Ohhh maar €6,- per dvd? Dan zou ik ze ook wel aanschaffen, waar heb je ze gekocht? Lijkt mij ook leuk om met Tammo te doen Foto's zien er heerlijk uit met Camée
Rest is me even ontschoten Ben zooo druk in m'n hoofd! Gister voor het eerst weer naar de universiteit geweest, moest me inschrijven voor alle vakken. Maar het systeem in Leiden is weer zo anders dan het systeem van de uni van Tilburg!!! Ben nu nog bezig met allemaal dingen uitzoeken en maandag is m'n eerste college al
Oja! En koud is 't zeker haha! Met de deur opendoen voor de katten bevries 'k al
Haha dan gaan jouw katten nog naar buiten ik heb er 1 thuis die gaat niet veser tot de deur opening en draait zich om en gaat nu echt niet naar buiten echt een watje eerste klas
Haha inspectierondje Die van ons reizen echt de hele wijk door geloof ik haha, gaan echt ver van huis vaak. Vooral de jongste, de wat oudere zit graag op onze schuur te koekeloeren naar het dijkje achter ons huis, met fietspad
hier dus een echt watje met een spatje regen ga je natuurlijk ook niet naar buiten en als die nu gaat dan is het snel plassen want de bak is niks en dan met 3 min naar binnen
Ja onze kat heeft altijd overal achter ons aangelopen ( heb hem ook de super wel eens uit moeten halen ) Van de week zei iemand het nog , als jij de dieren uitlaat zien ze er altijd zo gelukkig uit
Niet meer als normaal lijkt mij .
En hoor het idd. Vaker , dus zo vreemd is het niet . Maar ja ik heb ook wel eens gehad dat iemand vroeg ; is dat nou een duif of een valk ? Ik liep met de grijze roodstaart papegaai
Wij hadden ook een kat die altijd mee de hond uitliet Ziet er zo schattig uit hè! En dan onderweg kopjes geven enzo. Die is ruim 1.5 jaar geleden overleden, 3 dagen erna overleed de andere kat En nu sinds eind begin oktober ofzo een jong poesje, en die speelt al heel graag buiten, pas een maand of 5/6 is ze nu en zit heel graag buiten. Maar als t zo koud is is ze wel sneller weer binnen.
Inderdaad Posh, voor 6€ per dvd wil ik ze ook wel haha!
Ik had trouwens nog niet verteld hoe het met Sterre is gegaan donderdag zo te zien!
Ik was zo trots ze liep weer bijna zonder aarzelen de trailer met mij op, merk daar echt aan dat het vertrouwen erg gegroeid is. Ze maakte wel een hoop stampei (stampij?) in de trailer, maar eenmaal onderweg werd dat geloof ik wel minder. Op de kliniek even moeten wachten (waren vroeg doordat alles zo soepel ging haha) en toen mocht ze naar de ruimte voor t onderzoek. Ze was wel druk, en er was een man die zei gelijk: 'die moeten we maar buiten gelijk rustig spuiten zo te zien'. Vond ik een beetje onzin dus maar gewoon naar binnen gelopen dat hok in, zo'n opvoelbox. En dat was geen probleem. De arts wilde het onderzoek wel zonder roesje proberen, en dat ging prima met praam! Dus ben blij dat ik dr niet gelijk buiten heb laten platspuiten op aanraden van zo'n vreemde haha. Ennnn.... D'r maag ziet er heel mooi en rustig uit! Dus de medicijnen hebben goed hun werk gedaan, en het chagrijnige gedrag kan dus niet meer van pijn komen in principe(beetje jammer dat dat chaggo blijft haha). Dus nu ga ik serieus bezig met dingen oefenen, rustig aan zodat de negatieve associaties hopelijk kunnen verdwijnen. En terug naar huis ging ze weer netjes de trailer op (kleine aansporing van de veearts die achter haar stond en zei dat ze anders daar moest blijven en ze allemaal enge onderzoeken met d'r zouden doen ).
Posh
Geplaatst: 02-02-14 18:54
martinique: Ik kan me voorstellen dat je trots bent! En inderdaad goed dat je het zonder platspuiten geprobeerd hebt, ik vind zoiets ook niet zo fijn. En nog fijner dat haar maag in orde is! En je zegt het zelf al, het negatieve gedrag kan ze nog steeds associëren met pijn die ze had. Dus dat verdwijnt echt wel als je daar lekker mee aan het werk gaat.
Robijntjah: Wat doe je in het ziekenhuis, controle (hoop ik)?
Utopia: Iemand die bij ons op stal staat heeft ze op facebook gevonden! Op één van de honderden tweedehands paardenspullen facebook pagina's. Ze heeft verschillende dvd's, van parelli dus maar ook van andere grondwerktechnieken enzo.
In mijn hoofd is het ook chaotisch, niet te geloven. Gisteren eens parelli met Storm geprobeerd en dat ging zo fantastisch goed, renvers beide kanten gedaan waarvan linksom bijna perfect ging en hij reageerde ook fijn. Camée precies hetzelfde.
Vandaag ging het mis, Storm zat niet fijn in zijn vel dus veel worstelen om dat goed te krijgen tijdens het werken en een paar paniekmomenten van hem. Maar hij deed alles netjes dus op een goed moment ben ik gestopt.
Verder ook nog leuke dingen, ons nieuwe stalmeisje doet het erg goed en zij gaat een pensionpaardje vaker van me overnemen zodat ik tijd heb om een ander paardje tijdelijk bij te rijden zodat ze meer bespiering krijgt en straks L kan starten en als het goed is het nieuwe pensionpaardje een beetje bij rijden.
Nu kan het nog, in maart/april moet ik zelf hard aan de bak dan ga ik weer naar de rijvereniging sinds jaren
cherell0
Geplaatst: 02-02-14 19:40
Fijn dat het goed gegaan is met sterre
Komt wel goed posh , iedereen heeft z'n goede en mindere dagen Alvast veel plezier bij de rijvereniging tegen die tijd moet je het nog maar eens zeggen
Zoals ik vandaag... Kate heeft vanmiddag het bloed onder m'n nagels vandaan getrokken ... Ze was tijdens het poetsen de stal uitgelopen dus was iets geërgerd .... Vervolgens deed ze het nog een keer en na een rondje door de stal liep ze terug naar d'r eigen stal ... Loopt die TR*T door en trekt zo een zak voer die naast de ton lag in 2 ( is een smal gangetje) als ik er langs probeerde te gaan drukte ze me plat en dus is m'n longeerzweep gesneuveld , niet dat ze er uberhoupt op reageerde . Dus even m'n korte zweep gepakt de staldeur er naast op een keer gezet en toen kon ik d'r eindelijk terug jagen .
Daarna aan het werk gegaan en tegen de stal eigenaar gevecht dat ze green brok hoefde s' avonds:+ ze had tenslotte al te veel op en ik heb geen zin in koliek . ze heeft wel voor droog gehad .
Man wat een gedoe . En een ander paard heeft ineens binnen +/- 3 uur een enorme natte mok aanval heel vreemd dus schoon gemaakt en wondzalf erop en in de gaten houden .
MachoPablo
Geplaatst: 02-02-14 20:14
Hoop inderdaad voor Controle,
Pff je heb van die dagen he dat niet alles tegen zit,
Vandaag voor eerst de paardjes elkaar leren kennen,, was gelijk 1 grote love, hoop dat zo goed blijft gaan dan kunnen ze bij elkaar komen te staan,, en eigen stukje wei nemen , Mogen ze allebei blijven..
xXutopiaXx
Geplaatst: 02-02-14 23:00
martinique schreef:
Wat ga je doen in Leiden Natasja?
Ga eindelijk mijn studie voortzetten!! Ga de Master Clinical Neuropsychology doen Heb er zó'n zin in!! Morgen mijn eerste college
Ohhh waarom zwaai vanuit 't ziekenhuis Jolijn?!
Hahaha die veearts met z'n aansporingen Martine Wel mooi dat haar maag weer rustig is en ze zo braaf was! Hoop dat het chago zijn gewoon een beetje in d'r gedrag is blijven hangen en dat ze binnenkort ineens merkt dat de pijn weg is en ze niet meer chago hoeft te zijn
Ohhh das wel mooi Posh, je kunt dus ook echt leuke aankopen doen op die sites Wat een leuke dingen staan er allemaal te gebeuren bij jou Mooi dat je toch op een goed moment hebt kunnen stoppen met Storm, soms hebben ze ook gewoon hun dag niet
Jeetje wat een gedoe Cherell!! Soms heb je van die dagen inderdaad, pfff..
Vandaag klein rondje met Tamme maar gereden, hij was echt een beetje down... Terwijl Tamme echt een paard is dat altijd héél vrolijk is... Zal wel iets kortstondigs zijn, maar vind dat altijd zo sneu.. Heb hem lekker verwend met extra stro in z'n stalletje, lekkere bak muesli en exxxtrrraaaa veel knuffels en kusjes 't Is ook zo'n scheetje
Gisteren ons 2e ritje gemaakt in lange tijd... en dat nog gewoon buiten ook! Heb r eerst eventjes aan de lijn laten lopen om de frissigheid er uit te halen... noooouuu dat was maar goed ook, springen!! Haha. Nou en daarna er op gegaan en met twee stalgenootjes naar buiten geweest. Ook dat was dus al heel lang geleden! Ze sprong in t begin alle kanten op maar toen we van het erf af waren was ze super braaf. hebben zelfs al stuken gedraafd en we zijn over een bruggetje geweest. Doet ze allemaal super! In een woonwijk was ze wel heel vervelend, maar daar moesten we een klein stukje door... daarna weer niets aan de hand!
In de te dikke winterjas, maar ach.,,
En zo gaat dat dan... 2 voorop, dan 10 meter niets, en dan komt Chimanga nog ergens aankakken Loopt lekker in dr eigen tempo rond te neuzen...
Zo ik heb top weekend gehad amor deed zo zijn best voor eerst echt gereden en hij ging dragen had geen hoofd in me handen hangen en drafen als veertje kon goed schakelen in draf en zijn midden draf is echt fijn
En zondag deed ie weer zijn best en samen voor eerst naar buiten gegaan wel aan de lijn tot einde straat en weer terug maar begin van buitenrijden dus gemaakt :d
Ja, Chimanga die moet altijd onderweg nog even iets bekijken terwijl de rest doorloopt... Of ze heeft jeuk, of ze moet poepen, dat soort dingen Totaal geen haast om aan te sluiten. Behalve in het bos, dan is het een schijterd en klimt ze t liefst op de rug van een ander...
Vandaag heb ik een nieuw zadel gekocht... EINDELIJK lijkt er eentje goed te liggen. Nu nog afwachten of dat ook zo blijft. Deze is t geworden.
Vandaag ook een andere hoefsmid uitgeprobeerd. Helemaal gelukkig! Paardje was braaf en heeft niemand gebeten of geschopt... en, was gewoon in 30 min. klaar!
Posh
Geplaatst: 03-02-14 21:07
My_Chimanga: Mooie kleur bruin dat zadel, is het twee kleuren bruin of bruin met zwart? En wel goed hoor dat je paardje achteraan kan lopen zonder meteen te willen plakken. De paardjes die ik hier nieuw rijd of inrijd leer ik ook om niet altijd met de groep mee te willen lopen, ook niet als ze ineens gaan draven of galopperen.
Utopia: Dat is dus ook zo'n bui die Storm kan hebben, aan de ene kant heel blij maar hij zit dan heel onzeker in zijn velletje en dan komt er niks uit. Hij doet alles wel maar voor je er bent.... Ik geef dan ook graag wat extra's, de paardjes hier krijgen altijd worteltjes of knoflook of muesli door het eten.
Het paardje die ik zou bijrijden tot de lente wordt toch door zijn baasje gedaan dus ik kan het de komende weken toch nog even rustig aan doen, ook wel eens fijn! Lekker verder parelli-en en proberen om mijn eigen paarden (terug) in de spieren te krijgen.
En 22 februari komt Silent Shiver foto's maken van een paar van de paardjes op stal! Ze zou afgelopen zomer al langskomen voor Storm maar ze heeft een hele drukke planning maar nu komt het er van! Ze wilde Sparky (de oude opa pony die we op stal kregen nadat hij ergens in het prikkeldraad lag en uiteindelijk hebben overgenomen) ook op de foto zetten met zijn ruitertje.