L2 proefje gedaan. Was zelf eigenlijk wel tevreden. Ik was trots op haar. Helaas wel klein stukje verkeerd gereden, (uit het hoofd), dus -2. Punten nog niet geweldig 177,maar het gevoel was goed. Weer wat dingetjes om thuis aan te werken. Jenny balen zeg. Maar klinkt ook wel erg spannend allemaal.
Ik had gister mijn concour gehad Ik heb zaterdagavond een hengstenvlecht geprobeerd maar dan onderlangs dat is toch wat lastiger dan ik dacht =$ op een bepaalde plek kon ik niet verder want dan kon ik niet meer onderlangs geen idee wat ik fout heb gedaan =) zondagochtend om 6 uur de wekker gezet (jaja ik moet er wat voor over hebben) naar stal gegaan was er rond 7 uur en yke invlechten onderlangs lukte niet dus heb ik bovenlangs maar gedaan en super strak (zo strak had ik nog nooit gedaan denk ik) en ik deed er ook vet lang over. Was die klaar hij was echt mooi Enzo en mooi strak haarlak in spuiten. En 5 min later mevrouw gaat schudden -.- de hele vlecht liet las in het midden :'( om 8 uur weer een vlecht gemaakt en was om kwart voor negen klaar (was niet de bedoeling want ik wou om 9 uur alweer bij stal zijn om yke in de trailer te doen) om half 10 reden we van stal weg en gelukkig hadden we nog tijd over. Tijdens het inrijden was ze voor het been aan de teugel ging wat moeilijk want we waren op een andere locatie. Uiteindelijk heb ik haar toch nog aan de teugel gekregen tijdens de proef stond er een hele grote brede kerstboom in een hoek mevrouw vond dat raar, eng en ze wou niet absoluut niet in die hoek -.- ik vond het niet zo super gaan maar volgens andere mensen wel haha en we zijn wss 5e geëindigd met 179 punten!!! Net geen winstpunt maar welm ons hoogste punten ooit ❤ volgende week weer een concour dus we zullen zien. 1 ding is wel zeker ik ben meeeeega trots op Yke
Marbri, wat goed de proef uit je hoofd. Ik durf dat niet om de proeven uit het hoofd te rijden. Ik rij ze thuis wel altijd uit mijn hoofd als ik ben aan t oefenen.
Gister weer een fijne les gehad, zou eigenlijk met Gonda lessen, maar Dutch had door een foutje binnen gestaan, dus heb maar met hem gelesd. Woensdag heb ik met Gonda les.
yke: jammer net 1 puntje en balen van je vlecht. Ik heb hetzelfde met Doutz helaas.
Ik heb weer gezeur met KNHS/rijverenigingen. Ik ben van rijvereniging gewisseld. Oude heeft mij startpas te vroeg afgemeld, dus heb waarschijnlijk de selectie voor niets gereden (maar toch verprutst gelukkig) en nieuwe kan ik niet aanvragen melding krijg ik . heel irritant.
Heb je de nieuwe secretaresse al naar de knhs laten bellen? Ze moet je 'gratis' inschrijven, omdat je voor dir jaar al een betaald lidmaatschap hebt en dan kun je je startpas zo aanvragen. Anders zelf even de knhs servicedesk bellen, zijn heel aardig! Ik ben zelf secretaresse en penningmeester en hang geregeld aan de lijn met dit soort dingen
Wil iedereen vaste hele fijne kerstdagen toewensen. voor iedereen die nog start dit jaar veel succes en plezier!
DemiHendriks
Geplaatst: 22-12-15 11:32
Haha bedankt iedereen!! Iemand tips voor de vlecht? Dat hij niet naar 1 x schudden eruit gaat? Ik heb zondag namelijk weer een concour. Je kan kiezen voor selectie en niet en ik had eerst niet gedaan maar bijna iedereen doet het dus ik dacht zo ach je kan het altijd proberen dus nu doe ik mee met de selectie =) hahah
Jenny, wat vervelend van je startpas, hopelijk wordt het snel opgelost.
Sababber, heerlijk zo n lange manen. Dat mis ik wel bij Dutch. Had ze eerst ook heel lang, maar helaas door ZE helemaal afgeschuurd. Nu hou ik ze gewoon kort dan heeft minder last van ZE.
Laura, voor jou ook alvast hele fijne kerstdagen! Voor rest ook natuurlijk
Yke_lover, helaas geen tips voor te vlechten, toen Dutch zn manen nog lang had bleef het altijd mooi zitten. Ik deed ook onderhands vlechten.
Zoals ik hem bovenlangs en onderlangs vlecht blijft hij stevig zitten.. Tip: naald en draad en doe hem niet te strak.. dan trekken ze hem makkelijk los.. Insprayen met water voor het vlechten om hem netjes te krijgen en achteraf even insprayen met lak of een beetje gel door je water doen.. Geen anti klit gebruiken,daardoor worden de manen glad.. Bij alleen onderhands kun je altijd nog wat schuifspeldjes gebruiken om hem te zekeren op wat plekjes?
Morgen een eerste poging rijden! Gewoon een beetje stappen en een drafje lang en laag, maar we mogen voorzichtig aan opbouwen! De pijnstilling is aan het afbouwen en ze is echt al een stuk vrolijker. Hopen dat 2016 ons jaar gaat worden
Ik ben ook helemaal blij. Gisteren mn BB wedstrijdje met Xira gereden. 193 met een eerste prijs en 179 met een derde prijs! Proeven gingen niet fijn (mevrouw drukte veel rug weg, hoofd omhoog etc) en ik moet met meer lef rijden en op de bordjes (iets wat ik thuis en met les wel doe).. Maar ben blij, en Xira was braaaaf! 9 Jan onze eerste officiele wedstrijd!