Even bijreageren. Nou ja ... even. Weekje niet lezen geeft hier steeds meer bijleeswerk!
@ Marcel en Heidi: gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!
@ Prinslover: vervelend dat Chico zo ziek is geweest. Gelukkig staat hij nu weer in zijn eigen stalletje!
@ Jolijn: Zwart staat ook prachtig op een bruin paard. Je kan ook wat mixen. Frío staat geweldig met zowel bruin als zwart vind ik. Maar omdat je op wedstrijden niet met bruin jasje, cap en laarzen mag starten, ik het totaal toch wel belangrijk vind (dus geen bruin tuig en zwarte laarzen) en bruin harnachement lastig te vinden is heb ik voor hem een zwart zadel en hoofdstel. Maar voor in de trailer heb ik een bruin halster en bruine zweetdeken. Ga nog op zoek naar bruine transportbeschermers want meneer heeft mij toch iets te veel haast om uit de trailer te gaan. Tot nu toe gaat dat nog goed, maar gisteren was dat maar net aan toen hij zo’n haast had dat hij op de klep weggleed en op zijn knieën landde. Gelukkig geen verwondingen, maar schrikken was het wel.
Mies_Apollo schreef:mientje: Hij is 16 oktober aangevraagd en als het goed is zou hij morgen binnen zijn...dus 2 maanden, valt op zich nog wel mee..
2 jaar voor een bak? Is hij is afgekeurd dan? De termijn is 16 weken dacht ik... De bak wordt een uitbreiding van de stal, de bak zelf wordt 20x40 met daarnaast nog een gangpad van 5 meter. Ik ben wel van plan om als het droog is gewoon lekker de deuren open te zetten...rij al bijna 4 jaar alleen maar buiten dus is nogal een verschil

Maar zal ontzettend blij zijn als die er is, zit nu beetje vast in training, terwijl paard en ik wel willen!
Naja opzich niet verkeerd zo toch? Als het droog blijft? Wel lekker frisse lucht! Tsjah das ook een manier van springen!
Weet niet of dat nog steeds zo is. Per 1 juli is de wet verandert en moet er bij alles zo’n beetje het bestemmingsplan worden aangepast. Eerst een structuurplan binnen een jaar en dan een bestemmingsplan binnen het jaar.
zasread schreef:Hej allemaal!
Voor het openen van het nieuwe topic willen wij (zasread en mies_apollo) graag een foto van jullie zelf een eentje van jullie barokke kanjer(s)! Ook zouden we graag jullie geboortedatum willen weten en die van jullie kanjer(s). Dit om een leuke kalender te maken, incl. de foto’s!
Zou je verder willen vermelden wat je doel is voor het komende topic of wat je graag wilt bereiken betreffende je paard. Dus bijv. dat jullie voor het einde van het nieuwe topic graag een keer gesprongen willen hebben, of dat jullie graag L-dressuur willen zijn gestart of dat jullie een keer op het strand willen hebben gereden. Het kan dus van alles zijn!
Willen jullie dit zo snel mogelijk doen?
Alvast bedankt!
Ik ga even zoeken! Foto’s van Frío zijn er zat, van mij een stuk minder. Misschien dat ik n.a.v. de clinic van gisteren nog wat ontvang. Meen dat de man van een goede kennis van mij foto’s heeft gemaakt. Anders wordt het alleen Frío.
@ Sjaad: Ik rij met een Stübben Scandica, ondanks Frío wel redelijk schoft heeft. Hoewel dat minder is geworden nu hij beter bespierd is en zijn rug ook goed is gaan gebruiken tijdens het rijden. Overigens begon mijn zadel ook te schuiven. De zadelmaker heeft deze toen aangepast (nieuwe singelstoten –die waren ook op – en nieuwe vulling). Voor ruimer gemaakt. Zadel ligt nu weer goed en schuift niet meer. Kostte een paar centen, maar nog altijd minder dan een nieuw zadel.
Zoals gezegd, gisteren had ik de clinic bij Antoine de Bodt. Was de laatste, dus een lange zit. Omdat de stal toch een half uurtje rijden is hebben we (Brenda, mijn instructrice en goede vriendin en ik) onze paarden toch al meteen meegenomen. De heren kennen elkaar en stonden samen in de trailer.
Tussendoor is Brenda bij ze gaan kijken en ik vond haar wat lang wegblijven. Bleek mijn maffe Spanjool hooi op de grond te hebben gezien dat hij ook wilde opeten. Resultaat laat zich raden. Brenda gaf lachend aan dat voorwaarts-neerwaarts beslist geen probleem kon zijn
Aan het begin van de avond kregen we een blok theorie, hier waren enorm veel mensen aanwezig. Daarna kregen 8 mensen (waaronder ik dus) een half uur les.
Tijdens de les de rijtechnische punten aan Antoine uitgelegd. Frío is n.l. overduidelijk linksgebogen en de aanleuning op de linker teugel blijft enorm lastig. Dit is m.i. ook destijds de oorzaak geweest dat hij destijds is afgekeurd op de harde volte. Antoine vond het leuk om te horen dat hij daar op is afgekeurd, maar nog nooit een pas kreupel heeft gelopen. Dit onderdeel van een keuring vindt hij n.l. onbegrijpelijk omdat een paard dan in een hoek moet lopen ten opzichte van zijn hoeven die fysiek eigenlijk niet mogelijk is. Antoine meent dat hierdoor veel paarden onterecht worden afgekeurd.
Daar zijn we mee aan de slag gegaan. Eerst moets ik zelf op de rechter hand rijden en links aanleuning vragen. Dit ging niet goed genoeg, dus aan de longeerlijn bij Antoine. Niet op de normale manier, maar de lijn werd aan de buitenteugel vastgemaakt zodat ik kon voelen wanneer ik Frío moest vragen onder het rijden. Hier bleek dat ik eigenlijk met veel te licht teugelcontact rijd. Na verloop van tijd begon Frío echt steeds fijner te lopen en ik heb volgens mij echt met een big smile op hem gezeten. Op een gegeven moment moest ik beide teugels in 1 hand nemen om te laten zien dat dus ook die 2 handen los van elkaar enige storing gaven in het contact. Frío reageert n.l. enorm snel op elke vorm van storing. Kan echt minimaal zijn. Het was heel gaaf om te zien hoe hij op een gegeven moment op zijn moeilijke kant op 1 hand gereden nageeflijk en in de juiste stelling begon te lopen. Vrij vlug daarna zijn we gestopt omdat Frío zijn buikspieren enorm goed aanspande, maar dit ook enorm veel van hem vergde en hij niet overvraagd moest worden.
Overigens was het plezier dat ik had tijdens het rijden Antoine ook opgevallen want hij maakte nog de opmerking dat ik zeker nog veel meer plezier aan dit paard zou beleven.
Ik heb echt genoten en gemerkt dat ik zeker op de goede weg met Frío.
Foto's heb ik niet. Misschien dat die nog volgen als blijkt dat iemand die heeft gemaakt en ik die kan krijgen.