[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:03

Ohh daar hoef je je hier niet druk om te maken hoor Babeau, we laten elkaar hier gewoon in de waarde en zullen absoluut niet snel gaan klagen over dat soort dingetjes als beenhouding :P
Wat een leuk paard zeg!! :D :D

Wat gaaf Do dat Amor nu zo vooruit gaat met het rijden! Moet een heerlijk gevoel zijn!
Dat afwisselen is inderdaad wel goed, sowieso probeer ik dat in de training te doen. Lukt niet altijd :')
Haha helemaal enthousiast om over te gaan! Leuk :D :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:49

Super leuk paardje,:)

zo eindelijk van alle zorgen af :) heerlijk hihi,

Hoe was jullie weekend?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:18

Vind 't zo fijn voor je Joyce! :D :D :D

Weekend is nog in volle gang! :P

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:34

Haha, ik kreeg wel gelijk pijn in m'n benen bij het zien van die korte beugels van Babeau hoor :P
Maar leuk! Leuk paard en klinkt alsof je er veel plezier mee hebt! Welkom (terug)!

Lekker hoor Dominique.

Ik ben een weekendje in Winterberg, hopelijk ligt er genoeg sneeuw haha!
Als ik dan hier in Duitsland over de wegen rij en al die weilanden op de heuvels zie dan lijkt het me zo heerlijk om zo'n stuk te hebben waar mijn paarden zouden kunnen lopen.. :)

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:46

martinique schreef:
Haha, ik kreeg wel gelijk pijn in m'n benen bij het zien van die korte beugels van Babeau hoor :P
Maar leuk! Leuk paard en klinkt alsof je er veel plezier mee hebt! Welkom (terug)!

Haha, valt wel mee hoor ! ;)

Dankjewel allemaal :)

martinique schreef:
Ik ben een weekendje in Winterberg, hopelijk ligt er genoeg sneeuw haha!
Als ik dan hier in Duitsland over de wegen rij en al die weilanden op de heuvels zie dan lijkt het me zo heerlijk om zo'n stuk te hebben waar mijn paarden zouden kunnen lopen..

Veel plezier!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:01

Ziet er uit als een leuk dier Babeau. En met zadelmak maken zijn je beugels beter te kort dan te lang!

Ow leuk winterbergen! Houd je alles heel?

Ja met afwisseling houd je ze gemotiveerd! Fijn dat hij zo fijn gaat.

Vandaag de gup weer geladen en een stapje verder gegaan door de klep dicht te doen. Hij bleef heel rustig staan :D. Nog een paar keer en we kunnen de hort op! Hij heeft nog nooit een binnenbak gezien dus dat word leuk :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:02

Heel veel plezier in winterbergen, :-) geniet er van zal ik zeggen..

Blij na lange tijd en veel gezeik,
Mag ze allebei houden,. Staan nu ook by elkaar ik ben zo blij er mee..

[ITP] Me toppers voor eerst samen

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:29

O wat fijn dat je ze beiden kunt houden zeg!! En nu gewoon echt alleen nog maar gaan genieten he?!

Do, leuk dat je zoveel afwisselt met Amor! Daar leren ze extra veel van en het houdt het werken ook nog interessant :)

babeau, leuk paardje hoor!

Leonie, lekker aan het trainen met trailer-laden.. goed bezig! Heb je later heeeeel veel voordeel van...

Martine, veel plezier in Winterberg! Ik geloof dat het daar met de sneeuw wel goed zit toch?

Ik blijf gewoon even in dromeland... lekker samen aan het werk en zien dat het paard nu veel makkelijker over de rug gaat lopen en haar achterbenen meeneemt, is heeeeeel fijn! :)
Ze is ook bij een andere hoefsmid geweest... was in 25 minuutjes klaar en ze heeft geen stap tegen gewerkt! Ik stond helemaal perplex... had al een muilkorf in de auto liggen! :oo
Ze staat nu al veel gelijker op haar voorbenen. Deze hoefsmid geeft het stijle hoefje wel ruimte maar besteed veel meer aandacht aan haar andere voorhoef. Die moet gewoon ook stijler komen... ze loopt nu al regelmatiger!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 14:38

Ow een goede hoefsmid en hoefstand is zooo belangrijk! Fijn dat je in deze meer vertrouwen hebt en het verschil direct merkt.

Ow wat fijn dat je ze mag houden en wat zijn ze lief samen!

Ja ik vind dat ook gewoon een van de eerste dingen die ze moeten leren hoor. Mijn andere paardje zet ik voor de klep en ik zeg "er op" en hij loopt er dan braaf in. Hij weet wel dat er altijd een wortel of een appeltje wacht voorin haha.
Kan niet wachten tot we echt weg kunnen en voorzichtig een begin kunnen maken met dressuur. Heel benieuwd hoe hij dat gaat oppakken. Normaal koop ik helemaal groene paarden en hij heeft toch al wat ervaring met buitenrijden. We zullen zien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:21

Ik zit ziek op mijn werk :+

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:54

My_Chimanga : Genieten dat zeker.:)
Fijn dat die naar hoefsmid weer veel beter loopt..!:)

leonie87 : Ja lief he pablo beschermt hem ook echt heerlijk zo genieten,.

Robijntjah: Beterschap

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:41

Lieve foto's zag ik Joyce!

Lijkt me spannend Leonie, over een tijdje voor het eerst in een binnenbak!

Met de sneeuw zit het niet helemaal goed Geeske :P Nja, we kunnen skiën! Maar het wordt al begin van de middag pap en sommige stukken zijn groen aan het worden. Er is nog niet zo super veel gevallen, raar jaar! Maar toch valt het me alles mee! Bedankt allemaal :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:40

Ohhh wat jammer van de sneeuw Martine... Alsnog veel plezier! En geniet ook een beetje voor mij :P

Wat goed dat je zo oefent met trailerladen idd!! Kunnen nog een heeeleboel mensen een voorbeeld aan nemen, zou een hoop stress bij paarden schelen. Haha, wat gaaf dat ie er zo op loopt!! Geeft mij gelijk motivatie om dat Tamme ook zo te leren als ik straks een eigen trailer heb :P :D

Jolijn, beterschap.. :(:) Waarom was je nou laatst in het ziekenhuis, of heb ik daar overheen gelezen?

Geeske, wat top dat je nu zoveel vertrouwen in je hoefsmid hebt! Zo belangrijk idd!! En dat Chim nu zo braaf is bij de smid, zegt ook wel wat denk ik... Ze zal merken dat ze er profijt van heeft ipv last.. Kan je 'genietgevoel' helemaal voorstellen als je merkt dat je beestje ineens zoveel fijner loopt :D

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:13

Hoi Babeau, leuk verzorgpaardje heb je! En gezellig dat je meekletst.

Moonforever: Wat gaaf dat je nu je twee paardjes samen hebt staan (en dat ze kunnen blijven)! Zal echt een hele opluchting zijn.

martinique: Ben je nog op vakantie? Jammer van de sneeuw inderdaad, maar toch fijn om even lekker op vakantie te zijn en dat je 's ochtends nog kunt skiën.

leonie87: Dat wil ik mijn paarden ook nog wel leren, super dat je daar op tijd mee begint! Hier kunnen de paarden wel moeiteloos de trailer in maar ik wil het wel verfijnen met stemhulpen.

Wat goede hoefsmeden betreft, dat is inderdaad echt belangrijk maar (in ons geval) zoooooo moeilijk te vinden.. We hebben gelukkig al een tijdje een fijne hoefsmid die elk paard op zijn/haar manier kan behandelen en dat geeft echt wel rust.

Ik heb weer even niet gereageerd, afgelopen woensdag een ongelukje gehad met onze chihuahua pup.... Mijn schoonzus had een nestje pups eind vorig jaar, mijn vriend was zo gek om te zeggen dat als ze er één niet verkocht kreeg ze die wel bij ons kon brengen 8)7

Uiteindelijk kon ze de pups wel kwijt maar zou ze het leuk vinden als er 1 in de familie bleef en kregen we er alsnog 1. Nou ben ik niet echt fan van die kleine hondjes, ze zijn mij gewoon té klein. Zeker omdat onze andere hondjes altijd los rond de paarden lopen hield ik mijn hart vast wanneer er wat zou gebeuren en woensdag was het dus zover.

Pip (de pup) zit altijd in de kantine als ik lesgeef of zelf bezig ben, maar hij kreeg het voor elkaar om onder de hoef van een pony terecht te komen en toen brak hij z'n teentje. |( Heel zielig en pijnlijk natuurlijk, gelukkig zit de praktijk tegenover ons en kon hij gelijk geopereerd worden. Wonder boven wonder was het alleen zijn teentje (die geamputeerd is) en was hij verder alleen wat stijf en gekneusd.

Wat een avontuur weer, gelukkig galoppeert hij sinds donderdag weer gewoon lekker door het huis en speelt hij als vanouds.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:43

Zeker opluchting ik hoop dat er geen tegen slagen komen maar we genieten met ze 3e volop :-)

Aahh pijndelijk sterkte met je hondje gelukkig springt hij nog rond meid

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:13

O wat sneu! Maar best knap om alleen een teentje te breken als je zoooo klein bent en onder zo'n groot dier terecht komt! Hopen dat hij dan nu gelijk wat beter uitkijkt bij paarden

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:59

oehh goede hoefsmid zo belangrijk amor heeft nog nooit een andere smit gezien dan deze vind het fijne man en bekapt hem beetje natuurlijk en beetje vanzich zelf moet altijd even lopen voor bekappen en daarna om zijn stand te bekijken. amor zelf is niet zo blij met bekapbeurt moet je zo vervelend stil staan maar tegenwoordig krijgt ie 1 keer op zijn donder en dan is klaar en loopt ie altijd met de flap van zijn schort te etteren

ahh die arme pip wel knap idd maar 1 teentje op zo'n klein pootje

en lekker de paardjes bijelkaar fijn dat pablo het zo goed met winnie kan vinden.

ik zit nog steeds op me roze wolk wat doet amor het toch goed de laaste tijd. en me nieuwe aqarium staan nu maar snel 3 weken voorbij voor de visjes

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:40

Ow wat zal je geschrokken zal Posh! Gelukkig loopt het allemaal goed af als ik het zo hoor.

martinique wat jammer dat de sneeuw zo weinig/slecht is! Dat is wel een beetje zonde van je vakantie.

Eerste keer binnenbak word gewoon ff losgooien daar. Die luxe heb ik nu. Met wedstrijden is dat wel anders natuurlijk, maar als het kan, waarom niet?

utopia, er zo oplopen is veel gezegd, inmiddels doet ie dat wel, maar dat was niet vanzelf sprekend. Vulcan doet het echt voorbeeldig vind ik. In 3 weken tijd kan ik hem vrij soepel laden nu. Nog niet helemaal zoals ik het wil, maar dat komt wel met de tijd. Dat heeft me met mijn Empaier echt veel tijd gekost! En dan vloog hij er graag weer direct af! 2 á 3 x per week oefenen en dan echt heel veel weken! Maar goed, nu is het wel echt een eitje. Heel soms blijft hij bij de klep staan zovan, mwah nu niet zo een zin. Dan zeg ik ja maar er liggen wortels! En dan loopt hij er toch op haha.

haha dodo. 3 weken ter acclimatisering ofzo? Wat voor vissen moeten er in?

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:43

ja idd 2 a 3 weken wachten als ik ergens slecht in ben is dat het wel maar wil het volgens boekje doen plantjes zijn besteld die komen 1 deze dagen hoop ik binnen en dan aftellen

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:11

Hahaha wat grappig leonie!

Ben echt benieuwd hoe Tamme 't zal oppikken. Mijn ervaring leert dat hij héél graag dingen doet voor eten. Hij loopt nu al zonder blikken of blozen achter mij aan de trailer op, dus hij heeft er totaal geen angst voor. Ik ga binnenkort gewoon lekker aan de slag en eens kijken wat we ervan kunnen bakken haha. Hij zal het ongetwijfeld een interessante afwisseling vinden :P

Ahhhh arme Pip!! Ik heb 't ook nooit zo op die kleine hondjes, zou er zelf ook zo op gaan staan in huis.. Hopelijk krijgt hij er geen last van :(:)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:49

Wij zijn nu in NL, onderweg naar mijn huis :)
vandaag ook nog even geskied, maar het ging niet echt. Ik heb doorgezakte voeten en weet ik niet wat allemaal en kreeg steeds meer pijn. Gister werd het na een tijdje beter, vandaag niet helaas.
De sneeuw was wel goed genoeg om te skiën hoor :) Maar niet geweldig, en is er geen sneeuw bij gevallen, dat was wel jammer..

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 00:08

Waar zaten jullie Martinique?

Wij gaan binnenkort naar de Franse alpen. Komen we al jaren!

Wat betreft hoefsmeden... Vind het moeilijk om dat te beoordelen.

Ik kan jullie bijna een foto laten zien van the horse :o

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:12

Aah bedankt voor jullie reacties! Pipje heeft inderdaad echt geluk gehad dat het alleen een teentje was.... en dat het een A-pony was, die had vrij snel in de gaten waar pip was en stapte snel opzij.

Duijfje ik ben benieuwd! Je maakt het wel spannend :D

martinique: Jammer joh van de sneeuw, even een paar dagen rustig bijkomen dan als je ineens overal pijn krijgt.

moonforever: Ik ben echt heel blij voor je, hoop dat jullie nog heel lang samen kunnen genieten!

Ik heb afgelopen zondag een heel mooi en leuk boek gekregen, 'Optimaal paarden trainen' van Richard Maxwell. Ik verwachtte eerst dat het weer zo'n standaard boek was maar ik heb het in 2 dagen uitgelezen, zo mooi wat die man vertelt en uitlegt. Het sluit toevallig ook helemaal aan op wat we nu met de paarden aan het doen zijn dus ik neem wat oefeningen mee.

Afbeelding

Die piramide is heel handig, dit is eigenlijk hetzelfde als Parelli (de levels 1 t/m 3) maar hij geeft het dus weer in een piramide.

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:41

Och, veel beterschap aan Pip! Ziet er een heel interessant boek uit, Posh! :)

Veel beterschap, Martinique!

Hier is de tandarts pas geweest voor Fuerz, ze at wat minder en trager als anders, dus na een bezoekje van de tandarts bleken het wat scherpe puntjes en wolfstandjes te zijn. Even een pauze met rijden dus ;)
Binnenkort gaan we ook nog eens bitloos proberen, ben benieuwd hoe ze daar op reageert :)

Voor de Andalusiëreigenaren onder (of mensen die zich hierin herkennen ;) ): Kunnen jullie paardjes soms ook zo in paniek geraken? Fuerza schrikt helemaal niet snel, al zeker niet bij het rijden. Maar eens ze in paniek geraakt gaat ze echt overal door en over...
Voor het hele verhaal mag je me een PB sturen, heb liever niet dat het hier zo op Bokt staat, ik weet hoe sommige bokkers kunnen reageren. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:03

Heel herkenbaar maar mo is dan ook getraumatiseerd. Van nature is ze erg nuchter maar door alle omstandigheden erg terughoudend en wantrouwend geworden.