[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:17

@ Esmée (Essssss): Tja, dat lees ik dus anders. Ik begreep uit haar reactie dat ze het balen vond van dat zadel en dat ze vroeg of je erna al een ander zadel had gevonden. Maar goed, Kim zal het beste weten hoe ze het bedoelde Knipoog

@ Bianca (Kjoetie): beetje kunnen slapen vannacht nu Yippie zo dichtbij staat? Je zal vandaag wel veel op stal te vinden zijn?! Haha!

@ Sanne (Zasread): al even vlug naar de foto's gekeken. Zal straks nog even reageren. Zitten erg gave tussen!

@ Patries (PatriesjeMR2): jaaaaa, foto's in de sneeuw. Van de week hoopte ik er even op maar helaas was het de dag erna al weer weg. Vrees alleen dat Frío er dan toch heel wat minder wit uitziet Cool

@ Yenneke: Wat een grapjas is X-tremo. Hopelijk is je zadel wel heel gebleven?

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:48

Essssss: Dan zal mij dat wel zijn ontglipt denk ik.. Aangezien ik het zo had begrepen dat je gemaild had en inderdaad nog geen mail weer hebt gekregen! en dus nog geen zadel op het oog had.. Bloos
Najaa het was in elk geval goed bedoeld Knipoog

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:41

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:28

@ Sanne: Leuk leuk leuk, foto's Haha!.

@ Kjoetie: Wat fijn dat alles goed is gegaan!

@ Amable: Wat mooi, helemaal zelf gemaakt? Knap hoor!

@ STS Angels: Wat leuk, laat ons weten hoe het is gegaan!

@ Sanne again: Heb de topics gezien, en in 2 gereageerd, en geweldige foto's!

@ Ilona: Fijn dat het zo goed gaat met Aman Lachen.

@ Yenneke: Ah, lieve X-tremo, ben benieuwd naar de foto's, je hebt echt nml een kwijl paardje. Gelukkig heeft ie niets.

@ Sanne again: Ah, leuke foto's van Meastro en Lazlo!

@ Nouvel: Oké dan, ik was zelf al chaggerijnig dus, dat schiet al niet op he Lachen.

@ Kim: Ik had een anders dressuurzadel op het oog, en mijn vader moet daarvan de helft betalen, vandaar dat ik hem gemailt had, en wacht op een reactie. Zegt ie ja, heb ik een nieuw zadel, een Zaldi New Kent, daar ging het om, maar maakt niet uit hoor haha Haha!.

Jajaja, ik heb de foto's, Fuego had eergister nml lekker de bink uitgehad, een fotomodelletje. Omdat hij een ander paard zag haha. Ik ga ze even uploaden. Het is heerlijk weer, heb vanochtend gereden, en het ging lekker. Nu staat hij weer lekker buiten op zijn vaste stek, zet ik hem gewoon elk weekend neer en als ik geen school heb. Nu geniet hij dus lekker van het zonnetje, en staat hij naast zijn grote liefde. Na dat hij naar de paardentandarts is geweest, is hij veel beter en rustiger onder het zadel, en kijkt hij ook niet meer telkens naar buiten, het heeft dus geholpen!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:30

Aaaaah de foto's zijn super geworden, sommigen zijn echt om te kwijlen, met de bergen erachter en het ondergaande zonnetje!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:12

Zal er zo een topic van maken, eerst ff een paar fotootjes hier..

Afbeelding
Stond net 1 sec. in de wei, gelijk een grasspriet in zijn mond.

Afbeelding
Die vind ik heel mooi.

Afbeelding
Na veel moeite deed hij toch nog een sprint.

Afbeelding

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:38

zasread: (even een ego berichtje haha!)

Jaa we hebben de buitenrit gemaakt! Haha!
Ze waren zo ongelofelijk braaf, echt ik kon met een lang teugeltje naar huis toe stappen, en dan ook nog vooraan de groep!
Normaal is het altijd een ontzettende mietje buiten die zelfs bewijze van van een grassprietje schrikt dus ben ontzettend trots Haha!
Ook hebben we gesprint 'wel is waar niet op het strand, het was er erg druk en we willen natuurlijk niemand bezeren' dus zijn we op een grasveldje wezen sprinten! Haha!

Ook zijn er een paar foto's gemaakt en een paar filmpjes van het sprinten, helaas moeten we nog even wachten want een vriend van ons heeft ze gemaakt. Knipoog

Ess: Mooie foto's hoor en lekker weer is het daar met zo'n zonnetje helaas was het bij ons meestal bewolkt Bloos Vork

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:45

Ik ben net terug van me friesje en wat was ze lief zeg!
Ik heb der eerst gelongeerd ze probeerde soms uit te breken maar zodra ze voelde dat het niet kon stopte ze ook gelijk daarna bij het uistappen 2 rondjes er op gezeten (hele bak dus 4 volte rondjes) en ze heeft helemaal niks gedaan had helaas geen zadel maar ik was vastbesloten er vandaag op te gaan!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:24

@ Sanne: leuke foto's moet nog wel even op een paar reageren

@ Kjoetie: Wat fijn dat alles goed is gegaan! en wat een scheetje is het Haha!

@ Amable: ziet er leuk en creatief uit Knipoog

@ STS Angels: houd je ons op de hoogte Tong uitsteken

@ Ilona: fijn dat eht goed gaat Haha!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:25

met janske en mij gaat het ook superr Haha!
ze loopt in de stap lekker ontspannen en de draf ziet er voor ns doen niet on aardig uit ze doet echt haar best. we hebben een dipje gehad maar nu gaat het steeds beter.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:26

_STS_Angels_ schreef:
Ik ben net terug van me friesje en wat was ze lief zeg!
Ik heb der eerst gelongeerd ze probeerde soms uit te breken maar zodra ze voelde dat het niet kon stopte ze ook gelijk daarna bij het uistappen 2 rondjes er op gezeten (hele bak dus 4 volte rondjes) en ze heeft helemaal niks gedaan had helaas geen zadel maar ik was vastbesloten er vandaag op te gaan!

Knipoog
goed zo het gaat goed !!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:36

Ik hou jullie op de hoogte Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:44

Mijn opvangertje staat nog steeds in de opfok, ze staat sinds vrijdag niet meer 24/7 buiten omdat ze wat aan het terugvallen was kwa gewicht en ze is met de helft van haar groep naar de boerderij teruggehaald, daar staan ze in een loopstal waar ze ook gewoon het land in kunnen wanneer ze willen maar dus ook worden bijgevoerd;

Het "ezeltje" *LOL*

Afbeelding

Het deurtje is heel eng... Alegra wilde graag naar buiten achter de andere aan maar de vos en de Fries durfde niet, uiteindelijk is ze toch erlangs gekomen om het land in te gaan;

Afbeelding

Om vervolgens in volle galop met z'n allen door het land te scheuren;

Afbeelding

Hier zie je alleen nog haar weelderige haardoos en staart achter de vos vandaan komen Cool

Afbeelding

Mooi hoofdje;

Afbeelding

Haar bekken/heup is niet meer goedgekomen, ze is gewoon scheef jammer genoeg maar gelukkig heeft ze er zelf geen last van want ze rent net zo hard als de andere paarden, ze kan bokken, steigeren enz.
Ik ga haar aankomend voorjaar laten doorlichten en kijken of ze lichamelijk in staat is een veulen ter wereld te brengen Knipoog

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:46

wat is er mis geweest met dit beesie dan?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:00

_STS_Angels_ schreef:
wat is er mis geweest met dit beesie dan?

Oei heel lang verhaal maar in mijn profiel staat het in grote lijnen en fotos van haar 1e dag in Nederland, kan je het verschil zien Knipoog

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:03

Wat een verschil zeg! nu veel beter Haha!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:16

Het is echt een dametje geworden Cloor. En ondanks ze verder super in haar vel zit vind ik het wel een beetje jammer.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:47

Wat een mooie foto's Esss! cloris, wat ziet allegra er goed uit (had je profiel al enige tijd niet meer bekeken). Jammer van haar bekken, maar misschien dat je er nog een mooi veulentje uit kan fokken? Hoe is het met Piropo?

Haha Branka, uiteraard ben ik de hele dag op stal geweest, ze is vandaag de eerste keer de wei opgeweest met de andere paardjes. Vanochtend was ze nog erg gespannen, stuiterde aardig met het naar de wei brengen. De eerste twee uur op de wei was ze erg onrustig, veel hinniken en rennen en bokken. Daarna was het eigenlijk snel beter, ze heeft lekker gerold en gegeten, en toen ik haar van de wei afhaalde was het al een heel ander paard. Erg goed voor haar, om even die nerveuze energie eruit te hebben gelopen. Daarna nog even over het erf gelopen en laten rondkijken en op stal nog even lekker gepoetst en staartje helemaal uitgepluisd. Mevrouw stond tevreden te kauwen en was een heel stuk rustiger dan gisteren en vanochtend, dus het gaat de goede kant op! Ze is duidelijk erg onder indruk van alles, arm klein meisje mist haar familie Ach gut Nu moet ze maar snel nieuwe vriendjes maken.

Het is dus allemaal gelukkig goed verlopen, is toch altijd spannend zo'n eerste keer, maar ze is heel braaf geweest. Ben dus erg trots op mijn knappe kleine meisje Haha! Op stal is iedereen ook weg van haar, ik loop de hele dag te glimmen en te glunderen *LOL*

En ja, het uitzicht is mooi vanaf deze roze wolk Clown of eigenlijk is het meer een hele dichte mist, zie niks helder meer Nagelbijten / Gniffelen

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:51

Geen ruzie in de groep? Da's dan wel super! En ook super dat ze zich toch al snel aanpast aan de nieuwe situatie Lachen

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:01

nee (nog) geen ruzie Haha! en idd erg fijn, ik denk dat ze over een weekje meedraait alsof ze nooit anders gedaan heeft. Maar tis toch sneu, ze is zo sensibel, en zo uit d'r huisje.. Ach gut Kon je het arme ding maar vertellen wat er allemaal aan de hand is..Ze moet maar snel nieuwe vriendjes maken Lachen

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:26

zal zo alles doorlezen
veel leuke foto`s gezien

vanmiddag heb ik ene vriendin even op tsjil laten rijden ze wil nl. een fries gaan kopen en had er nog nooit opgereden

foto`s zijn in de maak komen snel

ze is al wel helemaal verkocht leuk he

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:31

Bianca, wat super dat het al zo goed gaat met het wennen van Jippie. Helemaal top. Is toch heel spannend als ze voor het eerst kennis gaan maken...

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:35

Femke -> Hoe is je eerste dag zonder Yippie verlopen?
Het zal wel stil zijn zo zonder haar erbij......

Bianca -> Loop je wel met je handen voor je uit door die dichte mist?
De muur kan soms hard aankomen, hoor! Tong uitsteken Knipoog
Zo te lezen heb je heerlijk genoten van Yippes eerste dagen bij je en vermaakt ze zich prima.

Danielle -> Wat een mooi borsttuig heb je gemaakt!
Knap hoor, ik ben helaas niet zo handig....... Verdrietig
Ben benieuwd naar de foto's van Jauke met het tuig om! Ja

Angel -> Zo te lezen ging het goed vandaag met/op Sardou!
Lekker gevoel is dat dan hè?

Sanne -> Hele mooie foto's heb ik weer gezien!
Mocht je al een plan hebben om Wessel te ontvoeren, dan roep je maar, ik kom je wel helpen!
Enige voorwaarden is dan wel dat hij dan wel regelmatig mag komen logeren bij Grytsje! Knipoog Haha!

Ilona -> Tussen jou en Amanda klikt het goed hè?
En het rijden gaat ook lekker lees ik.
Hmmmmm appeltaart! Ben dol op appeltaart!
Jammer genoeg woon je te ver weg om ff een bakkie te komen halen. Knipoog

Yenneke -> Ojee! Hopelijk is het goed gegaan; X was toch niet op zijn rug gedraaid en je zadel is niet beschadigd?

Esmée -> Grasspriet? Ik zie alleen maar plantjes en onkruid..... Tong uitsteken
Essssss schreef:

Ja hier zie ik pas gras! Tong uitsteken
Leuke foto's van die knappe Fue!

Cloris -> Wat jammer dat het niet goed is gekomen, wel fijn voor haar dat ze er zelf geen last van heeft en gewoon alles kan.
Ik vind het een leuk paardje om te zien!

Ik heb vanmiddag voor het eerst Grytsje gelongeerd met pessoa om en ze was superbraaf!
Eerst aan beide kanten wat los laten stappen en draven en toen de pessoa erom.
Sandra had mij geholpen met het bevestigen van de pessoa, want ik heb het nog nooit gebruikt en wilde het zeker niet te strak zetten.
Gryts liet het allemaal prima toe en bleef netjes staan.
Toen ze moest gaan stappen kon ik aan haar koppie zien dat ze het vreemd vond, maar ze stapte wel gewoon door.
De pessoa zat echt heel erg losjes, net genoeg om haar wat te laten wennen aan de touwtjes en dat rare ding achter haar billen.
Ik heb haar aan beide kanten 5 minuutjes laten draven en ze liet zelfs haar hals telkens een paar pasjes ontspannen.
Ik ben dus weer supertrots op mijn meissie! Lovers
Ze geeft sinds kort ook kusjes in ruil voor een mandarijntje! Haha!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:44

Bailando was vreselijk mager in september bij de aankoopkeuring, zie hier voor de verandering die je krijgt als je een paard gewoon te eten geeft en lekker buiten laat lopen met een vriendje.