Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 18:43

Spannend Ania, hopelijk verloopt alles voorspoedig!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 11:27

Succes en sterkte Aria! Weet je al wat meer?

En hoe gaat het bij jou, Jordinde?

Wij hebben gisteren 17,6 km gereden in het duin. Dat dier blijft me verbazen, hij wilde daarna nog een rondje :))
Nog een paar weken en dan vertrekken we naar Ermelo, voor de paarden twee daagse! 1 x 25 km en 1 x 15 km.
echt een droom die uitkomt, met mijn eigen paard op de Veluwe rijden!
Afbeelding
Afbeelding

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:42

Fijn Zoey, een plekje waar ze lekker samen staan

He bah jorinde, dat is waardeloos, hoe gaat het nu?

Hoe gaat het met die van jou ania? Operatie goed gegaan?

Heerlijk Autumn, fijn genieten zo!!

Prachtig plaatje castellon, wauw, wat een genot moet dat zijn zo, heerlijk!!

Kira is vandaag verhuisd, ging goed, alleen heeft ze nu stress in de paddock, ze staat gelukkig wel apart maar doet nu dingen die ze eigenlijk niet mag, bokken rennen.
Oef...als dat de revalidatie dadelijk maar niet negatief beïnvloed.
Ga vanavond even terug naar dr, hopelijk is ze wat tot rust gekomen.
Ze gaat ook weer snachts op stal, zal ook wennen zijn na 2 jaar 24/7 buiten te hebben gestaan

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 15:34

Oei Rianne, fijn dat ze verhuisd is maar niet dat ze zo gek doet. Hopelijk is het tijdelijk, die gekke sprongen ;)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 18:11

Heerlijk Zoey!
Autumnn, ik word helemaal enthousiast van jouw berichten, wat gaan jullie heerlijk! Geweldig ook om naar jullie foto's te kijken! Zo fijn dat jullie de knop gevonden hebben *\o/* <3
Jorinda, hoe is het nu met Neva?
Heerlijk altijd die foto's van jou Castellon <3
Ania, hoe is het met Cortes?
Rianne1807, vervelend maar wel te verwachten bij een verhuizing helaas. Ik hoop voor je dat ze snel kalmeert!

Fuego gaat nog altijd goed, die heeft met die warmte fijn vrij en geniet daar duidelijk van :+

Lekker op de wei met z'n vrienden
Afbeelding

Met z'n beste vriendje haha, echte maatjes die 2 <3
Afbeelding

Afgelopen week was de hoefsmid er weer, het gaat steeds een klein beetje beter *\o/*
Afbeelding
Ik zei nog tegen m'n smid: Als ik een nieuwe klant was geweest was je nooit meer een tweede keer gekomen toch?! Hij antwoorde met: Als je dat maar weet, het is dat die van jou is :') _O-

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 20:46

Fijn zeg dat fuego het nog zo goed doet tarzan

Ben net nog even naar stal geweest, wilde haar zelf binnen zetten.
Gelukkig was de onrust na een uurtje of 2 zo goed als weg en madam stond lekker hooi te eten en wat op en neer te lopen
Kreeg elke keer als ik langs liep een hinnik van dr, dus ze is gelukkig nog blij me te zien _O-

Ze liep super relaxed mee naar binnen en dr stal in
En dat na 2 jaar niet op stal gestaan te hebben.
Pak van mn hart dit, zo trots op dr, ze doet het zo op de 1e dag echt goed

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:25

Ania: Sterkte, hoe is alles verlopen?

Autumnn: Wat onwijs gaaf, en kijk dat koppie, dat straalt bij beide gewoon genieten uit.
Succes!

Rianne1807: Fijn dat ze verhuisd is. En goed te lezen dat ze nu wat rustiger staat.

_Tarzan: Wat is Fuego toch een knap paard hé!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:39

Fijn te lezen Rianne! Gaat het nog steeds goed?

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 12:00

Jaaa gelukkig wel!!
Op dag 2 al aan de hand gestapt, dag 3 aan de longe.
Ze doet t super.
Ze was ook alweer bezig met de omgeving verkennen buiten haar paddock, uiteraard voerbakjes en tonnen inspecteren of er nog wat te snaaien valt.
Ben echt mega opgelucht

Nu kunnen we eindelijk gaan revalideren
Ben nog steeds, ondanks de 50/50 kans, optimistisch dat t goed komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 12:16

Gaaf Autumnn!

Wat is Fuego toch knap.

Fijn dat de verhuizing goed is gegaan Rianne.

Hier weer terug van vakantie, inmiddels ook weer 2 keer gereden... met flinke spierpijn.
Meneer is nog steeds druk, snel afgeleid dus daar moeten we echt flink aan zien te werken met lessen.
Maar eerst komt de tandarts en gaan we eind van de maand verhuizen.
Ben benieuwd hoe dat gaat. Hij heeft in korte tijd al best wel wat meegemaakt qua verhuizing en was de laatste keer de eerste 2 weken super heftig, maar toen ook net gecastreerd.
We gaan het zien.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 22:27

Hoe gaat bij bij jou het rijden Zonnebloem?

Ik had gisteren weer gereden met Nero en hij was weer zo aan het spoken en wegschieten. Dus een stalgenoot met haar ietwat lompe Spanjaard :D heeft 1,5 uur naast ons gereden. Nero kon geen kant op want dat andere paard ging met geen pas verzetten. Ondertussen gaf zij me les, ophouding, los, ophouding, los, ophouding, los. Zo hebben we echt anderhalf uur gereden en uiteindelijk zijn we alle hoeken doorgegaan, zowel links- als rechtsom. Vandaag ben ik zonder haar gaan rijden en ik reed hem er gewoon goed door, hij heeft maar 1 keer weggesprongen. Ik kon zelfs figuren rijden :D zo super trots op ons <3 het is zo’n gevoelig dier, echt onvoorstelbaar. Die ophouding moet in dezelfde seconde als dat je hem loslaat, anders ben je hem kwijt. En morgen gaan we naar het strand!!

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:43

Ik was even verdwenen. Vergeet soms te reageren. Sorry dames!
Probeer het vanaf nu wat meer bij te houden.

Wat gaan jullie super Autumnn!!
Mooie foto's ook van iedereen.

Wij gaan hier ook steeds beter. Bij Dawn is nu ook de knop om. De bedoeling is om 30 sept te gaan starten. Best spannend want is ook echt mijn eerste keer. Beetje laat op mijn 33ste hihi.

Ik merk aan Dawn dat hij steeds meer energie krijgt en het werken ook echt leuk vind. Bij het aandraven in het begin van de training wil hij nu steeds in galop. Hij heeft dan echt spanning/energie. Ik laat hem dan gewoon even een rondje door galoperen. De spanning wat af laten vloeien. Daarna is hij heel ontspannen en chill. Herkenbaar voor sommigen ook? Misschien is het een Spaans dingetje haha.

Ik ben nu vooral veel bezig om hem te laten verruimen en zijn neusje wat meer naar voren te rijden. Hij liep namelijk soms heel erg achter te teugel en had ik helemaal geen contact maar dit gaat ook al steeds beter!
Mijn oudste zoon van 7 mag hem steeds lekker uitstappen. Hij wil nu ook een eigen paard. Hij moet eerst maar zijn zwemdiploma's halen en zien we dan wel verder of hij dan nog steeds interesse heeft.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 21:46

Hoi! Door alle drukte vergeten te reageren op jullie lieve medeleven!

Ik heb Corrie woensdagmiddag gebracht omdat hij nuchter moest zijn voor de operatie donderdagochtend.
Donderdagochtend werd ik gebeld door de DA met de vraag of ik het zeker wist dat het chipje linksachter zat. Op de röntgenfoto's was namelijk niets te zien.
Ik begon nu ook te twijfelen dus maar toestemming gegeven om rechts ook op de foto te zetten voor de zekerheid.
Ik werd teruggebeld dat ze op beide benen het chipje niet meer konden vinden en dat ze nog een echo gingen maken om te kijken of er misschien botgruis tussen het gewricht zat (oftewel, het chipje is tussen het gewricht gekomen en daar vermalen). Als dat er botgruis zat gingen ze alsnog opereren om het schoon te spoelen.
Om half 11 werd ik weer gebeld dat alles schoon was en dat ze een miniscuul fragmentje hebben gevonden van 1 bij 1,5 mm. Deze zat zo mooi ingekapseld dat het geen risico vormde en opereren zou meer schade aanrichten dan laten zitten.

Ik heb hem donderdagmiddag dus weer opgehaald. Zonder operatie en zonder OCD'tje :')

Schijnt dus wel eens voor te komen dat het lichaam het zelf afbreekt.

Hierbij nog een foto van eergisteravond met zijn brother from another mother:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 21:55

Wat een meevaller Ania.

Op de rest reageer ik later even want sta op een feest maar ik ben zo trots:

Afbeelding
Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 22:07

Robijntjah schreef:
Wat een meevaller Ania.

[ [url=m/1VkXMv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oAtmPI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een toffe foto’s Robijntjah!!! Mega gaaf! Hoe deed ze het?

Nero deed het meer dan fantastisch op het strand, wat een fantastisch dier is dit <3 de strandopgang vond hij wel ff spannend, want hij zag echt van alles! Maar hij bleef braaf staan en was lekker om zich heen aan het kijken. Daarna liep hij alsof hij er al jaren liep. We wilden eigenlijk alleen stappen maar ze waren zo braaf dat we ook gedraafd hebben en een heerlijk rustig galopje :D
Afbeelding

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 22:11

Oh dat is fijn ania.

Gave actie foto's robijntjah, snap goed dat je trots bent

Het is zo leuk op t strand, super fijn dat hij t zo goed deed autumn.

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 07:21

Robijntjah schreef:
Wat een meevaller Ania.

[ [url=m/1VkXMv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oAtmPI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een gave foto's! Ik snap wel dat je heel trots bent.

Autumnn wat super leuk een strandrit. Die staat ook nog steeds op mijn lijstje om te doen. Alleen Dawn is echt heel bang voor water dus geen idee hoe hij zou reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:53

Gave foto's meiden, logisch dat jullie trots zijn.

Ow dat is wel fijn Ania, loopt alles compleet anders dan verwacht en spanning voor niets eigenlijk.

Hier staat het strand ook op het lijstje, sta er zometeen maar 8 km vandaan dus gaan we zeker proberen. Maar hier ook 1 met watervrees dus die gaat er vast niet in.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:27

Wij zijn ook niet het water in gegaan :) maar er vandaan gereden. Nero is gek op water maar vindt dingen die naar hem toe komen nog wel eng dus expres er wat verder vandaan gereden.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 22:15

Ik ben nog steeds alles aan het meelezen!! Wat leuk om al jullie verhalen en vooruitgang te volgen iedere keer :D
en leuke foto's komen er ook voorbij weer!!

Ik heb even niet de tijd gevonden om te reageren, heb echt een heerlijke vakantie gehad en even ver weg van computer en gsm gebleven. Jenara heeft ook een dikke week vakantie gekregen, want ik was "op reis" (gewoon naar de ardennen, dus in eigen land gebleven, maar wel even er tussenuit)

Ze ziet er verder wel gewoon supergoed uit, ik heb ook echt de indruk dat ik dit jaar de zomereczeem vrij goed onder controle heb! Hoera voor behoud van manen en staart :D

Vandaag heb ik een vriendin eens met haar laten rijden, dat ging eigenlijk ook echt supergoed. De vriendin in kwestie kan wel een beetje paardrijden, maar is vrij onzeker en heeft altijd erg last met haar eigen balans, maar Jenara was zoooo braaf! Echt trots op haar :D En ook wel een beetje op mezelf dat ik haar heb opgeleid tot zo'n braaf paardje.
Daarnaast zit er wel zeker genoeg pit en leven in, want als ik haar dan even los zet in de bak, jezus wat kan ze rennen en bokken dan, wel leuk om te zien :)

Verder ben ik even druk geweest ook met andere dingen, ik heb vandaag namelijk mijn trouwjurk gekocht!!!
Wat een leuke ervaring was dat zeg! Echt even helemaal prinses voelen :p
Verder zijn we dus ook druk bezig met voorbereidingen voor het feest volgend jaar, wat heel leuk is, maar ook best veel tijd en moeite kost :p

Morgen staat er nog een leuke buitenrit op de planning met Jenara, zin in!

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 10:13

Hallo,

Mag ik hier ook mee schrijven? Ik ben sinds 2 maanden een trotse eigenaar van mijn Spaanse cruzado ruin Romero.

In het begin was hij wat angstig vooral bij onverwachte bewegingen bij zijn hoofd. Maar dat is nu eigenlijk helemaal weg. Hij wil nu alleen maar knuffelen en geniet van alle aandacht.

Met rijden zit er nog wel wat werk aan. Ondanks dat hij geen stap verkeerd zet snapt hij er nog niet veel van in de bak. Ik denk dat hij in Spanje nog niet veel ervaring heeft gehad hiermee. En vind hij dat met momenten nog wat spannend. En is hij nog wat scheef vooral rechts. Probeer nu vooral veel figuurtjes te rijden en hem te leren om te ontspannen. Hij doet het echt super!

Vandaag met mijn dochter een buitenritje gemaakt! Hij was zo ontspannen en braaf liep lekker voorop en kijkt helemaal nergens naar! Was zo genieten!

Afbeelding

Afbeelding

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 11:11

Wat een fijne en goede verhalen hier zeg! :D En welkom Claire.

Neva loopt echt significant beter gelukkig. Nog niet helemaal rad, maar zeker ook niet meer zo kreupel als het was. Het lijkt dan voor nu toch (gelukkig) een flink gekneusde zool (geweest). Ik laat de röntgenfoto dus nog even voor wat het is, tenzij het niet verder gaat verbeteren, dan plannen we het weer opnieuw in. Morgen even telefonisch overleggen met de veearts en dinsdag komt de hoefsmid, die ook even laten meedenken of er vanuit haar nog iets nodig/mogelijk is. Maar dit is al echt een hele opluchting. Verder van ons dus geen nieuws, ik voer en poets haar en dat is het momenteel even haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:46

Welkom Claire.

Fijn dat het goed ging Julie en gefeliciteerd met je jurk :D

Ooooh Autumn, nog 4 dagen en dan ga ik ook naar het strand met Aurelia!

Even nog wat foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ga gewoon een oefencross rijden, onvoorstelbaar :')

Gisteren weer op wedstrijd geweest, 2 winstpunten erbij en erg leuk en nuttig commentaar gehad dus we kunnen weer vooruit!

Nu 3 daagjes werken na 2 heerlijke weken vakantie en dan donderdag alles inpakken en vrijdag op naar Burgh - Haamstede :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:54

Welkom Claire!

Wat leuk dat je ook met Aurelia naar het strand gaat :D ben je al eerder met haar naar het strand geweest?

Wat een verhaal zeg Ania, ik heb daar nog nooit van gehoord eerlijk gezegd! Scheelt wel weer een hoop dat ze toch niet hebben geopereerd.

Van jou ook goede verhalen Twirrewyn! Dat spanning herken ik wel hoor :j bij enge dingen trilt Nero ook helemaal, maar hij zet geen stap verkeerd. Ik draaf het er dan uit en dan is het eigenlijk altijd weer over :D binnenvetters zijn het, die Spanjaarden :D
Dat dat neusje eruit moet is wel heel herkenbaar, Nero heeft daar ook een handje van. Hij moet nog veel meer leren om mijn hand te gaan volgen. Daar zijn we nu steeds meer mee bezig en gaat langzaam beter.
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 08-08-22 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:55

Met Aurelia niet, met Mo wel ooit.
Ze haat water dus ik ben heel benieuwd _O-