[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:16

hallo ben ik weer.
ik vraag me af word er dit jaar nog een lange teugeldag georganiseerd in Leusden.
heb niks van gehoort of het nog wel komt en waneer.
meestal is het rond deze tijd namelijk zoals verleden jaar.
dat was op 3 oktober als ik met niet vergist.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 18:42

Annette: Fijn dat je geholpen bent! Veel plezier met leren.

Alicia: Hmm, werken kan altijd nog. Laat je ons ook een foto zien? Ben reuze benieuwd! Mijn paard verandert niet snel in een grizzly... Des is ook al flink bezig.

Heidi: Goede vraag! Ja, daar heb ik ook nog niks van vernomen. Hoe is het verder met Jesse en jullie en de paardjes? Alles goed?

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 22:09

Denise: neeeeeeeeeee.....niet gelukt.... :o zal morgenavond worden. Wilde eerst morgenochtend er aan beginnen, maar ben net terug van een feestje dus kon niet op Dable rijden. Ga dan eerst in de ochtend rijden als Hailey op school is. Wanneer zij op bed ligt.... ga ik toch echt aan de slag!

Anouk: Een foto van mij aan het werk of van een veranderend Dable? :D Fijn dat de jouwe gewoon blijft. Mn vriendin en ik hebben het er van de week nog over gehad hoe lelijk Dable is in de winter! Ondanks een deken op, kweekt hij een dikke pak haar. Gelukkig niet van dat lange haar maar wel donzig dik! Misschien dat hij dit jaar ook als knapperd de winter door wil komen...

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 08:52

alicia -jammer dat het niet gelukt is ;) maar er zijn nog meer dagen

edit - vergeet ik gewoon helemaal te vragen hoe het met jesse is heidi ? *schaam :o

Machonito

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:03

hallo hahaha
Ja Met Jesse gaat het goed.
hij voelt zich kip lekker hahahaha.
geen problemen meer na de operatie.
Hij is vrolijk en speelt leuk in huis en wil alles ontdekken en leren.
doet je veel na vooral als je een dansje gaat doen hahaha.
en gebarentaal leert ie snel.

gisteren hoorde ik hem sssssssssssssssssssssssss zeggen en hij zat met zijn handje te zwaaien naar me.
in zijn handje had ie een letter S.

Hij probeert met zijn vingertjes te tellen.

Jesse is weer aangekomen hij was wat afgevallen omdat ie alle enegie in zijn ademen stak om lucht tekrijgen.

Je ziet hem niet meer pompen voor lucht heerlijk is dat.
ook geen onrust meer bij mij iedere ochtend van leeft ie nog.
Ik was zo bang dat ik hem ineens dood in zijn bedje vond dat ie gestikt was.
gelukkig hoef ik daar niet meer bang voor tezijn.

Verder met baron en mahco gaat het ook goed.
Baron gaat Zondag weer naar stal.
is niet meer tedoen buiten veel tenat gewoon.
Macho mag daar eventjes blijven hij heeft toch een schuilstal.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:14

Ik heb wrs iets gemist :o maar waarom leert Jesse gebarentaal?

(Toevallig heeft mijn zoon vrijdag een dove man in de klas gehad met tolk om de kinderen in contact te laten komen emt de wereld van doven en gebarentaal. Vind dat erg goed. Wrs gaan we eerdaags met zoon een spreekbeurt houden over zijn "handicap" (wij spreken altijd voer extra uitdagingen, ik hou nooit zo van woorden als handicap en beperking :Y) ) zodat de klas wrs wat meer begrip kan opbrengen voor onze zoon. Zo mag hij bij gym bijv sommige onderdelen anders doen vanwege zijn CP)

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:35

Baby gebarentaal
als je er vroeg mee begint dan kan ie het zelf aangeven wat ie wil of hoe ie zich voelt.
dan hoef ie niet zo boos of te gillen om zich te uiten maar gelijk aan geven wat ie nou wil.
en dat helpt.
als ie wil slapen dan geeft ie het aan met een gebaar van slapen en probeert nu ook het woordje slapen erbij te zeggen.
of bv als ik vraag wil je mee fietsen of slapen dan geeft ie aan wat ie wil.
een fiets gebaar of slapen gebaar.
of dat ie een vieze broekje heeft geeft ie aan met een gebaar van zijn neusje dicht knijpen en bah zeggen.

word juist aangeraden om zo vroeg mogelijk om baby gebaren taal teleren dat dat goed is voor je kind omdat ze nog niet praten maar toch zo communiceren met je en zijn ze wel rustiger en ze worden minder snel boos omdat je ze beter begrijpt.

en zo heb je veel gebaren.
hij kan al heel wat.

eten gebaar
drinken gebaar
slapen gebaar.
fietsen gebaar.
mmmmmm lekker gebaar.
neusje dicht knijpen van bah gebaar.
zwaaien natuurlijk hahaha.
brood smeren gebaar.
vlees erop gebaar.
ik moet plassen gebaar ben ik nu mee bezig.
enz enz

en en zo nog veel meer gewoon simpele gebaren om mee tebeginnen.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 10:26

Zijn dat dezelfde gebaren als in de echte gebarentaal voor doven?
Of gewoon eigen gebaren?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 11:11

Alicia: Ik vind Des altijd wel schattig met al dat dons. :+ Dan wil ik Dable ook wel eens zien!

Heidi: Lekker hè? Zo onbezorgd kunnen genieten van zo'n kleine vent. Ik voel met je mee hoor. Ergens heb je wel gelijk om er maar één te hebben. Bij Bas was ik het meest bezorgd om een goede afloop toen ik zwanger was. Het was een hele opluchting om hem in goede gezondheid op mijn buik te krijgen en ik ga elke avond voor het slapen gaan nog even bij ze kijken. En wat knap! Hij kent al letters! Wow!
Zijn verjaardag zal wel een heel groot feest gaan worden!

Die gebaren hadden ze hier niet echt nodig. Ze waren enorm laat met lopen, maar zodra ze geluid konden maken hier, kletsten ze de oren van je hoofd. Hier hebben ze het nooit geleerd, maar ik kon ook aardig zien aan hun gedrag wanneer ze moe waren of hongerig. Kinderen hebben me leren kijken. Het wordt hier ook niet aangeboden om te doen met kind. Wel massage enzo, maar geen gebarentaal. Lijkt me wel handig een kind zonder gekrijs. Het gekrijs begon trouwens bij ons rond hun derde. (Ik wil je niet demotiveren hoor... :+ )
Er is zo'n rijmpje toch? Ik ben 2 en ik zeg nee, ik ben drie en ik wil nie! En ik ben 4 en het doet me geen zier.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 11:15

Ah op zo'n manier! Ik had ook met alletwee de kids een eigen taaltje gebaseerd op gebaren en later stem erbij. Komt wrs omdat ik zelf altijd veel handgebaren maak bij het praten en ik gebruik veel handgebaren bij het africhten van hond en kat :P , dus al vroeg maakte ik ook een eetgebaar etc erbij als ik zei; kom we gaan eten. En dat namen ze al snel over. Had dus geen doorontwikkeld plan ofzo, maar meer onze eigen gebaren.
Dit zette door met Stefan en later ook Kirsten omdat Stefan nog wel eens in paniek kon raken. Ik kan hem dus nog steeds op afstand bep dingen vertellen. Bijv toen hij in de MRI lag kon ik hem vertellen dat ie het goed deed, rustig moest blijven etc. Die gebaren zijn als vanzelf door dochter overgenomen en bij bijv zwemles kan ik haar een opsteker geven etc. (dat gaat dus iets verder dan alleen duim opsteken wat veel mensen doen)
Heb er dus nooit bij bedacht dat zoiets ook echt ontwikkeld zou zijn...

Anouk: een vriendin en ik hebben dit ooit eens bedacht

Ik ben 1 en wil me speen
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en wil nog steeds nie
Ik ben vier en het doet me geen zier
Ik ben vijf en mama is een st** wijf....
Ik ben zes en ik leer mijn eigen les
Ik ben zeven, laat mij nou maar even
Ik ben acht! Dus wat had je anders verwacht?
Ik ben negen en jouw opvoeding ontstegen
Ik ben tien en wil jou over honderd jaar pas weer zien
Ik ben elf en doe het allemaal lekker zelf
Ik ben twaalf en te groot voor dit soort kinderachtige rijmpjes....

De mijne zijn 5 en 8: dus tel uit je winst...

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 11:44

ik leer weer een hoop zie ik :D
nooit geweten dat je zoveel met gebaren voor elkaar kon krijgen, ik kan het zelf ook mijn moeders tante de vriend (snap je hem nog) is doof dus daar doen wij ook gebaren mee.

heidi - fijn dat het zo goed gaat met jesse zal vast een pak van je hart zijn, dat je je eigen geen zorgen meer hoeft te maken over zijn ademhaling.

nu lekker helemaal genieten van jullie mooie man ;)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 13:12

Hoi allemaal!!
Toch plaats ik mijn vraag maar even in dit Topic.
Ik heb een andalusiër jaarling die eergister weer van de wei is gekomen en nu weer op stal/buitenbak staat.
De staleigenaresse vond zijn beenwerk erg slecht en stijf en vertelde mij dat ze zijn achterbenen erg steil vond
en hij uitzwaaide met zijn voorbenen. Vandaag weer even gekeken en ze vond het al vele beter als gister. Ik zelf kan hier niet gekveel aan zien hij zwaait voorwat uit maar dit is wel typisch voor een andalusiër (zijn vader had dit ook) Verder staat hij achter ook lichtkoehakkig en heeft hij wat last van Mok
Iemand advioes of ideeën wat ik hiermee aan moet??

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 13:53

hahaha, kids! Hailey is vier, haar lichaamstaal zegt alles als haar mond haar niet voor is.....die kletst ook de oren van je hoofd af.

Zojuist een buitenrit gemaakt en zo helemaal niet ontspannend! Dable besloot dat het vandaag een dag zou zijn om overal van te schrikken....in ieder geval geen halsbrekende toeren, alleen maar op de plaats schrikken. Maar ook dat is vreselijk irritant!

NienkeNiels: Met dit soort vragen zie ik het dier toch liever in levende lijve alvorens ik met advies/ideeen kom, dus sorry, aan mij heb je niks.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:02

NienkeNiels schreef:
Hoi allemaal!!
Toch plaats ik mijn vraag maar even in dit Topic.
Ik heb een andalusiër jaarling die eergister weer van de wei is gekomen en nu weer op stal/buitenbak staat.
De staleigenaresse vond zijn beenwerk erg slecht en stijf en vertelde mij dat ze zijn achterbenen erg steil vond
en hij uitzwaaide met zijn voorbenen. Vandaag weer even gekeken en ze vond het al vele beter als gister. Ik zelf kan hier niet gekveel aan zien hij zwaait voorwat uit maar dit is wel typisch voor een andalusiër (zijn vader had dit ook) Verder staat hij achter ook lichtkoehakkig en heeft hij wat last van Mok
Iemand advioes of ideeën wat ik hiermee aan moet??

Uitzwaaien en een steilbeen wat de volgende dag al veel beter is? Hmmm, dat vindt ik vreemd. Stijfheid kan natuurlijk wel minder zijn de volgende dag. PRE's hebben gewoon wat sneller dat ze "maaien".. dat weet je gewoon bij dit ras. Ik denk dat je je nergens druk om hoeft te maken.. :)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:32

Heey

Heidi: Wat fijn dat het zo goed gaat met Jesse :D.

Pff, niet zo leuk nieuws hier. Mijn moeder is een tijdje terug naar de huisarts geweest. Ze heeft een hele dikke buik waar geen pondje vanaf ging, het leek meer te groeien dan dat het kleiner werd. De huis arts heeft haar doorgestuurt naar het ziekenhuis voor echo's. Daarop was een grote vochtblaas/cyste te zien. Het is ongeveer 25cm groot en 10cm diep. Gister is ze naar de gynaecoloog geweest. Het komt vanuit de eierstok. Nu moet ze dus geopereerd worden.Dan word de vochtblaas/cyste verwijderd. En 1 eierstok. Dan kijken ze of het goed of kwaadaardig is. we hebben een hele grote kans dat het goed aardig is maar er is ook een kleine kans dat het kwaadaardig is.
Als ze denken dat het kwaadaardig is dan gaan allebei de eierstokken eruit.
Ze word 20 oktober geopereerd.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:47

sterkte angela ook voor je moeder

nienkeniels - net als prinslover denk ik ook dat je je eigen geen zorgen hoeft te maken.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 16:14

Nienke: Jij hebt Maximo toch? Van Lisenka en Jan? Ik kan me niet voorstellen dat die slecht beenwerk heeft! Je kan er nog zo weinig van zeggen joh! Hij is nu jaarling en op zijn lelijkst. Overbouwd ook waarschijnlijk. :+ Onze Des is minder soepel dan mijn WPN'er en toch kan ook hij fijn lopen, maar dan anders. Gewoon rustig afwachten en je niet gek laten maken.

Angela: Het zit jullie echt niet mee! Heel veel sterkte voor je moeder. Zo'n ingreep is niet niks. Op mij heeft het heel veel impact gehad om een eilijder in te leveren. Hopelijk is de operatie een succes en is ze snel weer de moeder waar je altijd op rekenen kan. :(:)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 16:29

Ja klopt dat is maximo!! uitzwaaien en steil been heeft hij nog steeds wel wat.. En vele zeggen mij inderdaad dat je er nu nog niet zo op moet letten. Hij is inderdaad overbouwd haha een echte slungel.. ik wacht het af! bedankt voor jullie reacties:)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:48

Moppielover: OEI! Sterkte!! :(:) Ik weet hoe het voelt als 1 van je ouders iets heeft.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:04

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:23

NienkeNiels schreef:
Ja klopt dat is maximo!! uitzwaaien en steil been heeft hij nog steeds wel wat.. En vele zeggen mij inderdaad dat je er nu nog niet zo op moet letten. Hij is inderdaad overbouwd haha een echte slungel.. ik wacht het af! bedankt voor jullie reacties:)

Kom maar een keer bij Goya kijken, staat bij je in de buurt (vlakbij hylperhoek), hij is 14 en maait voor ook en staat redelijk stijl :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:08

Wanda: Hoe is het met je vader? Zie je vooruitgang?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:36

Angela Wat een naar berichtje over je moeder.
Kan me goed voorstellen dat jullie je allemaal zorgen maken.
Hopelijk is het snel 20 oktober en krijgen jullie goed nieuws!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:39

wanda zal even in je topic reageren

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:00

_Saida_ schreef:
Zijn dat dezelfde gebaren als in de echte gebarentaal voor doven?
Of gewoon eigen gebaren?

Ik heb het geleerd bij de kinderen die autistisch zijn of niet goed kunnen praten op mijn werk.
en volgens hun is het gebruikelijke taal die ze overal gebruiken.

ook het woordje werken is je handen in een vuist maken en zo op elkaar bewegen
woordje grapje is met je duim op je kin

woordje vlees is je ene hand plat maken je rechter bv en met je andere hand doe je met je wijs vinger en je duim tussen de wijs vinger en de duim van je rechter hand pakken.
dat betekend vlees.