[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrina

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 11:00

Citaat:
MarjonTampon, een Barok paard is toch een paard met een rond, gespierd lichaam, korte rug, ronde ribben, beweging met een knie, vaak redelijk veel behang. ( Bijvoorbeeld Lusitano, PRE/Andalusier, Fries, Lippizaner, Knappstruber, Kladruber.... ).
Barok is ook een tijdperk in onder andere de kunst en de architectuur, maar waarom juist deze bovenstaande paarden 'Barokke' paarden heten weet ik niet.

Misschien dat iemand me kan corrigeren of aanvullen?

Dat laatste van het tijdperk, maakt nog een extra verschil.
Alle officiele barokke paarden, zijn paarden die in het barokke tijdperk zijn ontstaan/ opgebloeid, ze werden gefokt op een of ander koningshuis in die tijd. Je hebt ook paarden die helemaal aan de bouw voldoen, maar dan is het een paard met een barokke bouw en nog geen barok paard.

Terpetijn; stoere jongen heb je hoor!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 11:31

Terpentijn: Welkom hier. Ik hou wel van aparte paarden. Ik heb een 1,5 jarige hengst op stal. Hij is gitzwart, maar moeder is een bonte fries en vader is Bonte Willem. Hij heeft echt super beweging.

Frank: Wens je veel sterkte de komende dagen met de champi's.

Gisteren bij Divoza geweest. Halley moest een andere deken omdat de oude te krap was geworden. Dus nieuwe deken voor Halley, maar ja ........ook nog een mooi hoofdstel voor Otto, 2 nieuwe zadeldekjes, dus Jan was weer blij met mij. Kan er nu weer een tijd tegenaan.

zasread

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:38

Terpentijn: We hebben al een man die gezellig mee kletst, onze Frankie! en die is ook geen 20.. en daarnaast is foto's geen voorwaarde om mee te praten over barokkies..
Vind je paard trouwens erg mooi!

Benthe en Ilona: Hoe was het stappen?

Whaa!! Ik hou van Vaidosa!! Ik kan wel uren blijven zitten! Vandaag hebben we weer zo heeeeeerlijk gereden Hyper! Lovers Ze was gelijk lekker los, heeft niet een keer gestrest en we hebben voor het eerst ook een pasje wijken en schoudervoor meegepakt en dat schudde ze zo uit haar mouw. Nu ze zo los is, is ze ook niet meer scheef, dus het rijden gaat met sprongen vooruit! Sorry, allemaal, maar ik zit wat rijden betreft weer in de zevende hemel (wat paarden betreft zat ik dat al met mijn Igneo knuffelbeer!)

Gisteren heb ik een kerstmuts gescoord tijdens het shoppen! Ik ga namelijk maandag Igneo met een kerstmuts op de foto zetten en tja, dan heb je er wel een nodig natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen
Verder heb ik nog een spijkerbroek, 2 truien, een t-shirt, een sjaal, make-up rommeltjes, bh, pollepels, klutser (of hoe zo'n ding ook heet), pizzasnijder, tandenborstels, haarborstel en 120 kerstkaaren (voor 2 euro!!) gekocht! (en m&m's natuurlijk Schijnheilig )
Verder heb ik nog allemaal leuke spulletjes voor op mijn kamer gezien, maar die haal ik volgende keer wel als we met de auto zijn Tong uitsteken

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:59

Ik wilde vandaag ook gan shoppen, maar ik heb nog steeds mijn salaris niet. Terwijl we het standaart een week voor kerst krijgen normaal. En als we het vandaag niet krijgen, heb ik het dinsdag pas Boos! .

Stappen was een geniale vrijdagavond met dronken zwerver, welk Iloon haar medelij had gewonnen. Il besloot hem uit te horen hoe hij zwerver was geworden, en hij bracht ons het woord van god.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:01

Nou nou,je hebt aardig lopen shoppen Tong uitsteken

Terpentijn de mijne is ook geen echte barokke hoor Bloos

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:07

Wel Gab! Morrie is net een Anda Lovers

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:09

Ik ga me omkleden en fietsen naar een vriendin (die ik al een half jaar niet gezien heb terwijl ze 5 minuten fietsen hier vandaan woont, ik kan naar der zwaaien als ik bij Lisa rijdt Nagelbijten / Gniffelen ) Wij zijn altijd heel slecht in afspreken, want ik zit eigenlijk altijd in het weekend vol en zij zit door de week altijd in Enschede, we lopen elkaar dus steeds lekker mis.
We gaan vandaag traditiegetrouw pepernoten bakken (hoewel we dat normaal voor sinterklaas doen!)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:33

lisenka => ja het is idd altijd spannend wedstrijden rijden, en wat fijn dat je nu 2 goede zadels heb en ook nog eens geshopt bij divoza haha

sanne => veel plezier met pepernoten bakken en wat lekker dat je ff geshopt heb dat heb ik vorige week al gedaan

benthe en iloon => lekker wezen stappen en gelukkig is chico weer lekker thuis in zijn eigen stal

terpentijn => welkom hier en leuk beesje hoor

mies => misschien moet ik idd met een topper rijden haha gelukkig weet ik na vandaag hoe ik hem moet straffen

nou vandaag weer les gehad ging echt super de eerste 10min niet toen ging die er weer als een gek vandoor toen heeft die op zijn klote gehad en toen liep die als een zonnetje en we hebben gelijk mijn proefjes geoefend dus we kunnen er weer tegenaan

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:56

Kiki: Mooie foto hoor Haha!

Terpentijn: Ik heb verschillende keren een PM naar je gestuurd dat i khelemaal geen mail van je heb ontvangen
maar krijg telkens niks terug van je. Dus dan kan ik natuurlijk ook niet veel doen. Maar zie dat hij inmidels er al opstaat, mooie jongen hoor Haha!

Mies: Nee heb al vanaf oktober geen werk meer, hele vervelend want heb toch me stalling, huur, gas water en licht en ga
zo maar verder te betalen. Maar heb gelukkig een aanbod gehad voor begin januari voor een administratieve baan.

De auto is Gelukkig weer gemaakt, kon gisteren gewoon naar Betunero en maandag kunnen we gelukkig gewoon naar polen. pff begon me eigen echt al zorgen te maken, want gisteren lagen er alleen andere velgen onder, waaronder de racht achter een 19 inch was en derest 14 inch is. Dus was behoorlijk eng rijden naar Betunero want mocht er neit harder mee dan 80. Maar nu is alles weer gefixt en lijkt er alsof er niks is gebeurt.... en hopelijk gebeurd het ook neit meer.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 16:51

Whooh, niet te snel gaan zeg Haha! . Iedereen is weer lekker aan het shoppen geweest, en dan vooral Lisenk en Sanne Haha! . Hoezo kredietcrisis? Haha! Ahjoh, hartstikke leuk. Straks in April geloof ik, is er weer Eqitana (of hoe je dat ook schrijft Clown ). En daar gaan Benthe en ik sowieso naar toe, dus dat wordt vast nog iets leuks haha. Ik kijk er nu al naar uit.

Chico staat weer lekker op stal zoals benthe al zei. Hij maakt het goed! Zo er naar toe, en dan ook nog ff op manda stappen Haha! . Foto's heb ik ook gemaakt die komen eraan.

DEnise; Jeetje, Heike is echt een flink eigenwijs paardje als ik het zo lees.. Die moet echt een ruiter hebben die er niet van onder de indruk is he..?

Naat: Pfieuw, gelukkig van je auto zeg.. SChrikken joh. Maar gelukkig eind goed al goed Knipoog

Sanne: Oeehh, nieuwe foto's dus! Hyper!

Gab: ooohhh, niet liegen, Morrie is hartstikke barok Haha! !! Hahaha, die morrie joh, de wilde hengst Clown

Terpentijn: Ik heb jou een PB gestuurd met info hoe je een foto kan plaatsen. Nog wel zo mn best op gedaan Clown . Maar nooit wat op gehoord??? Maarja, je paardje staat er nu. Hij is gaaaf Kwijl

Esther: Nouja zeg, das l.ullig Boos! Hopen dat t morgen mooi weer is dus...

Ellis; Moooie kaart Haha! !

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:16

Zasread: Lekker wezen shoppen zo te horen Lachen, en lekker gereden! Twee dingen waar je je altijd weer helemaal vrolijk door gaat voelen Haha!. Kan niet wachten op de foto van Igneo met kerstmuts Lachen.
Naatjuh: Gelukkig is je auto weer gemaakt! Is toch wel prettig...
Ilona: Lekker hoor je ventje weer thuis op stal Haha!. Ik hoop idd dat het morgen lekker weer gaat worden.... Maar ik geloof niet dat dat nog gaat gebeuren Tong uitsteken. Dan maar hopen dat ik in iedergeval een leuk paard heb....

Net even naar de AH geweest voor het kerstdiner Tong uitsteken. Was echt druk, maar alles is binnen nu Haha!. Gelukkig eten we alleen eerste kerstdag thuis, tweede kerstdag gaan we lekker uit eten. Daar heb ik ook zo'n zin in!!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:50

naatjuh => super dat de auto weer gemaakt is en dat je een baan aangeboden heb gekregen

ilona => ja hij is idd erg eigenwijs in het beging toen ik hem ging inrijden was hij ook de baas over mij toen ben ik er ook 2 keer goed vanaf gevallen alleen kan ik hem nu gelukkig '' de baas'' maar af en toe kan die erg dominant zijn

esther => lekker dat je zo te horen krijg dat ze niet meer op je hebben gerekent hopen dat het morgen een beetje mooi weer is

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:27

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:28

kiki: mooie foto's.
lisenka: haha ik hoor jan denken: tja....
sanne: maar wel een frank die geen 20 meer is, maar dit zich nog wel voelt. (komt dat wellicht door jullie hier??)
ben benieuwd naar de kerstmutsfoto's.
en wat gaat iedereen zoal met de kerst doen? wat en waar eten? onze hobby bedrijven of course!?
wij eten 1e kerstdag bij m'n ouders. een koude schotel met vlees en vis, 2 warme beenhammen erbij en australian als toetje. het moet niet te moeilijk worden met 6 groten en 6 kleintjes, de jongste moet nog 2 worden.
pfff, en zometeen slapen denk ik, ben net pas (!!) klaar met werken, de paddo's voelden dat het buiten zacht weer is geworden en ja dan schieten ze als paddestoelen uit de grond.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:33

ik 1e kerstdag bij mijn oom en tante ( die maken altijd vies eten met vis,,(ik lust geen vis Huilen van het lachen ) ROFL
2e kerstdag naar kennissen. dus dit jaar geen enkele kerst"avond" thuis Lachen

Net pas Bloos! wow Clown

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:35

oja 2e kerstdag eten we thuis met ons gezinnetje. lekker steengrillen en de restjes van de schotel en beenham opmaken

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:40

Eerste kerstdag komen mijn oma en opa hier eten, ik mocht het menu gaan samenstellen. Mijn mams is zo'n held in de keuken Tong uitsteken. Tweede kerstdag lekker uit eten Haha!. In scheveningen bij de van der valk op de pier. Leek me ook wel gezellig.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:50

evdpanne, wat raar van de mensen op je manege zeg, dat ze niet op je hadden gerekend..
Veel plezier met je buitenrit in ieder geval!
ik zie trouwens dat je vrij dicht bij mij woont! Knipoog

fijn dat je alles voor de kerst al binnen hebt, kan maar klaar zijn!

terpentijn, wat leuk dat je hem al zo lang hebt!
Ik vind 'm wel barok hoor!

lisenka, wow lekker aangeschaft bij de Divoza, heerlijk zeg!

sanne, super dat het rijden zo lekker gaat!
ben benieuwd naar je kerstmuts foto's! Haha!

utixo, klinkt als een humoristische avond...

heikedenise, fijn dat je les uiteindelijk goed ging!

naatjuh, fijn dat de auto is gemaakt!

ilona, thanx!

kiki, leuke foto's, mooie merrie!

Wij gaan morgen vast een dagje naar mijn schoonouders voor de kerst.
Meestal blijven we slapen omdat het een eindje rijden is, maar dat doe ik nu liever niet met m'n voet, dus een dagje heen en weer...

Met kerst eten we een dag bij mijn ouders en zij een dag hier, verder geen bijzonderheden die dagen, want ik kan weinig nu...
Verder gaan we in de kerstvakantie natuurlijk nog een keertje bij mijn spookje kijken!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:57

Jaja ik woon ook zo ongeveer in de bollenstreek Tong uitsteken.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:02

En mij evdpanne mij valt ook op dat je vlak bij mij woont.

Pff Was ik vandaag op stal benthe en waar was jij:P
Heb wel ilona nog gezien.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:08

michelle, dan woon jij ook redelijk bij mij in de buurt... Haha!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:17

Ja Haha! Maar ik dacht al van eerst waar ligt de bollenstreek ook alweer haha:D Maar nu weet ik het:P Redelijk hier in de buurt.
Ik woon by de groennoordhallen, dus niet zover van katwijk enz af.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:18

Haha!

Ik woon in Noordwijkerhout, vlak bij de duinen en het strand ook, tegen Noordwijk aan... Knipoog

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:20

ohh lekker ook vlak bij het strand Lachen Ik ga altijd naar noordwijk om visje te halen haha! Toerend met me scootertje, of vriendtjelief moet meegaan. Maar met de scooter is het ook zo gerede :p

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:27

Hier 1e kerstdag uit eten met schoonouders,2e kerstdag gourmetten bij mijn moeder,en s'middags naar de film(Madagascar) met de kids(samen met mijn moeder en het gezin van mijn zus)
en ik hoop nog lekker tijd te hebben om het bos in te gaan met Moreno,en lekker eind wandelen met de honden...ik hoop dus niet op een witte kerst maar op een zonnetje Haha!