Ja hè.. En die 5cm, joh, daar lig ik niet wakker van, dat zie je vrij snel. Maar ik zit wel met een paard (pony ) waar ik nog altijd niet mee kan rijden omdat ze toch wel wat trauma's lijkt te hebben, en een paard wat waarschijnlijk al die tijd al met maagzweren rondloopt. Ik had haar op proef en had dr dus terug kunnen brengen, maar dat wil je dan ook niet, waar was ze dan wel niet terecht gekomen? Een paard wat trapt als je dr kont wilde poetsen en zo erg voernijd had dat ze al een tik in dr box had uitgedeeld. Maar ja, had dat in de advertentie gestaan was ik er niet gaan kijken en was ik ook niet verliefd geworden. Want ondanks alles is het echt mijn paardje..
Haha ja als je Tamme in 't echt zou ontmoeten ben je echt gelijk om Hij is zo ontzettend lief en charmant, en echt een clown
Ohh ja, 't kan echt zo raar lopen.. Ik was ook gelijk verliefd op Sterre! Had haar ook niet terug kunnen brengen ondanks dr moeilijkheden Ze is zo leuk Hoop echt dat 't goed komt met haar maagzweren.. Wanneer ben je van plan om weer wat te proberen in de richting van beleren? Als dat helemaal goed is?
Ik had het inderdaad ook met de verkoop van Jetje, ben altijd gewoon eerlijk geweest over haar blessure. En als je dat dan eerlijk zegt is het voor de meesten ook gewoon geen probleem.
Ja kan raar lopen idd ik wist wat ik kocht een niet in handen geweest jaatling hengstje dus ja der kon van alles mee zijn maar is echt een leukerd zo makkelijk en nuchter afentoe alleen beetje sterk.
das vervelend van sterre maar als je emaal een beslissing genomen hebt kan je ze vaak al niet meer terug geven ook al heb je op proef dat is het moeilijke van dieren vind ik
Met een jaarling hoef je je denk ik minder zorgen te maken, die moeten nog bijna helemaal opgevoed worden en dat is dan aan jezelf. Maar ja, er zitten altijd wel verpeste jonge paarden bij helaas... Sterre was 4.5 toen we haar kochten en had al een veulen gehad.
Ik wil sowieso naar het beleren toewerken. Als ze over een tijdje pijnvrij is heeft ze geen excuses meer, en dan gaat het er toch van komen. Hopelijk gaat het meevallen, want het potje is door dr medicatie nu wel aardig leeg, dus in training zetten wordt wat lastig. Ben nu al wat aan het oefenen, kon een tijdje geleden niet eens meer op een kruk stappen of ze werd boos en draaide dr kont, nu kan ik (hou dr dan wel zelf vast aan halstertouw bij de schoft) met twee armen over dr heen hangen als ik op de kruk staan. Druk op dr schoft maakt(e) haar echt heel fel, denk een combi van pijn, slechte ervaring en dr ego. Want een koninginnetje is het, manmanman. Laatst was ik de spaanse pas gaan oefenen, maar dat snapte ze niet zo, en zaterdag ging ze het ineens uit zichzelf doen xD (een echte spaanse pas is het nog niet, maar ze gaat nu echt snappen wat de bedoeling is). Het kwartje was blijkbaar gevallen haha. Ze vindt het wel erg moeilijk. Fiëla heeft zaterdag voor het eerst onder de vrouw gestapt
Ja, dat is een mooie! Ik leer sowieso heel veel van haar, moet heel goed op mezelf en mijn buien letten, wordt heel bewust van mezelf. Misschien worden er vanzelf nog wel meer dingen duidelijk. Ik denk dat het ook best een reden heeft dat ze bij mij is Veel mensen om mij heen zeggen trouwens ook dat het niet zomaar een paard is, dat ze bijzonder is. En de mensen die dat niet zeggen zijn ook eerder bang voor dr, en die jaagt ze dan weg hahaha. Maar ondanks alle rare fratsen heeft ze een enorme aantrekkingskracht ofzo
Ja die aantrekkingskracht heeft ze zeker !! Ben zo benieuwd hoe het verhaaltje Sterre verder gaat.. Hahaha met dr spaanse pas Wat mooi dat Fiëla al onder de vrouw is geweest Ging 't goed?!
hihi sterre heeft der der eige spaanse pas van gemaakt en fiela onder de vrouw wat zullen jullie trots zijn dat was ik wel toen met amor.
amor werd zaterdag even door me kleine zusje gereden 12 jaar geloof dat ze het nog beter deed dan ik of amor was zo super braaf en deed keurig wat hem gevraagt werd ik doe denk toch iets fout
keona
Geplaatst: 27-01-14 19:19
och als je eerlijk bent bij een verkoop,kun je erna ook nog van alles naar je hoofd gegooit krijgen
Fiël is erg braaf, tot nu toe lijkt het een gevalletje opstappen en wegrijden, maar dat wil ik graag even afkloppen haha. Heb er zelf nog niet opgezeten, aan mijn moeder was de eer. Maar goed, hebben dan ook alles heel rustig opgebouwd en blijven dat doen. Voorlopig is ze nog niet uitgegroeid dus zijn voorzichtig!
Haha nou Do, op zich heeft ze zich niet d'r eigen pas aangeleerd, het is wel mijn pas, maar kennelijk heeft ze er even over moeten slapen voordat ze snapte wat ik bedoelde! Tis een erg slim paard, soms moet je d'r alleen even laten en dan pakt ze t daarna heel goed op (als ze t niet snapt wordt ze ook heel boos en trekt ze de hele trukendoos open om een koekje te krijgen, ze wil het graag op haar manier). Misschien moet je aan je zusje vragen wat zij doet met rijden hahaha .
En ik geloof graag dat er ook zat kopers zijn die achteraf gaan lopen zeiken. Maar zo om me heen ook zie ik een hoop mensen die paarden verkopen en niet eerlijk zijn
Posh
Geplaatst: 28-01-14 20:36
Ik heb alweer moeite met alles bij lezen Het was zo koud vandaag met die wind dat ik nog steeds traanogen hebt, het was snot en kwijl buiten
Wat een lange mensen inderdaad hier, ik ben 'maar' 1.78 en ik voel me vaak al zo lang.
Utopia: Maar Tamme heeft ook echt een uitstraling, op de foto's al dus kan me voorstellen dat ze met bosjes voor hem vallen in het echt! Ik heb/had dus echt niets met Friezen en kon me ook niet voorstellen dat ik er ooit een op stal zou hebben maar dat komt door die raar gefokte moderne paarden, die vind ik echt uit verhouding getrokken.
Martinique: Leuk als je zo voor verrassingen komt te staan, zo kennen wij die helaas ook.... Weet je hoe ze aan haar trauma's is gekomen of weet je niets van haar verleden? En net als wat cherell zegt, we hebben het wel over levende dieren. Ik zou een paard niet met een of ander mooi verhaal kunnen verkopen als ik wel beter weet. Maar keona heeft ook gelijk, het is nooit goed en mensen kunnen zo verschrikkelijk moeilijk doen.
Ik ben na zaterdag nog 2 dagen aan het grondwerken gegaan, zo leuk als je merkt dat de oefeningen werken!
Hier zijn we aan het Yoyo-en
En een gedeelte van The Porcupine Game (ik vergeet de namen van alle Games nog regelmatig)
Ik heb helaas een kans gemist omdat i ''ballen'' heeft Was een zwaar verwaarloosde shet gevonden ( zag er niet uit en was agressief) , hij mocht naar onze stal komen ... Maar helaas is hij hengst en met die merries hier is dat dus geen doen ( dan zou die hengst niet tot rust kunnen komen) .
Vind het wel jammer , had het erg leuk gevonden om er mee aan de slag te gaan .
Posh
Geplaatst: 28-01-14 21:25
Echt? Wat jammer ook voor de pony, is hij nog wel goed terecht gekomen?
Ziet er leuk uit Posh! Zou die parelli dingen ook wel eens helemaal willen leren, maar vind het nog best prijzig.. Bevalt het je goed? Haha en de namen van de games zijn niet het belangrijkst Ik weet helaas vrijwel niets van haar verleden, heb een topic gestart maar ook nog geen reactie. Ze lijkt negatieve ervaringen te hebben met een aantal dingen, halster vond ze vreselijk, aangeraakt worden ook, er zouden kleine kinderen op dr gezeten hebben maar verder onbeleerd, maar hier durfde ik eerst echt geen kind bij dr in de buurt te laten, werd ze heel boos van en rijden is ook nog niet gelukt. Maar het lijkt ook dat ze niet consequent is opgevoed en veel dr zin heeft gekregen. Ze gaat een gevecht ook wel echt aan. Het is helaas allemaal giswerk. Je bent er als koper ook wel zelf bij natuurlijk, en we hebben wel een net contract gekregen van de verkoper enzo. Veearts heeft haar hier gekeurd en lichamelijk was ze in orde (die maagzweren zie je helaas niet van buiten!), en hij zei dat ze in de basis een goed paard lijkt, dus toen besloten haar te houden.
Ohh Cherello dat is wel jammer. En castreren geen optie?
Ja vind het echt jammer , heb zelf een shet hengst gehad ( gewoon gezond Enzo) en mis dat toch wel een hengst En ik ben er heilig van overtuigt dat het dier niet agressief is .... Daar gaan mensen zo snel van uit .
Had een leuk ''project'' geweest en ervaring met schuwe pony's heb ik ook ....
Echt jammer , maar ja kan er ook niet in blijven hangen
ohh wat jammer van die hengst cherello wie weet heeft ie een ander goed plekje nu en die parrelie games ik ben der ooit ook mee begonnen met iemand op stal samen die der verstand van had nu ze weg is doe ik niks meer der mee snap het niet zo goed haha bang dingen fout te doen.
die etter van mij heeft eergisteren zijn verzorgster der afgegooit al gelijk bij opstappen frustrerend die jonge paarden en bij mij heeft ie geen stap verkeerd gezet.
ik vind het nu wel weer koud buiten en moest gewoon krabben vanochtend brr en wat is een cabrio dan koud om te rijden met het dak dicht natuurlijk.
Er staat een smerig koude wind gisteren even de paarden door de bak bejaagt tellen van hand gewisseld zodat ik 1 hand in m'n zak kon steken , maar nog waren ze bevroren . En op de schoot er ook door de skihandschoenen heen
Het is idd. Erg jammer , maar hij zal wel goed staan ja . maak met er verder ook niet druk om . Heb al genoeg aan m'n hoofd , er is zoon gedoe met een verzorgster op stal en werk en woning zoeken ..... En nog iemand op stal helpen .
Straks gesprek met 2 begeleiders
Dapperedodo balen van je verzorgster , is ze er goed vanaf gekomen ? En er weer opgestapt ?
nee ze is er niet weer opgestapt best jammer maar snap het wel mischien lag het ook wel aan weer die wind en kou bijelkaar maken een erg druk paard maar betekend niet dat dit een excuus is ff uitzoeken dus.
ja is echt koud die wind ben blij dat nu einde van de midag de deuren van de uitloop dicht gaan heeft het nog de tijd om optewarmen op stal voor ze.
Posh
Geplaatst: 30-01-14 13:33
dapperedodo: Oei dat is minder leuk inderdaad, hoop dat het haar niet heeft afgeschrikt en dat ze er weer op klimt binnenkort. Jammer dat je stalgenootje weg is, ik doe het nu ook met iemand op stal samen omdat je dan meer gemotiveerd bent om wat te doen en om bezig te blijven.
martinique: Het bevalt zeker goed Het is zelfs verslavend, maar dat komt denk ik ook omdat ik het nu met Camée doe in plaats van Storm. Het verschil tussen een paard met trauma en een paard die nog redelijk groen is is erg groot. Normaal gesproken zijn de parelli dvd's en pockets heel duur maar deze waren € 6,- geloof ik. En dan heb je een dvd met Level 1 of 2 en wat oefeningen en theorie uitleg.
Jammer dat je niets van haar verleden weet, zo'n pony hebben wij een jaar geleden ook gekocht ook met een heel ander verhaal erbij. We hebben haar gelukkig helemaal 'goed' gekregen en ingereden en daarna aan mensen verleased die haar uiteindelijk gekocht hebben. Toen zij het papierwerk gingen controleren en haar wilden laten meten zijn ze achter haar hele verleden gevonden (ze is prikpony geweest en op de markt nog een keer verwisseld met een andere pony).