Vraag me af of Veludo nog wel zadelmak is Cool

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 00:07

_Saida_ @ Bloos! hoop dat het morgen zakt!
sjaad:@ ik heb gereageert! Haha!
borderjay @ wat gaaf, mijne zou al in het hoekje staan Huilen van het lachen

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 00:11

Borderjay, leuk verhaal van het zeil!

Just_kiki, dankje!! Even kijken Tong uitsteken

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 00:14

haha , had trouwens gereageert in mijn topic op jouw antwoord Clown Lachen

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 00:16

O haha oke! Ook daar even kijken dan!