[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:06

Prinslover schreef:
Ik bedoelde meer, dat hij zo oud is voordat ik er erg in heb, en dat ik dus ook zooooveel jaren verder ben, en straks ook al 30 jr met huisje boompje beestje en baby's hahahaah _O- . Ik ben geen 14 nee :+ .

Kell, heb je ook gelijk in.. Niet iedere anda is super barok. Maar de meeste zijn toch wel wat barokker dat het doorsnee dames paard.. Dat vind ik wel mooi. Maar Chic is goed zoals die is :D .

Vind ik ook hoor!
Hou niet van het megabarokke...
Al moet ik zeggen dat ik van sommige Carheganen wel een warm hart krijg, maar niet voor mezelf.
Hou een beetje van de luxere...
Gek eigenlijk voor iemand die jaren in de fjorden heeft gezeten :+

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:06

Robijntjah schreef:
Hallo!

Hoe is het hier met iedereen?

Ik vind het belangrijker hoe het met jou gaat :(:)

Anoniem

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:08

Mmmja, wat moet ik ervan zeggen...
Zolang ik druk bezig ben gaat het prima, net zoals nu zit ik een ochtend thuis en dan voel ik me redelijk verrot :o

Moest ook op mijn oude stal (waar Robijn dus stond) vanochtend even 2 paarden doen voor iemand die op vakantie is en dat was wel even slikken...

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:14

Wel je verdriet laten gaan hoor!
Niet wegstoppen, dan krijg je het later dubbel terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:17

Dat weet ik maar het wil niet lukken op 1 of andere manier...

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:18

Ilona: Mijn westernzadel ligt wel goed, maar dan rijd ik toch in eerste instantie liever zonder zadel. Omdat hij een probleem heeft boven zijn lendene en daar ligt precies het achterste gedeelte van het westernzadel. Het komt wel goed. Bedankt voor je reactie.

Cloris: Wat een schitterende foto’s. Kwijl.

Jell: Wat fijn dat het menritje met je nichtje is gelukt. Ze vond het vast schitterend. O, ik lees het al ze heeft genoten. Gaan jullie dit nog een keer doen als ze het nog aankan?
Ik hoop dat je buitenritje geslaagd is. Ik zie het al. Fijn hoor dat ze zo makkelijk is.
Alvast gefeliciteerd, hopen dat ze goedgekeurd gaat worden. Daar heb je een leuk paard aan.
Castle Fest was afgelopen weekend en was erg leuk.

Michelle: Dan zie je maar weer, dieren het zijn net mensen. Haha.
Heftige mensen die buren van je. Slaapt de kleine daar wel doorheen?

Denise: van Rijs is mijn zadelmaker. Ik had alleen nu een jonge jonge (klinkt leuk). Ik vraag voor straks Jan van Rijs zelf. Die heb ik normaal ook altijd en dan gaat het wel goed.
Hoe groot is Heike? Hij ziet er echt groot uit.

Angela: Leuk dat je er weer bent, gezellie!!

Anouk: Castle Fest was ook enorm leuk. Het komt steeds meer door Nederland. Je hebt het nu ook in Archeon en kasteel Haarzuilen. Dus misschien komt het jullie kant ook nog op. Het komt ook al steeds vaker op tv. Pas geleden zag ik het nog op TMF of MTV. Het programma Valerio de stad uit.
Ik heb Atlas eerst leren zwaaien. Kriebelen achter zijn been en belonen als hij zijn been omhoog doet. En daarna een stemcommando er bij gegeven zoals voet. En via het stemcommando het op het paard en voor de kar laten doen. Alleen Atlas pakt alles heel snel op. 2x krijgt hij een snoepje voor iets wat hij “per ongeluk” doet en hij heeft het meteen door. Probeer dat eens bij Prince.
Ik heb via de paardendrogist zo’n meetlint gekocht en die geeft aan wat je paard weegt. Ik had zelf niet echt het idee dat het klopte, maar wij hebben een ex-dierenarts assistent op stal die paarden onder narcose bracht en die kan het gewicht heel goed inschatten en die schatte het ook precies goed.
Dat met dat schapenbontje is misschien idd een oplossing. Ik was net blij dat mijn schapenbontje onder mijn zadel weg zou kunnen, maar ja het is toch een idee. Alleen hij schuift nu naar links en dat moet hij toch echt op gaan lossen. Bedankt voor je idee.

Madelief: Nee hoor, wij hebben geen weegschaal, ik doe dat met zo’n meetlint van de paardendrogist.

Esther: Als je nou wat minder op stal bent, kun je het best bij houden hier hoor. ;-)
Geef effe door hoe laat je les hebt, dan kijk ik effe of ik kan komen kijken.

Lakshmi: Oei, ik zou daar echt niet tegen kunnen. Soms zie je dat bij manege’s ook echt zielig. Niks voor jou om daar zadelmaker te worden? Of vinden ze dat soort dingen onzin daar?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:13

esther: Het zal ook wel ermee te maken hebben dat hij erg veel zin had... ik kon hem een week longeren maar met rijden was hij dan altijd toch weer blij. Het zadel is bij ons ook nagekeken, ivm dat het een beetje achterover lag, maar kon niet opgevuld worden maar was prima om in het begin mee te rijden, ik heb er ook nog mee gereden en geen problemen gehad, kan me niet voorstellen dat hij er bij jou dan zo heftig op reageerd.

madelief: Balen! Maar als het financieel niet kan is het zeker verstandig om nog even te wachten! Ging je nog rechten doen in september?

Michelle: gezellig stel! Je snapt niet wat ze dan nog samen doen.

Il: komt nu eindelijk dan die aankoop foto erbij?

denise: Juist in de b kun je makkelijk goed ervaring opdoen, ik wil dan ook pas door als ze er helemaal klaar voor is.

Mijn telefoon was net zo slim om een duik te nemen...hij viel vanuit mn zak in een ton water...en normaal neem ik naar de paarden mn oude mee, maar omdat ik lui was had ik mn goede meegenomen...ook meteen weer afgeleerd. Dus nu ligt die te zonnen en doet die hopelijk straks weer normaal.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:29

Mies, ik geef je weinig kans :+ . Die van mij heeft ook nog steeds strepen en al van de veluwe := . Oeps haha! :D
En die aankoopfoto komt erbij!!! :D Daar draait het allemaal op hihi.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:33

hij heeft geen strepen! alleen de knopjes doen het niet helemaal goed en hij sloeg net op hol...dus ik heb nog hoop voor als hij droog wordt!

Waar blijft die dan!!!!!!!*topic!*

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:04

Vanavond komt ie *D . Ben nu op mn werk, en kan dus geen foto's uploaden ect... Nog ff geduld hihi.

Ai ai, hopen dat hij het wel weer gaat doen.. je goede telefoon ook nog is......

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:06

Regine -> Ik ga het serieus in overweging nemen!
Volgens mij kan Beda mij anders ook nog het één en ander bijbrengen met de lange teugels, moet ik even vragen aan haar.

Laura -> Zij ( ;) ) is er gelukkig niet in gaan liggen rollen, nee.
Volgens mij voelt ze zich daar té veel Diva voor om dat openbaar te doen, hahaha!
En anders ook geen probleem, spoelen we er zo weer af.

Martine -> Rints staat idd best mooi op deze pensionstal.
Het is oud maar degelijk, we hebben een hele fijne buitenbak en de sfeer onderling is er ook heel goed.
Ook is de prijs heel netjes ivm vele andere vergelijkbare pensionstallen.
Ik blijf hier voorlopig wel staan met haar! :D
Fijn dat het beter gaat met je vriend zijn been!

Eline -> Weer aan het dubben met je zadel.....
Best vervelend als je paard steeds heel erg afvalt en dan weer aankomt, je moet dan steeds weer je zadel laten aanpassen wat het niet ten goede komt.
Misschien eerst toch afwachten tot hij weer voldoende is aangekomen en dan de zadelmaker laten komen?
Anders moet je straks weer.....

Beda -> Ik had je foto's van de demo ook aan Frits laten zien, die vond het maar knap hoe je te paard ook nog zo'n lange garrocha kan hanteren.
Tijdens onze vakantie heeft hij voor de allereerste keer op Rintske gereden en hij vond haar wel erg hoog. (duh, wat zal ze zijn; 1.60?)
Nu voelde hij ook eens dat het niet zomaar opstappen en werracen is en hij had moeite om z'n balans te bewaren. (vandaar die opmerking over de garrocha)
Hij vroeg zich af of mannen geen last hadden van zo'n zadel, en vond stap wel genoeg wiebelen, hahaha! _O-

Jellie -> Wat leuk om te lezen dat het menritje met je nichtje is gelukt!
Lief dat jullie dat voor haar hebben gedaan. :j
Jullie zijn wel erg positief over Sypke zo te lezen! ;)

Denise -> Wat is Heike nog mooi zwart!
Rintske heeft nu een beetje bruine gloed, gekomen door de dazenspray die ik gebruikte tijdens onze vakantie.
Het was gewoon té opvallend hoe zwart ze vorig jaar is gebleven de hele zomer (geen dazenspray gebruikt), en hoe zwart ze nog was vóór onze vakantie (tot toen ook geen dazenspray gebruikt), en hoe ze eruit zag toen we weer thuis waren.
Kan niet anders dan van de dazenspray komen.

Angela -> Tuurlijk mag je meepraten!
Welkom terug!
Hoe gaat het met je?

Anouk -> Zo te lezen is het ergste nieuwe eraf voor Sam.
Wel leuk zoals ie gaat rennen en Des probeert mee te krijgen! :D

Michelle -> Nee gelukkig niet gaan rollen daar, hihi!
Rolde ze in het begin alleen maar in het droge zand (ik blij met zo'n schoon paard), nu rolt ze ook in het land en zie ik regelmatig modderplekjes. (das minder)
Zolang ze maar niet in de bagger gaat liggen vlak voor het rijden, daarna maakt het me niet meer uit. ;)

Madelief -> Fuur is idd een aansteller, whaha!
Ongeveer 1x in de week vlecht ik Rintske haar manen, en in de zomermaanden doe ik het vrijwel altijd in losse lange vlechten.
Zo kan ze evengoed nog de vliegen van zich afslaan, met een hengstenvlecht kan dit niet.
Rints heeft er eigenlijk nooit last van, behalve wanneer er eens eentje blijft haken aan haar hoofdstel en voor haar ogen hangt. :+

Esther -> Hihi! Nog geen maand d'r eigen jonge paardje en nu al Z-ruiter! _O-
Hopelijk heb je je niet bezeerd en er niets aan over gehouden?

Branka -> Frío aan de dikke kant? Die is dus goed verwend tijdens jouw afwezigheid. :D

Vanmorgen weer gereden met mijn megastoere merrie!
Vorige week tijdens de les voor het eerst de schouder binnen geoefend wat Rints wel moeilijk vond omdat ze nu de steun van de bakrand mistte.
Nu weer geoefend en terwijl we bezig waren kwamen er 2 paarden zo in ene de bak inrijden/stormen.
De eigenaars waren op buitenrit geweest en wilden ze nog even laten uitgalopperen.
Rints was wel even afgeleid, maar was al weer snel bij mij, en kon haar aandacht best redelijk bij mij houden terwijl die paarden om ons heen aan het draven en galopperen waren.
Ben dus megatrots op d'r!
Na het rijden naar de stal gestapt en daar was de pensioneigenaar net met de trekker een baal kuil aan het lossen.
Zijn trekker stond stationair te draaien dus daar ging ik even gebruik van maken en reed Rints daar naartoe tot ze niet verder liep.
Toen haar beloond met stem en geaai en klopjes op haar hals en haar steeds een paar pasjes dichter naar de trekker laten lopen.
Uiteindelijk stond ze op een halve meter afstand en vond ik het genoeg voor de eerste keer.
Op zich gaat het wel als de trekker stil staat, maar zodra die gaat rijden schiet ze in de paniek.
Die fase gaan we ook nog wel oefenen, maar voor nu vond ik dit al heel wat voor Rintske!
Rustig aan opbouwen.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:24

hij doet het weer normaal!!!!!!

Heb nog wat wedstrijdplaatjes van afgelope zondag!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Michelle_88 op 04-08-09 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:33

_Saida_ schreef:
Branka -> Frío aan de dikke kant? Die is dus goed verwend tijdens jouw afwezigheid. :D

Nouwww... ehhhh, hij schijnt toch wel aan Sonja Bakker te hebben gedaan :+ Maar hij is gewoon al wat te dik (ehhhh.. heel erg barok dus :+ ) en een weekje van min of meer rust heeft hem een dikke pens opgeleverd. Die gaan we er dus maar af trainen en blijft het te erg dan moet ie ook wat terug in zijn krachtvoer tot het kouder wordt.

_Saida_ schreef:
Vanmorgen weer gereden met mijn megastoere merrie!
Vorige week tijdens de les voor het eerst de schouder binnen geoefend wat Rints wel moeilijk vond omdat ze nu de steun van de bakrand mistte.
Nu weer geoefend en terwijl we bezig waren kwamen er 2 paarden zo in ene de bak inrijden/stormen.
De eigenaars waren op buitenrit geweest en wilden ze nog even laten uitgalopperen.
Rints was wel even afgeleid, maar was al weer snel bij mij, en kon haar aandacht best redelijk bij mij houden terwijl die paarden om ons heen aan het draven en galopperen waren.
Ben dus megatrots op d'r!
Na het rijden naar de stal gestapt en daar was de pensioneigenaar net met de trekker een baal kuil aan het lossen.
Zijn trekker stond stationair te draaien dus daar ging ik even gebruik van maken en reed Rints daar naartoe tot ze niet verder liep.
Toen haar beloond met stem en geaai en klopjes op haar hals en haar steeds een paar pasjes dichter naar de trekker laten lopen.
Uiteindelijk stond ze op een halve meter afstand en vond ik het genoeg voor de eerste keer.
Op zich gaat het wel als de trekker stil staat, maar zodra die gaat rijden schiet ze in de paniek.
Die fase gaan we ook nog wel oefenen, maar voor nu vond ik dit al heel wat voor Rintske!
Rustig aan opbouwen.

Lompe stalgenoten! Maar inderdaad een hele stoere Rintske! +:)+

Mies_Apollo schreef:
hij doet het weer normaal!!!!!!

Whoehoe!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 18:34

Goed kids allebei naar oma en opa en ik de dag voor mijzelf. Ha lekker! Ik had vandaag heel veel plannen met Jippe maar er is een stuk minder van gekomen haha. Hier hopelijk een zo kort mogelijk verslag (opbouwend commentaar mag, ben first time paarden eigenaar dus tips altijd welkom)

Jippe heeft duidelijk door gehad dat ik 3 weken weg was geweest en was wat grenzen aan het verkennen. Eerst de wei uit en poetsplaats op, dat ging goed, Borstelen, no problem. Dus dat was mooi. Toen hoeven krabben en daar begon hij wat te draaien en te doen. Toegegeven, ik krijg dan toch wat zenuuwtjes ook omdat ik dus echt moederziel alleen op stal was. Maar toen dacht ik: OK nu KAN ik hem dus ook gewoon aanpakken zonder dat ik bang ben voor commentaar. Dus flink eraan gewerkt en elke keer terug gezet (hij probeert de plaats uit te lopen, staat aan 1 kant vast). Na twee hoeven werd hij zo gespannen dat hij begon te mesten. Bij Jippe echt HET teken dat ie richting "uit zijn stekker gaan" gaat. Dus gekalmeerd (dat lukt me steeds beter) en toen hij rustig was de plaats af gegaan en in de paddock losgelaten waar hij een sprintje trok.

Mest opgeruimd en hem de plaats weer opgezet en de achterhoeven gedaan (ik geef niet op). Manen gedaan en toen wilde ik zadelen. Nou bij het dekje begon hij al te stuiteren dus ik heb gedaan of het mijn idee was om een paar rondjes met een dekje erop rond te lopen. Toen hij weer gekalmeerd was dat eraf gehaald. Toen heb ik hem losgegooid en laten rennen in de paddock. Trok wat flinke sprints inclusief slidings om op tijd stil te staan voor de draden, de foto's ervan zijn helaas mislukt. Op een gegeven moment begon ik te merken dat hij mij aan het testen was want hij kwam vol in draf op mij af met zo'n uitdagende houding. Ik ben blijven staan, stak mijn hand op, zei rustig "HO!"en legde mijn hand op zijn voorhoofd (hij was inmiddels rustiger gaan lopen en kwam met zijn koppie omlaag.) Hij stond even stil en wilde daarna of door mij heen lopen of aan mij schuren (We hadden erg veel last van vliegen en dazen en dat werd in paddock steeds erger) maar dat accepteer ik dus niet. Heb met mijn handen vol in zijn vel gegrepen (schouder zeg maar) en hem opzij gezet (ja hij laat zich echt door mij opzij duwen, dus dat leek mij toch wel weer een goed teken). Dit heb ik 3 keer moeten doen en toen was ik het zat. Ik was toch alleen en heb hem dus met luide stem uitgefoeterd van "Is het nou over!" of zoiets en toen stond hij er heel bedremmeld bij. Ben weggelopen en hij kwam meteen achter me aan. Hield mooie afstand als ik stopte. Beloond en gekroeld (gepaste afstand, Tenen zijn nog heel)

Na zijn lekkers (wat ik neer heb gezet in een bak en weg ben gelopen de paddock uit) heb ik nog zijn hoofdstel ingedaan en aan de hand even gelopen. En heb ik hem zonder halster laten staan en foto's gemaakt. Zijn ook niet echt goed gelukt (tenzij je een grote neus de camera IN of een grote kont wegdravend in beeld mooi vind). En toen wilde hij niet komen om het halster om te doen. Nu ga ik hem dus niet halen. Hij komt maar naar mij toe. Dat viel tegen. Meneer vond het wel fijn zonder halster. Hahaha. Ik heb dus niet aangedrongen ofzo of achter hem aan gaan lopen. Ik bleef wachten op hem en hij stond met zijn kont naar mij toe naar zijn wei te staren. Ja jongen dan niet he, dan ga je maar niet terug. Dus na 5 minuten ben ik resoluut de bak uitgelopen (JA en toen kwam ie dus als een speer naar de ingang toe!) en ben rustig alles gaan opruimen en heb hem genegeerd. Toen ik bij de paddock terug kwam stond meneer weer naar zijn wei te staren (met zijn oren naar achteren om in de gaten te houden wat ik zou doen). Ja dus niks jongen! Jij geen interesse voor mij, ik zeker niet voor jou. Toen heb ik een stoel midden in de paddock gezet en ben erop gaan zitten. Binnen no time stond ie bij mij, want nu was ik wel interessant natuurlijk. Geaaid en vervolgens met gemak het halster om gedaan en met de stoel gewerkt (ernaast gezet en zelf erop gestaan enzo). Hij draaide daarna nog wel zijn lijf zo dat ik de dazen van zijn nek en rug kon halen (heb later in de wei gezien dat hij dat ook zo bij zijn vriendje doet, staan ze tegen elkaar te schurken enzo) maar heeft mijn ruimte gerespecteerd. Naar de wei liep ie keurig mee tot de stalhouder ineens achter ons liep. Hij schoot naar voor en bedacht op tijd dat ik ernaast liep en hield in, voor het eerst zonder dat ik met het touw hoefde te corrigeren (dingen achter hem vind hij heel eng, vandaar dat ook het weer achteruit zetten op de poetsplaats bij hem zenuwen geeft denk ik. Hij kan niet zien hoe ver hij nog kan gaan). De wei in ging prima.

Ben zo toch dik 2 uur bezig geweest met hem maar wel jammer dat ik qua planning wat stapjes terug moest doen. Het was duidelijk dat ik niet verder kon doorgaan waar ik 3 weken terug met hem was. Ach ja, nog 3 weken dan zijn de kids weer naar school en dan ben ik van plan zeker door de weeks dagelijks erheen te gaan en de hele routine van poetsplaats-poetsen-optuigen-werken samen gewoon erin te krijgen. Dan gaat het echte elkaar leren kennen en vertrouwen pas komen denk ik. Ik heb denk ik door hoe het zit bij Jippe. Hij is van zijn 2e tot 6e jaar 1 eigenaar gewend en is daarna 2 keer van eigenaar gewisseld. Die flikkert er dan vanaf met als gevolg minder kunnen werken, en dan krijgt ie ook nog een bijrijder voor zijn kiezen. Op de wei heeft hij zijn plekkie helemaal gevonden. Hij moet nu nog eraan gaan wennen dat er 2 mensen met hem werken en dat dat gewoon goed gaat komen. Dus straks als hij mij dagelijks ziet en ik hem dagelijks in handen heb zal hij mij pas leren kennen. De klik heb ik, nu de band nog.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 18:54

Mies Oww dat is ook een stunt!
Heb zelf weleens het kastje van het alarm mee gewassen... die deed het niet meer zo best :+
Leuke foto's van je wedstrijd!
Ziet er heel fijn uit.

Saida Fijn dat het rijden zo lekker ging...
En met de tractor inderdaad lekker rustig opbouwen... dan komt het allemaal goed!

Zaterdag ben ik eerst lekker met Adorno wezen spelen in de bak..
Heb hem al wat kleine dingetjes van VD aangeleerd :D
Hij kan jambette, kusje geven, blijven staan en komen, hand aanraken.
En als hij lekker enthousiast is ook de polka pas :j

Daarna ging ik even met hem de wei in en hij bleef steeds achter me aanlopen.
In de wei staat een bruggetje die bij WE wordt gebruikt dus ik dacht.. probeer gewoon of hij achter me aan loopt.
Een kleine twijfel maar wat lieve woorden van mijn kant en hij liep zo achter me aan over de brug :+:
Daarna geprobeerd of hij eroverheen wilde dmv mijn hand voor hem houden en hem zo de weg wijzen..
En hij liep er zo overheen terwijl ik erlangs liep!!

Hier een fototje dat hij er op staat:
Afbeelding

En van zondag van het buiten wandelen in het bos:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:01

Zilfstar Zo heb je het toch prima aangepakt!
Het is meer nog de regels leren kennen dan uitproberen denk ik als ik het zo lees hoor :j

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:19

Heey
Dankjulliewel :D

Zilfstar : Netjes opgelost hoor ;)
Kelly : Gaaf paard zeg :D
Jellie : Mooie foto's :D
mies : Ook mooie foto's :D

Met mij gaat het redelijk goed. Ik heb nu een soort bijrijdpaardje waar ik elke week op mag rijden en ik mag daarmee 9 augustus starten op de tinkerdag in grave :D. ( het is een kruising tussen een tinker en een fries). En als dat goed gaat mag ik 22 augustus ook starten in winssen :D.
Maar soms voel ik me wel schuldig omdat ik met dat paardje ook een goede klik heb en dus veel plezier mee heb.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:24

Wat leuk zeg!
En je moet je niet schuldig voelen hoor!
Moppie is vast heel trots op je!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:26

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:30

Dankje kelly :). Ik weet ook wel dat ik me niet schuldig hoef te voelen maar soms is dat echt heel moeilijk. vooral omdat ik met dyio ( bijrijdpaardje) wedstrijden kan starten en dat met moppie niet ging maar ik wou dat wel altijd met moppie.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:32

@ Moppielover: Leuk zo'n bijrijdpaardje maar kan je dubbele gevoel ook voorstellen hoor. Dat had ik met mijn volgende kat en mijn hond richting mijn eerste eigen hond die jaren geleden overleden is.
En bedankt voor je compliment. Ja vind het soms best lastig hoor. Doe ik er nou goed aan? vraag ik me de hele tijd af. Had ik hem toch moeten zadelen (met welke strijd/ zenuwen bij Jippe en bij mij als gevolg?) Had ik toch moeten longeren toen ik het hoofdstel inhad (terwijl we opgevreten werden door de dazen en Jippe op de borst al vochtig was van het niks doen door de warmte in de stoffige bak)? Hmm, geef de antwoorden zelf al denk ik. Tsja, het paarden-eigenaar zijn is soms best moeilijk beslissingen nemen. Maar mijn val heeft me geleerd: liever rustig aan doen dan overhaast! Voor mijn schouder moet ik het toch nog rustig aan doen en grondwerk is tsja euh.. de basis letterlijk en figuurlijk. En ik denk zelf dat zolang ik mijn plannen aanpas nog voordat Jippe door heeft dat ik iets anders had willen doen (en hij dus niet het idee krijgt dat zijn negatieve gedrag beloond wordt, maar dat hij gewoon meehobbelt met mijn stappenplan) ik goed op weg ben.

@ Kelly_Taco: Ja mijn regels leren haha! Maar die volle draf mijn richting op leek mij toch wat uitdagen, grenzen aftasten, (en jolig doen tegelijkertijd), kijken of ik opzij zou gaan. Niet dus :Y)
Netjes hoor met je poaard de VD! Ik ben alleen nog maar bezig met het stoel-snuffelen (Zodat ik eerdaags met dat als hulp erop kan stappen)

@ Saida: Gaat goed komen met de tractor! Rustig aan. Zoals ik zelf hier boven zeg: (daar raak ik steeds meer van overtuigd) liever iets te rustig aan opbouwen dan overhaast met alle gevolgen van dien.

@ Mies_Apollo: mooie plaatjes hoor!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:34

En kijk :+:
Afbeelding

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:38

Zilfstar Voor mij valt dat ook onder regels leren kennen, zo doen ze dat in de kudde ook :j
Zolang hij geen aanvallende neigingen krijgt is hij gewoon aan het kijken waar de grenzen liggen..

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:40

@cyrina haha, dit is zijn lichte zomeruitvoering kleur. In de winter is hij bijna helemaal zwart afgezien van zijn kopersnoet!

@lobke Nou volgende keer gaan we gewoon even contacten voordat we naar David gaan. Bedankt voor de groetjes trouwens. Ik kreeg ze via Patrick ;-) Het was weer erg gezellig. Veel naar trainingen gekeken. Nog even op Renidor gezeten en op beide dagen een 5-jarige lusitano hengst gereden. Wat een ventje. Hij was me de eerste dag gigantisch aan het testen (hij had de groom de week ervoor al eraf gewerkt). Beetje bokken, rennen, trekken. Uiteindelijk liep hij wel ok. 2e dag had ik hem onder controle en was hij heerlijk te rijden. Ook nog de jonge hengsten in het land bekeken. Rara, waar ik 's nachts over droomde... Een mooie schimmel onder mijn kont!

@frank Heerlijke foto’s van Spanje. Volgend jaar weer las ik!

@idefix Tja, het blijft toch een punt van aandacht voor mij dat exterieur. Ik heb ooit eens exterieurbeoordeling les gehad van een jurylid van het KWPN, Arie Hamoen, en die leerde me hoe het exterieur het beste eruit kon zien. Goed opgelet natuurlijk want dat komt altijd van pas. Zei die aan het einde: je moet het paard natuurlijk wel in beweging zien want een correct gebouwd paard hoeft niet perse goed te kunnen lopen… Tja, logisch maar toch. Ik zie wel meer fokkers die niet voor het correcte exterieur gaan maar wel de beste sportpaarden fokken. Gelukkig gaat het meestal wel samen ;-) Oh ja, Fuego is een PRE. Tof dat Sam zo relaxed thuis is gekomen. Fijna dat hij zo goed gewerkt heeft.

@ilona Je hebt je ups en downs gehad met Chico maar hij doet het echt goed nu he? Trouwens mooie foto’s had je geplaatst. Enne, Sis mag dan geen PRE zijn maar hij is idd erg leuk!

@regine leuk initiatief lange teugel dag. Ik ga eens kijken of ik kan komen.

@laura Hincapie gaat lekker zo te horen! Heerlijk als je de fase voorbij bent en dat je eindelijk echt kan gaan rijden en trainen.

@saida mooie paard is Diva!

@Snowy zadels zijn een drama. De laatste keer hebben ze hem bij mij 2x gecorrigeerd en nog lag hij niet goed op Sis. Nu Fuego is verkocht (en ik dus geld op mijn bankrek. heb) pak ik het drastisch aan en koop gelijk een nieuwe (equestor dewispelaere). Hopen dat die wel goed gaat liggen. Fuego gaat maandag de 10e weg.

@cloor bedankt voor het compliment, vindt Fuego altijd leuk om te horen! Propje ziet er heerlijk uit. Wil met Sis wellicht ook (erbij) Vaquero gaan rijden. Weet alleen niet hoe goed hij het zal doen want hij kan ontzettend heet worden als je hem wakker maakt.

Jemig hoe doen jullie dit iedere keer. Het kost heel veel tijd!!! Dus geef mezelf een schouderklopje en tot de volgende keer! :wave:

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:21

nou ik had op iedereen gereageerd. Maar toen knalde me internet er af. En aangezien miesje te dom was om het even op te slaan is alles nu weg;) haha ga dalijk wel weer een poging wagen.