Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny_S

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:34

fijn michelle

hier geen vuurwerk nog

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:58

Fijn Michelle!

Gaat dus lekker xpearl!

Bij ons is er nog geen vuurwerk maar Hanne staat ook in 1 van de rustigste dorpjes van zuid-Holland denk ik :')

Mijn avond kan niet meer stuk! Ik ging gewoon naar Hanne want ik kreeg gewoon les zoals altijd. Dus ik ging richting de bak en m'n vader was foto's aan het maken (in het donker ja :') maar ze waren best goed gelukt maar mevr wou biet stil staan :') ) toen zei hij ineens je vervroegde verjaardagscadeau komt er dalijk aan dus ik dacht echt huh... :? Toen kwam m'n moeder opeens aangelopen met een jas die ik niet herkende maar er staan nieuwe mensen bij ons op stal dus ik dacht dat 1 van hun met m'n moeder meeliep naar de bak en toen opeens stond debby de graaf voor m'n neus en kreeg ik les van haar *\%/* en ze zei ook dat ze Hanne heel mooi vond en ons een mooie combinatie vond :D de les was echt heel leerzaam en ik heb nu genoeg punten om aan te werken het was echt een super cadeau! Y)(^)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:31

Haha leuke verrassing Hannelover! Fijn dat je genoten hebt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:06

Wat fijn Michelle! :)

Leuk kado Hannelover!

Hier ook geen vuurwerk, maar ik woon ook buiten de bebouwde kom. Wel altijd veel carbid, maar dat zijn doffe dreunen.
Mijn Tank staat momenteel bij een vriendin (ik zit in het gips) en daar is het denk ik ook wel redelijk rustig, maar wel met carbidschieten.

Gisteren gejureerd in Balkbrug. Was wel leuk, met wat uitschieters naar boven en ook naar beneden.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:27

Wat een leuke verassing Hannelover!! Super!

Wat leuk Karin! Welke klasse heb je gejureerd? *edit: zag het al bij de uitslagen ;) *

Ik ben daar vandaag gestart. eerste proef ging zozo. Ene kant wijken ging goed.. kreeg een 3. Andere kant ging helemaal niet, hoop verzet en andere kant op lopen. ook een 3. Heel bijzonder. 163 punten.

2 proef. Ging fijn maar bij punt 5 vroeg de jury of ik wou stoppen. Ze vertelde me dat Mike rechtsachter niet helemaal mee kwam (niet kreupel oid maar ze wou het even gemeld hebben.....) Mocht dus gewoon verder rijden. Mja, bult spanning van mijn kant dus wou het niet meer. 178 punten.
Kan er nog steeds met de mn kop niet bij waarom ze me midden in de proef liet stoppen. Ze had me dit ook na de tijd kunnen vertellen. *flabbergasted*

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:55

Helaas nog een dagje uitgesteld, eigenaar redde het niet en doen de 1e keer graag samen. Morgen een nieuwe poging! Hier ook nog geen last van vuurwerk gelukkig.

Wat gaaf hannelover!! kan soms echt een eyeopener zijn als je een keer van een ander les krijgt.

Dat is idd apart Splinterz, dat moeten ze toch na afloop van je proef melden dan als je toch door mag rijden lijkt mij..

Ik heb zondag ook bij een wedstrijd mogen schrijven, altijd leerzaam! Daar ging toevallig een fries er met de winst vandoor. Wat een middendraf liet zij zien zeg in de B! :oo

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 09:52

Ik heb bij jou in de baan gereden Karin ;-) Mijn travers en kw zijn echt nog slecht, daar moet nog heel veel aan verbeteren. Punten waren gewoon terecht dus prima gejureerd!
Maar wat er in de 2e proef is gebeurd weet ik niet, ik heb echt niet dramatisch slecht gereden, ja de kw is idd niet goed en ze viel 1x uit de contragalop maar een verliespunt was het echt niet. Heel bijzonder gejureerd. En commentaren waar ik echt verbeistert van ben. Bij X aanspringen en dan een 5 met commentaar "geen stem gebruiken" maar ik had niks gezegd! Kan mogelijk komen door de open hal en open juryhokje en dat net iemand anders iets zei op het moment dat ik aansprong. En onderaan als commentaar dat ik mijn hakken moet uitdrukken, tja misschien vertekenen mijn zwanehalssporen daarin wat??? Geen idee, nog nooit zo'n opmerking gekregen. En dan onderaan het protocol zetten: Zoek een goede instructeur!
Echt te bizar voor woorden!

Vandaag gaan we tussen de barokke rassen starten, hopelijk met wat bevredigender resultaat.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:18

Caro-marjah jammer van je 2e proef kon je niet nog aan de jury vragen hoe ze tot deze punten kwam? Veel plezier en succes vandaag

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:25

Eigenlijk was ik zo flabbergasted dat ik niet eens meer terug ben gegaan. Maar goed, gauw vergeten en lekker doortrainen met mijn niet al te makkelijke merrie bij mijn goede instructrice :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:54

Ik wist wel dat jij dat was. :)
En ik kan me ook wel voorstellen dat jij bij een jury die net even wat strenger zit te punten verlies krijgt. Van mij had je geloof ik nog 3en voor de travers en kw, maar een 2 of een 1 zou ook best kunnen want dat was gewoon slecht.
En die opmerking over je hakken is terecht, die trek je inderdaad op.
Laat je je proeven wel eens filmen? Dat zou ik eens doen, dan kan je zelf zien wat er verkeerd gaat en ook waarom het verkeerd gaat, want je bereidt de oefeningen niet voor en dan kan het simpelweg ook niet lukken.
Dat je M2 gaat starten terwijl je de travers en kw niet beheerst snap ik eerlijk gezegd ook niet. Ik zou lekker thuis blijven trainen en goed les nemen en pas weer gaan starten als ze thuis lukken. M2 is nu eenmaal een lastige klasse en de lat ligt ook duidelijk hoger dan in het M1. Veel ruiters onderschatten dat en gaan veel te snel over.
Veel succes in Dalen vandaag.

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:01

Oh KarinvdM, even in je profiel gespiekt maar ben echt fan van de schimmel!
Heb je hem nog?

Ook een hele knappe friese dame trouwens!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:22

Dank je Karin voor je eerlijke commentaar. Ik weet dat het nog niet goed genoeg is en dat M2 moeilijk is. We trainen nu gewoon lekker door en doen af en toe eens een wedstrijdje om te kijken hoe het gaat en waar we staan.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:13

Lastig Els. Wel tof van Karin dat je zo uitgebreid nog wat terug te horen krijgt.
Voorbereiden van de oefeningen is zo belangrijk. Ik weet niet of je het aandurft om eens uit je hoofd te rijden? Maar ik merk dat dat wel veel rust geeft bij mij... En dat ik dan logischer kan nadenken wat mijn voorbereidende stappen moeten zijn. Hoek inrijden, rust houden, schouder meenemen, achterhand naar binnen zetten en daarna weer netjes rechtuit. Als iemand voorleest, dan sla ik soort van dicht en rij ik als een kip zonder kop.
Maar 2 proeven is nog wel pittig. Ik zou willen dat je met oortje mocht rijden, dat mensen niet zo staan te schreeuwen aan de zijkant :)

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:17

Wat leuk allemaal ik heb zondag ook meegedaan aan de concour in balkbrug 173 en 176 punten gehaald. Yke vond het juryhokje eng haha maar verder ben ik wel tevreden =) op naar 10 januari in Zuidwolde

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:04

Sanet schreef:
Lastig Els. Wel tof van Karin dat je zo uitgebreid nog wat terug te horen krijgt.
Voorbereiden van de oefeningen is zo belangrijk. Ik weet niet of je het aandurft om eens uit je hoofd te rijden? Maar ik merk dat dat wel veel rust geeft bij mij... En dat ik dan logischer kan nadenken wat mijn voorbereidende stappen moeten zijn. Hoek inrijden, rust houden, schouder meenemen, achterhand naar binnen zetten en daarna weer netjes rechtuit. Als iemand voorleest, dan sla ik soort van dicht en rij ik als een kip zonder kop.
Maar 2 proeven is nog wel pittig. Ik zou willen dat je met oortje mocht rijden, dat mensen niet zo staan te schreeuwen aan de zijkant :)

Ik ken de proeven uit mijn hoofd en rij ze thuis ook uit het hoofd. Voorlezer is er meer voor het geval dat. Ik weet dus precies wat er gaat komen. Het zit bij mij vooral nog in de mijn eigen spanning waardoor ik blijkbaar mijn hakken optrek en wrs minder meezit in de beweging. Die spanning is gelukkig al veeeeel minder als een tijd terug maar het werkt wel tegen je in de proeven.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:09

Haha Demi, ik start ook in Zuidwolde! Alleen weet ik nog niet of dat ik de 9e of 10e start! Haha

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:41

Leuke verrassing Hannelover!

Jammer dat je proeven niet helemaal lekker gingen Caro_MarjaH, misschien indd een keertje fijn om ze te laten filmen?

Janet, lijkt mij ook heel fijn om de proeven een keer uit mn hoofd te rijden, denk ook dat er dan meer rust komt maar durf te stap niet te nemen :') ben bang dat ik hem ga vergeten.
Vanaf wanneer ben jij ze uit je hoofd gaan rijden?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:48

Ik rijd ook wel eens uit het hoofd, dat geeft inderdaad veel meer rust en concentratie. Bij 2 proeven durf ik het ook niet aan. Hoewel ik ook door het jureren natuurlijk alle proeven wel zo ongeveer uit m'n hoofd ken.

Veel paarden zijn kijkerig in Balkbrug Ykelover. Er waren bij mij ook een hoop kijkerig in de 1e proef.

Ik denk dat Jetteke het daar ook erg spannend zal vinden. Die is sowieso veel kijkeriger dan m'n schimmel, die keek bijna nergens naar.
De schimmel heb ik niet meer Babette. Die was inderdaad gaaf, ik heb daar ook erg veel lol mee gehad. :)

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:52

Ik vond het zondag in Balkbrug wel meevallen! Toen reed ik zelf mee in de BB, en sommige keken even, maar liepen er toch langs! :)

Proef uit mn hoofd durf k ook niet. Veel te bang dat ik t ga vergeten.. haha. Misschien ooit! :')

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:56

Ik ben nog maar net uit mijn hoofd gaan rijden. De eerste keer nog met iemand met boekje erbij ernaast. Dat mocht ik het al vergeten. Dat die me verder zou kunnen helpen. Zo hoop ik wat wedstrijden te kunnen gaan doen :)
Maar ik had het veel eerder moeten gaan doen. Ik kende de proeven helemaal nooit goed. Waardeloos, zo afhankelijk van je voorlezer...

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:59

Leuk cadeau Hannelover!!

Hoop dat het snel weer goed met je gaat Karin!
Wanneer mag het gips eraf?

Schrijven is inderdaad altijd wel leerzaam Michelletjuh!

Lekker oefenen en km maken Els!
Jullie komen er wel en fijn commentaar van Karin!

Jury hokjes (en plantenbakjes en... en... en..) zijn ook heel eng Yke_lover :D
Komt vanzelf wel, nette punten toch!

Heel raar Splinterz...
Maar het blijft een jurysport, de ene wilt dit zien en de ander let weer daar op...

Wij mogen over 2,5 week weer, vlakbij dus wilde deze zelf graag even mee pakken.
Daarna niets in de planning.
Gewoon lekker door trainen en sterker maken!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:04

Dat mag niet Sanet. Als je uit het hoofd begint mag er later geen lezer inspringen.
Ik moest een keer in het Z2 onverwachts de finale rijden op een kampioenschap en dat moest uit het hoofd. Ik vond het toen voor net eerst ook doodeng, maar later wel erg prettig.
Ik ben 1x fout gereden, in een Z1 proef moet je een keer vrij in het begin bij A halthouden en daarna weer in draf verder, zonder achterwaarts, erg onlogisch ook, dat ben ik een keer vergeten.

Dinsdag moet ik voor controle Woestein, maar geen idee of het gips er dan blijvend af gaat.
Als ik kijk naar hoe lang peesblessures bij paarden duren dan lijkt mij niet dat dit na 2 1/2 week klaar zal zijn.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:06

Echt?? Dat is stom dat dat niet mag! Wat is dat nou weer voor onzin regel :/

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:15

Ja echt. Zie het dressuurreglement. Art. 115 lid 3 a en b

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:39

Afbeelding
*\%/* *\%/*