[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:30

Oeh leuk! een fotoshoot :D
En ja, het is twee kleuren bruin. Heeeel donkerbruin en een behoorlijk lichte kastanjebruin.
Ik ben ook wel blij dat ze verder niet zo plakt hoor.. ze reageert ook niet zo op de andere paarden als die schrikken oid. Ze schrikt wanneer het haar uit komt en anders niet :P Alleen galopperen met de rest dat lukt nog niet... dan raakt ze in paniek, blokkeert ze eerst en gaat ze dan ineens in volle galop al bokkend er achteraan...

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:18

Zou ik mij hier mogen melden :o ?

3 Jaar geleden was ik in het bezig van een friese merrie, daarna ben ik overgestapt op een KWPN-er en hopelijk wordt deze man dan toch het paard waar ik wel mee aan de slag kan gaan. Hope so..

Aanstaande zondag ga ik voor de 2e keer kijken bij mogelijk een nieuwe aanwinst *\o/* Kan dan voor wie daar nieuwsgierig naar is ook pas na zondag een foto plaatsen. Aangezien het nu nog niet officieel is. Maar zelf denk ik wel dat dit mijn nieuwe maatje wordt.
En hij valt onder de Baroke paarden. Maar verder zeg ik nog niets.. Aangezien stalgenoten ook op bokt zitten. :Y)

Zou ik dan misschien ook mogen vragen wat voor zadel jullie op jullie paard hebben liggen. Ik zag op de vorige pagina al een zadel voorbij komen.. ben benieuwd naar wat jullie op jullie barokke paardjes hebben liggen :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:16

Hallo Duijfje! Tuurlijk ben je welkom! :D Ben benieuwd naar je eventuele nieuwe aanwinst, maar dat zien we dan nog wel >>)
Op mijn Fries en kruising Fries heb ik een Tietse's Choice zadel liggen.

Ohhh Geeske! Heerlijk zeg zo'n ritje buiten!! :D Haha, zo'n heel stuk erachteraan keutelen :')

Posh, even wat rust en met je eigen paardjes bezig is inderdaad ook niet verkeerd :D Wat leuk dat zij foto's komt maken! Ben benieuwd :D

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:02

welkom duijfje
op mijn kruising fries heb ik een kieffer zadel liggen.

veder ga ik me oude hobby weer oppaken en gaan we zondag een aqarium ophalen heb der helemaal zin.

en vanavond even stoeien met een passoa longeerhulp nog nooit gebruikt dus ben benieuwd hoe die er op reageert.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:21

Hoi Duijfje, leuk dat je je meldt!

Ik ben benieuwd naar je (mogelijke) nieuwe aanwinst, dan wil ik wel een foto zien! :D Ik heb een Thorowgood T4 veelzijdigheid en een Lemetex Aristocrat dressuurzadel op mijn Fuchs (de laatste ook op mijn Fries).

Bevallen allebei super, de Thorowgood heb ik speciaal laten aanmeten en heeft een suéde zit, de Lemetex zat bij de Fries.

Storm had vandaag echt een hele andere bui dan zondag, super vrolijk en rustig. Heb eerst aan de hand de standaard dingetjes gedaan en toen eens gek gedaan en met halster en touwteugels rond gaan rijden. Linksom hebben we 1 lange zijde travers gedaan en rechtsom 4 stapjes schouderbinnenwaarts :wow: Ik wist niet hoe ik het had haha.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:59

Ik heb een hulsebos op mijn lusitano liggen. Hij is eigenlijk van mijn kwpn-er maar het past ook op hem. Er is een ander zadel in de maak :D en nog even sparen dan komt er een AB op de kwpn-er :Y)

Dapperdodo, gewoon het voorstegedeelte even niet gebruiken dan en alleen de achterkant achter zijn kont hangen. Als ie dan gaat bokken of wat dan ook, krijgt hij geen klappen in zijn mond. Als hij dat goed accepteert, dan kun je voorkant ook heel losjes vast maken. Als je wel eens met dubbele lijnen werkt en hij dat achter zijn kont al wel kent kan je daar meteen mee beginnen. Vooral niet te zwaar werken de eerste paar keren, is heel intensief voor ze! Succes :D

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:24

Dankjullie, ik ben ook heel benieuwd of alles doorgaat. En ik heb de zadel "merken" opgeschreven. Altijd handig.

Ik vroeg mij af of er hier iemand een hengst heeft?
Wij zitten nog in conclave of we hem gaan castreren of niet.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:55

Dat ligt heel erg aan het paard zelf en aan de leefomstandigheden waarin je hem gaat houden.

Als ie goed te doen is als hengst en je de mogelijkheid hebt om hem weidegang te geven als hengst zonder dat hij naast een merrie loopt die hij niet mag dekken, zie ik geen reden om hem te castreren.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:08

Hm. Ja het paard zelf ik heel vriendelijk en helemaal geen show boy naar merries. Ook helemaal niet druk in de omgang.
Maar de plaats is inderdaad wel lastig

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:42

Castreren kan altijd nog , het er weer in naaien is veel lastiger.

Ik ga waarschijnlijk weer met die cruzado bij ons aan de gang ( hopelijk gaat het nu wel goed met de eigenaar)

Ik zweer trouwens bij forrestier Saumur zadel .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:37

Ik bij kentaur :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:35

Ik had hiervoor ook Kentaur, komt nu dus te koop :P
Maar die was voor mijn paardje toch echt te lang en lag op haar lendenen... Het zadel zat wel erg lekker!

Hengst laten tot je kunt ervaren hoe handig dit wel of niet is... Als hij zichzelf niet opvreet door de hormonen, en als je een stal kunt vinden waar ze hengsten 'gewoon' accepteren zonder al te veel poes pas, eenzame opsluiting en dat soort gekkigheid, zou ik m hengst laten.
Als hij er wel veel last van heeft, dus echt constant gek word als er een merrie (of zelfs ruin) langsloopt en hij absoluut niet mag dekken, zou ik m absoluut castreren...

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 07:49

Wat de rest al zegt gewoon kijken hoe het gaat en of je hem kwijt kan bij mij in de regio is het erg moeilijk en is mijne al met 2 gecastreerd zodat ie die zomer gewoon land oo kon met de rest.

Het longeren met de passoa was een succes hij snapte eerdt niet wat dat ding achter zijn kont deed maar na paar rondjes was dat ook goed e dus voor ook vastgemaakt hij is nog iegs te lang voor hem msar dat is voor de eerte keren niet erg maar er zaten al mooie stukjes tussen.

Ohh en ga morgen voor het eerst naar de werkplek toe om te kijken waar we straks na de overname komen te werken super spannend dus

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:47

Ohhh Posh!! Supergaaaf!!! En dat lekker op halstertje!! :+:

Duijfje, ik heb een hengst (en Shethengst :P ), heeft ook naast een merrie gestaan (ook op de wei), die hij niet mocht dekken, maar deed het daar prima onder. Nooit haar aandacht proberen te trekken of op wat voor manier op haar gereageerd. Ook in de omgang en met het rijden is het een heerlijk dier!! Als het kan zou ik altijd hengsten willen, maar dan moet je ze wel eerlijk kunnen houden inderdaad.

Dat is mooi Do! Dat hij het zo goed deed met passoa! :D Ik vind dat ook altijd een fijn hulpstuk, al wissel ik hem nu vaak af met een andere. Geen idee of het een naam heeft, maar dan leg je een dik zacht touw op de schoft en via de zijkant van de buik door de voorbenen heen en zo naar het bit/kaptoom. Gaat Tamme heerlijk van over zijn rug lopen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:06

Spannend dan dodo. En fijn dat hij het zo goed deed. Bij de 2de keer zou ik weer voor even los laten, beter een keer te veel dan te weinig! En dan idd langzaam korter gaan maken tot je een mooie lengte hebt. Daarna kan je ook nog met de 4 standen gaan spelen (nou ja 3 mijn inziens want de hoogste slaat nergens op).

Kentaur vind ik een erg mooi merk. Heb er een springzadel van gehad.

Ik wilde mijn kwpn-er ook hengst laten maar hij vergiftigde zichzelf met testosteron en werd super agressief! Dat was einde ballen. Nu is hij weer helemaal hoe hij was voor hij gek werd als hengst. Een echte knuffel! Het ligt dus echt aan je paardje. Gewoon even aankijken.

Ik ga weer eens een ritje doen met mijn guppie. Kijken hoe hij het vandaag doet. Hij mag 2 x per week mee nu. Hij is heel braaf maar bouwt veel spanning op en ontploft dan even haha. Daarna is alles weer oke. Het zal wel beter worden neem ik aan.
Gister heb ik hem voor het eerst netjes geladen gekregen! Netjes erop, wachten tot de stang er achter zat en netjes er af! Ik doe alles alleen dus ik was heel trots! 2 weken geleden stond hij nog snuivend bij de klep en als hij er eenmaal op stond ging hij in passage er af na veel aandringen. Wat een paar keer oefenen al veel kan veranderen he! Dus binnenkort gaan we eens naar de binnenbak rijden als hij echt vertrouwd is met de trailer. Ik wil geen nieuwe stress creëren natuurlijk.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:38

Moooooi zadel voor Chim ! :oo ik hou niet van bruin tuig maar deze is wel heeel mooi :j

Een pessoa kan soms wonderen verrichten dapperododo :)

Met veel rust en geduld moet dat wel lukken leonie :) vooral jezelf niet opjagen (heb ik zelf al ondervonden dat het dan helemaal niet werkt :P )

Duijfje welkom ! En je paard hengst laten zoals de meeste hier zeggen als hij er niet onder gaat lijden en je hiervoor een geschikt plekje kan vinden :)

Ik heb trouwens een Prestige Top Dressage op mijn Andalusiër liggen :) Hij ligt goed, zit heerlijk en heeft grote kniewrongen :D

Gisteren ging de les zoo goed :o Verzameld galopperen begint eindelijk te lukken !! :D

Stom weer dat het hier is nu -O- de wei en de piste een zwembad dus niet rijden :( hopelijk ligt het dit weekend weer beter en stopt het met regenen..

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:00

Wij gaan vanavond ons eerste lesje weer rijden. Kwartiertje intensief privé, langer trekt ze nog niet dus daar omheen lekker lang in en uit-rijden...
Gisteren deed ze heel even moeilijk maar daarna was ze echt op mijn pinken te bedienen, heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:11

Ik ga zo ook weer lekker ff rijden. Ben niet helemaal fit maar toch :)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:07

Ik ben benieuwd of het wat wordt met dat paard Duijfje! In ieder geval welkom :)

Klinkt goed Geeske! Bevalt het zadel? Ziet er mooi uit hoor, apart model!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:29

Ik ook, zondag weten jullie het :)

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:53

Ik heb me een hele tijd geleden al eens aangemeld, maar nadien het topic wat uit het oog verloren. Dus bij deze: Zou ik me opnieuw mogen aanmelden? :)

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:57

Tuuuuurlijk ! :D

Niet iedereen praat dagelijks mee (waaronder ik :P )

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:24

Ohh leuk!! :D Mooie profielfoto! :D Ik ken je nog niet, dus zou het wel leuk vinden als je wat over jezelf kunt vertellen! :D

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:36

ja die pessoa echt een top ding nu 2 x gebruikt en ga dus echt zelf 1 aanschaven deze heb ik te leen.
natas dat dikke touw wat onder de benen door gaat heb ik ook ik wissel nu heerlijk af zo word het geen saai werk.

ow vandaag weer een heerlijk lesje gereden met me topper half uurtje daarna is die echt gesloopt maar hij begint nu echt de spiermassa te krijgen heel fijn zijn gangen worden ruimer zijn hoofd draagt ie nu echt zelf en hangt niet meer in me handen en krijgt meer sprong in de galop en dat met drie kwart jaar rijden. en hij is nu behoorlijk aan uitzwaren en ik vind hem nu al breed word dus alleen maar breder.

me nieuwe werkplek is echt super gaaf veel groter dan gewend ben en veel meer afdelingen echt het all round pakket van het kcl waar nu werk doen we erg veel immunologie heb der zin in om over te gaan planning nu is mei.

welkom babeau.

geeske lekker dat je weer gelest hebt en dat zo fijn ging en wat een gaaf zadel heb je.

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:51

xXutopiaXx schreef:
Ohh leuk!! :D Mooie profielfoto! :D Ik ken je nog niet, dus zou het wel leuk vinden als je wat over jezelf kunt vertellen! :D

Dankje :)

Ik ben dus Babeau, 15 jaar oud en woon in België. Ik heb verschillde vzpaarden, waaronder een Andalusiër, Fuerza.
Fuerza is een 4-jaarse merrie die sinds deze zomer onder het zadel is. :)
Het begin was niet zo vanzelfsprekend (reisje spoed :') ), maar nu beginnen alle knopjes er op te komen en krijgen we beide veel plezier in het rijden! :)
Ze kan erg koppig zijn en durft wel eens apenstreken uithalen :+ Maar tijdens het rijden is ze een pracht van een paard, ze doet dan geen stap verkeerd. :)

Afbeelding
Deze foto is van tijdens de zomer, zal straks op mijn computer een recentere zoeken. :)

Edit: Ik weet dat mijn beenhouding op de foto enorm slecht is en dat ik erg kort zit, intussen zit ik heel wat gaatjes langer. ;)