Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 16:25

Ahh wat lief Ineke2 <3 bijzonder hè hoe ze op andere dieren reageren.

Altijd fijn als de tandarts meevalt Zonnebloem :D zo te zien met verdoving?

Zo hè Tarzan! Fuego heeft er zin in zeg! :wow: Wel mooie actiefoto’s haha. Komen ze uiteindelijk samen te staan?
En ja, Nero is inderdaad echt een heerlijk dier :o

Wij hadden vandaag ons “eerste echte” uitje. Een clinic op vreemd terrein! Tjonge wat was dat dier braaf, ik kreeg die grijns niet van mijn gezicht <3 met halster wisselen stond hij gewoon los en te genieten van alle aandacht. De les zelf was vooral voor mij best pittig :+
Ik zit blijkbaar scheef en daar zijn we mee aan de slag gegaan. Dat hangt dus ook weer samen waarom Nero op rechts wegschiet…
Ze vond ‘m wel echt fantastisch en een paard waar veel in zit 8-)
Afbeelding
Afbeelding

Ineke2

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 18:26

Fijn dat je veel aan de clinic hebt gehad Autumnn en dat Nero zo braaf was!

Altijd prettig als de tandarts “ eigenlijk voor niks komt” Zonnebloem92.

Ik heb vandaag weer les gehad en eindelijk durfde ik de leiding te nemen, daardoor ging de les echt heel goed. Natuurlijk nog lang niet goed genoeg voor een proefje ofzo, maar wel een grote stap voorwaarts voor mij vooral :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 18:33

Wat heerlijk wat jij allemaal met Nero doet :D
En fijn dat de clinic zo goed is bevallen!

Heerlijk gevoel Ineke als je les zo goed gaat!

Autumn, die 2 staan al een jaar samen hoor :') alleen wil de jonge af en toe spelen en Fuego niet dus dan moet hij weer even laten zien wie de baas is :')

Net nog sinds lange tijd gereden met Fuego, man wat is het toch een braaf en lief paard <3

Afbeelding

Het begin was hij weer erg nerveus en dribbelig maar daarna weer lekker ontspannen, heerlijk kunnen rijden en ik zat echt te genieten met een big smile :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 19:58

Wat fijn om te lezen Tarzan! Ik stap inmiddels ook met vertrouwen op, ook als ze soms gelijk stand turbo toepast. In de omgang is het vaak echt zo'n dooie, zo heel rustig. Maar stap op en ze staat AAN. Dus nu hebben we ontdekt dat zo snel mogelijk een galopje goed werkt zodat het show element er vanaf gaat en ze gewoon haar passen afmaakt in stap en draf en wat rustiger is.

Fijn dat jij het rijden nu ook zo lekker hebt opgepakt. :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 20:19

Super te lezen Tarzan.! Wat hebben jullie toch een sprongen gemaakt samen hè <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 20:33

Heerlijk Dais dat jij ook het vertrouwen hebt gevonden! Heerlijk gevoel is dat hè!

Autumn, dankjewel, ik stap nu gewoon op, denk niet meer na en ben eigenlijk ook niet meer bang geweest, als hij drippelt denk ik wel eens doe toch normaal :+ maar gelukkig kan hij snel weer ontspannen doordat ikzelf ook rustig blijf. Fuego is echt een geweldig paard en ik vertrouw hem nu echt enorm <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 21:46

Wat fijn Nikki!

En autumn ook!

Hier druppelen de foto's wat binnen en ben ik een beetje bij aan het komen van de week :)

Afbeelding
Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 21:49

Prachtig Robijntjah +:)+

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 22:56

Mooi Robijn! De plezier spat er vanaf <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 07:25

Wauw Jolijn, geweldige foto's <3

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 10:00

Mega toffe foto’s!

Neva is heel lief met kinderen <3
Wij mogen inmiddels ook weer wat doen samen! Weer gaan opbouwen met wandelen en sinds deze week ook weer onder het zadel. Heel blij mee!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 14:14

IK HEB NET BUITENGEREDEN <3 <3 <3
Ongelofelijk, wat een mega braaf paard is het toch, we hebben een rondje door het dorp gedaan en echt genoten :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 14:42

Wat heerlijk! Klinkt alsof jullie dat niet vaak doen? Kreeg je veel bekijks? :D

Latino moet niets van kinderen hebben, sowieso niet van andere mensen. :+ Ik ook niet dus kom vaak onder "paardje aaien" uit. :))

Wat leuk Robijntjah! Hier ook nog op de bucketlist! :))

Gisteren een shoot gehad tussen de heide.. Latino was zó braaf! Blijft me zo verbazen, zo'n jong dier maar zo vreselijk geduldig.. echt genieten. <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 14:46

Hij kijkt zelf ook zo trots Tarzan!! Haha heerlijk hoor! Jullie hebben de smaak te pakken :j

Wij zijn vanochtend wezen lessen op een andere locatie. Het is maar 2,5 km dus ik ben te paard er heen gegaan. Zag er wel een beetje tegenop want het is een smalle weg, veel bochten en op een dijk met aan de ene kant een afgrond en aan de andere kant prikkeldraad. En als je die weg overleefd hebt, moet je nog langs enorme koeien over een stukje doorgaande weg.

Maar, Quinta doet dat gewoon he! Zo trots op haar. Al lagen de koeien op de terugweg wel heel dicht tegen de omheining en ze zijn echt enorm. Ik vond ze ook wel een beetje spannend haha. Wat een stoer paard is het toch! <3

Jorinda, fijn dat je weer mag gaan opbouwen :j

Toffe foto's Robijn! Jullie zijn weer een berg mooie ervaringen en foto's rijker :D

Captain, wat een mooie foto's en een toffe locatie! Echt genieten dat je al zo lekker met hem kunt rijden. Heel knap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 14:47

Leuke foto's :D

Goed bezig Nikki!

Ik ga zo mijn rondje dressuur maar even oefenen haha.

Aurelia heeft mijn stiefdochter leren rijden van toen 6. Modesta kan sowieso niemand anders op laat staan kinderen maar is wel een heel zacht lief paard <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 14:47

Nee klopt want we zijn nog nooit buiten geweest haha! Was de eerste keer maar ik had het volste vertrouwen in Fuego en terecht <3
Dais, haha ja hij vond het spannend maar ik had het idee dat hij het ook wel erg leuk vond, hij was vrij relaxed, oortjes stonden wel op scherp :D

Prachtige foto's Captain <3

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 18:28

@Autumn, wat lief van Nero met je nichtje! altijd leuk als ze zo braaf zijn!! En wat gaaf, een clinic op vreemd terrein, kan me voorstellen dat je een paar dagen lang een grijns op je gezicht had daarvan :D En oh wat interessant dat je eigen scheefheid een invloed heeft op zijn wegschieten! Heeft ze iets gezegd van hoe dat dan precies werkt?

@Ineke, ohh dat moet echt een lief en schattig zicht zijn, zowel met het kindje als met de katten! Zou super zijn als je dat eens kan vastleggen op beeld!
Elke stap voorwaarts is er ééntje trouwens, dus mag je zeker trots op zijn!

@Zonnebloem, achja, elk paard is anders é, hij zal het misschien ook niet zo hebben met kinderen dan :')

@Tarzan, leuke actiefoto's van Fuego! Die laat zich duidelijk niet doen :+ en wat leuk dat hij daarnaast dan zo lief is naar je zoontje toe! wat een heerlijk paard is het ook!
Top ook van je buitenrit!! Was het spontaan of gepland? Wat moet dat een heerlijke mijlpaal zijn geweest voor jullie :D Echt zo fijn ook om te lezen wat een weg jullie al samen hebben afgelegd!!

@Dais, Wauw, wat een goeie ervaring weer voor jullie! Echt top gedaan, dat is echt wel een behoorlijke stap vooruit!

@Robijn, wat een SUPERGAVE foto's!!! Die tweede vooral, echt fantastisch!! Ik ben jaloers <3 Ik zie jullie echt gewoon zo genieten!!

@Jorinda, Oh wat fijn! Dat is goed nieuws dat je terug aan het opbouwen mag :) veel succes en plezier alvast weer!

@Captain, hihi, éénkennig paard is Latino duidelijk :p en wat een mooie foto's, ik wil ook zo graag een keer een shoot op de heide doen!! supermooi :D

Hier is het erg druk! Maar sinds eind deze week toch eindelijk weer tijd gehad om langs Jenara te gaan!
Wij hebben ook weer een stapje vooruit gezet! Het parcours voor de brevetten stond op in de piste op stal, dus ja, wat doe je dan? Dan ga je springen natuurlijk :p
Jenara deed het top, rustig en beheerst, maar toch goed vooruit naar de sprong toe! Dat laatste was in het verleden ons grootste probleem, dat ze een beetje in elkaar dook en vertraagde in plaats van vooruit te blijven gaan.

Vandaag wel wat minder, ik weet niet waarom, maar Jenara was extreem schrikachtig vandaag. Eén hoek van de bak kreeg ik haar echt niet door, zelfs niet na stilstaan, kijken tot ze wat ontspande en weer verder. Elke keer opnieuw dook ze in elkaar en 1x maakte ze gewoon meteen rechtsomkeert... Daarna begon ze ook echt te reageren op elk stom geluidje rondom, ik reed net op een bommetje. Ben dan ook gewoon afgestapt, ik voelde mijn eigen spanning te veel opbouwen!
Ik ken Jenara lang genoeg ondertussen om te weten dat dit niet normaal is voor haar, meestal als ze zo schrikkerig is, is er iets niet pluis. Ik hoop dat het gewoon een momentopname was, ben benieuwd naar de volgende keer.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 18:36

Tarzan leuk dat je op buitenrit bent geweest en het goed ging!

Jenara wat een leuk filmpje, jullie doen het goed samen zeg <3

Verstandig dat je bent afgestapt hoor, gewoon naar de eigen gevoel luisteren. Hopelijk gaat het de volgende keer gewoon als vanouds. Niet teveel over blijven nadenken hoor, een off day komt wel eens voor.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 20:08

Jenara, de buitenrit was spontaan! Vriendin had toevallig tijd dus heel spontaan afgesproken dat ze mee zou lopen :D half 10 Appte ze spontaan dat ze tijd had, half 12 waren we bij de paarden haha!
Maar ik had er ook echt het volste vertrouwen in dat Fuego braaf zou zijn. Vriendin vroeg of ze hem even moest vast klikken in het begin, maar ik zei nee is denk ik niet nodig en echt werkelijk ik heb zo enorm genoten, wereldpaard is het <3

Jenara, wat een heerlijk filmpje! Wel jammer van vandaag, hopen dat ze morgen weer ‘normaal’ doet!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 07:21

Wat hebben jullie een hoop gekletst :+ Wij zijn op vakantie geweest dus heb wel wat gelezen maar ik sla op iedereen reageren even over.
Ik ga de meiden deze week weer oppakken (als het niet te belachelijk heet wordt) dus ik kom weer mee kletsen haha!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 14:38

Autumnn schreef:
Nero is geslaagd als kinderpony <3 zijn die van jullie ook zo lief met kinderen? Ik vond het wel spannend want er heeft eigenlijk nog nooit iemand anders op gezeten, behalve mijn instructrice en dan nu ook gelijk mijn nichtje van 13, maar de zorgen waren nergens voor nodig!
Stiekem ben ik ook wel heel blij met hoe hij eruit ziet qua bespiering <3 [ [url=m/NnJAk5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:05

Schattig <3

Vandaag mijn laatste wedstrijd in de b gehad. Op naar de L1!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:31

Gefeliciteerd Jolijn!

En idd schattig <3

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:58

oh dat is wel een héél schattige foto <3

hopelijk heb je genoten van je vakantie Maartje? :)

Even een update van vandaag!
Mijn vriend (ik moet eigenlijk zeggen verloofde :D ) kwam nog eens mee, dus zijn we een wandelingetje gaan maken, hij te voet en ik op Jenara en ze was weer haar doodbrave zelf, echt de hele tocht een lang teugeltje en heerlijk ontspannen. Dus gisteren was toch echt een momentopname, ben ik wel blij mee, hoef ik me geen zorgen te maken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:03

Heerlijk Julie!