[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:52

Miichelle90

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:21

Lau ; Maja zolang er begrepen word wat ik bedoel is het goed toch haha. Ja was een heerlijk daggie. nou moest wel lachen toen ik boven kwam. lag ze heel zielig op de grond haha.
Hoe was het op de manege?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:29

Laura -> De diva kon er zo overheen stappen en het water stroomde niet eens, maar ze vertikte het gewoon.
Ik weet zeker dat als ik met een ander paard was geweest dat er wel door was gelopen, zij dit ook had gedaan zonder ook maar 1 probleempje.
Wat dat betreft is ze echt een giga muts. :Y)
Op het laatst zijn we nog naar de waterbak gelopen en daar liep ze zo het water in..... begrijp jij het nog? |o

Kelly -> Ja daarom, en ik heb natuurlijk niet voor niets 40 min. gereden om daar bij het bos te komen. ;)

Anouk -> Zo te lezen zit het wel goed tussen Sam, Des en Prince!

Miichelle90 -> Ach gos, je dochter van de bank gevallen.....
Heeft ze zich niet bezeerd?
Mijn dochter is ook eens van de bank gevallen en had toen haar voortanden helemaal door de huid onder haar onderlip.....

Ik heb nog foto's van de vakantie, maar kan ze nog niet uploaden want Photobucket doet het even niet.
Houden jullie tegoed! :Y)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:33

Moggel!

Heb nog niet bijgelezen, maar moet even spammen:

Afbeelding

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:36

Goedemorgen! Mooie setjes Kelly! Nog even denken, vind die hv blauw groen wel heel mooi.

Gister lekker buitengereden met Nadina. Ze moet wel weer even wennen thuis, ze is zo ontzettend rustig! Wel fijn even, haha! Het is normaal zo'n heethoofd! Ze wilde ook niet goed eten (brok), Dat doet ze vaker, dan vindt ze het ineens niet lekker genoeg meer. Dus wat zemelen en musli toegevoegd en ze at alles op, draakje ;)

Savonds kwam het stro, nog wat balen hooi opgehaald, en toen we terugkwamen was er een pony niet goed, waarschijnlijk bevangen door de hitte. Afgespoeld en egtemperatuurd, na dat afspuiten voelde ze zich al een stuk beter. Arme diertje is al in de 30, zo sneu dan! Vandaag maar leren voor mijn tentamen, bleh! ;) FIjne dag allemaal!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:37

Mooie foto elise!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:53

Ja mooie foto he? Ben er ook erg blij mee, haha!

Is jouw merrie nu drachtig? Of alleen geinsemineerd?!?

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:05

Hoi hoi allemaal!
..... ik begin hier heel langzaam te wennen aan het idee dat mijn Veludo-dromen vroegtijdig grotendeels beeindigd zijn.
Na een tip van Cloris ga ik hem een poosje op duivelsklauw zetten en kijken wat dat doet. Dat zou hem moeten helpen met de pijn in zijn nek en knie, en er schijnen ook nog wat kalmerende eigenschappen aan toegeschreven te worden. Dus misschien net genoeg voor hem om zijn enorme inzet ietsjepietsje terug te schroeven, zodat ie wat makkelijk gewoon kan ontspannen aan een lang teugeltje en we toch nog buiten kunnen rijden. Ik moest dus alleen nog even wachten op gezelschap om samen mee naar buiten te gaan.

"Projektje" was wat verlaat maar is on his way :D , estimated time of arrival zondagavond, ben er helemaal zenuwachtig van.
Tip van de sluier:
Afbeelding

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:12

Zilfstar werkt je zelfgemaakte vliegen spul? Ben erg benieuwd! Ik heb dazenspray maar het is bruin dus Cap krijgt van die rare vlekken ervan.
Ik probeer zo veel mogelijk op sproeistand te zetten zodat het niet opvalt tussen haar vliegenschimmel spikkels maar het blijft een vies gezicht. Ik heb gelukkig ook nog een buitenlands smeer spulletje wat het meeste weghoudt maar soms in het bos komen ze alsnog. Al moet ik zeggen, gisteravond hebben we een ritje gemaakt en toen heb ik er gelukkig geen een gezien ondanks de zonnige dag.

Moll gave foto! Heb jij zo’n boomloos Hispano zadel? Of is het wel met boom? Ziet er iig erg mooi uit.

Lau ik heb gereageerd in je Hincapie topic, echt leuke foto’s

Saida leuk filmpje, Rintske wilde duidelijk niet op de film hahahah.

Idefix dr stalplekkie is door een Spanjaard in beslag genomen, leuke verassing ;) En leuk dat je hebt gelange teugeld. Alle begin is moeilijk en het zou gaaf zijn je te ontmoeten op 3 oktober.
Er zijn nog een paar plekkies bij de beginners de masterclass is inmiddels vol, dus ik hoor het graag van je.

Kelly ik heb gereageerd op je te koopies.

Elise apart dat oog! Kom mooi uit op de foto zo.

Karina hopelijk slaat de tip van Cloris aan. Nu je het zegt heb ik er ook wel eens wat van gehoord. Ik duim voor je.
Enne een tip van de sluier die bij mij niet valt…. Gelukkig ben ik helemaaaaaaal niet nieuwsgierig :o ;)

Meiden, bedankt voor alle stemmen, ik ben heel benieuwd wie het gaan worden straks. En wordt ik het niet dan ga ik lekker kijken! :D
En ook bedankt voor het succes wensen, morgen vertrekken we al naar het wedstrijd terrein. Dan kunnen we de vaardigheid lopen en vast een stukje van het marathon parcours. Zit ook altijd veel voorbereiding bij zulke wedstrijden, bij de vaardigheid van zaterdag is het fijn dat je weet waar je naar toe moet en als je het van te voren loopt kun je de lijnen bedenken die je tussen de hindernissen maakt om zo snel mogelijk te zijn. Idem in de hindernissen tijdens de cross, van te voren alles goed bekijken en analyseren dus. Alleen gaan we die op de fiets doen hahaha. Ik ben heel benieuwd, schijnt een mooie wedstrijd te worden.
En… We staan 1e in het tussenklassement voor de Mensport trofee die op Paard en Koets wordt uitgereikt. Hopelijk kunnen we die plek vast houden. Het is landelijk die competitie dus dat wordt nog wat… maar er is iig heeeel hard geoefend!
Laatst bijgewerkt door regine op 06-08-09 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:14

karina je maakt me nieuwsgierig hou ons niet in spanning

de rest reageer ik straks op moet eerst werken en daarna door even naar de wei naar heike :+:

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:22

Karina ik hoop zo dat de duivelsklauw aanslaat, maar dat is afwachten natuurlijk ;) ben eigenlijk ook wel weer razend benieuwd naar jouw projektje :D

Mijn projektje komt zondag weer thuis, zaterdag ga ik naar Zeeuws-Vlaanderen en volg ik de bekapcursus, zondagochtend krijg ik een prive lesje in hoe ik het beste Alegra kan bekappen en bijhouden en dan gaat ze mee naar huis *D

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:24

Ooowjoh Alegra weer naar huis? Hoe is het met haar?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:26

Even snel:
Karina, hopelijk slaat de duivelsklauw aan.. En het tipje van de sluier snap ik niet helaas, en ben nu natuurlijk ontzettend nieuwsgierig.

Cloris, kwam Alegra nou bij ons, ja toch?

Voor de rest: Rick heeft gister zijn eerste paardrijles gehad :D
En het ging hartstikke goed! En nee, dat zeg ik niet als trotse vriendin zijnde, want ben best kritisch ;).
Eerst aan de longe begonnen en binnen een half uurtje kon ie los galopperen :D.

Zometeen me klaar maken voor onze meeting :D!!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:54

Karina: Hopelijk slaat de duivelsklauw aan bij Veludo. Frío zijn ene buurvrouw is een oude draversmerrie die ook duivelsklauw krijgt en haar eigenaresse is zeer te spreken over het resultaat.
Wat het projectje is, zou ik niet kunnen zeggen. Blijkbaar iets zonnigs? Afwachten tot het weekend.

Cloris: spannend dat Alegra weer thuis komt! Als je het leuk vindt kom ik haar graag weer een keer bewonderen. Kan ik ook meteen de King een keer zien en Koning Hagelslag weer eens begroeten.

Regine: hoop dat Capriola en jij inderdaad gekozen worden. Moet nog even kijken of ik met iemand hier uit de buurt naar Horse Event kan, wil graag heen maar liever niet alleen.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:11

't is in ieder geval de bedoeling dat ie de zon mee gaat nemen ja :D .

Oh ja, ik heb ook gestemd inmiddels, op Regine, Cloor en eh... oh jee, weet het al niet eens meer. Ik schat Piropo wel in als grote kanshebber! Ik wil absoluut een dag naar het Horse Event want ik wil in ieder geval Pignon zien.

Leuk dat Alegra weer naar huis komt, kompleet met bekapcursus. Interessant! Dus wij hebben allebei iets spannends zondag ;) .

Nou, dus Rick kan binnenkort op buitenrit! Leuk dat de eerste les zo goed ging.

Anouk, grappig trouwens dat er nou net uitgerekend een spanjaard de box van Sam ingenomen heeft. Zijn er al foto's van Sam en Des samen bij huis?

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:14

regine klopt me zadel is boomloos

cloris sucses er mee

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:17

BrankaZ schreef:
Regine: hoop dat Capriola en jij inderdaad gekozen worden. Moet nog even kijken of ik met iemand hier uit de buurt naar Horse Event kan, wil graag heen maar liever niet alleen.

ik denk zelf niet dat ik er bij zit hoor als ik zo eens naar de stemmen kijk. Ik denk dat die onbeteugeld van motje geloof ik en grenzen zitten alleen in je hoofd winnen. Dan denk ik of Cloris of de springende koudbloeden wordt ook veel op gestemd, dus ik maak me helemaal geen illusies ;)

Ah Karina zondag dus... dan weten we meer van jouw geheimzinnige project!

Moll heb je wel steun in het zadel? Lijkt me dat je goed moet kunnen zitten, heel plat of niet? Ben benieuwd naar jouw ervaring ermee.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:31

Zilfstar schreef:
Nee ik heb nog niet gereden, ga dat wel oppakken hoor. Als kids weer naar school zijn denk ik. Eerder geen tijd.

Goh, dat is nou de slechtste reden die ik kan bedenken. :D Voor dingen die ik heel graag doe heb ik altijd tijd, paardrijden is daar één van. Met drie kids heb ik nog steeds bijna elke dag tijd om te rijden! Maar als het op betaald werk of huishouden aankomt, zit ik nu al te dubben, hoe moet dat nou toch? Waar laten andere moeders in hemelsnaam hun kids en hoe doen zij dat? :+

Laura - Sam ook niet, maar als het te lang gaat duren hoor ik hem altijd zuchten en uiteindelijk komt ie vanzelf naar me toe! Frank snapt dat ook niet hoor. Haha.

Madelief - Fijne korte vakantie!

Kelly - ben je aan het opruimen?

Elise - wie is dat op de foto?

Nadina - Leer ze!

Karina - Fijn dat je nog een tip hebt gehad die kan werken. Hopelijk slaat het aan! En ik ben heel benieuwd naar je nieuwe projectje!

Regine - niet ik, maar Marjolein heeft dat met Sam gedaan. Ze vond het voor Sam een echte aanrader. Ik hoop echt dat ik werk heb op korte termijn, want dan kan ik leusden zelf betalen en Frank heel lief (smekend) aankijken... Ik wil het nu echt heel erg graag! En ik heb ook op je gestemd, natuurlijk...

Jasmijn - Wat goed dat Rik zo talentvol blijkt! En nu hopen dat ie het leuk blijft vinden!

Foto's van Sam en Des op de wei ga ik nu in hyves zetten en dan volgen ze hier nog...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:32

Dat is mijn jaarling merrie van 1.60 := (daar had je laatst ook al een foto van gezien ;) ).

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:35

regine:
ik vind het heerlijk zitten, en die vraag krijg ik dus wel meer of het genoeg steun geeft, meestal zeg ik dan stap maar eens op, maar ja het geeft je voldoende steun en het zit na mijn mening, en van de mensen die er op gezeten hebben erg comfertabel zonder dat je benen alle kanten op wapperen, je voelt wel erg veel op je zit been knobbel dat is erg pretig vind ik zelf.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:38

Kelly: Ohhh italiaanse ijsjes lekkkkker :D.
Idefix4: Hahahaha Sam bang voor spuitbussen :P. Wij hebben de vorige keer een smeersel gevonden wat je met een sponsje moet aanbrengen op je paard. Werkt ook super! Kan even het merk navragen voor je....
Laura: Lekker gereden?
Nadina: Hahahaha als ze eenmaal iets lekkerders gehad hebben nemen ze geen genoegen meer met gewoon brok natuurlijk :P. En ach net als bij mensen hebben de oudjes denk ook meer last van de warmte....
Karina: Ben benieuwd wat het nieuwe projectje wordt ;), kan het niet raden aan de hand van de hint :P. En hopelijk werkt de duivelsklauw, kan je in iedergeval nog lekkere buitenritjes doen!
Regine: Spanned zeg die wedstrijd, veel succes! En hopelijk houd je die eerste plaats vast!
Cloris: Succes met de bekapcursus en leuk dat Alegra naar huis komt!

En iedereen die naar de meeting gaat veel plezier! Ik zal zaterdag een aantal van jullie wel zien ;).

Verder nog een kleine mededeling:

Shaggy is vandaag jarig *\o/*

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:38

Elise, heb je nog meer foto's?

Verder ge ik niet bijreageren. Jullie gaan veel te hard en kan dat allemaal niet bijlezen en reageren op mijn werk :).

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:43

Shaggy: gefeliciteerd! ;) En jij natuurlijk ook als baasje, haha!

Karina: hopen dat het werkt! En ik ben ook erg nieuwsgierig naar je projectje!

Elise: ze is 1 augustus geinsemineerd, laat haar de 17e scannen, nog even afwachten dus... We gaan er natuurlijk vanuit dat ze dragend is ;) maar heb er op de een of andere manier niet zoveel vertrouwen in, stom he?! :n

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:43

Moll bedankt voor je reactie, ik heb het zadel in de winkel gezien en was er aardig weg van. Ik rij nu de Portuguesa (met boom dus) en die zit heerlijk! Maar voor in de toekomst heb ik me oog laten vallen op het zadel wat jij dus ook hebt en was benieuwd naar de ervaringen. Het lijkt mij overeenkomen maar ik heb geen idee of een boomloos zadel je 'anders' of 'moeilijker' laat zitten. Maar het klinkt positief, dat is mooi.

Anouk, het zou leuk zijn als je komt mini barokke paardentopic meeting ;)
Laatst bijgewerkt door regine op 06-08-09 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:45

nadina schreef:
Shaggy: gefeliciteerd! ;) En jij natuurlijk ook als baasje, haha!

Karina: hopen dat het werkt! En ik ben ook erg nieuwsgierig naar je projectje!

Elise: ze is 1 augustus geinsemineerd, laat haar de 17e scannen, nog even afwachten dus... We gaan er natuurlijk vanuit dat ze dragend is ;) maar heb er op de een of andere manier niet zoveel vertrouwen in, stom he?! :n

Hmmmm... nou als ze niet pakt moet je maar een jaartje geduld hebben hoor ;) kun je in 2011 voor een Welt Hit II x Jazz gaan, whahaha!

Maar goed, ik ga voor je duimen! Die merrie van mij had uiteindelijk de vorige keer ook ineens op 3 augustus gepakt... dus wie weet!

Dan zou je 6 juli 2010 een veulentje mogen aanschouwen :D