[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:13

Ik ga lekker huis, tassie inpakken en richting vriendje!! Dan ben ik al op de helft. Morgen al weekend vieren met de meiden :):)

'Spreek jullie'. *Zal stuk rustig zijn zonder dat gekakel van ons _O- * Toedels....!!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:24

Nou, geniet ervan! Ik ga denk ik een ritje maken met Nadina! Tot later! :D

Fleur_de_Lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:34

Leuk Ilona, veel plezier meiden!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:38

Ilaaa veel plezier :D Groetjes aan jamieee :)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:40

Fleur_de_Lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:43

Hahha, prachtige foto!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:47

Thanx!

En ook namens mij meiden veel plezier!!

Fleur_de_Lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:56

Ik vind zijn manen zó mooi he Laura.. Zijn ze nou grijs of echt bijna zwart?

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:01

Ik heb hem zooo mooi. ga snel even je clowtopic bekijken :D

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:19

Thanx fleur nee ze zijn heel donker grijs met zelfs al enkele witte ertussen...

Hij is mooi he michelle hihi...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:50

Heey
Dankjulliewel allemaal :).

Wat een gave foto's zijn er weer voorbij gekomen :D.

Snowy : Jeetje ... hopelijk knapt hij heel snel op en kan hij nog vele jaren bij jullie blijven :(:). Wat moet dit vreselijk zijn zeg :(:).
Iloon : Wat is chico toch een knapperd zeg :D. Alvast heel veel plezier :D.
Laura : Prachtige foto :D. Ga zo even in je topic kijken ;).

Mischien komen er vanavond foto's van dyio, en anders zondag van de tinkerdag :D

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:08

Ben benieuwd naar de foto's angela!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:58

Michelle – wel fijn dat de kleine lekker door slaapt, want het is niks als ze er last van heeft

Kelly – toch vindt ik het knap hoe je het zo snel aanleert ik probeer het ook met heike maar weet iedere keer niet of ik de goede hulpen geef en bij jou lijkt het echt simpel

Saida – en hoe was het in het bos

Madelief – gisteren wel lekker gereden dus fijn dat de oefeningen goed gingen lekker hoor en tot hoever wil je fuur hebben voordat je weer gaat starten ?

Mol – knappe hooligan hoor

Suus – plaatjes zien er weer goed uit

Mies – de foto’s zien er super uit van de wedstrijd ik zie echt wel dat je weer voorruit ben gegaan en het staat jullie goed zo dat wit

Iloon en de andere meiden veel plezier leuke dingen hebben jullie in het voorruitzicht nu hopen dat het weer ook mee helpt

Eline – schrikken van atlas hopelijk is die al wat opgeknapt misschien komt het ook wel door de oude dom.
Ik hoop van harte dat hij er boven op komt maar hij is ook al op leeftijd ik denk zelf ook persoonlijk hoe hard het ook klinkt dat hij toch langzaam achteruit gaat

Sanne – je bent niet de enige bijna alle mensen kijken raar op als ze mij en heike zien rijden of lopen het eerste wat ze zeggen is hij is wel erg groot maar ja jij bent ook erg klein :+ hij is iig een scheet van een paard
En super dat dosie al minder gestressed was zo kan je het steeds een stapje uitbreiden

Laura – fijn dat hincapie het zo goed deed in de stapmolen alleen vondt hij de wei toch veel lekkerder dan rijden :P

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:32

Madelief -> Misschien dat die Danae op vakantie is? ;)

Elise -> Hey Elise! Je werd gemist hier! :+
Toch niets raars gebeurd hoop ik?
Hoe is het gegaan met de controle van je ogen?

Wanda -> Frits heeft tijdens onze vakantie voor de eerste keer een stukje op Rintske gestapt en heeft nu veel meer respect voor mij gekregen wat rijden betreft, hahaha! ;)
Nog een tip voor je zelfmaakspray; eerst even door een pantykousje laten lopen, want anders raakt je spraykopje snel verstopt door de poeder. :j

Nadina -> Sorry, kan even niet op je echte naam komen en het staat ook niet vermeld in je profiel.....
Bij Rintske spoel ik regelmatig haar staart even uit met gewoon water.
Zo'n 1x in de 2/3 maanden was ik haar manen en staart en dan doe er daarna Cowboy Magic in.
Af en toe doe ik nog wat in de onderste punten als het wat moeilijk te borstelen is.
Heel fijn spul vind ik dat!

Moll -> Wat mij betreft kom je je gave Hooligan wat vaker showen hier! :9

Branka -> Wij hebben ook zo'n hoek in de bak waar vrijwel alle paarden 'last' van hebben.
In het begin rende Rints dan steeds weg, en nu doet ze nog wel eens een poging als het wat waait, maar als ik haar dan even toespreek is het gelukkig wel over.
Frío is echt wel hartstikke veranderd, zeg!

Ilona -> Op zich is Rintske vrij gemakkelijk te laden, al neemt ze wel graag de tijd er voor. ;)
De ene keer is het alleen even kijken en snuiven en stapt ze er zo op, de andere keer moet ik 1 of 2 voetjes op de plank zetten en loopt ze er dan pas op.
Alleen toen we van onze vakantie weer naar huis wilden wilde ze niet erg de trailer op.
De eigenaar zei al dat dit vrij vaak gebeurt, ook met paarden die normaal goed te laden zijn. (zal wel met de Veluwe te maken hebben dan?)
Toen kon ik haar overhalen met een lekker appeltje, gelukkig!

Eline -> Heeft de VA alleen maar een AB spuit gegeven en verder niets gezegd wat het kon zijn?
Vreemd hoor.....
Ik had hem vandaag helemaal niet buiten gedaan, of alleen op een zeer schaduwrijke plek.
Atlas mankeert natuurlijk al het 1 en ander en niet al te veel reserves, dan is deze warmte gewoon net even teveel voor hem ben ik bang.
Wat een zorg weer hè? Sterkte met hem hoor! :(:)

Sanne -> Ik ben helemaaaaaaaaal niet nieuwsgierig hoor, maar vertel eens; wat heb je allemaal geshopt? :7

Laura -> Geeft niet hoor, ik blijf je gewoon net zo lang verbeteren tot je het goed zegt. :P
Leuk die foto van Hincapie!

Uiteraard heb ik ook gestemd op Regine en Cloor, en op Stable Enable.
Ik vind het zo'n goed iets dat paardrijden voor gehandicapten!

Vandaag dus met Rintske naar het bos geweest.
Ik heb alleen niet gereden maar gewandeld met Rints.
Er waren nl vakantiespelen gaande, en met al dat kleurrijke gedoe en rennende en vliegende kinderen in het bos leek het mij geen goed plan om erop te gaan.
Wel vond ik het een goede oefening om dan te gaan wandelen langs al dat gespuis.
Er was ruimte zat, de kinderen speelden allemaal een stuk verderop, of via het wandelpad en niet op het ruiterpad.
Gekke Rintske vond een geul waar een flinterdun stroompje van 10-15 cm. door liep onwijs eng en weigerde daar voorwaarts door te lopen.
Toen maar achterwaarts gedaan, dat ging wel..... :?
Ze was wel steeds om zich heen aan het kijken naar waar het geluid van die kinderen vandaan kwam, maar heeft verder niet schrikkerig gereageerd ofzo.

Ohja! Nog voor diegenen die een bokkende Rintske wilden zien, hier een link!
Moet er wel even bij zeggen dat wanneer ik normaal longeer en mijn aandacht erbij kan houden, ze wel netjes doorloopt en niet terugvalt in tempo.
Maar omdat het nu wat stunteliger ging met die camera in m'n handen greep ze natuurlijk haar kans! :D
Doet ze ook wanneer ik even praat met een ander.

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:54

laulau85 ik heb een hekel aan clowns.....maar zo zijn ze toch wel errug leuk!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:26

Leuk filmpje Saida! Die bokken zijn echt komisch! Ennuh was de diva nou bang voor natte teentjes :P

zazaza haha ja zo zijn clowns wel leuk he :P de gewone hou ik ook niet van...

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:27

ben ik ook weer ff.
ja ik geef toe, ik kan dat gekakel van jullie niet bijhouden hoor. pfff
ik las wat poetsplaatsproblemen... werkt het daar misschien niet ongeveer hetzelfde als met de trailer? je kunt proberen om het monty halster na te bootsen: halstertouw door de zijringen halen en over de neus leggen. als je licht trekt komt er druk op de neus. zo gauw je paard ontspant, ontspan jij ook waardoor die druk wegvalt. dit voelt ie als beloning. tis het proberen waard. let wel op dat je je paard dan niet aan dat touw vastzet, als ie gaat hangen, breekt de neus en das niet de bedoeling

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:30

Laura: haha knappe Hincapie.. het is echt een clown!

Heike: het is vooral eigenlijk vanuit het paard denken dan kun je ze alles aanleren! Zolang je maar niet te snel en teveel in 1x wil met dingen die op elkaar lijken.

Saida: wandelen kan ook heerlijk zijn! En een goede oefening..
En longeren ben ik ook heel slecht in, vind het ook helemaal niet leuk :D

Net lekker met mijn 2 BFF gegeten en italiaans ijsje gegeten... jammie!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:40

Kelly, Skype zou trouwens ook een grappige naam zijn :+
Lief dat je duimt. Zit een goede achterliggende gedachte bij de kunstjes die je
Adorno hebt geleerd. Heerlijk italiaans ijs :9

Laulau, ons nichtje heeft heel erg genoten en ze zou graag nog een x willen.
Ze gaat van t weekend zelfs nog een x een ballonvaart maken. Ze haalt nog zoveel
uit t nog korte leven wat ze voor zicht heeft, heb diep respect voor haar kracht :)

Thanx Saida :) Toch netjes van je stalgenootjes dat ze t ook vroegen.
Hoe dan ook Rints was stoer. Hopelijk in t bos ook zo geweest.
Ah lees al over je wandeling ipv ritje, ook erg leuk Haha achterwaarts wel t stroompje in.
En een bokkende Rintske :D

Madelief oeps ineens rijles. Furia gisteren goed gereden. Hopelijk vandaag weer..
Jeetje wat een idioot was je stalgenootje tegen gekomen :oo
irri van Staladanae, maar kan ze niet op vakantie zijn? Mss dat je anders via een tinkertopic aan
haar gegevens kunt komen?

Kelly_Taco schreef:
Inderdaad even bellen hoor Madelief...
Hoe ik het zo snel aanleer?
Jambette kon hij denk ik al want dat had hij zo snel in de gaten dat kan haast niet anders.
Hand aanraken leer je snel hoor!
Je steekt gewoon je hand richting je paard en geeft een commando, in mijn geval contacto..
Eigenlijk zal ieder paard uit nieuwsgierigheid je hand aanraken en dan beloon je met je stem/een snoepje/een aaitje... net wat het paard fijn vind.
Raken ze hem niet vanzelf aan kan jij altijd rustig je hand tegen het paard zijn neus aanleggen en dan belonen.
Als je dit een paar keer herhaalt dan hebben ze dat zo door :j

Dat is ook leuk met een plastic bekertje of een pylon ofzo :D Ze zijn zo slim he!

Elise spannend volgende week met je oogmeting..

Leuke foto's gezien.

Prinslover, jaaa t is echt spannend :):) Heel veel plezier in Groningen!

Oh die arme Atlas :(:) Hopelijk knapt hij snel op, sterkte!!!

Zilfstar klinkt goed je spray. Ben benieuwd of t goed, zeker met de hertshoornolie erbij..

Zasread, als ze goedgekeurd wordt kopen we haar :) Goed bezig om Vai en Emilio wat te scheiden..
En lekker geld uitgegeven... nou ik hoop ook dat snel 18.00 is morgen :D

Laulau, wat goed dat Hincapie die stapmolen goed doorhad.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:51

Elise wat ben je ineens stil??? ;(

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:54

Ik kwam vandaag even bij de pension van Sam om de laatste rekening te betalen en wat staat er in zijn stalletje????

Een grijze PRE van 2,5 jaar!!! Een hengst. Hij heet Orando (ofzo). Ik zag al een zaldi halster hangen... Hahahaha, weet alleen niet van wie ze zijn... Zijn stalmaatje, ook nieuw op de pension, is een bruine merrie met de naam Pancho. Die is bereden en volgens mij was dat ook een spaanse dame. Dat was nou even jammer dat Frank niet mee was.

Ilona ik heb in je topic gereageerd. Wat kan een paard veranderen in een jaar hè?

Else - ik vind dat het oog ook wat wil hoor. En exterieur is dus ook belangrijk voor mij, maar het is ook wel mooi dat het idd samen gaat met goede bewegingen en een sterke achterhand. Desje voldoet aan de eisen. :+ Idd kan het ook andersom. Sam is een bloedmooi paard (en dat zeg ik niet omdat ie van mij is. Anderen vinden dat ook) Maar als ik op concours ben en hij zet zijn kop erop, dan kan ik inpakken, want dan ziet het er domweg niet meer uit... 8-)

Zilfstar - Jippe is een mooi paard idd. Rijd je er nu ook weer mee?
Haha, Veerust niet chemisch? Echt wel!

Jellie - Geweldig joh! Ik wacht de klinische keuring even af en daarna spreken we een keer af om te meeten? Lijkt me leuk om je nieuwe aanwinst eens in het echie te bewonderen hoor.

Enamorado - Geeft niks hoor. Er is toch al zat bij te lezen! Ziet er idd leuk uit. Jammergenoeg moeten wij rekening houden met 3 ukken, anders wist ik het wel! En dat BE rijbewijs wil ik ook nog! :P

Michelle - Ze bestaan wel in die maat hoor haha! Jeetje, dat was dus ook niet een drolletje, maar een flinke vlaai op het dakterras. Daar zou ik idd ook van balen! Rakker heeft een keer op de keukentafel zitten poepen. Sindsdien slaapt zij dus in een kattenreiskooi. En dat voorkomt bij ons een boel ruzie... :P

Kelly - Heerlijk toch dat je al zo snel weer kan genieten van het paardrijden! Komt ie niet in de buurt van je wonen? Waar staat ie eigenlijk ergens? Om die reden blijf ik nu bij Sam. Hij is absoluut niet perfect, maar ik ben zo gek met dat beest. En tja, een paard is dan toch een paard hè? Die PRE komt nog wel.

Met de neus de hand aanraken is voor Sam ook een makkie! Die denkt de hele dag door dat er bij mij wat te halen valt! Dus hij raakt al heel snel met de neus mijn hand aan. Dat kusje ga ik hem ook aanleren. Sam kan nog een kunstje: Vliegennetjes verwijderen bij zijn weidemaatje. Bij Des hing ie al 2 keer langs zijn hoofd!

Nadine - Bij Des gebruiken we Cowboy Magic anti-klit en dan echt die want er is een soorgelijk merk met Rider's Magic en dat werkt niet. Schuren gingen wij hier vroeger tegen met citroensap (Dezelfde als op de appeltaart) Mijn schoonpa is wat rigoreuzer, die pakt chloor volgens mij. Maar citroensap werkte hier ook altijd. Baby-olie schijnt ook goed te werken.

Mol - de Hooligan ziet er goed uit! Mooi paard hoor! Vaker komen hoor, het aantal mannen is dun gezaaid.

Suus - Wat voor bit gebruik jij op Goya? Wij hadden hier al een hele discussie over die in Spanje. Nu zie ik dat jij iets soortgelijks hebt. Hoe werkt jouw bit?

Saida - Paniek is ook niet handig. Omdat er hier zo ontzettend veel rondbollen vind ik om die reden buitenrijden ook niet zo ideaal. Geen idee wat Sam dan gaat doen. In de bossen is hij redelijk cool.
Ah, dus ook bij jullie op de pension houdt men wel rekening met elkaar. NETJES!

Madelief - Jaaah, zekers, alle Noord-Hollanders denken dat ze ABN praten... En de rest van Nederland laat ze dat maar denken.. haha.
Idd niet zo leuk om zo'n paardenhater in de buurt te hebben. Ze heeft hopelijk een goed signalement?
Nederland en zelfs Noord-Holland bestaat uit meer dan Alkmaar hoor! Haha, hier iets verderop staat een beeldig huisje met een lapje grond te koop. Vast niet voor zo veel geld. Bij ons heb je een hectare grond met een leuke woning voor 549.000 en dat is dan de VRAAGprijs...

Balen dat die reading nog niet is gebeurd. Hopelijk is het niks ernstigs!

Ilona - wat voor clinic heeft Sanne voor je geregeld? Veel plezier in Finsterwolde en met je vriendje ...
Ja, het is ook genieten dat Sam het allemaal zo kalm opneemt. Hij is heel tevreden met de situatie. Het lijkt zelfs dat ie nog aanhankelijker wordt. Alsof hij het leuk vindt zo veel aandacht te krijgen! Ik probeer overigens om Desje niet achter te stellen. Ze staan samen op de wei en Desje is ook een schat natuurlijk!

Nu maar hopen dat we niet 500 pagina's vol hebben voor je terugbent van vakantie! Haha!

Laura - Mooie foto's!

Saida - Haha, gekke Rintste! Ik ga er dan juist opzitten. Sam is bereden makkelijker te regeren dan ernaast. :P

Eline - Heb je hem ook al afgespoten? Als hij bevangen is door de hitte is koelen wel het beste! Hopelijk knapt hij snel weer op. Van harte beterschap en STERKTE!!!

Regine - Ik heb nog niet gestemd, waar kan dat?

BrankaZ - Van dit forum gaan er volgens mij meer dan voldoende!

Sanne - Desje en spelen? Die is net kabouter lui: "Ik wor da zo moe van!" Nee, dat gaat denk ik niet gebeuren. Van de week gaan we kijken wat Prince doet bij ze. Mss dat er dan meer gaat gebeuren.

En lekker geshopt zag ik en gereden!

Laura - Ja, ik moet zelfs de hoogtepunten voor hem aanwijzen, dus Frankiej heeft er moeite mee.
Geinig dat vangprobleem nu ook bij Hincapie. Bij Sam werkt het altijd om naar hem te gaan staan kijken. Dan geeft ie het op. Ik beloon hem ook altijd als ik hem vang. Dat scheelt ook wel. Ben benieuwd naar je foto's!

Fleur - Wouw, dus jij hebt het zweven meegemaakt? Dan zit je nu dus ook op de roze wolk. :D

En Elise hoe is het verder met je? Is er meer aan de hand?

Het spuitbussenverhaal is er hier één met een lange staart. Sam wordt liever helemaal lek gestoken, dan dat ik met een spuitbus ga spuiten bij hem. Ik ben al bezig met krakende zakjes tegen zijn lijf duwen, maar ook dat blijft hij griezelig vinden. Dat heb ik gezien bij Monty Roberts. Van mij mag ie met Sam aan de slag, haha! :D Gelukkig is Sam er niet echt gevoelig voor om gestoken te worden, dus so be it.

Vandaag weer gereden met Sam. Lange teugelen is geen overbodige luxe bij hem. Echt nodig! Dus als het even kan ben ik er echt bij 3 oktober zeg. Hij wilde zijn snuitje alleen maar naar voren drukken en liep behoorlijk onder me vandaan. En ook nog eens niet aan het been. Grrr. De stap lukte me aardig. Sam is nu gefotografeerd door Frank, maar ze staan nog niet op de pc.

Ook even gebabbeld met Marjolein en ook zij zei al dat dat wel eens erg goed zou kunnen werken bij Sammetje. Zij had het al geprobeerd en het was erg goed gelukt. Dus Sam kan het al! Nu ik nog. Verder is ie inmiddels helemaal gewend hier. Hij is zo lief! Liep ie in de wei gezellig mee te zoeken naar zijn drollen. Hij wees ze aan en het vrouwtje schepte ze op! Ik had een kruiwagen vol!

Desperado begint ook rustiger te worden. Duidelijk blij met een weidemaatje. Het gaat echt uitstekend zo met die 2. Van de week gaan we kijken of Prince er ook weer bij kan. Prince en Sam vonden elkaar ook al heel leuk.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 00:02

Hahaha Lau ik zie nu pas dat ik geen 2 dingen tegelijk kan doen, me zin klopt niet helemaal. Maar ik bedoelde ik vind hem echt moooi hahahahah.

Idefix; nee het zijn niet van die kleine drolletjes. even afkloppen, vandaag heeft die het nog niet gedaan. hij word nu voor de laatst x uitgelaten en doe ook zo de deuren van het terras dicht Maar al zou dit mijn eigen hond zijn, hadden me vriend en ik daar ook aardig ruzie over gehad hebben.

Denise; jaa idd fijn dat kleine gewoon doorslaapt.

Vandaag lekker kinderboerderij geweest en lekker gezwommen met baby! Wat heb ik toch ook een heerlijk kind, zo lekker makkelijk. We kwamen rond half 5 thuis, denk nog even gauw sigaretje roken en ff colaatje drinken en dan maar langzamer hadn aan het eten beginne. Was Sammie met dr hoofdje op mijn schoot gaan liggen. geen minuut later was ze vertrokken. Alleen wel zielig, ze lag te slapen nou denk laat dr even lekker op de bank liggen. ik benede aan het eten begonnen. hoor ik ineens BOEM auuww MAMAMAMAMAM was ze van de bank gevallen haha. me kleine meisie

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 00:52

Nee ik heb nog niet gereden, ga dat wel oppakken hoor. Als kids weer naar school zijn denk ik. Eerder geen tijd.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:26

Michelle haha ik ken het probleem, doe ook altijd 2 dingen tegelijk en dat lukt maar zelden :P haha...
Klinkt als een heerlijk dagje op die valpartij van de bank af na. Ah echt zielig..

Anouk Ben benieuwd naar die twee paardjes die Sam zn plekkie ingepikt hebben hihi..
Dat naar hem gaan staan kijken boeit hem niet. Dan eet en snuffelt hij op zijn dooie gemakje verder...

Jellie echt knap van je nichtje dat ze nog zo veel van het leven probeert te maken! Dus dat wordt misschien nog een ritje of niet?

Kelly oeh italiaans ijs..... daar is het nou echt weer voor!!

Zo zometeen weer naar mn paardje toe. Vandaag 2 paarden om te doen want kennisje ging vandaag lekker dagje strand doen dus ik heb er een extra paardje bij (Hincapies grote liefde... naja een van de.. een leuke BWP merrie) Ga gezellig samen met een vriendin rijden!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:42

Even ego, moet zo werken...

Gisteren lekker gereden met Furia, heel goed geeindigd ook dus erg tevreden! Daarna besloten dat het wel handig is nu ik weg ben de komende dagen dat Furia even 24 uur per dag buiten staat, hoeft er ook niks aan de stal gebeuren. En Furia kan alles even laten bezinken!

Heb nog een halfuurtje om alles te regelen hier :=

Iedereen, niet te snel gaan :D En fijn weekend alvast!