[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lisenka

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:49

Jee, wat zijn jullie weer hard gegaan. Wel gezellig hoor, daar niet van.

Ilona: Super dat je kanjer weer thuis is. Ik hoop dat je vanaf nu lekker zorgeloos van hem kan gaan genieten.

Sanne: Oei autorijles spannend. Je gaat toch wel in Groningen lessen, anders moet je me wel waarschuwen hoor. Mooie flyer trouwens.

Peet: Hoe is het nu met je kaak? Ik heb paar jaar terug vlak voor de kerst kaakontsteking gehad. Heb daarvoor nog 5 dagen in het ziekenhuis gelegen.

Madelief: Jullie zijn altijd welkom hoor. Als ik weer iets meer tijd heb lijkt het me ook leuk om bij jullie langs te komen. Jullie paardjes in het echt te bewonderen en weer even bij te kletsen. Wanneer gaan jullie precies naar centerparcs?

Michelle: Lange teugelles lijkt mij ook wel een keer leuk. Is toch weer lekker anders met je paard bezig zijn.

Denise: Altijd spannend die wedstrijden. Alvast succes.

Sjaad: Ik rij met een fryso zadel.

Frank: Met de espanola mag ik geen knhs wedstrijden rijden, omdat deze niet op een engels zadel lijkt. Heb nu weer een fryso zadel voor hem.

De clinic van woensdagavond met Otto was ook heel erg leuk en leerzaam. Toch net weer wat kleine tips meegekregen. Ik had het zadel van Halley op hem liggen en daar liep hij heel fijn mee. Ik blij, dacht een beetje opvullen en dan is het klaar.

Gisterochtend kwam Tweespan voor een nieuw zadel voor Halley. Het oude (1 jaar) was hem inderdaad te klein geworden. Heb nu voor hem een ander type (ik had de fryso legacy en nu de fryso profile. Hij liep direct veel beter.

Daarna de legacy van Halley gepast op Otto. Met kunstgrepen kon dit zadel eventueel wel aangepast worden. Op hem ook een smallere profile geprobeerd en die lag zo ontzettend goed.

Kortom voor beide paarden nieuwe zadels allebei fryso profile en ik kreeg gelukkig een mooie prijs voor mijn legacy. Nu maar hopen dat hij nou eens ophoudt te groeien.

Altanera went ook al goed. Ze vindt geaaid worden nog niet echt leuk, maar is verder heel braaf. Het lijkt er in elk geval wel op dat ze het naar haar zin heeft.

terpentijn

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:17

Nou, ik snap er niks meer van: een tijdje terug vroeg ik, of ik een foto van mijn paard Bonte Jaopie FriesxTinker kruising, volgens mij wel heel barok type (en zeker niet flegmatiek, maar juist hel heftif karakter), hier op kon of mocht plaatsen. Toen boden zowel Naatjuh als Utixo aan: stuur maar naar mij, zetten wij het er wel op. Ik snap namelijk weinig van hoe dat moet, het lukt mij gewoon niet, kan alleen een foto vanaf mijn e-mail ffw-en naar iemand anders e-mail adres. Dat heb ik naar beiden gedaan, maar er verschijnt niks op dit forum. Is hij niet Barok genoeg, of is het niet ontvangen? Ik hoor en zie helemaal niks meer. Wat is er aan de hand (op mijn PB's aan Naatjuh en Utixo krijg ik ook geen reactie meer).Terwijl ik ze sinds ik 1 foto van Jaopie heb gemailed, hen nog wel opdit forum zie reageren....?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:52

denise: Als jij stout gedrag kopieert, doet hij het misschien ook met goed gedrag Knipoog volgende keer met een toppaard rijden!

saida: Stapje terug kan nooit kwaad, ik had het een paar weken geleden met shannon dat ik ineens zag dat de spieren kwamen! Toch een bevestiging dat het goed gaat.

nathalia: Geen werk kunnen vinden? Zoek je iets specifieks dan, of gewoon bijbaantje?
Jeetje wat schrikken! Maar beter de auto in de prak dan het meisje!

sjaad: Mooie foto's, ik hou persoonlijk niet zo van al dat roze, maar hij staat er mooi op!

Lisenka: Ik wil zoveel mogelijk verschillende dingen met shannon proberen (oke niet alles) maar zo wil ik dr als de binnebak er staat ook wat meer leren springen en misschien een keer iets van cross proberen ofzo...maar voorkeur ligt zeker bij de dressuur!
Viel het toch wel mee met de zadels! Weer een goede oefening met otto gehad dan!

terpetijn: Dit is een hk topic...snap best dat je een foto wilt plaatsen, maar wat is de toegevoegde waarde als je verder niet meekletst? Dr zijn geen regels omtrent het meepraten, zo heeft iris ook geen barok paard en die kletst (oke nu even minder) ook gewoon mee...
Marjon: Even googlen als het je niet snel genoeg gaat!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:59

Sjaad: Ik rijd met een wintec met cair (dressuur) dit omdat ik de Lusitano merrie waar ik op rijdt elk jaar weer drachtig is dus dan weer een andere boom maat nodig heeft en die kan ik nu makkelijk wisselen.
Wouwie, wat een prachtige foto's weer Vingers aflikken

Michelle: Gisteren voelde Vaidosa weer super, vandaag heb ik niet gereden, ik had een shopdagje Pling

Ilona: Jeej Go jij! Go jij! Chico is weer thuis Haha!

Lobke: Arme Terroso Ach gut

Amanda: Leuke filmpjes van Nino!

Michelle90: Balen dat je gezakt bent Ach gut

Natalia: Oei! Dat is ook niet fijn, soms lette kleine kinderen ook echt niet op! Hamer

Lisenka: Ik ga lessen in Winschoten en omstreken Nagelbijten / Gniffelen

Terpentijn: Ben het roerend eens met Mies_appollo haar reactie

Ik heb vandaag toch lekker geshopt!!!!!!!!!!! Hyper! Ik heb heel veel dingetjes gekocht voor op mijn kamer en allemaal nieuwe kleren en frutsels.
Maar ga nu gauw weer bij vriendlief op de bank zitten Doei!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:02

Maar WAT is de toegevoegde waarde is als mee ga zitten o.h.-en over mijn paard en wat ik allemaal doe en welke barokke outfit ik voor hem heb gekocht, als je geen beeld van dat paard zelf hebt?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:04

lisenka, poe dat is vast weer een heel uitgave!
maar super dat je voor beide paardjes weer een fijn passend zadel hebt!
Hopen dat de boel nu even blijft passen!
Fijn dat Altanera goed went!

terpentijn, ik wil 'm anders ook wel proberen hierop te zetten...
moet je wel meekletsen hoor! Knipoog

jolijn, wat is er met je moeder dan?

sjaad, hij is echt apart zo met die ogen!
je pony is ook leuk!

duidelijke barokke beschrijving ook!

sanne, zitse op bank! Haha!
heerlijk zo even shoppen!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:05

Enemorado: kreeg Pb-bericht, staat echter niks op.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:08

Natalietjuh... had jou ook foto van Bonte Jaopie PB-t, maar kreeg 16 dec. ook een bericht van PB, is echter ook leeg ... staat niks op, kan het dus niet lezen, maar ook zodoende het er niet af krijgen als "gelezen".

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:15

Nouvel: als ik je rechtstreekse e-mail adres heb, kan ik je mijn e-mail, waarin 1 foto van Jaopie, ffw-en. Op een andere manier weet ik gewoon niet hoe dit moet. Jaja, ik ben geen 20 en niet opgegroeid met compu-gebeuren, bovendien kan ik HELE mooie schilderijen maken (specialiteit dieren/paarden), maar ben ik gewoon niet zo goed in technische dingen. Kijk maar op mijn profiel, kun je m'n website zien: allemaal het ouderwetse klassieke gedoe.
Mar het lijkt mij, als er "gekletst" moet worden, dat er toch minstens een foto van zo'n paard op moet? Nee, ik heb geen Anda of zo, maar ik ben een enorme fan van BAROKKE paardentypes, ook Lippizaners (vroeger krusing Lippizaner/Arab gehad, een vliegenschimmel, dat was me er ook eentje!). Ook had ik begrepen, dat dit een voorl VEEL FOTO's topic was. Dan is 't toch niet zo gek dat ik graag een foto van m'n paard er op zou willen zetten. Ben alleen zo'n uil dat ik dat zelf niet kan, en zit in een zeer klein uithoekerig gehucht, waar je mekaar niet de hele dag over de vloer loopt, ik kan niet elke keer voor "de nieuwste foto" een beroep doen op een (boeren)buur....Foto's zat, daar gaat het niet om. Of het moet zijn, dat jullie liever onderling kletsen en er geen buitenstaander van een jaar of 45 tussen willen hebben, en dan nog een man ook....?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:22

Haha! terpentijn,hoe belegen ben jíj dan?
Kom maar op met die foto,ik zet hem er wel op: g.alma2@chello.nl
Kan je lekker trots meekletsen over je paardje Knipoog

Moreno mocht vandaag voor het eerst met een vriendinnetje in de paddock staan....hij vond haar wel héééééuul erg leuk Bloos
Volgens mij heeft niemand hem ooit verteld dat hij een ruin is Bloos

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:27

arme moreno... Haha!
nou ja, hij heeft in ieder geval een gezellige middag gehad! Cool

terpentijn, ik heb je een pm met mijn emailadres gestuurd...

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:39

3x is scheepsrecht... mn bericht doet het steeds niet (de mooie tekst die ik had is dus ook niet meer maar het kwam neer op het volgende:)

Maar: iedereen is welkom in dit topic, ongeacht leeftijd, ras paard en geslacht. Je zou kunnen zeggen dat het alleen een voorwaarde is om mee te kletsen.

Ik baal er een beetje van dat er afgelope 2 maanden misschien wel 10 mensen geweest zijn die zeggen hoi ik ben die en die en dit is mijn paard, maar vervolgens na 1 of 2 posts niets meer van zich laten horen. Leuk als je je paard wilt laten zien, maar maak dan een itp topic.... Zoals je merkt zijn er genoeg mensen die je foto willen plaatsen (je kan mij ook mailen, michellebaaijens@hotmail.com)
We vinden het leuk om foto's te zien, maar ook zonder een geshowd te hebben kun je gezellig meekletsen! Dat is waar het topic om draait!

*leuk trouwens dat je schilderd en tekend, ik probeer het nu ook weer wat op te pakken*

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:41

Gabriella: Heb je hem het slechte nieuws nu wel verteld Knipoog Of hij denkt dat hij zonder zn aanhangsels ook nog heel wat indruk kan maken!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:19

pffoe wat een tempo hier zeg. ben ik 1 dag niet geweest en hup gelijk een hele berg leesvoer. heb ff de power niet om op iedereen te reageren, vanwege de feestdagen moeten we in de champi's veel plannen en vooruit werken. morgen en zondag ook vol aan de bak. een hoop stress dus.
overigens terpentijn: mannen zijn ook welkom hier hoor, tenminste ik ga er van uit dat m'n dames hier mijn aanwezigheid wel op prijs stellen Tong uitsteken
ilona: geweldig!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:23

ja 't gaat hier razendsnel frank! Haha!

hier is de ster van terpentijn:

Afbeelding

nu moet je meepraten he?! Haha!

hij is wel erruggg stoer trouwens! Cool

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:53

Ik vind hem echt schítterend!!!! Helemaal mijn smaak Vingers aflikken

Tsja Frank,zo moet je je dames nog delen Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:09

Laatst bijgewerkt door Nouvel op 19-12-08 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:14

Hartstikke veel bedankt Nouvel! Hij is inderdaad HEEEL stoer (het knaapje, hij is pas 4,5 jaar). Nou weten we tenminste over wie het gaat. Mag ik nou mee kletsen? Belegen en wel? Ik word vandaag om 24.00 precies 49 jaar, maar ik ben dus niet een ouwe banketstaaf met een bril en en pak of zo. Ik heb Dobermanns, zit dagelijks bij de paarden, en voor wie dan nog echt wil wetenm hoe ik er uit zie moet je gewoon naar mijn website gaan http://www.atelierterpentijn.com (ik ben kunstschilder, niet voor de hobby maar van beroep), en daar staat op de PRESS-page bij enkele krantenartikelen een foto van mij (meerdere zelfs).
Waarom sta ik iet op het Tinker of Friezen gebeuren? Mijn paard is een kruising Tinker x Fries, maar ik rijd en behandel hem als een barok/klassiek/dressuurtype, en zo is ook zijn "uitrusting" zeg maar, daar ben ik wel wat om uitgelachen "je gaat je "Tinkertje" (hij is 1.60) toch geen Portugees hoofdstel aan doen"?
Warom niet, het staat hem!
Ik hoop mee te kunnen o.h.-en hier en ik ben zeer zeker ook een enorme "barokke uitrusting" (harnachement) freak. En barok lopen kan-ie ook!Ik zal ook alles in het werk stellen, ook (over)buren, om meer foto's, ook met het tuig, hier op te kunnen (laten) zetten. Ik heb er genoeg, daar gaat het verder niet om... Nou, wat vinden jullie van 'm?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:19

Terpetijn; Ik heb je mail ontvangen en je terug gemaild. Een PB van jou heb ik echter nooit ontvangen. Ik heb de afgelopen dagen enkel op mijn werk op Bokt gezeten, en in verband met de snelheid van een trage slak van internet daar, is het niet mogelijk om te uploaden. Verder ben ik nogal vaak weg geweest deze week. Dat ik niet binnen enkele dagen je foto erop heb gegooid, sorry. Ik heb echter wel gereageerd via de mail.

Voor de rest, Chicky Chico is weer thuis. Lang onderweg geweest, maar rond 17.30 waren we weer terug op de veilige thuishaven. In de auto een hoop lol gehad om van alles en nog wat, wat we zodadelijk gaan voortzetten. Wat zeg ik; nu. Ajuus luistjes, ik ga stappen met Loon! Iedereen veel plezier vanavond.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:20

Hij is echt enorm stoer!
Ik vind 'm qua type ook zeker meer Fries dan Tinker, en als jij 'm zo 'aan wilt kleden' waarom dan niet, het is toch jouw paard, en als jij dat mooi vindt...

Leeftijd maakt verder toch niet uit, we komen hier allemaal voor hetzelfde, barokke paarden! Knipoog

Je maakt prachtige schilderijen trouwens!

Utixo, veel plezier, en fijn dat Chico weer lekker thuis is!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:21

Zoals ik al zei terpentijn,hij is schitterend!
Heb je website gekeken en ben zwaar onder de indruk....echt érg mooi Pling

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:22

Mies_Apollo: er is een tijdje terug al een apart topic over mijn paard Bonte Jaopie gestart, maar daar is inmiddels een slotje op gezet.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:28

Utixo: snap ik niet, maakt niet uit toch verder, hij staat er op, daar ging het mij om. In elk geval heb je aangeboden, mij te helpen, door te proberen de foto de plaatsen, mocht je niks ontvangen hebben, da zal ik wel (weer!) iets niet goed gedaan hebben. In elk geval IEDEREEN bedankt die aangeboden heeft de foto te plaatsen. Sorry, dat ik zo sukkelig ben (compu-matig gezien) dat ik dat zelf niet voor elkaar schijn te krijgen, maar lten we daar maar over ophouden en verder van gedachten gaan wisselen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 00:57

Oeiii wat gaan jullie weer hard Lachen.

Terpentijn: Leuk paard hoor!! Ik vind niet elke kruising friesxtinker leuk, maar dr zitten soms echt leuke tussen en dit is er één van Knipoog.
Ilona: Lekker hoor dat Chico weer thuis is Haha!.

Kwam ik net op de manege (moet nog even mijn laatste twee lessen op maken) wordt me leuk gezegt dat ze niet op me gerekend hadden... Ze had ergens opgevangen dat ik een buitenrit zou doen om me lessen op te maken. Toen dus maar naar huis gegaan, het was hier in Katwijk lange winkel avond. Dus daar nog maar even naar toe gegaan. Zondag heb ik dan als nog een buitenrit van twee uur... Niet zo gezellig, met allemaal mensen die ik niet ken, maar ja dan zijn mijn lessen wel gelijk op.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 01:59

Dus nu nog foto's van Jaopie in actie met zijn Barokke Tuig aan, begrijp ik...? Met dikke nek, knieactie, wappermanen (o ne, hengstenvlecht mag ook, toch?), ja, nou, effe wachten komt er aan! Tsja, 'ts is geen Anda of Lusi, maar mag ik me een klein beetje verbeelden dat hij TOCH een beetje Barok is? Ik heb hem al vanaf dat-ie 6 maanden was, 't is altijd laten we zeggen "en behoorlijk machootje" geweest. Als je nou zegt: krusing Tinker x Fries heb je natuurlijk gelijk "een bepald temperament" (of liever gezegd: meestal helemaal GEEN temperament) in je hoofd. Hd ik ook, hoor, maar deze bonte knaap verbeeldt zich heel wat! Af en toe fl;uister ik hem wel eens, zijdelings toe: Hee, je heet maar Jaopie hoor (Jaopie is dus op z'n Drents, waar wij wonen voor Japie). Maar dan gaat hij dus zo met dat hoofd schudden , moeilijk doen, schrapen en schuimen, dat ik dan gelijk weer denk: hier moet een vergissinmg in het spel geweest zijn. Dit kan nooit (wiite vlekken) de melkboer) of (zwarte vlekken) de kolenboer geweest zijn. Toch is het zo, het is een showbink van hier tot Tokio. Jaloers als je met een ander paard... een echte egotripper. IK heb les van een ZZenz. ruiter, die heeft er zelf ook opgezeten (ik laat J. eens per week door hem rijden), die zei ook nog: Ik heb dus ECHT de [pest aan die "Tinker"types, die zo op je hand hangen (ja te snappen, dressuurrruiter he?) maar DEZE! Ik heb hier ook weer echt een leuk paard aan: inderdaad zijn vele kruisingen Tinker x Fries NIKS. Ik ken ze ook, J. heft een halfbroer, dat is een worst op tekkelpootjes. J. is nog wel leuk uitgevallen. Zeker voor iemand, die een voorliefde voor barokke paarden heeft (waar ik persoonlijk de Tinkers niet, maar de Friezen wel onder schaar) en dan nog een beetje showuiterlijk en mentaliteit. Ja, dat is toch wel Jaopie....Voor Jaopie had ik trouwens jarenlang alleen maar Friezen....Maar ik wilde iets BONTS.....