[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:28

Haha ja dat dacht ik ook al, er zijn wel veel mooie zadels hier voor die prijs, maaaaaaaarr.. van slechte kwaliteit, dan lijken ze mooi, en dan na een paar keer helemaal niets..

Maargoed, ik ga wel even sparen, dan kan ik een echt mooi zadel kopen. Jammer, maar het is het vast waard.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:30

Yenneke schreef:
Kom ff snel binnen vallen, lees morgen goed bij en reageer dan even fatsoenlijk Knipoog

Essssss schreef:
Ben verliefd op deze......... van je site ( Madelief )

Afbeelding

Naam was op aanvraag dus kon heb ik de foto maar ff gedaan.

Die is mooooiiii!! Lijkt 'n klein beetje op die wilde hengst van me. Qua uitstraling dan. En ook wel een beetje qua uiterlijk, bles, donkere manen en staart en hij wordt ook schimmel!

Lobke Wat gaaf dat je mee mag doen aan een clinic van Johann Riegler!!! Volgende keer rij jij mee in de shows van de SR Haha! Haha! Alleen wat jammer nu dat ze geen vrouwen aannemen en alleen met Lipis werken, maar misschien dat jij ze van gedachten kunt veranderen met die knappe Anda van je!! Kan nu al niet wachten tot je foto's en filmpjes!!!

Hij lijkt idd op jou kleine wilde hengst haha, maar nu ik beter kijk naar je kleintje, wat een pracht, ik hou van die grote blessen, en eigenwijze lieve kopjes Haha!!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:07

PatriesjeMR2 schreef:
Lobke, wel verslag uitbrengen..lijkt me een supergave week. Lijkt me ook wel wat Vingers aflikken
Wel sneu voor Yoshi..moet ie zijn grote vriend een tijd missen.

Er komt een logé voor Yoshi: zijn volle broertje van 1.5 komt spelen Haha! Haha! Een moorkopschimmeltje, Yoshi in het zwart dus.

Esss, wat sneu van je zadel... voor 200 euro vrees ik niet dat je veel gaat vinden, al zijn de Wintec zadels tweedehands wel te doen qua prijs.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 01:43

sneu van je zadel Es! Heb hier nog wel een zaldi new kent liggen, super staat, maar kost iets meer dan 200 haha...
Vanavond weer optreden gehad, was weer ff leuk, alleen niet zo druk.. naja, jammer dan..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 08:45

Es, balen zeg, kan me voorstellen dat je goed teleurgesteld bent!
Was ook wel te mooi om waar te zijn, een Zaldi voor dat geld...
Zou je een handeltje kunnen beginnen... Haha!

Voor 200,- kun je met goed zoeken misschien wel een leuk oud 2e handsje vinden als je weer in NL bent.
En anders even hard doorsparen, voor 400,- kom je alweer een stuk verder!
En anders misschien iets van Wintec ofzo voorlopig?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:14

Esmée -> Wat een teleurstelling voor je zeg!
Gelukkig maar dat ze op de manege verstand van zaken hebben, want anders zat je maar mooi met een ongeschikt zadel opgescheept en Fuego zijn rug aan puin......

Gisteravond sneeuwde het zowaar bij ons!
Dat werd natuurlijk een sneeuwgevecht! Haha!
We hebben vreselijk gelachen en uiteindelijk moest ik het bekopen en kreeg ik een paar emmers met sneeuw over me heen.
We hadden het iig niet koud! Clown Knipoog

Zometeen heb ik les, maar ik ga proberen het om te zetten naar een priveles.
In de groepslessen is Gryts telkens zo heet dat ik meer met haar bezig ben dan dat ik tijd heb om lekker mee te kunnen doen, en als we lekker met ons tweetjes zijn heeft ze dat niet.
Eens kijken of het met een priveles beter gaat.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:08

Idra: Wel lekker dat die mensen het betaalbaar voor je maken, en het is niet ver maar toch al best een onderneming zo met een paard! Lachen
Gelukkig maar dat Yoshi wel een maatje heeft als Licor weg is!

_Saida_: Volgens mij was het vandaag al weer eeen graadje warmer.
Maar ik had gisteren mijn nieuwe deken binnen en hij is mooi!!
En lekker warm (300 gr)
Dit is m:
Afbeelding
Stoer kleurtje he Haha!

Fuur was idd ook aan het verharen!! Hij verhaart echt noooit (of 2 haartjes ofzo Tong uitsteken), maar nu wel veel meer!
Bij ons sneeuwde het ook, een ienieminie beetje, bleef niet liggen ofzo helaas.

Prinslover: Haha, jij ook al een zwak voor die bruine Haha!
Gezien dat haast iedereen hier die zo gaaf vindt, zal die wel snel weg zijn Haha!

Yenneke Die schimmel heeft inderdaad wel wat weg van die van jou, ook zo'n koppie Ja

Ess, balen! Maar voor 200 euro is het inderdaad wel lastig, helemaal om een leren te vinden.
Een Wintec zadel (2e hands) is dan wel de beste oplossing! En dat zijn echt fijne zadels!

Gisteren met Furia even een rondje in de bak gehobbeld, met halster.
Was wel leuk, hij was erg braaf! Draven ging ook goed alleen hij had niet zo'n zin om te galopperen Haha!
Wel een klein rondje gegaloppeerd haha!

Morgen komt een meisje kijken, die gaat me misschien helpen met bij de verzorging van Furia!
Ze is zelfs al een keer hier op het forum geweest (Dani62) en heeft zelf een andalusier merrie veulen, vandaar dat ze wat tijd over heeft!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:33

Saida, cool sneeuwballen gevecht! Haha!
Hier kwam wel wat uit de lucht vallen maar niet veel... (gelukkig Cool )

Madelief, mooie deken!
Past 'ie goed?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:42

Ja, past prima! Ook mooi grote staartflap, krijgt ie geen kouwe kont Haha!
Ben sowieso erg fan van de HH dekens, 200 gr is ook HH en past ook perfect!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:42

Lobke: Wat gaaf dat ze dat organiseren! Straks krijg je Licor niet meer weg uit zijn thuisland en wil hij daar blijven Knipoog Geniet maar flink van die clinic, want zoiets maak je volgens mij maar 1 keer in je leven mee.

Esmee:
Balen dat het zadel dus niet goed is, maar het is toch eigenlijk ook wel een beetje te verwachten voor die prijs, wel jammer want hij was erg mooi! Kun je hem nog wel terug sturen dan? En krijg je je geld ook terug?

Saida: Jaloers! Ik wil ook sneeuw!!!

Madelief: Ja die bruine hengst is echt schitterend, ik denk ook wel dat ie snel weg is, als ik nu het geld had stond hij morgen bij Otje in de wei. Schijnheilig

Jiehoe, ik ga over een uurtje naar Femke Go jij! Go jij! Lekker met Wessel kroelen en hopelijk op Lazlo rijden! Pling Ik hoop dat friesje ook nog steeds kan ivm haar zwangerschap, want het is zo'n stoer paard.
Foto's zullen jullie ook te zien krijgen, want mijn spiegelreflex gaat mee en mijn vriendje ook en die heeft de opdracht gekregen om veel, maar dan ook echt veel, foto's te maken. Nagelbijten / Gniffelen

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:46

Jaja, foto's van Lazlo.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:31

Hoi iedereen,

Ik moet nog een poging doen tot bijreageren (al volg ik al jullie verhalen wel hoor!!) maar even een egoberichtje:

[PP] Ze komt naar huis!

Ik verwacht dus wat meer interessante dingen te kunnen posten hier Haha!

Sanne veel plezier vandaag!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:49

Sanne veel plezier!!!
Kjoerie heb al gereageerd in je topic Haha!

Mensen ik verveel me Haha! Niet zo veel te doen op mn werk...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:51

Kerstvakantie nog erg merkbaar Madelief? Ik neem vrijdagmiddag vaak een uurtje verlof op. Vandaag nog lekker vakantie. Maandag weer aan de slag.

@ Kjoetie: zag het topic gisteravond al. Gefeliciteerd!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:02

Ja Ja Is zeker nog te merken!
GA nog even het allerlaatste ding doen wat ik kan verzinnen Haha!
Als er dan nog niets te doen is ga ik het topic alvast een beetje doorspitten voor de opening van het volgende Haha!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:30

Doei!
heey
goedemorgen Haha!

gisteren in de bossen met alleen een halster ging superr.
we hebben zelfs kei hard gecrosst Haha!
ze luisterde heel goed naar mijn stem dat was wel prettig
ga het zeker vaker doen en in de zomer gan we ervoor om zonder halster te gaan rijden Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:17

Hallohallohallo Haha!.

Heb weer nieuwe foto's van Fuego hoor. En het zadel, ik heb 14 Maart 200 euro, en dan ga ik even sparen, voor een Kieffer zadel, altijd een goede en veiligen keus haha. En dan doe ik het ook niet meer via internet, maar als ik weer in Nl woon. Dan heb ik ook genoeg geld gespaard, en ik troggel wel wat af bij mijn familie, hihi.

Maaaaaaaargoed. Pff wat een hitte net. Eerst ging het totaal niet goed, daarna mocht ik even het zadel van iemand passen, dezelfde die ik had gekocht, om te kijken hoe die zat, maar ze hadden gelijk, echt een rot zadel, daarna weer verder gegaan. Nou het ging echt vreselijk, ik baalde zo erg. Toen kwam Nancy, en ging een praatje met mijn moeder maken, dus ik kwam er ook ff bij. Toen had ze me een aanmoedegings praatje gezegd, en tips gegeven, dat ik niet moest opgeven, vertrouwen hebben, en pas als het echt goed gaat, kan je stoppen. Dus ik vol vertrouwen verder rijden, en opeens ging het zo goed, echt super! Ik was helemaal trots op hem, mijn lieverd. Haha! Daarna zonder zadel genoten van het zonnetje, en toen afgespoten en weer op stal.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:42

Gefeliciteerd Kjoeti en veel plezier morgen als Yippie eindelijk naar je toe komt! Lang wachten maar zeker een mooi begin van 2008! Foto's foto's foto's!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:23

Ik ga is even bijlezen Lachen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:37

@ Soeske: New Kent, da's een mooi zadel. Zag een paar op Marktplaats staan. Ja, kan me voorstellen dat je hem niet weg doet voor 200 hihi.

@ Nouvel: Zeker balen. Maargoed, ik ga idd doorsparen tot ongv 400. Kan ik in Nl weer een ander zadel kopen.

@ Saida: Ja idd, anders zat ik nu ondertussen Fuego's ruggetje te verpesten. Sneeuw? Jeetje wat ontzettend leuk Haha!. Was hier maar sneeuw. Succes met de les van Gryts, hopen dat je het om kan zetten in een privé.

@ Madelief: Had wel een paar leuke Wintec zadels gezien Haha!. Haha leuk het, alleen met halster, geeft je altijd een vrij gevoel vind ik. Leuk, succes met dat meisje en Fuur.

@ Sanne: Haha ja, ik kon het ook wel verwachten. Maar ik dacht Zaldi.. Zal vast wel goed zijn, maar dat hadden ze er dus gewoon bijgezet, maar dat was mooi niet zo. Ja, geld krijgen we weer terug, we kunnen het weer opnieuw opsturen. Wel 28 euro verzendkosten ofzo..

@ Kjoetie: Ah wat snel Haha!! Heel leuk, snel foto's maken he!

@ Madelief: Ga je de nieuwe topic openen? Haha!

@ Fanny: Wat leuk, lekker gevoel he Haha!.

Ik ga zo naar Fuego, even buiten met hem wandelen, gewoon aan halster. Spring ik er ook even op, kan ik ook lekker met halster wandelen. Camera neem ik wel mee, als ik hem niet vergeet. Kan ik en mijn moederlief wel ff een fotoshoot maken.

En het zadel brengen we dus weer terug, geld krijgen we ook weer terug. Dan heb ik dus 200 euro, en tegen Juni heb ik alweer 100 euro erbij gespaart, en dan nog wat sparen en wat bietsen van de familie, en dan zit ik zo op 400 euro Haha!.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:38

Ik ga even opzoeken, waar ik tegen jullie heb gezegt dat ik Fuego kreeg enzo, ben ik wel nieuwschierig naar, is al zo lang geleden Haha!.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:04

Madelief -> Dat is zeker een mooie deken! Fuur wordt verwend! Knipoog
Bij Gryts heb ik vanmorgen weer een kussentje vol afgeborsteld, ze is lekker bezig zo!
En ze heeft niet eens een dikke vacht ofzo......
Logisch dat Furia geen zin had in de galop, hij zal gedacht hebben; Ja Dààààg! Ik heb vakantie hoor! Tong uitsteken Clown

Ellis & Sanne -> Vannacht hoorde ik het regenen, dus de sneeuw was snel weer weg......... Huilen
En ik gisteravond nog snel mijn camera klaargezet want ik wil zo ontzettend graag foto's van m'n meissie in de sneeuw! Ja

Bianca -> Spannend!!!

Fanny -> Gelukkig dat alles goed is gegaan!

Esmée -> Goed dat je hebt volgehouden!

Helaas ging de priveles vanmorgen niet door, het paard van mijn instructrice werd gekeurd.
Ze loopt al ruim 2 jaar met hem te sukkelen, elke keer probeert ze hem weer op te pakken, dat gaat dan een paar weken goed en dan mankeert ie weer wat.
Ze heeft er nu al zoveel tijd, energie en geld in gestoken dat ze het nu genoeg vindt.
Plus dat ie nooit meer de oude is geworden na zijn eerste mankement, hij is lusteloos, loopt ataktisch, na 10 min. longeren valt ie er bijna bij neer, enz.
De veearts wil nu nog de medische gegevens doornemen en een bloedproef doen en dan gaat ze een oordeel vellen.
Sneu hoor, ze heeft het er behoorlijk moeilijk mee, das wel duidelijk.

Ik heb ook niet met de les meegedaan.
Ik had geen zin in weer een les waarin ik alleen maar bezig ben om haar in te houden en proberen te laten ontspannen.
Ik ben lekker zelf met haar gaan rijden vanmiddag en dat ging weer super.
Na ongeveer een half uur stappen, allerlei bochtjes en voltes ging ze zich ontspannen, werd haar hals lang en liet ze haar koppie zakken netjes in de loodlijn.
Ook de stelling kwam er vanzelf in, zelfs op haar moeilijke kant dus dat zegt al genoeg!
Ik voelde haar rug strakker worden, maar haar achterhand zet ze er nog niet goed onder.
Komt allemaal vanzelf!
Zo gaat het dus wanneer ik alleen met haar bezig ben.
Alleen zodra ze gaat draven dan komt haar hoofd weer omhoog, dus dat vindt ze nog wel moeilijk.
Als ik dan ook veel bochtjes en voltes met haar doe dan komt het wel terug, maar ze is nog erg zoekende hierin.
Ik kan zo verschrikkelijk genieten als we dan zo lekker saampjes bezig zijn, dat ik ervoor heb gekozen om voorlopig geen groeslessen te volgen.
Ik ga lekker zelf met haar spelen met regelmatig een priveles tussendoor!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:37

Ow wat balen dat het zo'n waardeloos zadel was Es, gelukkig kan ie weer retour..

Sneeuw..nog niet gezien deze winter helaas...ik wil ook graag foto's van mijn mannetjes in de sneeuw, maar dat gaat niet lukken zo. Moet maar fotoshoppen met plaatjes uit Oostenrijk ofzo Tong uitsteken

Saida, zolang je maar lekker ontspannen met aan het werk kan. Die groepslessen komen vanzelf wel. Misschien af en toe eens een tijdje met andere paarden in de bak om te wennen? Misschien is het gewoon nog erg spannend. Wel erg vervelend voor je instructrice Boos!

En..het is weer weekend!! Gelukkig, weer meer tijd voor mijn mannen Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:03

Saida, ga zo je verhaal lezen!

Ik heb zo lekker gewandeld met Fuego. Eerst lekker in een groot weilandje laten grazen, d'rna nog een stuk gewandeld, daarna in een groot groen paradijs gegaan, een grasveld, zelden hier in Zuidspanje, daar heeft hij lang zitten knabbelen, en toen weer terug naar de manege. Er zijn leuke foto's uitgekomen!

En........ Haha! Nancy had een dressuurzadel gekocht, een Zaldi New Kent, maar paste niet op haar paard. Dus vroeg ze of ik hem wilde kopen, voor 600 euro. Nog maar 2 keer op haar paard gelegen, helemaal nieuw dus eigenlijk. Dus we gaan zo even overleggen, en ik hoop dat het mag. Morgen mag ik het zadel uitproberen, en errop rijden. Ben benieuwd Haha!!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:33

@ Saida: Wat jammer zeg, voor je intructrice.. Hopen dat het nog een beetje meevalt. En gelukkig ging het zo goed met rijden, zo ga je steeds meer vooruit!

Jippie, Leo ( stiefvader ) wilt 300 euro ( Ook geld van mezelf daarbij ) investeren, nu alleen mijn vader nog 300, heb de mail al verstuurd, alleen nog afwachten naar antwoord. Haha!