Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nuevo_mien

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:44

Welkom voor de nieuwe mensen!
Ik lees ondertussen wel mee maar weinig zelf te melden..

Rianne wat fijn! Spoedig herstel gewenst!

Warm is het hé! Ik heb niet het idee dat mijn Spanjaard beter tegen de warmte kan dan de NLse paarden op de stal.
Zou je haast wel denken hé.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:46

nuevo_mien schreef:
Welkom voor de nieuwe mensen!
Ik lees ondertussen wel mee maar weinig zelf te melden..

Rianne wat fijn! Spoedig herstel gewenst!

Warm is het hé! Ik heb niet het idee dat mijn Spanjaard beter tegen de warmte kan dan de NLse paarden op de stal.
Zou je haast wel denken hé.

Dat heb ik ook inderdaad, je zou denken dat hij het enigszins gewend is maar merk eigenlijk geen verschil.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:54

Mijne doet het prima met dit weer. Die heeft weinig last van de warmte. Had de paarden net even afgespoten, want m'n oudje heeft het wel warm.... Nou dat was daarna het startsein voor de dolle 5 minuten voor die gekke Spanjaard. Rennen en bokken := niet goed wijs.
Hij houdt echt niet van regen en kou. Dan staat ie echt meteen de hele dag in z'n box (uitloopstal).

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:59

manzano schreef:
Mijne doet het prima met dit weer. Die heeft weinig last van de warmte. Had de paarden net even afgespoten, want m'n oudje heeft het wel warm.... Nou dat was daarna het startsein voor de dolle 5 minuten voor die gekke Spanjaard. Rennen en bokken := niet goed wijs.
Hij houdt echt niet van regen en kou. Dan staat ie echt meteen de hele dag in z'n box (uitloopstal).

Nero precies zo. Die geniet echt van dit weer. Bij elk zonnestraaltje ligt hij languit. Terwijl wanneer het koud is, is hij echt sagerijnig. Bokken, stijf, dat soort dingen.
Wij gaan zo lekker zwemmen met een clubje van stal *\o/*

Dit zijn trouwens twee voorproefjes van de shoot. Gemaakt door daiswees hier op Bokt.
Ik vind dat je wel echt kan zien hoe onze band is gegroeid <3
Afbeelding

Afbeelding

Stiekem ben ik ook heel blij dat zijn staart zo wit lijkt :')

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:25

Kira vind warm weer ook helemaal prima, maar owee als t regent en al helemaal wanneer t dan ook nog eens koud is.
Dan is ze niet blij.

Mooie foto's autumn, wat fijn dat jullie band zo gegroeid is, extra genieten zo.
Laat je wat foto's zien als ze klaar zijn??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:16

Mooi hoor!

Mijn pre's doen het best goed op dit weer. Vanochtend les gehad en nu auto met trailer klaar staan, morgenvroeg vertrekken we naar het strand :D

nuevo_mien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 21:38

Mooie foto's autumn!

Leuk die verschillen! Montañes zweette vandaag, kiest echt voor de stal.
Terwijl mijn oude pony gewoon buiten bleef staan.

Veel plezier op het strand robijntjah!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 21:51

Heel veel plezier Robijn!! Het zal wel druk zijn op het strand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 07:08

Denk dat dat in de ochtend en avond best mee gaat vallen :j

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 07:24

Dawn is eindelijk van zijn watervrees af! We hebben een paardenzwemvijver op eigen terrein van de stal. Ideaal om dit te oefenen. Zijn er gisteravond heen geweest met nog een paar van stal. Het was echt heerlijk! Zo genoten en super trots op hem <3

Zal even proberen filmpjes erop te zetten

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 09:34

Super leuk Twirrewyn *\o/* <3

Robijn veel plezier alvast! bij ons in het met dit weer is het in de avond altijd echt mega druk nog :') Welk strand ga je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 09:53

Burgh Haamstede

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 12:20

Robijntjah veel plezier op het strand!

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 15:31

Gaaf zeg twirrewyn!!
Das lekker genieten zo met dit warme weer.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 16:15

Oh wat leuk Twirrewyn!! Heerlijk, zo'n eigen vijver :D

Ik ben gisteren ook nog eens het water in geweest met Jenara, normaal ging ze nooit veel dieper dan haar knieën, maar gisteren spontaan ook helemaal tot aan haar buik! Ze vindt het dan voor eventjes geweldig en dan hop wil ze er weer uit :')

Jenara heeft ook helemaal geen last van dit weer, die vindt het prima! Ze heeft wel snel koud, zoals een paar anderen hier ook merken aan hun paarden! Ze staat ook continu onder een eczeemdeken en voelt nooit warm aan eronder (ik zoek mijn dekens ook wel uit op lichte stof + UV-werend)

Wij hebben gisteren, voor we het water in doken, ook nog wat "cross" ervaring opgedaan met een mini-sessie van 15min. Trap op en af, opsprong, afsprong en onze eerste boomstam gesprongen :D Helaas geen beeldmateriaal, maar we gaan het zeker nog doen, dus dat komt wel een keer!
Echt supertrots op mijn topper <3

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 22:12

Hoe was het op het strand Robijn? :D

Ik heb aanstaande vrijdag een clinic op vreemd terrein. Gaan we proefgericht oefenen, want we hebben 4 september een onderlinge wedstrijd.
Ben echt super benieuwd hoe het gaat. De eerste keer op vreemd terrein rijden, spannend!
En dan de week erna naar Ermelo *\o/*

En we hadden laatst weer lekker gezwommen
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 23:22

Lekker hoor!

We zijn er tot woensdag dus hebben nog even.

Gisteren was zo zwaar voor de paarden dat we op vanochtend burghse dag na niks met ze hebben gedaan.

Heb wel al zelf een foto bewerkt (voor het eerst) die Daniëlle gemaakt had gisteren avond:

Afbeelding

En nog 2:

Afbeelding
Afbeelding

Ze krijgt echt meer body <3

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 19:45

Wat een goed nieuws Rianne! :D

Fijne vakantie Robijn!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 07:43

Jullie gaan zoo haard! Ik ga eens beter mijn best doen wat meer mee te kletsen! :D

Over de hengst/merrie discussie. Ik ben een echt meisjes mens; dus vrijwel al mijn dieren zijn vrouwelijk. Kwa paarden heb ik ze allemaal gehad omdat ik daar geen keus in had, wel voornamelijk merries. Merries waren wel makkelijker maar dat kwam ook omdat de hengsten dekhengsten waren en de tuin had een trauma opgelopen bij castratie (al kon ik ermee lezen en schrijven)

Nu dus weer een merrie. Het had mijn voorkeur maar was geen must. Ze is super lief in de kudde. Nog nooit geslagen of een ander paard gebeten.
In het begin kon ze wel hapneigingen naar mij hebben en 1x raak gebeten maar sinds we elkaar beter begrijpen en ze weet dat ik geen lelijk mens ben probeert ze het ook niet meer.

De warmte kan Siarah prima hebben, heb haar eigenlijk nog nooit zien zweten (al hoeft ze ook nog niet hard lichamelijk te werken, vooral mentaal). Maar ze heeft wel een schurfthekel aan de vliegen op haar benen en buik haha

Robijntjah; wat heerlijk een paar dagen aan het strand en die foto’s! Prachtig!!
Twirrewyn; jaloers op zo’n mooie plek om je paard in te laten gaan! Mooi zeg!
Jenara; jij ook al heeelijk in het water genoten! Misschien moet ik het vanmiddag ook eens proberen! Siarah is nog niet overtuigd van water
Autumn; veel succes met je clinic!

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 20:44

Ik ben blij dat het stilaan wat gaat afkoelen!
Ik ben zondag onwel geworden van de warmte en lig sindsdien ziek in bed :'(
hierdoor heb ik ook weeral een hele tijd niets met Jenara kunnen doen en ik merk dat ik er vervelend van wordt.

Hebben jullie dat ook? als je door omstandigheden een tijdje niet naar je paard kan, dat je je daar echt slecht door kan voelen mentaal? En dan baal ik soms ook heel erg van mijn veeleisende job, waardoor ik niet gewoon kan zeggen: "zodra ik me beter voel, ga ik gewoon naar stal toe", dat vraagt vaak wel wat planning ...
Ik hoop in ieder geval snel naar stal te kunnen gaan!

En tot zover even mijn zaagmomentje, hopelijk hadden jullie wel leuke weekends? :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 20:56

Ik heb zaterdag einde van de middag overgegeven van de warmte dus wat dat betreft kunnen wij elkaar de hand schudden Jenara.

Ik voel mij niet slecht als ik door ziekte niet naar mijn paard kan. Juist omdat ze volpension staat en dus top verzorgd wordt geeft mij dan een gerust gevoel.

Inmiddels heb ik door een carrière switch wel nog steeds een drukke verantwoordelijke baan máár ook echt privé tijd ( wel nog “ even” mijn opleiding afmaken…) dus een planning maken om naar mijn paard te gaan heb ik nog een beetje maar niet dat het ergens tussen proppen word. Ik wil zo min mogelijk stress bij mijn paard, want ze pakt dat meteen op :')

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 23:43

Nero is geslaagd als kinderpony <3 zijn die van jullie ook zo lief met kinderen? Ik vond het wel spannend want er heeft eigenlijk nog nooit iemand anders op gezeten, behalve mijn instructrice en dan nu ook gelijk mijn nichtje van 13, maar de zorgen waren nergens voor nodig!
Stiekem ben ik ook wel heel blij met hoe hij eruit ziet qua bespiering <3 Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 07:38

Ach lief Autumnn <3
Izarra is zeker lief met kinderen. De eigenaren van stal hebben een 2,5 jarig meisje dat natuurlijk elke dag wel ( onder hun toezicht) rondloopt daar. Izarra is extra voorzichtig als zij in de buurt is.
Ook naar katten is Izarra lief trouwens haha, woensdag liep 1 van de stalkatten rond waar wij aan het uitstappen waren na het longeren en toen Izarra erop af liep ging die kat liggen voor der neus :')
Ze snuffelde even en liep daarna weer verder met mij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 10:27

Ahh wat leuk die lieverds.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-04-24 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 15:23

Autumn, wat een heerlijk paard is Nero toch he :D
Wat fijn dat het meeviel met Cordobes, Zonnebloem!

Hier loopt m'n bijna 4-jarige zoon ook tussen de paarden en ondanks hij weet dat hij niet bij Fuego en King (ons ander paard) moet komen stond hij laatst Fuego brokjes te voeren toen ik hem was 'nt poetsen en net iets moest pakken :') Hij is gelukkig mega voorzichtig en lief voor mn zoontje maar hou hem liever toch een beetje uit de buurt.

Ons jonge paard was Fuego laatst uit 'nt dagen :') :=

Afbeelding
Afbeelding

En vanmorgen <3
Afbeelding
Afbeelding