[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snowy2004

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:22

Even ego, ik lees later alles bij en reageer dan ook meteen.

Gisteren echt een kl*te avond en nacht gehad.
Ik ging Atlas uit het land halen en die wilde niet meer me lopen. Ik dacht in eerste instantie dat hij door de hitte bevangen was. Ineens ging hij van heel snel naar heel langzaam met zijn ademhaling en gingen zijn ogen dicht, zijn hoofd zakte naar de grond en hij stond te wankelen op zijn benen. Ik schrok me rot en heb hem met grof geweld naar een schaduw plek gekregen. Na een minuut of 10 kwam hij een beetje bij en begon rond te lopen om te gaan liggen, maar het was zo dichtbij de sloot dat ik hem met raptempo naar stal had gebracht. Daar knapte hij helemaal niet op en wilde ook niets eten. Toen ik hem tempte, had hij flinke verhoging. Da gebeld en die kwam langs. Hij kreeg alleen een ab spuit, ondanks dat hij inmiddels flinke koorts had, kreeg hij geen koortsverlagend middel.
Die nacht ben ik steeds naar hem toe gegaan om hem te tempen en zijn temperatuur steeg alleen maar.
Vanochtend is de da weer gekomen en heeft hem weer een ab spuit gegeven. De temperatuur is iig wel gezakt.
Ik ga zo gauw naar hem toe om hem een paar uur in de schaduw te zetten. Ik hou jullie op de hoogte.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:27

Dank je Ilona!! We gaan ons best doen, staan nr 1 in de mensport troffee tussenstand *trots* en dat hopen we te houden dus we hebben hard geoefend! Heb er helemaal zin in dus daar ligt het niet aan :D

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:45

Snowy Jemig dat is schrikken!!
Wat heeft hij nu precies?

Regine Ik heb op je gestemt voor Horse Event :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:13

Eline, jeeeeeetje wat schrikken zeg ;( . Wordt atlas nu ineens heel hard echt 'oud'? :(:) Ik hoop dat hij nog opknapt... maar ergens denk ik ook wel dat je langzaam aan rekening met dingen moet gaan houden... Hij is al op leeftijd natuurlijk.. Ag gos... hoe sneu ;( . Sterkte voor jou en at..

Regine: ook ik heb op je gestemd :D . En ook op cloris!!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:14

@ Snowy: Veel beterschap voor hem zeg!! Dat is echt schrikken.

Nou ik ben net weer crea bezig geweest en heb een recept tegen vliegen gemaakt: Thee, azijn, citroensap, knoflookpoeder, kruidnagelpoeder, paar druppels tea tree en morgen komt de hersthoornolie binnen dus gaan er daar ook wat druppels van bij. Nu wil ik eigenlijk naar Jippe toe om te sprayen, maar de kids zijn moe en hebben het warm. Tsja.

Ook een vliegenfrontriem via MP op de kop getikt, zal ook overmorgen ofzo wel binnen komen.

@ Prinslover: Thanks! Ja op zich heb ik veel zelfvertrouwen, maar ben ook snel zenuwachtig. En al helemaal als iets nieuw is voor me. Wil me paardje niet verpesten. Hoogsensitief he dus gevoelig en dan vooral op spanningen en emoties van anderen. Ik schijn ook gemoedstoestanden op te pikken van dieren. Maar als ik vertrouw op hoe ik altijd met dieren omga moet dat gewoon goed gaan komen. En ja, dan helpt het me niet als manlief gaat lopen roepen: spring er gewoon op! Maar die is er lekker niet bij (de meeste keren) als ik naar stal ga om met Jippe te werken.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:18

Kelly en Ilona bedankt voor het stemmen! kei leuk!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:22

@ Regine: Stemmen?? Hoe wat waar??? :P (Ben dol op stemmen)

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:26

Ik ben genomineerd om namens bokt een demotje te geven op het Horse Event :o . Via de hoofdpagina kun je stemmen.
Overigens ook ook op Cloris en Amable... :+

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:28

Danielle is daar al vaker geweest met Jauke dus heb niet op haar gestemd :o

Maar op koudbloedspringen en Cloris.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:03

Ik ken Tiara.. meisje heeft bij ons altijd op stal gereden. Junioren western.. Das optie 3.. :) Cloris en Regine staan of plek 1 en 2 :D

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:33

nou nog 1tje dan gitano in piaf aan de hand

Afbeelding

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:57

Ik heb op alle drie gestemd!!!

Oja, net vliegenspul gespoten in de wei bij Jippe. had toch het idee dat de vliegen bleven vliegen en niet wilden gaan zitten. Een enkele daas wel, maar ja het hertshoorn zit er nog niet in. Jippe vond het best. Keek even raar naar de fles maar vond de verkoeling van waterdamp wel lekker geloof ik. Vertrok geen spier (nou verwachtte ik dat ook niet want zelfs bij vaccinatie en bloedafname is hij een kouwe kikker). Zijn ogen druppen wat vocht vanwege de vliegen maar binnen paar dagen dus dat vliegending binnen!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:06

Dat ziet er mooi uit moll!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:16

Door jullie opmerkingen even gekeken. Heb op Cloris, Regine en stal Enable gestemd. Vind dat laatste toch erg knap. Zonder beperkingen rijden is al een kunst op zich, met een beperking of handicap nog knapper.
En dat wat Cloris en Regine doen wil ik gewoon ook zelf enorm graag eens gaan uitproberen. Hoop in ieder geval nog iemand te vinden om mee op pad te gaan richting Horse Event.
Cloor, nog een groom nodig? :D :D :D

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:42

Shanna: Dat waren inderdaad de paps en mams van Igneo :D

Cloris: Wat een gave foto's weer van Piropo!!

Denise: Hahah, ik moet altijd zo lachen van jou en Heike als stel! Hij is zo groot, en jij bent zo klein :')

Jellie: Super dat Syp het zo goed deed buiten. Gaan jullie haar nou kopen? Ah ik zie het al, waarschijnlijk wel ;)

Anouk: fijn dat Sam zich in ieder geval wel redelijk thuis voelt. Misschien heeft Des wat tijd nodig en gaan ze later wel wat spelen.

Madelief: Nouja, 6 vind ik ook nog jong hoor :j Dosie is 7 en heeft ook zo nu en dan nog haar puberbuien.. :+
Jeetje, wat duurt dat dan lang bij jullie, want wij zijn toch ongeveer tegelijk begonnen met rijlessen.

Michelle: Gedver, dat is ook niks zulke buren! Kan je dan niet de politie bellen?

Esther: Ojeej, zandgehapt :(:)

Ilona: hehe, dan eindelijk je topic ;)
Ik heb Igneo ook al weer bijna een jaar :):)
:D Ik ben blij dat je zo'n zin hebt in het weekend!! Het gaat echt super gezellig worden, dat weet ik zeker!!

Regine: succes met je marathon, gaaf hoor dat je dat mennen zo te pakken hebt.

Mies: En is je telefoon al bruin?
Oeh, wat zag Shannon er weer top chic uit!

Kelly: Zo, dan leert Adorno wel snel :D Leuk hoor dat je zo lekker met hem mag spelen en rijden van Jacq.

Saida: Zo, zeker stoer van Rintske zo met die trekker :j

Eline: Jeetje is dat even schrikken!! Heel veel sterkte met Atlas :(:)

Zilfstar: Veerust werkt ook heel goed tegen muggen, vliegen en dazen.

Ik heb vanochtend weer even geoefend met Vaidosa om haar en Emilio tijdelijk te scheiden, zodat ik straks rustig op haar kan rijden en misschien af en toe een buitenrit kan maken. Ze was vanochtend al veel minder gestrest en op gegeven moment ontspande ze ook lekker.
Vanmiddag heb ik nog even lekker geshopt, hoewel lekker... ik wil denk ik niet op mijn bankrekening kijken :=

En nu moet het heel snel morgen 18.00 zijn!!!! :):) *\o/*

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:43

Martine Super dat je strandrit zo lekker was! Ben benieuwd naar de foto's van een dansende Flavio!

Jolijn He jij ook weer hier, gezellig! Snap heel goed dat het moeilijk is om daar weer zomaar op stal te komen.

Mies En leeft je telefoon nog steeds naar zijn zwemactie hihi... Mijn vriend heeft het afgelopen vakantie geflikt om met zijn tel in zijn zwembroekzak zomaar het zwembad in te springen. Kon die toch niet tegen...
Gave foto's zeg van je wedstrijd! Ziet er netjes uit joh!

Saida Ja dat scheelt in de zomer kan je het er met gemak afspoelen. Zou willen dat hincapie daar ook te 'diva' voor is haha... das echt een viespeuk... En volgens mij heb ik haar al vaker een hem genoemd weet niet wat dat is...

Zilfstar Zozo Jippe had het inderdaad flink aan. Jammer dat je nu weer een paar stapjes terug moet maar wie weet komen deze nu sneller omdat hij ze toch al eerder wel goed heeft gedaan. Leuke foto's!

Kelly leuke foto's van Adorno! Wat is het toch een knapperd he!

Angela Fijn dat het zo goed gaat met het bijrijdpaardje en ken het dubbele gevoel heel goed! Sterkte!

Elske Ja je kan gerust dagelijks een uurtje uittrekken om hier bij te reageren hoor! hihi.

Frank Je gaat toch niet vertellen dat je ons niet meer bij kan houden.....

Jellie Klinkt als een heel gezellig dagje A'dam!

MichelleJa dat is inderdaad irritant! En je huisje al helemaal schoon??

Madelief Fijn dat het rijden zo goed ging! ennuh dan sta je inderdaad raar te kijken als je rij-instructeur voor de deur staat terwijl je hem niet verwacht...
Oeh dat verhaal van die man is echt niet prettig! Wat een mafketels heb je erbij lopen zeg!

Nadina Ik gebruik tegen schuren Equidoux. Dit hebben ze gewoon bij de boerenbond/welkoop en werkt echt super. je moet het alleen wel zeer regelmatig doen.

Elise Balen dat je nog niets weet! Echt frustrerend.

Mollgave foto! en wat een heerlijk ontdeugend koppie haha!

Suus Gave foto's hoor! Ziet er netjes uit! Je mag alleen wel wat vrolijker kijken hoor :P (is de concentratie I know, ik doe het ook haha)

Ilona Ohhh dan ligt het gelukkig niet aan Hincapie haha.... Chic is net zo ingewikkeld :P Veel plezier van het weekend!

Snowy Oei dat is echt schrikken!!! Hoe gaat het nu met Atlas??

Regine Ik heb op je gestemd hoor! Net als op Cloris!

Sanne Oepsie heel je bankrekening geplunderd... En wat heb je allemaal gekocht dan??

Joepie eindelijk bij!!!

Gisteren na het rijden voor het eerst Hincapie even in de stapmolen gezet om te proberen en uit te laten stappen. Vond het zelf stik spannend maar Hincapie totaal niet. Zette hem erin en liep naar buiten om hem aan te zetten. Op dat moment liep meneer de andere kant op en begon de molen dus richting zijn hoofd te draaien. Eerst stootte hij zijn neus zachtjes ertegen en schrok even. Liep een paar passen achteruit en draaide netjes om. stapte op zijn dooie gemakkie rondjes en had na 3 rondjes door dat als hij eerst harder stapt hij mestvlekken op de grond kan gaan snuffelen tot dat dat ding weer achter hem zit haha.... Zelf op een merrie in de longeercirkel ernaast reageerde hij amper! Was dus helemaal trots hoe goed hij het voor de eerste keer oppakte!
Heb het er ondertussen al een paar een stuk minder zien doen... (van stil blijven staan zodat dat ding over hen heenkomt tot er onderdoor schieten en met 2 paarden in een vak staan haha)

Vandaag eerst 's ochtends Hincapie op de wei gezet. Jammer genoeg heeft meneer er een handje van om vlak bij de draad te rollen dus durfde ik hem niet alleen te laten want hij rolt altijd om...
Na iets meer dan een half uur wilde ik hem pakken om te gaan rijden (in de hoop de hitte voor te zijn) maar meneer vond een half uur toch echt te kort....
Iedere keer als ik in de buurt kwam begon hij toch te rennen en te bokken niet normaal! hij was echt helemaal dol!
Geloof dat ik een kwartier bezig ben geweest (meneer rent naar achter in de wei zo gauw ik in de buurt ben weer naar voor etc...) maar toen had ik hem ook..
Heb wel geweldige foto's gemaakt. Zal kijken of ik ze vanavond op de pc gezet krijg (zit nou niet op mn eigen pc) en dan zal ik ze natuurlijk met jullie delen!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:46

Hihi wat grappig dat er een aantal uit dit topic zijn geselecteerd :+

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:50

Ik heb ook gestemd op Cloris, Amable en Regine :j
Vond het sowieso de leukste dingen die er tussen zaten!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:57

Ze hebben hier in huis ook op op dit rijtje gestemd, apart dat het kan eigenlijk, meerdere keren op 1 pc, maar goed nu kon fam. en vrienden ook eens meestemmen :+

Fleur_de_Lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:57

Ik moet nog bijlezen maar ik kom er echt niet doorheen :oo zo veel! Ben op pagina 400 :j

Ik heb ook gestemd :j Op Cloris, want ik vind Piropo zó sexy :~
En op Regine en Amable, supergaaf! Ik weet nog niet eens of ik naar Horse Event kan :') :=

Woh Snowy schrikken zeg van Atlas! Hoe is het met hem? Beterschapjes! :j

Ik heb op Jeffe buiten gegaloppeerd, was de eerste keer. Het ging super. Hij heeft een hele ruime galop en we waren ook nog eens op de terugweg, dus ik vloog zo'n beetje. Heerlijk gevoel! :+:

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:05

@ Zasread: Wat is veerust? Niks chemisch? (ga ook effe googlen enzo hoor)

Edit:
Zie net met zoekfunctie dat de fabrikant failliet zou zijn en het per 1-8 niet meer geleverd gaat worden. En er stond iets over pesticiden dat erin zou zitten... Ik was op zoek naar iets natuurlijks, geen chemisch gedoe (daarom heb ik er ook geen dettol of citronella in zitten)
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 05-08-09 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Fleur_de_Lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:07

Jeffe heeft een lichte azijngeur, dan blijven de dazen ook van hem af :j maar bij m'n andere verzorgpaard helpt dat juist weer niet.. Ben zelf ook op 3 plaatsen gestoken door die rotbeesten.. :(

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:08

Sanne ; politie bellen, helpt toch niet. die doen er niks aan. En vriendin van me zei dat het normaal was en dat ik me tv dan iets harder moet zetten. Ze hebben vaker zulke ruzie.

Lau ; Huisje nog niet helemaal schoon, wel heel me slaapkamer en huiskamer gedaan. Maar nou moet nog benede gebeuren. (keuken gang en wc) Maar me nicht belde me dat ze onderweg was om me te halen. We gingen even kinderboerderij en zwemmen. Kom net thuis, en Sammie ligt net op de bank te slapen. zo ff koken. daarna ga ik de keuken doen.

Snowy ; Jeetje dat is schrikken zeg !! Hopen dat zijn tempr. al wat gezakt is.!Sterkte! (K)
Laatst bijgewerkt door Miichelle90 op 05-08-09 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:08

Zilfstar schreef:

Een anti-vliegen spray. Maar in spuitbus. Meen ook dat ie minder goed werkt tegen dazen. Ik heb voor Frío Zedan en die bevalt mij erg goed. Zit in een spuitflacon (idee plantenspuit) en dat sist toch minder. Verder op natuurlijke basis, enigszins vachtverzorgend (vooral niet op rug spuiten voor het rijden :+ ) en wat ook wel handig is dat het wittig is. Wel zo handig bij een schimmel!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:10

BrankaZ schreef:
Zilfstar schreef:

Een anti-vliegen spray. Maar in spuitbus. Meen ook dat ie minder goed werkt tegen dazen. Ik heb voor Frío Zedan en die bevalt mij erg goed. Zit in een spuitflacon (idee plantenspuit) en dat sist toch minder. Verder op natuurlijke basis, enigszins vachtverzorgend (vooral niet op rug spuiten voor het rijden :+ ) en wat ook wel handig is dat het wittig is. Wel zo handig bij een schimmel!

En ik heb een Fries hahaha... Dus mijn donkertheekleurig spul laat bij hem geen vlekken achter.