[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 08:19

esther - fijn dat je je les toch nog lekker hebt kunnen afsluiten, gewoon lekker doortrainen dan komt het vanzelf ;)

wanda - zal reageren

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:30

Heey

Denise: Dankje :). Ik hoop het ook.

Esther: Haha, wat een klier is het toch. Wel fijn dat je goed afgesloten hebt :).

Pff, zit weer lekker beroerd thuis :(.

Gister avond was Nouchka helemaal gek aan het doen :P. Is niks meer van te zien dat ze ziek is geweest. We hebben ook voor het eerst de skippybal in de wei gedaan. Dat vond ze maar een raar ding. In het begin durfde ze er ook niet mee te spelen maar uiteindelijk durfde ze toch een beetje :P. Heb er ook foto's van gemaakt. Die zijn aan het uploaden.

En we hebben een bijrijdster voor Shaddy :D.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:44

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:44

Thanks voor de reacties allemaal, ben er zo blij mee! Zal eens kijken of ik vanmiddag of morgen wat foto's kan maken.. Oh en ze hebben net m'n gips eraf gehaald! Joepieee het is een goede dag vandaag :D voelt nog wel wat raar maar gaat wel goedkomen. Zo even lekker naar de paardjes, weer eens goed borstelen (wel voorzichtig uiteraard) want ze zijn lekker stoffig met veel losse haren..

Angela ooh wel fijn dat je nu weet wat het was! Dat komt vast weer helemaal goed :) ik ging daarvoor altijd naar een manueel therapeut, die duwde alles zo weer zachtjes op z'n plaats. Gelukkig dat het met Nouchka weer helemaal goed gaat!

Esther haha je wordt dus wel aan het werk gezet met lessen he? Fijn dat er iig verbetering in zat uiteindelijk, lekker bezig blijven!

Wanda zal ff je topic kijken.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 08:22

angela heb ik je topic gereageerd

nog een paar daagjes te gaan en dan mogen we eindelijk stappen, vanmiddag even de dierenarts bellen hoe we het longeren aan moeten pakken

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:23

Angela, hoop dat t nu beter gaat!
Esther, fijn dat je les goed ging!
Martine, ooh, fijn, gips er af!

Zo, heb net 2 dagen vrij gehad, dinsdag naar t ziekenhuis geweest (kreeg een spiraaltje, wat een pijn zeg...) en woensdag lekker wezen zeilen. Gister moest ik weer werken en vanmorgen stapte ik uit bed en ging mijn knie weer enorm zeuren.. Liep wat rond in de keuken en deed best zeer.. hoop dat t gauw weg trekt, wilde ff rijden en Bram aan de lange lijnen doen en de wei veranderen, en vanaaf werken..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:18

Ik heb de NR even een pb gestuurd en geinformeerd over het verschil tussen 'Andalusier' en 'P.R.E.'
Leuk dat zoiets in meegenomen wordt in het overzicht van Kentucky, maar is natuurlijk beter als het ook correct gebruikt wordt.

Wel gaaf he, het hele Spaanse team op PRE's!!
Ben heel benieuwd!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:31

Denise -> Het schiet al lekker op met de rustperiode van Heike.
Moest je Heike straks gaan longeren? Is dat niet te belastend?
Lijkt het je geen beter idee om dan aan de hand te gaan werken met hem en zo zoveel mogelijk rechte lijnen te pakken?

Shanna -> Ik had idd gelezen dat het Spaanse team uit alleen maar PRE's bestaat, echt super!
Super reclame voor het ras!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:40

Alddable schreef:
Anouk: Ja, ik ben idd heel gericht met mn paard bezig. Maar ik geloof dat iedereen hier op het forum dat wel is, als ik al die verhalen lees. En Engelse chips...aan mij wel besteed, juist die met azijn! Hoe was het in de duinen? Ik was er s'ochtends ook met man, kind en hond op de fiets, was aan het opletten of ik jullie nog ergens voorbij zag crossen...

Sam is officieel gezond! Met een gang van 48 km per uur ging hij het zand over, zonder aangespoord te hoeven worden. Ik hoefde hem alleen maar te laten gaan. En dat was de 2e keer. De eerste keer had ik geen meting gedaan, toen ging hij veeel harder! Ik kieperde er bijna achterover af, zo snel vertrok hij! Hij was helemaal door het dolle heen, dat ie mee mocht.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=62604793#p62604793 hier staan wat foto's. Het was geweldig lekker weer, dus alles zat mee. Hij heeft er geen minuut spierpijn van gehad (ik wel. :D ) Hij mag ook een keer mee op smokkelrit nu. Dan kunnen we hem ook eens laten nakijken door een DA of hij zich nu gewoon ontzettend druk loopt te maken of echt die conditie heeft. Ik denk wel het laatste, want hij is niet kapot te krijgen.

Martine: Blij te lezen hoe het gaat!

Shanna: Momenteel zit ik heel weinig op de pc. Ik heb het echt razenddruk! Veel dingen uitzoeken en veel gesprekken op school enzo. Maar ik vind het super om je te volgen zo in Engeland! Je zit heel mooi!

Judith: Wat leuk om zo veel bekenden te zien rijden. Zo'n dameszadel lijkt mij dan weer gaaf om eens uit elkaar te halen. Kijken hoe het is opgebouwd. :+ Als je er daarvan één een keer te koop weet? Ik houd me aanbevolen.

Overigens waren de spoedklusjes wel klusjes voor 'tijdelijke reparatie' en dat heb ik er bij die mensen ook bijgezegd. Zo van: "Let op, je kan er nu mee rijden, maar wacht niet te lang met vervangen van de schade!" Ik heb thuis namelijk nog geen vervangingsspullen liggen. Dat ga ik pas doen als ik echt bij de KvK ingeschreven sta en mijn zaakjes netjes op orde heb. Ik heb de afspraak met de zadelmaker, dat ik echte reparatieklussen altijd bij hem doe, om er zeker van te zijn dat het echt goed gebeurt. Dat dameszadel zou ik wel tof vinden om te mogen restaureren. Ik hoop dat ze daar ook echt op terug komt. Dan neem ik het mee. Lijkt me een supermooie klus om die te zien gebeuren en er zelf ook mijn steentje aan te kunnen bijdragen.

Vanavond heb ik weer les, en als ik daarna nog fut heb ga ik hier weer eens bijlezen. ;)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:32

Denise fijn dat jullie langzaam weer wat kunnen gaan doen binnenkort, al advies gekregen van de DA?

Suzanne ouch hoor van meerdere mensen dat dat zo'n pijn doet... Hopen dat het snel over is, (of is het dat al?) heb wel gehoord dat het soms best lang kan duren.. :( balen dat je knie ook weer opspeelt, moet je er verder nog wat aan doen aan revalidatie oid?

Saida hoe gaat het nu met jou en Rintske?

Anouk fijn te lezen dat het zo lekker ging, tsja het blijft toch wel het leukste lekker bos/woestijncrossen he ;) Sam ziet er happy uit op de foto's en weer helemaal in vorm :)

Hier lekker de hele ochtend bij de paarden geweest, Flavio stond al lekker in de paddock toen ik aankwam, hij speurt steeds alle hoekjes naast palmbomen af of er dadels gevallen zijn dus hij houdt zich in ieder geval in beweging zo := hoop er snel weer op te gaan, heb vandaag nog wel wat pijn aan mijn pols maar heel misschien waag ik het er vanmiddag wel weer op, hij is toch erg kalm dus een klein stap/draf ritje zal weinig kwaad kunnen. Mabrouk begint nu een aardig buikje eronder te krijgen, je ziet z'n ribben en heupbeen nog wel uitsteken maar het wordt steeds minder opvallend. Dari heeft zich ook nog even flink uitgesloofd, toen hij in de paddock stond kwamen er net wat paarden voorbij dus meneer moest even laten zien wie er de mooiste was. Aaahrg het bouwen schiet nu weer even niet op want de vrouw van een van de bouwers is ziek, echt hoor in Tunesie duurt alles zo lang..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:41

Het grappige was, dat elke keer als er een foto gemaakt ging worden, meneer zijn oren naar achteren deed. Zonder fototoestel, stonden zijn oren stijf naar voren gericht! Haha. Ja, hij vond het geweldig. Vooral het eerste half uur had ik de handen vol om hem niet te hard te laten lopen. Na de galop ontspande hij en heb ik hem een dik half uur met lange teugel door de bospaadjes kunnen sturen. Wel het meest relaxed natuurlijk.

Heerlijk om te lezen dat Mabrouk vooruit gaat en dat Flavio weer eens een keer kan proberen te gaan werken. Het is een mooi trio!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:45

Martine, het zetten was echt waardeloos.. heb er even last van gehad, maar meer van de AB pillen die ik nog kreeg. Daar was ik suffig van. Lekker hele dag in t zonnetje gezeten met een boek..
Knie is idd erg vervelend. Heb fysiotherapie, maar mijn fysio was ziek en toen duurde het ff voor ik weer een afspraak had gemaakt hihi.. Dat word woensdag.
Lastig dat het bouwen nu weer op een laag pitje staat :S

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:50

Martine Balen dat de bouw nu weer stil ligt.
Hier in NL kan je daar nog wel achteraan, of in het contract een clausule inbouwen dat wanneer het niet voor een bepaalde datum gereed is er een bedrag van de prijs af gaat.
Bij jullie werkt dat heel anders blijkbaar.
Geduld is een schone zaak.
En wees er ergens maar blij om, want je kan veel dingen ws nog niet aan met je arm, die nu nog voor je worden gedaan.
Alles gebeurd met een reden. ;)

Rintske gaat heel goed!
Ze werkt graag en doet elke keer weer ontzettend haar best, of het nou onder het zadel is of aan de lange teugels of aan de longeerlijn maakt niet uit.
Ze is een heel fijn paard om mee bezig te zijn.
Ook ontwikkelt ze zich heel goed, wel wat langzamer dan bij veel andere paarden, maar dat komt ook omdat ze sommige dingen gewoon erg moeilijk vindt.
Geeft niet, we hebben de tijd en uiteindelijk komt ze er wel. :D
Tot nog toe zijn we nog steeds in een stijgende lijn, dus mij hoor je niet klagen! <3

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:08

Anouk haha hij lijkt er toch best van te genieten in het water. Heerlijk om je paard enthousiast te voelen toch? En thanks :D

Suzanne ouch, gelukkig maar dat de zon nog scheen dan... :(:) vervelend dat die knie dus blijft voorlopig, maar wat zegt die fysio erover, moet het wel weer helemaal goed komen? Tsja zulke dingen hebben soms gewoon veel tijd nodig, wel enorm balen.. Met rijden doet hij dus ook nog zeer?

Saida ja het is wel balen, maar ach morgen of overmorgen gaan ze wel weer verder.. Ze zijn wel vlot gelukkig. Hihi een contract daar doen we hier niet aan, ze krijgen per dag 30 euro met z'n 3en en dat is al niet slecht betaald voor hier dus wat dat betreft mogen we ook zeker niet klagen. Daarbij duurt het in totaal een week of 2, 3 dus het kost echt een prikkie, alleen het bouwmateriaal is nog vrij prijzig maar ach vergeleken met NL kost het toch al niets.. Dus gewoon 'go with the flow' hier, alles gebeurd uiteindelijk toch wel. Haha en je hebt wel gelijk hoor! Ik zou al weer veel te snel van alles willen gaan doen maar moet eigenlijk gewoon nog een paar dagen rust nemen met m'n pols, hij doet nog best pijn maar ik wil gelijk alweer in de auto overal heen crossen enzo.. De paarden moet ik toch ook maar voorzichtig mee zijn, Flaaf en Broekie zijn erg relaxt en sjokken gewoon achter je aan maar Dari is nog best een hete duivel en daar heb je echt wel je beide handen voor nodig.
Wat heerlijk dat het met Rints zo lekker gaat, moet goed voelen he :D haha je zei het zelf al, geduld is een schone zaak en het is beter dat het langzaam gebeurd maar goed dan overhaasten en later weer tegen allerlei problemen aanlopen. Het belangrijkste is toch dat de band gewoon goed is en je niet steeds van alles 'moet' maar alles gewoon lekker beetje bij beetje vooruit gaat :) hebben jullie nog bepaalde ambities of gewoon lekker samen zijn? Ben wel benieuwd naar weer eens wat foto's van de mooie dame :D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:17

_Saida_ schreef:
Denise -> Het schiet al lekker op met de rustperiode van Heike.
Moest je Heike straks gaan longeren? Is dat niet te belastend?
Lijkt het je geen beter idee om dan aan de hand te gaan werken met hem en zo zoveel mogelijk rechte lijnen te pakken?

Saida - hij moet juist belast gaan worden om te kijken hoe die daar op reageerd, vanaf maandag moeten we 2 weken aan de hand stappen op het harde en dan mogen we ook al wat oefeningetjes gaan doen,
en daarna aan de dubbele longeerlijn 2 weken zodat we kunnen zien hoe die zijn eigen ontwikkeld want ik mag natuurlijk niet gelijk heel de week longeren en hij mag alleen maar stap en een sukkeldrafje gaan doen meer niet en wij hebben een rechte bak waar we in longeren dus kan ook veel rechte stukken doen.
en dan mag ik erop alleen maar rechte stukken 1 x en dan komt die weer kijken bij hem, tenzij dat die gewoon goed loopt dan krijgen we een nieuw trainingsschema

Shanna - ik had het ook gelezen echt super ik ben ook wel benieuwd hoe ze het doen

anouk - lekker gecrost dus in de duinen

Martine - fijn dat het goed gaat met jou mannen :D en misschien toch een ritje op flaaf lees ik lekker hoor
alleen balen dat de bouw niet echt op schiet, maar blijven duimen ooit komt het af
en ja heb advies gekregen (lees hierboven bij saida) dus we gaan er vol goede moed tegaan

saida - fijn dat het met je diva zo lekker gaat en super dat jullie in de stijgende lijn zitten hopelijk blijft het zo en kunnen jullie lekker doortrainen en wat je schrijft je hebt de tijd, heike gaat ook niet zo snel als de meeste paarden maar dat geeft niks geduld is een schone zaak ;)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:19

Martine Ambities heb ik niet echt.
Mijn hoofddoel is lekker samen bezig zijn en daar plezier in hebben.
Wat ik wel belangrijk vind is Rintske zo te trainen dat ze met goed gebruik van haar lichaam werkt, en haar zo steeds een klein stapje verder te trainen.
Hierbij leer ik zelf ook ontzettend veel, maar dat vind ik alleen maar leuk.
Af en toe eens een clinic rijden bij iemand vind ik ook leuk om te doen, je steekt er toch weer iets van op.
En wie weet in de toekomst een paar keer een onderlinge rijden om te kijken of we dit allebei leuk vinden, maar echt wedstrijd ambities heb ik niet.
Genieten is voor mij de 'keyword', en momenteel lukt dat heel goed.

€ 30,= per dag voor 3 man?
Jeetje, daar komt hier in NL niet eens één bouwvakker voor per uur.....

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:24

Denise Ik wil jou en je VA echt niet aanvallen, maar longeren is toch wel het zwaarste waar je mee kunt beginnen na zo'n blessure.
Op een volte lopen zorgt voor eenzijdige belasting, en is dubbel zo zwaar als rechte stukken lopen, maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen. ;)
Als jouw gevoel hierbij goed is dan heb ik niets gezegd. :7 ;)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:30

_Saida_ schreef:
Denise Ik wil jou en je VA echt niet aanvallen, maar longeren is toch wel het zwaarste waar je mee kunt beginnen na zo'n blessure.
Op een volte lopen zorgt voor eenzijdige belasting, en is dubbel zo zwaar als rechte stukken lopen, maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen. ;)
Als jouw gevoel hierbij goed is dan heb ik niets gezegd. :7 ;)

je valt me ook helemaal niet aan hoor saida ik vat het juist positief op dat je mee denkt en het klopt ook dat longeren het zwaarste is maar in die 2 weken dat ik moet longeren mag ik het maar hooguit 2x in de week doen, dus op zijn meest 4x in die 2 weken omdat het zo zwaar is voor de rest moet ik gewoon aan de hand stappen met hem op het harde en ik mag ook vrijheidsdresuur doen dus dat gaan we ook zeker doen, dus ik snap je bericht volkomen en als ik merk dat het te zwaar is doen we het 1x het is ook meer om te kijken hoe die weer reageert.
en wij kunnen rechte lijnen lopen aan de longeerlijn want we hebben een losgooipaddock die recht is :D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:32

Ok, gelukkig dat je het niet zo opvat.
Het lijkt mij gewoon erg eng om zo te beginnen.
Maar hoe zit het dan wanneer je vrijheidsdressuur gaat doen met hem?
Kan hij al korte draaibewegingen aan?
Of is het dan ook gewoon aankijken wat hij aankan?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:36

ik bedoel met vrijheidsdresuur ook gewoon de dingetjes die wij samen kunnen (wij zijn namelijk helemaal nog niet zover :o ) zoals kusjes geven, achter me aan lopen, voetje geven. en nee schudden gewoon echt simper zodat ik wel lekker met hem kan spelen, ik zei het ook verkeerd mijn schuld, want hij kan idd die korte draaien nog niet te vaak maken, we doen gewoon lekker rustig aan en stappen gewoon veel op het harde ik stap liever 2 weken teveel dan 1 week te weinig en als ik vindt dat die het niet aankan en nog pijn heeft zit ik zo weer bij de kliniek :P

en ik vindt het juist super dat je mee denk ben ik juist blij mee, door verschillende meningen en ervaringen leer je ook weer dus gewoon lekker je mening aan mij geven vindt ik alleen maar positief :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:40

Kweet niet of t nog goed komt Martine.. Rijden gaat op zich wel, al heb ik dat vandaag maar even overgeslagen..

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:09

Heey

Soeske: Balen dat je zoveel last van je knie hebt :(:).

Denise: Super dat jullie mogen beginnen met stappen :D. Hopelijk gaat alles goed en kun je lekker opbouwen.

Saida: Fijn dat het zo lekker gaat met Rintske :D.

Shaddy heeft weer last van der rug :(. De bijrijdster zou vandaag voor het eerst gaan rijden maar met het poetsen merkte ik al dat het niet de lieve Shaddy was. Ze was echt strond vervelend. Daarna proberen op te zadelen en met veel pijn en moeite is het gelukt maar toen ik de singel vast maakte trapte ze naar de singel. Dat heeft ze echt nog nooit gedaan. Toen heb ik haar dus weer afgezadeld. Daarna nog 1x gekeken of dat het klieren was of dat het van de pijn kwam. Haar ogen stonden heel angstig, ze probeerde weg te komen. Daarna gekeken of ze wou buigen, linksom ging redelijk, rechtsom wou ze helemaal niet buigen.
Net de osteo weer gebeld en die moeten we maandag terug bellen. Nu moeten we proberen om haar elke dag een beetje te longeren ( lees: 10 minuutjes stappen).

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:34

Angela Heb je het zadel al eens laten nakijken of het nog goed past en of er niet misschien ergens iets scherps in haar rug steekt wanneer er iemand in het zadel zit?
Wat jammer dat het net zo goed ging en ze nu zo angstig is in ene..... ;(

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:52

Saida: Ik heb vanmiddag het zadel wel gecheckt op scherpe dingen, nog niet met veel druk erop maar zonder veel druk is er niks te voelen. De osteo heeft de vorige keer gekeken of het goed lag, hij vond toen van wel. Maar hij heeft het niet tijdens het rijden gekeken omdat ze toen dus ook last van de rug had.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:58

Au! Ik heb nog steeds spierpijn van donderdag rijden op Jippe... vooral mijn bovenbenen als ik even gezeten heb... oei oei. Maar was wel fijn hihi.

Vanmorgen met dochterlief naar Jippe geweest. Ze heeft heerlijk gereden aan de longe met voltigesingel. Ze hefet hem zelf in stap gekregen en vandaaruit in de draf door aan te sporen (voor zover hij het volet met die voetjes op een dekje), commando te gebruiken en haar zit. Nam hem ook zelf op haar zit weer terug! Heel netjes. Na een aantal keren ging Jippe zelfs in een ontspannen galopje. En ze kreeg hem ook weer terug naar drafen stap. Dus ik vroeg: wilde je dat ook? Ja, zei ze... ik dacht eraan dat ik wilde galopperen en hij ging! Daarna heeft ze dat kunstje nog zeker 4 keer gedaan en ik heb werkelijk waar niets anders hoeven doen dan de longe vast te houden :D Heb ook bewust op mijn lcihaamstaal gelet dat ik rustig was en niets deed. Dus zed heeft het echt zelf voor elkaar gekregen. Kreeg ook compliemnetn van iemand op stal dat ze zo'n nooie zit had. En dat allemaal voor een 5-jarige!