[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:14

Overigens heb ik geen ervaring met het in paniek raken met dit ras.

Wel met friese paarden helaas..
Laatst bijgewerkt door Muurp op 12-02-14 10:21, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto op verzoek verwijderd.

furioso

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:39

Woooow !! Wat een knap paard ! :oo
Snel rijfoto's laten maken hoor ! :D

ivm het overdrijven in schrikken enzo heb ik niet echt ervaring, Fur kijkt er dan meestal naar en zet een pas of 2 opzij en meestal is dat het :+
Wel als er een lesgever bv naar hem toekomt als ik erop zit dan loopt hij ook weg en ja overdrijven :P

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:43

Ooohhh wat een moooie! Die heb ik volgens mij op Facebook ook voorbij zien komen! Spannende week wordt het dan!

Fiëla raakt wel een soort van in paniek als ze alleen in stal achterblijft, maar niet dat ze niet meer te houden is ofzo. Er staat er wel 1 op stal die wel eens helemaal gek wordt en dan dus overal doorheen gaat.
Sterretje was vandaag heel lief, beetje gelongeerd en toen geoefend met over haar heen hangen met gewicht er op, maar moet het binnenkort ff met iemand samen doen zodat ik echt kan hangen, nu blijf ik nog met m'n voeten op de kruk, wil me niet op haar afzetten ofzo, het vertrouwen is er eindelijk en wil t niet verpesten. En daarna afgesloten met kunstjes oefenen, daar wordt ze errrug fanatiek in haha

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:10

Eerst maar goed gekeurd worden :D

@Martinique, Oja?? Dat zou kunnen ja :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:27

paniek raken geen ervaring mee,onze lusitano word wel overprikkeld van sommige dingen en dan word ze boos.ze is dus nergens bang voor maar word er boos van

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:41

Wat gaaf Duijfje! Die is mooi! Wat een knapperd hoor. Ik ben benieuwd naar/bewegingsfotos!

Ik ken wel een andalusier die ook nogal lichtgeraakt is en dan heel erg heftig kan reageren.
Met Vulcan weet ik het nog niet precies. Hij kan soms wel wat heftig reageren maar ik denk dat dit ook nog groenigheid is.

Spannend hoor martinique! Altijd leuk. Geniet er maar van het is altijd zo snel gewoon.

Vandaag dan toch al naar de bak geweest met Vulcan! Hij stond in 2 minuten geladen. De eerste 500 meter stond hij de piaffe te oefenen maar daarna was hij redelijk oke. Wel heel nerveus toen we aankwamen en zijn mest was nogal uhm dun haha. Even mee in de bak genomen. Heel spannend allemaal natuurlijk. Weer netjes terug de trailer op en heel blij dat ie thuis weer bij zijn vriendje mocht :D. MOrgen weer even laden en dan nergens heen en dan krijgt ie even trailer rust :P.

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:49

Wow, wat een superknap paard, Duijfje!

Haha, Fuerza is ook bang van mijn lesgeefster, Furioso! :+

Fuerza schrikt ook van bijna niks, maar als ze paniek geraakt, begint ze te lopen en ze stopt gewoonweg niet! Los door de weidraden, over een hoge poort heen, door de haag,... :n Dus als jullie zo een paard oid kennen, zijn namen van de eigenaars oid dan meer dan welkom! ;)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:26

Heeeel knap paard is dat zeg! Oeioeioeii ;-)

O en wat knap van Vulcan zeg! Super dat je hem dan morgen ook nog even gaat laden en m dan zijn rust weer gunt... t moet niet vervelend worden, maar wel even goed afsluiten ja!

Paniek? Ja, of echt een overdreven reactie ja... Chimanga is niet snel onder de indruk, al is ze wel schieterig soms, maar als ze een keer echt uit haar plaat gaat kun je er ook werkelijk niets tegen beginnen en gaat ze dwars door alles heen of net zo lang door tot het haar genoeg lijkt.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:02

Ik ben even sprakeloos. Laatste mails tussen mijn vader en verkoop waren helemaal niet vriendelijk vanuit de verkoper. Mijn vader vind dit respectloos en niet horen. Iemand hoort blij te zijn met zijn klanten. En zo kwam dit niet over. Het gaat hier niet over zakgeld namelijk...

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:23

Wat een super gaaf paard ( ziet er idd. Niet goedkoop uit :o )

Wat balen dat ze dan raar/moeilijk gaan lopen doen zeg :(:) ik hoop voor je dat het goed komt .

Sorry ik ben druk en veel moe , dus lees voornamelijk stil mee ...

Nog sterkte met pip ...

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:47

Haha Leonie, ik kan me op dit moment niet voorstellen dat dingen met Sterre gewoon gaan worden, die komt van zo ver dat een dag als vandaag echt een cadeautje is :P Maar hopelijk wordt het allemaal op een gegeven moment wel een soort van gewoon, en kan ik er dan nog steeds van genieten.
Wat knap van Vulcan zeg! En hij heeft dus gelijk z'n dressuur geoefend haha. Top!

Wil je van andere eigenaren ervaringen horen oid Babeau?

Wat jammer Duijfje, wat maakt dat het niet meer vriendelijk is? Lijkt me idd dat je blij bent met goede kopers voor je paard..

Succes met de drukte Cherell!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:53

De houding tegenover de klant. Was naar mijn vaders mening zeer onvriendelijk.

Dit kan natuurlijk over de mail anders aankomen. Maar het gaf geen goed gevoel.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:45

Ik zit me hier een ongeluk te zoeken naar de foto van dat knappe paard van Duijfje waar iedereen het over heeft, maar zie net dat ie verwijderd is :+
Wat balen ineens dat het contact zo vreemd verloopt van de verkopers kant, je zou inderdaad verwachten dat je als klant met goed fatsoen wordt behandeld, zeker als het om grote(re) bedragen gaat.

Ik hoop dat het allemaal nog goed komt!

Dankje Cherell, rustig aan doen en niet vergeten goed uit te rusten :j

Leuk dat het zo goed ging leonie, echt knap!

Ik heb eigenlijk weinig ervaringen met Andalusische paarden, we hadden er een tijd geleden 1 op stal die door de ruwheid van de hoefsmid op zijn achterbenen ging staan en met zijn hoofd tegen het dak aan knalde. Het heeft daarna wel even geduurd (geloof ik, is echt al jaren geleden) voordat hij van de pijn/paniek bij zijn hoofd af was. Hij was zeker nog even een periode bang voor hoefsmeden, meteen in de stress en in paniek dus het duurde wel even voor hij weer rustig bekapt kon worden.

Robijntjah: Wat heeft ze dan meegemaakt als ik mag vragen?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:07

Posh schreef:
Ik zit me hier een ongeluk te zoeken naar de foto van dat knappe paard van Duijfje waar iedereen het over heeft, maar zie net dat ie verwijderd is :+
Wat balen ineens dat het contact zo vreemd verloopt van de verkopers kant, je zou inderdaad verwachten dat je als klant met goed fatsoen wordt behandeld, zeker als het om grote(re) bedragen gaat.

Ik heb eigenlijk weinig ervaringen met Andalusische paarden, we hadden er een tijd geleden 1 op stal die door de ruwheid van de hoefsmid op zijn achterbenen ging staan en met zijn hoofd tegen het dak aan knalde. Het heeft daarna wel even geduurd (geloof ik, is echt al jaren geleden) voordat hij van de pijn/paniek bij zijn hoofd af was. Hij was zeker nog even een periode bang voor hoefsmeden, meteen in de stress en in paniek dus het duurde wel even voor hij weer rustig bekapt kon worden.

Hahaaha , hoe doe je zoiets ook alweer :+

Nee ik probeer er wel op te letten , helaas werkt mijn lot niet echt mee .
Zo bleef ik maandag een dag thuis voor rust/herstel ... Bleek er een mama teek in een terra terecht gekomen te zijn ( via deco mos van het tuincentrum) dus liepen er een miljard baby teekjes ....

Heel de dag aan het schoonmaken geweest ( en mijn kleinste terra weegt al +/- 30 kg) ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:53

Ik ga je even pb-en Posh :)

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:54

cherell0 schreef:
Posh schreef:

Hahaaha , hoe doe je zoiets ook alweer :+

Nee ik probeer er wel op te letten , helaas werkt mijn lot niet echt mee .
Zo bleef ik maandag een dag thuis voor rust/herstel ... Bleek er een mama teek in een terra terecht gekomen te zijn ( via deco mos van het tuincentrum) dus liepen er een miljard baby teekjes ....

Heel de dag aan het schoonmaken geweest ( en mijn kleinste terra weegt al +/- 30 kg) ...

iell gadsie mini teken bah vind al erg als de kat er 1 heeft en ik die er uit moet halen in verleden zelf ook 1 gehad vind ze maar niks.

ik zit te dubben vandaag amor rijden of hem toch nog een keer met de passoa longeren keer nummer 3 ik vind gewoon leuk om te zien hoe die op dat ding reageerd

en me aqarium plante hoopte dat die vandaag binnen kwamen is het morgen dus dat is flink balen.

paniek bij paarden nooit echt bewust meegemaakt en heb in mijn omgeving niet zo veel pre's dus bij hun kom ik het al helemaal niet tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:57

Teken zijn vies :=

Wat ik hoor uit mijn omgeving zijn er veel pre's met eigenaardigheden :+ Maar goed ik hou daar wel van :)

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:01

ja maar zo zal ieder paard wel zijn eigen dingetjes hebben denk ik zo dat maakt ze juist zo leuk iederpaard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:03

Klopt!

Mo gaat echt als een tierelier trouwens.
Van de week ging het ff wat minder, stappen ging voor geen meter en in draf snel over de emmer.
Na 3 dagen kwam ik erachter wat het probleem was ( ik hield zelf teveel vast in mijn bekken ) en dat pas ik aan en voila, Mo begint te sjouwen als een malle!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:06

Volgens mij zijn er gewoon veel paarden met eigenaardigheden.... Ik hou ook niet van standaard, 'simpele' paarden, maar nog altijd heb ik geen PRE haha :P Maar wel heel bijzondere paarden :)

Wat ik me trouwens afvroeg Jolijn, je had het er een tijd geleden over dat je er waarschijnlijk achter was wie de vader van Mo is, heb je daar nog iets mee gedaan ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:11

Heb wat tips gehad inderdaad, ben er achter een paar al aan gegaan en een paar nog niet.

De kans is wel heel groot dat het die hengst is haha.
Leuk dat je er naar vraagt :D

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:17

Leuk :) Toch leuk om een idee te hebben. De moeder weet je wel?
Ik zou het van Sterre ook graag willen weten, maar daar heb ik echt geen enkel aanknopingspunt voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:31

Jep, moeders is mij bekend.

Jammer zeg, van mijn 1e paard wist ik het ook echt niet. Ja, fries X kwpn was heel duidelijk :+

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:07

Ja, stambomen zeggen natuurlijk lang niet alles, maar het is wel leuk om te weten!
Zo heb ik via Facebook ineens de eigenaar van de vader van, en fokker van Chimanga gevonden! Helemaal leuk... ze is nu met zwangerschapsverlof dus het is nu even stil, maar wie weet kan ik daar eens langs gaan en de papa ontmoeten... en nog mooier, de papierwinkel op orde maken! Chimanga heeft nog een Belgisch paspoort en inderdaad ook 'ouders onbekend', terwijl ik daar de namen wel van weet... maarja! Ga dat allemaal maar eens in je eentje regelen :S Dus wie weet, krijg ik de papieren nu makkelijker goed!

Fijn dat Mo nu ineens weer lekker loopt! Bij mij is dat dus ook zo... Andere hoefsmid met veel minder spanning en een net iets andere stand, en een ander zadel en voilà, ik wil er nu de hele dag wel op zitten!! <3

Ach wat jammer dat die mooie kerel het waarschijnlijk niet gaat worden Duifje! T is een beauty... En ik snap wel dat je graag wilt dat een verkoper blij is, maar dat gaat ook niet altijd. Is het een handelaar of een privé verkoop?
Bij ons nieuwe huis was het bijvoorbeeld ook heel moeilijk. Die verkopers zagen ons als slecht en hun toekomstplannen vielen volledig in duigen omdat ze het huis niet meer konden betalen... Maarja, daar hebben wij niets aan gedaan en toch waren ze heeeeeeel vervelend tijdens de verkoop.
Achteraf zou het soms handig zijn om ze even te kunnen bellen met een vraag over een lichtknopje ofzo, maar verder heb je toch niets meer met ze te maken! Als de afspraken maar goed op papier staan. Zo zie ik dat bij een paard ook een beetje hoor... Misschien hadden ze hem heel graag zelf gehouden? Of hebben ze juist geen enkele emotionele band met zo'n beest en snappen ze niet dat het voor jullie wel een hele grote stap is?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:49

Idd erg jammer idd..

Ik ga van de zomer weekje naar pablo ouders ben erg benieuwd ..

Baal zal vandaag hafje beginnen met inrijden gaven ze regen en wind stoten op ben is gewoon droog grr naja lekker 2 ritten op me eigen paarden Dan maar hihi