Citaat:MarjonTampon, een Barok paard is toch een paard met een rond, gespierd lichaam, korte rug, ronde ribben, beweging met een knie, vaak redelijk veel behang. ( Bijvoorbeeld Lusitano, PRE/Andalusier, Fries, Lippizaner, Knappstruber, Kladruber.... ).
Barok is ook een tijdperk in onder andere de kunst en de architectuur, maar waarom juist deze bovenstaande paarden 'Barokke' paarden heten weet ik niet.
Misschien dat iemand me kan corrigeren of aanvullen?
Dat laatste van het tijdperk, maakt nog een extra verschil.
Alle officiele barokke paarden, zijn paarden die in het barokke tijdperk zijn ontstaan/ opgebloeid, ze werden gefokt op een of ander koningshuis in die tijd. Je hebt ook paarden die helemaal aan de bouw voldoen, maar dan is het een paard met een barokke bouw en nog geen barok paard.
Terpetijn; stoere jongen heb je hoor!
Ze was gelijk lekker los, heeft niet een keer gestrest en we hebben voor het eerst ook een pasje wijken en schoudervoor meegepakt en dat schudde ze zo uit haar mouw. Nu ze zo los is, is ze ook niet meer scheef, dus het rijden gaat met sprongen vooruit! Sorry, allemaal, maar ik zit wat rijden betreft weer in de zevende hemel (wat paarden betreft zat ik dat al met mijn Igneo knuffelbeer!)
)
.

). En daar gaan Benthe en ik sowieso naar toe, dus dat wordt vast nog iets leuks haha. Ik kijk er nu al naar uit.

, en lekker gereden! Twee dingen waar je je altijd weer helemaal vrolijk door gaat voelen
)
wow