[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:29

ja zonnetje is een goed plan!

géén sneeuw, want dan kom ik met m'n krukken de deur helemaal niet uit... Clown

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:29

Kerstavond bij me ouders Lachen Lekker gourmetten en alles. Dan blijven we daar slapen. Eerste kerstdag bij me ouders en dan komt de familie. 2e kerstdag met schoonmoeder en zwager thuis Lachen lekker eten enz :p
En wil 2e kerstdag ook even over het strand gaan lopen Lachen vindt de kleine ook heel erg leuk!

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:38

Zadel vraagje.......

Vorig jaar heb ik een kanjer van een PRE gekocht Bandito (6 jaar) Toen hebben we een aantal zadels gepast (door plaatselijke zadelmakerij) een klein engels merkloos dressuurzadel tweedehands paste perfect voor hem, met name gelet op korte rug en bewegingsvrijheid schouders. Omdat hij nog jong is en volop aan het groeien heb ik deze toen aangeschaft. Na een half jaar weer moeten opvullen ivm groei spieren naast de schoft. Nu begint het zadel echter te 'wippen' achter dus moet hij weer opgevuld worden. Nu is echter de vraag of dit nog kan aangezien de kussen steeds harder worden.....dat vind ik toch ook niet zo fijn voor mijn mannetje.

Ik ben bang dat het einde verhaal is en ik een nieuw zadeltje moet kopen. Ik heb al een beetje rond gekeken en kom al snel op een Zaldi zadel of Equestor. Kan iemand mij een ander merk tippen voor een brede korte spaans proppie?

Kan iemand mij misschien iemand tippen over een zadelpasser met verschillende zadels? Is Tweespan wat? Daar lees ik ook veel over.

Ik woon tussen Alkmaar en Haarlem.

Alvast bedankt Barokke bokkers!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:41

Je moet even kijken of het zadel achterover ligt als je ernaast staat, dan is 'ie te smal geworden door de groeiende bespiering van je paardje...

Zaldi en Equestor staan inderdaad goed bekend voor rondere paarden.
Ik heb zelf voor mijn eigen paard een WoW, dat vind ik ook super fijne zadel, die zijn op alle fronten aanpasbaar en kunnen dus met je paard 'meegroeien'.
Voor de rondere merrie die ik rijd heb ik een oude model Daaleman, alles schoof op haar, maar die ligt heel keurig.
Op dit moment rijd ik haar niet en hebben ze een ander zadel voor haar aangeschaft, volgens mij een Zaldi.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:48

Trekkingsaddles.com kan je erg goed helpen. Is bekend met het barokke paard, heeft er zelf ook meerdere Knipoog

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:55

Hoi allemaal, ik heb weer 3 pagina's bij moeten lezen maar wel leuk.
Sjaad: Mooi paard en zo mooi wit.
Just-Kiki : mooie foto's zeg.
terpetijn: ik vind hem stoer hoor maar ik vind het meer een fries dan een tinker.
Lisenka, jij zorgt er wel voor dat de kredietcrisis snel over is, maar ik ga je meehelpen heb ook een nieuw zadel besteld voor mijn gelderse merrie, en die moet nu al een boom 4 hebben.
Ik heb nu op mijn friese merrie een Barnsby liggen (boom 6) en voor die gelderse neem ik ook maar een Barnsby.
Ik heb ook een Zaldi en een Daaleman en ik vond dat ook fijne zadels, maar daar is mijn lieve friesje uitgegroeid, ik heb er hoop op dat ze niet nog breder wordt.
Ilona: heerlijk dat je je paard weer thuis hebt.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:25

Banditto: Ik heb inderdaad een zadel van fryso van Tweespan voor mijn andalusier en nu dus ook voor mijn kwpn'er. Ik ben supertevreden over de kwaliteit van dit zadel. Ik had de Fryso Legacy fit 3, maar ben nu voor beiden overgestapt op de Fryso Profile fit 4 (Halley) en fit 3 voor de kwpn'er.

Ik had via equestor de Heather Moffet Phoenix boomloos zadel. De eerste paar maanden liep hij er heel best onder, daarna minder en toen bleek ook dat hij rugproblemen door dit zadel had gekregen. De andere zadels van hun zoals bijv de David de Wispelaere (wat ik een supermooi zadel vind) paste helemaal niet op hem.

Sanne: Oei, ook nog regio Winschoten. Zal extra oppassen vanaf januari.

Hosante: Ik hoop ook dat Halley nu eens uitgegroeid is.

Eerste kerstdag zijn wij bij mijn ouders in Krommenie. Gaan we ook aan de visschotel. Tweede kerstdag zijn wij bij de zus van Jan met mijn schoonouders, andere zus van Jan en aanhang.

Zijn net met vrienden naar de kerstmarkt in Oldenburg geweest. Was echt supergezellig.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:20

Drukke week gehad, en morgen op vakantie dus ik ben er even een tijdje niet meer! Lachen

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:01

fijne vakantie essie, naar het spaanse land?
gabrielle: als ik het zo lees, moet jij vroeg op met de kerst om je hele planning rond te krijgen haha.
tjonge de bollenstreek is hier wel goed vertegenwoordigd hoor.
vandaag nog even doorpezen met werk, dan hebben we het drukste voor de kerst wel gehad.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:26

Even bijreageren. Nou ja ... even. Weekje niet lezen geeft hier steeds meer bijleeswerk!

@ Marcel en Heidi: gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!

@ Prinslover: vervelend dat Chico zo ziek is geweest. Gelukkig staat hij nu weer in zijn eigen stalletje!

@ Jolijn: Zwart staat ook prachtig op een bruin paard. Je kan ook wat mixen. Frío staat geweldig met zowel bruin als zwart vind ik. Maar omdat je op wedstrijden niet met bruin jasje, cap en laarzen mag starten, ik het totaal toch wel belangrijk vind (dus geen bruin tuig en zwarte laarzen) en bruin harnachement lastig te vinden is heb ik voor hem een zwart zadel en hoofdstel. Maar voor in de trailer heb ik een bruin halster en bruine zweetdeken. Ga nog op zoek naar bruine transportbeschermers want meneer heeft mij toch iets te veel haast om uit de trailer te gaan. Tot nu toe gaat dat nog goed, maar gisteren was dat maar net aan toen hij zo’n haast had dat hij op de klep weggleed en op zijn knieën landde. Gelukkig geen verwondingen, maar schrikken was het wel.

Mies_Apollo schreef:
mientje: Hij is 16 oktober aangevraagd en als het goed is zou hij morgen binnen zijn...dus 2 maanden, valt op zich nog wel mee..
2 jaar voor een bak? Is hij is afgekeurd dan? De termijn is 16 weken dacht ik... De bak wordt een uitbreiding van de stal, de bak zelf wordt 20x40 met daarnaast nog een gangpad van 5 meter. Ik ben wel van plan om als het droog is gewoon lekker de deuren open te zetten...rij al bijna 4 jaar alleen maar buiten dus is nogal een verschil Knipoog Maar zal ontzettend blij zijn als die er is, zit nu beetje vast in training, terwijl paard en ik wel willen!
Naja opzich niet verkeerd zo toch? Als het droog blijft? Wel lekker frisse lucht! Tsjah das ook een manier van springen!

Weet niet of dat nog steeds zo is. Per 1 juli is de wet verandert en moet er bij alles zo’n beetje het bestemmingsplan worden aangepast. Eerst een structuurplan binnen een jaar en dan een bestemmingsplan binnen het jaar.

zasread schreef:
Hej allemaal!

Voor het openen van het nieuwe topic willen wij (zasread en mies_apollo) graag een foto van jullie zelf een eentje van jullie barokke kanjer(s)! Ook zouden we graag jullie geboortedatum willen weten en die van jullie kanjer(s). Dit om een leuke kalender te maken, incl. de foto’s!

Zou je verder willen vermelden wat je doel is voor het komende topic of wat je graag wilt bereiken betreffende je paard. Dus bijv. dat jullie voor het einde van het nieuwe topic graag een keer gesprongen willen hebben, of dat jullie graag L-dressuur willen zijn gestart of dat jullie een keer op het strand willen hebben gereden. Het kan dus van alles zijn!

Willen jullie dit zo snel mogelijk doen?

Alvast bedankt!

Ik ga even zoeken! Foto’s van Frío zijn er zat, van mij een stuk minder. Misschien dat ik n.a.v. de clinic van gisteren nog wat ontvang. Meen dat de man van een goede kennis van mij foto’s heeft gemaakt. Anders wordt het alleen Frío.

@ Sjaad: Ik rij met een Stübben Scandica, ondanks Frío wel redelijk schoft heeft. Hoewel dat minder is geworden nu hij beter bespierd is en zijn rug ook goed is gaan gebruiken tijdens het rijden. Overigens begon mijn zadel ook te schuiven. De zadelmaker heeft deze toen aangepast (nieuwe singelstoten –die waren ook op – en nieuwe vulling). Voor ruimer gemaakt. Zadel ligt nu weer goed en schuift niet meer. Kostte een paar centen, maar nog altijd minder dan een nieuw zadel.

Zoals gezegd, gisteren had ik de clinic bij Antoine de Bodt. Was de laatste, dus een lange zit. Omdat de stal toch een half uurtje rijden is hebben we (Brenda, mijn instructrice en goede vriendin en ik) onze paarden toch al meteen meegenomen. De heren kennen elkaar en stonden samen in de trailer.
Tussendoor is Brenda bij ze gaan kijken en ik vond haar wat lang wegblijven. Bleek mijn maffe Spanjool hooi op de grond te hebben gezien dat hij ook wilde opeten. Resultaat laat zich raden. Brenda gaf lachend aan dat voorwaarts-neerwaarts beslist geen probleem kon zijn Clown
Aan het begin van de avond kregen we een blok theorie, hier waren enorm veel mensen aanwezig. Daarna kregen 8 mensen (waaronder ik dus) een half uur les.
Tijdens de les de rijtechnische punten aan Antoine uitgelegd. Frío is n.l. overduidelijk linksgebogen en de aanleuning op de linker teugel blijft enorm lastig. Dit is m.i. ook destijds de oorzaak geweest dat hij destijds is afgekeurd op de harde volte. Antoine vond het leuk om te horen dat hij daar op is afgekeurd, maar nog nooit een pas kreupel heeft gelopen. Dit onderdeel van een keuring vindt hij n.l. onbegrijpelijk omdat een paard dan in een hoek moet lopen ten opzichte van zijn hoeven die fysiek eigenlijk niet mogelijk is. Antoine meent dat hierdoor veel paarden onterecht worden afgekeurd.
Daar zijn we mee aan de slag gegaan. Eerst moets ik zelf op de rechter hand rijden en links aanleuning vragen. Dit ging niet goed genoeg, dus aan de longeerlijn bij Antoine. Niet op de normale manier, maar de lijn werd aan de buitenteugel vastgemaakt zodat ik kon voelen wanneer ik Frío moest vragen onder het rijden. Hier bleek dat ik eigenlijk met veel te licht teugelcontact rijd. Na verloop van tijd begon Frío echt steeds fijner te lopen en ik heb volgens mij echt met een big smile op hem gezeten. Op een gegeven moment moest ik beide teugels in 1 hand nemen om te laten zien dat dus ook die 2 handen los van elkaar enige storing gaven in het contact. Frío reageert n.l. enorm snel op elke vorm van storing. Kan echt minimaal zijn. Het was heel gaaf om te zien hoe hij op een gegeven moment op zijn moeilijke kant op 1 hand gereden nageeflijk en in de juiste stelling begon te lopen. Vrij vlug daarna zijn we gestopt omdat Frío zijn buikspieren enorm goed aanspande, maar dit ook enorm veel van hem vergde en hij niet overvraagd moest worden.
Overigens was het plezier dat ik had tijdens het rijden Antoine ook opgevallen want hij maakte nog de opmerking dat ik zeker nog veel meer plezier aan dit paard zou beleven.
Ik heb echt genoten en gemerkt dat ik zeker op de goede weg met Frío.
Foto's heb ik niet. Misschien dat die nog volgen als blijkt dat iemand die heeft gemaakt en ik die kan krijgen.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:42

Frank => jij bent laat klaar met werken dan maak je vast lange dagen.

Ess => veel plezier op vakantie geniet ervan

en wat ik ga doen met kerst dat is op kerstavond cadeaus uitpakken bij me ouders en gezellig borellen, eerste kerstdag bij mijn schoonouders cadeaus uitpakken en steengrillen en courmetten enz. en tweede kerstdag uit eten met mijn ouders en de rest van de familie dan gaan we bowlen en steengrillen dus worden drukke dagen maar wel hele leuke en verheug mijn eigen er nu al op

net buiten wezen rijden met heike hij was lekker fris maar kon hem toch goed bij me houden morgen maar weer gewoon dressuur training doen,

ga nou even naar het woonboulevard ff shoppen als ik iets leuks zie

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:09

Michelle: De groenoordhallen is idd niet ver bij mij vandaag Lachen. Leiden kom ik ook heel veel (ook voor mijn studie, zit op de leidse hogeschool Tong uitsteken). Dus is allemaal lekker in de buurt!
Nouvel: Noordwijkerhout, daar was ik vannochtend nog Tong uitsteken. Bij Manege Smit, dat moet je dan ook wel kennen denk Tong uitsteken.
Brankaz: Klinkt als een zeer goede les die je gehad hebt bij Antoine de Bodt, is echt fijn als je dr zoveel van leerd Lachen.

Ik heb vannochtend mijn laatste buitenritje gereden op de manege. Ik zat op Prins, daar had ik ook mijn wedstrijd op gereden. Hij was van te voren alvast gelongeerd zodat ie de ergste gekkigheid kwijt was en ik moet zeggen dat ie heeel braaf is geweest Lachen. Af en toe wilde die wel een bokje geven, maar met een beetje been en mijn hand iets hoger zodat ie niet naar beneden kon duiken was die poging al snel verholpen Tong uitsteken. Op strand mocht ik ook lekker vooraan Prins was helemaal vrolijk en ik ook dus was echt genieten. Net alsof je helemaal alleen rijdt, de rest achter je merk je niet zo op Knipoog. In het bos en in het duin was het wel een beetje druk dus veel tegenliggers of mensen die net voor je aan het stappen waren. Maar dat is te verwachten op zondag met droog weer Knipoog.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:34

evdpanne : Ja zeker allemaal lekker in de buurt Lachen Ik vind leiden echt een leuke stad, alleen is het wel even wennen vergeleken met Denhaag.
Maar je heb dus wel even een lekker buitenritje gemaakt.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:39

Leiden is ook super gezellig, het heeft eigenlijk alle winkels waar ik graag kom en de terrasjes zijn ook heerlijk. Vooral die op het water. Den Haag is idd wel iets groter Knipoog.

Maar idd, ik heb lekker een buitenritje gemaakt. Was nu officieel de laatste keer dat ik op de manege reed. Ik vertelde Aad (de eigenaar) nog van mijn plannen om een eigen paard te kopen. Kreeg gelijk een hele preek dat ik dat niet moest doen, kostte alleen maar veel en altijd problemen. Maar toen kwam Wil (één van de instructrices) al naar me toe: 'laat je maar niet ompraten door Aad hoor, gewoon lekker doen als je dat wil Tong uitsteken'. Dus ja vanaf nu gaat ik heeel hard sparen en hopelijk kan ik zo rond ze zomer of na de zomer mijn eigen paardje kopen Haha!.

zasread

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:01

Denise: Soms doet flink boos worden inderdaad wonderen!

Esther: Ja, het is nu echt super druk in die supermarkten!
Oh! Die strandrit klinkt heeeeerlijk!! Ik zou wel willen dat ik wat dichterbij het strand zou wonen (beetje een understatement Nagelbijten / Gniffelen )

Frank: Haha, dat jij je twintig voelt, dat kan ik me nou niet voorstellen Knipoog Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken Schijnheilig

En wat wij gaan doen met kerst... 1ste kerstdag eet ik bij vriendlief thuis, standaard kalkoen, (die ik echt niet te pruimen vind)
Tweede kerstdag vieren we hier bij mij thuis, alleen nog even afwachten wat we dan gaan eten..

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:22

Sanne over die foto he, je kan denk ik van mij het beste gewoon de vorige foto pakken want dat is de enige foto die ik heb waar we met zn drieen op staan Haha!

Wat voor info ik erbij moet geven (mn doelen): met Suevo om vanaf nu zonder gezondheidproblemen lekker verder te kunnen trainen en steeds een stapje verder te kunnen komen. *klopt af* Het zou fijn zijn als we de stijgende lijn waarin we on nu bevinden, zouden kunnen voortzetten! Met Dinkey: hem gezond te houden en dat ik net zo trots op hem kan blijven of misschien nog wel trotser haha over hoe hij met die kinderen van de zorgboerderij omgaat. Het is echt een genot om naar te kijken en elke keer smelt ik weer als ik mijn kleine vent zo groots bezig zie zijn.

Wat wij met kerst gaan doen: we zijn al dagen in voorbereiding; cadeautjes regelen voor mensen, kerstkaarten schrijven en deze, samen met cadeautjes, op tijd bij de familie in Noorwegen krijgen aangezien we daar helaas dit jaar niet heen gaan Verdrietig Verder hebben we gisteren de meeste boodschappen gedaan voor het kerstdiner wat wij de eerste kerstdag bij ons thuis gaan geven. Mijn vriend is Noors en we hebben een combi van Noors kersteten (gekookte op een speciale manier bereide schapenribben, is traditioneel kersteten daar) met koolraappure (erg lekker!) en een visschotel van Nederlandse bodem Haha! (natuulijk met de bijbehorende voor- bij- en nagerechten). Het is een heerlijke combi die we al een paar jaar doen. Tweede kerstdag gaan we bij mijn ouders gourmetten en daarna met onze familie cadeautjes. Super gezellig dus! Kerst is echt ZO mijn ding, ik hou van de gezelligheid en alles erom heen, echt heerlijk!

Loontje fijn dat Chico weer lekker thuis is!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:27

Morgen ochtend gaan we naar Polen voor kerst om een keer bij mijn familie te zijn, ben er jaren niet meer geweest. Zijn dan een week weg en zie Betunero een week neit dan !!! pff heb het er echt zwaar mee, vind het zo erg dat ik me mannetje een week alleen laat. Gaan morgenochtend voordat we vertrekken nog eerst naar stal om nog een keertje even goed afschijt te nemen voor een week en hem nog even lekker te vertroetellen. bah wat zie ik er tegenop....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:33

Klinkt ook erg gezellig Lachen. Ik vind het ook altijd heerlijk om cadeautjes uit te pakken Tong uitsteken (en te kopen Knipoog). Dr ligt al behoorlijk wat onder de kerstboom maar ik weet van alles al wat het is Tong uitsteken.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:35

evdpanne schreef:
Klinkt ook erg gezellig Lachen. Ik vind het ook altijd heerlijk om cadeautjes uit te pakken Tong uitsteken (en te kopen Knipoog). Dr ligt al behoorlijk wat onder de kerstboom maar ik weet van alles al wat het is Tong uitsteken.

Haha ik ook al hoor maar ach ik ben met kerst echt net een klein kind! Nagelbijten / Gniffelen Ik hou echt van cadeautjes geven en krijgen Tong uitsteken

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:37

sanne => soms moet ik echt wel boos worden anders neemt hij een loopje met mij

Esther => super dat je buitenrit lekker is gegaan toch een fijne afsluiting, en ik zou lekker doorsparen voor je eigen paard wat wil je er trouwens voor een en wat wil je er mee gaan doen?
Ik weet gelukkig nog niet wat er onder de boom ligt maar kan wel raden heel veel voor ons huis haha

Dinkeygirl => altijd fijn om je ventje zo met kinderen bezig te zien, en ik ben ook net een klein kind wat betreft cadeautjes uitpakken vindt het helemaal geweldig verheug me er nu al op nog maar een paar daagies en dan is het zover

naatjuh => veel plezier in polen en ze zouden heus wel goed voor je ventje zorgen neem ik aan

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:39

Daar houd ik ook echt van Lachen, vindt het ook geweldig als ik dan iets vindt waar mijn naam op staat en dat ik echt niet weet wat erin zit Knipoog. Kan ik echt de heel tijd gaan denken van hmmmm wat is het toch Tong uitsteken.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:41

Gezien mijn grote liefde voor barokke paarden zal het wel een barokkie worden Knipoog. De zoektermen die ik op het moment het meeste gebruik op marktplaats zijn: andalusier, friese en lusitano Tong uitsteken. Ik wil er voornamelijk dressuur mee gaan rijden maar ook lekker buiten en misschien zo af en toe een sprongetje Tong uitsteken.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:44

leuk hoor hopelijk kom je snel je paardje van je dromen tegen

en wil je er ook wedstrijden mee rijden of niet

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:48

Dat wil ik ook gaan doen Knipoog. Heb niet voor niks een heeeel duur wedstrijdjasje van pikeur in me kast hangen. Heb m nu nog maar twee keer gedragen en hopelijk wordt het nog veel vaker Lachen.

Maar ja ik moet nog eventjes doorsparen. In juni studeer ik af en dan kijk ik even wat ik ga doen Lachen. Maar waarschijnlijk kan ik wel ergens in de zomer of aan het eind van de zomer mijn paardje gaan kopen Tong uitsteken. Als er tenminste een stal is om te huren Knipoog. En ik een leuke tegenkom Tong uitsteken.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:53

laten we het hopen voor je, zodat je snel je eigen paard kan hebben dus laat het maar snel zomer worden haha