[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hosante

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:49

Sanne: je ventje is echt geweldig hoor.
Ilona: ben blij dat je paard goed opknapt het is toch fijner als hij thuis staat.
Ik zal eens een mooie foto van mijn kanjer opzoeken en een doel bedenken. (Misschien een mooie pirouette in galop).

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:12

Joh Sanne, ik zat me laatst af te vragen, hoe gaat het met Yaco? Al een tijd niets meer van gehoord Lachen

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:30

Cyrina: ok ik snap wat je bedoelt Haha! en wat is dan het verschil tussen een voorbreng sereta en een gewone ? want die van mij is hetzelfde asl die jij verkoopt, alleen heb ik die frontriem er niet op, maar die kan je zo los kopen.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:31

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 07:53

Heb even snel globaal terug gelezen!

Prinslover, veel sterkte!! Hopelijk is Chico snel weer bij je thuis.
Vreselijk om deze dingen mee te moeten maken. Ik wens jou en Chico het allerbeste.

Zasread, wat een ongelooflijk lieve foto ( van je zoen-paard ).

Borderjay, vervelend zeg, dat het nog steeds niet beter gaat met de hoef van jullie haflinger. De beschadiging zit ook we ver naar boven en erg diep, he? Bij mijn pony toen der tijd, was het een stuk minder ernstig. Dat was ook zo weer over.
Hopen op verbetering, succes.

Don_Marcellogefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje!
Lindy1982, ook zo!
Veel geluk in de toekomst allen.

Madelief88, wat ziet het er weer goed uit met Furia. Echt mooi bespierd is hij. Zeker als je de foto's van eerder terugkijkt.
Zal zo even in het topic reageren.

Essssss, leuk paard is Fuego!
Ik heb ook een Iberier met arabisch bloed, maar die van mij is Portugees Haha!

KG_images, wat een verschikkelijk mooi paard heb je. Ze gaat al goed, ziet er al netjes uit voor zo'n korte tijd!
Wat was het ook al weer voor bloed allemaal? Ook Lusitano of Spaans x iets?

Weet iemand of er verder nog foto's zijn gemaakt op de dag van de rijkunst in Bunschoten?

Mooie kerstkaartjes hebben jullie gemaakt, erg leuk!

Nog iets...
Met welk zadels rijden jullie allemaal?
Ik moet binnenkort iemand laten komen voor een zadel, maar ik denk dat dat nog niet mee gaat vallen. Vind het ook moeilijk om te beslissen wie ik moet laten komen en welk soort zadel ik ze mee moet laten brengen.
Urbino is een Lusitano met weinig schoft, rondgeribt en zijn 'onderlijn' loopt een beetje naar boven volgens de vorige eigenaren. Alle zadels schuiven naar achteren op dit moment. ( Misschien dat dit ook kan komen door zijn rug of zijn gespierde naar achter liggende schouders? ) Ik rijd nu met een County Competitor. Deze ligt op zich best wel goed, maar schuift ook helaas. Zijn er mensen hier die het bovenstaande vaker hebben meegemaakt bij het zoeken naar een zadel?

xxxNaatjuhxxx, heel gaaf dier is Butenero. Hij is best groot lijkt het. Mijn moeder keek gisteren toevallig mee, toen ze langs mij en mijn computer liep. Ze vond hem en zijn kleur erg mooi haha Tong uitsteken Haha!

Voor de Lusitano liefhebbers/eigenaren:
Aangezien ik ook lid was geworden van het LVN, kreeg eergisteren het jubileumnummer en het oktobernummer van de Revista toegestuurd. Leuk boekje is dat! Super leuk om al de dingen te lezen, die andere Lusitano-mensen meemaken met hun paarden. In het eerstvolgende nummer komt mijn reisverslag van de zoektocht naar Urbino te staan. Diegene die hem hebben kunnen het lezen. Ben heel benieuwd

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:32

Denise: Ik zit ook wel is in de knoop, zo is mn eigen goede longeerlijn kapot en daar zit dus standaard zo'n longeerstukje aan (wat aan allebei de bitringen moet) dus gebruik ik nu een andere, maar zoieso is die van rot materiaal en veel langer dan die andere dus die raakt ook nogal is in de knoop, gelukkkig stopt shannon dan en kan ik em weer goed doen Knipoog
11 januari, kan niet misgaan, is mijn verjaardag Knipoog

sanne: Ja maar als je in groningen zit niet meer!
goede sportdag gehad dus! Is vaidosa weer goed ontspannen met rijden?

ilona: Ik zit te duimen voor jou en chic! Lief van benthe dat je wat kan rijden! Maar hopelijk toch snel weer met chico! Gelukkig heb je vakantie en kan je alle aandacht inhalen!
heb je een foto van het hoofdstel?
owww ik sta er mooi bij! En chico is ook wel schattig Tong uitsteken

madelief: Ergens is het wel logisch, hij kan niet gaan werken en dan zou hij wel 'op vakantie' kunnen... maar waarschijnlijk zijn ze in een goede kerststemming en komt het wel goed.
Ik zie het al helemaal voor me!!! Furia in allerlei kleertjes, setjes enz! Geef em op Knipoog
Niet zomaar lange teugel les, van piet bakker!!

Sjaad: Encanto wordt gereden met een euroriding en shannon met een knight rider, allebei heerlijke zadels!

VAKANTIEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!! eventjes huiswerk en dan eerst maar paardrijden (shannon lekker dressuur en door het bos crossen met encanto) Pling , kan ik daarna weer verder... Ik gister naar de bied om een boek, moest aanwezig zijn maar was dus niet..ik gezocht en naar de balie...zegt die vrouw: Ja hij heeft dit en dit nummer en staat dus daar...ik: Nee heb al gekeken...zij: nou moet toch daar staan dus ik ga wel mee kijken (ik had dus heel die rij doorgespit) kijkt zij op 2 planken en trekt de conclusie dat het boek er echt niet staat... JOH! was erg nuttige hulp dus..heb nu het boek kunnen reserveren, vroeg ze wanneer ik het nodig had....tjsah gezien je een boek zo'n 3 weken mag houden ga ik het niet veel eerder halen dan dat ik het nodig heb Vork Was weer een succes dus!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:39

xxxNaatjuhxxx:
wat is die vent van jou toch mooi.
vind zijn kleurtje ook helemaal super.
schimmel en dan van die mooie zwarte benen Haha!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:49

Michelle => ja ik begrijp wat je bedoel je zou het van hem kunnen krijgen maar je wilt het zelf niet.

Ilona => hopelijk mag je je ventje vanaaf mee naar huis nemen

naatjuh => leuk filmpje hoor

Sjaad => het is echt heel moeilijk om een goed passend zadel te vinden wat ook voor jou lekker rijd ik heb een BR op heike en die vindt ik fantastisch

Mies => dan moet het idd goedkomen de 11e zal aan je denken als ik rij dan weet ik dat jij jarig ben,

gisteren heike weer gereden en wat was die vervelend bah er reed nog iemand in de bak en dat paard ging der vandoor en heike dacht echt van nou dan doen wij dat toch ook dus hopelijk is die vandaag minder vervelend dan gisteren.

ilona en mies => fijne vakantie alvast en lekker veel de paardjes vertroetelen ik moet gewoon werken heb alleen eerste en tweede kerstdag vrij jammer maar is niet anders

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:08

Bedankt al voor jullie melding betreft de zadels.

Fijne feestdagen en een gelukkig 2009 iedereen!

Afbeelding

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:44

Amable schreef:
Joh Sanne, ik zat me laatst af te vragen, hoe gaat het met Yaco? Al een tijd niets meer van gehoord Lachen

Kan je beter aan mij vragen, hij staat al lang niet meer bij Lisa Knipoog

Yaco stond daar alleen omdat zijn nieuwe baasje eerst op vakantie ging, maar daarna heeft ze hem gelijk opgehaald.

Het gaat super met hem!!! Ze kunnen het heel goed vinden en het rijden, gaat ook super!
Vorige week was ze hem aan het rijden, toen naast de bak, haar andere paard ineens als een gek door de wei begon te rennen en bokken. Yaco schrok eerst een beetje, maar luisterde vervolgens heel goed en hij ging keurig stilstaan toen ze het vroeg en kon vervolgens weer verder rijden. Het vertrouwen en de band tussen die 2 is echt duidelijk aan het groeien.

Naatjuh, de voorbrengserreta heeft gewoon 1 ring boven op de neus, maakt verder niet uit of er linten aan hangen. Verder heb je ook serreta's met 2 of 3 ringen, die zijn om te trainen.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:55

Wat leuk om te lezen Cyrina! En zeker omdat het met rijden zo goed gaat, want dat was toch een beetje een probleempje bij Lisa Lachen

Terroso is verkouden en zit met een hoestje, DA is langs geweest maar hij maakt geen koorts ofzo dus gewoon even uitzieken. Heb de afspraak van morgen dan maar verzet, Terroso mag eerst helemaal beter worden.
Licor blijft me verbazen, die blijft maar verbeteren tijdens de training en hij heeft er zo veel plezier in!!! En dat allemaal dankzij David Haha! 29 december ga ik er weer heen en in februari heb ik een lesdag met hem georganiseerd in België.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:20

Cyrina; Heb ik ook net een DV hoofdstel aangeschaft Nagelbijten / Gniffelen . Vind dat zulke leuke hoofdstellen hihi. Je kan nu zeker ook niet meer rijden, nu je zadel in de maak is?

Lobke: Agh Terroso Ach gut . Nouja, verkoudheidje komt snel weer goed denk ik. En jij kan hem toch nog een paar dagen extra bij je houden! En super van Licor. Das echt een paard met een "will to please" als ik het zo lees. Wanneer komen er weer kwijl plaatjes Haha! ?

Sjaad: Fijn dat urbino zo goed gaat. Hij is echt heel knap en byzonder Vingers aflikken . Wil je ook wedstrijden gaan starten met hem? Zoja, dan trek je veel bekijks denk ik Haha! . Leuke kaart!!

Denise: Haha, die Heike die kan er wat van. Hoezo "een kop erop"? ROFL Nee, zal niet leuk zijn als die niet mee werkt. Hopen dat ie beter gaat today.

Mies; Whoehoee, ikke ook over paar uurtjes!! Half 1 lekker vrij. Heeeeeeeeeerlijk genieten dus!! En in jou bieb zijn ze niet al te snugger dus Clown . Ze dachten tuurlijk dat jij met je neus had gekeken, maar dat hadden ze mis Tong uitsteken .

Hosante: Jaa leuk, foto's!

Sanne; Whooo, je zou het alweer bijna vergeten hoe klein die wás idd.. Haha! Hij is nu echt stukken groter, breder en anders van kleur. Maar hij blijft knap Vingers aflikken

JAAAAAAAAAAAAAAAAH Hyper! Eindelijk GOED nieuws.... Ik mag me ventje vanmiddag gaan ophalen Party!! Party!! Party!!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:24

Wat leuk Ilona!!!!!!!!!!!!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:27

jee wat goed nieuws! Haha!
is tie nu helemaal beter Lachen ?

Sjaad : ik heb een ainsley, maar een paard mét schoft dus heel anders Lachen

xxxNaatjuhxx , flamon idd die benen zijn prachtig bij z'n kleurtje *LOL* Lovers

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:43

Lobke; Klopt ging idd niet echt goed daar, maar bij zijn eigenaar is hij tot nu toe hardstikke braaf. Daar ben ik echt heel blij mee!!

Het is ook een beetje verkoudheid weer, gaat wel weer over.
Die Licor!! Kanjer! Ik mis mijn lessen bij David ook wel! Zeker nu met Cantaor, dat is meer een type voor David zijn lessen dan Bobby was.

Ilona; Leuk een DV hoofdstel!!!Foto!!!
Ik kan wel rijden op Cantaor met mijn Spaanse zadel.
En misschien dat hij voor ff het dressuurzadel van Bobby op kan, maar dat moet ik even bekijken. De boommaat past, maar ik denk dat de kussens iets te laag zijn voor hem.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:00

Ilona => super joh nu maar hopen dat het snel tijd is zodat je je ventje kan ophalen, ja die heike idd een kop er op maar goed dat kwartje gaat ook wel vallen duurt alleen even hij geeft niet zo snel op Knipoog

sjaad => wat een leuke kerst kaart hoe doen jullie al dat bewerken toch ik snap er echt niks van maar ben dan ook wel blond haha

lobke => wat naar een verkoudheid maar gelukkig heeft die geen koorts

amanda89

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:18

Ben ik weer! Heb het zo druk met werken,leren en Nino..
Even de belangrijkste dingen:
Ilona: Wat zal je blij zijn!! Haha! Eindelijk mag je lieve Chico weer naar huis. Geef hem
maar een knuffel van mij. Hopen dat hij maar snel helemaal hersteld.
Heidi en Marcel: Gefeliciteerd met de geboorte van Jesse! Wat een schattig ventje.

Nino gister gefilmd.

Even je hoofd omdraaien Clown
Afbeelding

Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:00

Chico is weer bijna de oude.. Hij is al een stuk meer happy, ligt minder.. Gaat dus redelijk goed. Om terugkerende maagzweren te voorkomen krijgt ie wel nog een kuur ook thuis van gastro-guard. Een pittig duur middel, maar wel erg effectief. In de 2 weken kan ik weer rustig aan opbouwen, dus beetje los, licht longeerwerk, wandelen... En na die 2 weken moet ie weer t ventje zijn, en mag ik weer "echt" aan de slag! Haha! Nu hopen dat ie de komende maand weer goed houd, dan ben ik ook weer gerustgesteld Knipoog .

Amanda: Super Ninoooo Lovers . Vind hem echt super knap Vingers aflikken . Hij heeft echt dat super typische anda loopje, geweldig!

Cyrina: Hoofdstel moet nog binnen komen, maar daarna komt er zeker een foto Haha! . Gelukkig past je spaanse zadel op Cantje.. Lekker paard heb je ook hoor! Wil je trouwens met hem ook nog DV gaan doen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:13

Zo, ben ik ook weer even!
Gisteravond naar school geweest voor kerstfeest met de kids en daarna met de collega's, was gezellig en leuk om iedereen weer even te zien!

Goed nieuws Ilona, super!

leuke foto's en filmpjes ook weer!

Sjaad, ik heb op mijn eigen merrie een WoW, superfijn zadel met luchtvulling en verwisselbare boom, zodat je paard nog kan groeien...
Op de andere merrie die ik rijd heb ik een oudere Daaleman, alles schoof op haar en deze ligt als een huis!
Ook een heel fijn zadeltje!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:32

Jeeeej iloon dat is weer goed nieuws Lachen Nou hopen dat die weer helemaal snel de oude is!

Heidedenise ; Jaa idd.

Pff gezakt voor me theorie examen (auto) Op 7 fout en je mag er 6. Balen dus! En helemaal omdat als ik me theorie binnen heb ik mag gaan afrijden. Snel dus weer aanvragen :p Ik hoef alleen nog maar een paar lessen omdat die van een vw golf naar een vw tiguan gaat. Dus ineens een veel grotere auto Bloos

zasread ; Spannend :d Het is wel heel erg leuk hoor autorijden.

Benthe ; Ik bel je vanavond of morgen wel even over stal. Maar ik kom in iedergeval wel langs wippen :d

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:38

he balen michelle... Ach gut

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:35

Madelief -> Leuke foto's van jou en Fuur!
Het viel mij op dat de kogelbeschermers een eigen leven leiden, die zaten blijkbaar wat te los. Knipoog
En idd je zadel te ver naar voren.
Als het aan mij zou liggen dan mogen je beugelriemen ook wel een gaatje langer zodat je minder in een stoelzit gaat zitten.
Fuur wordt steeds witter zie ik, mooi hoor!

Natalia -> Het spijt me, maar ik vind de laarzen afschuwelijk...... Bloos
Gelukkig dat ieder zijn eigen smaak heeft, anders wordt het maar een saaie bedoening, maar geef mij maar zwarte of bruine laarzen.

Cloris -> Ik heb wel foto's gemaakt, maar toen ik ze thuis bekeek op de pc hield ik er nog maar weinig over......
Blijkbaar waren mijn instellingen niet goed ofzo.

Cyrina -> Begrijp ik het goed dat je met dat hoofdstel wat je te koop hebt ook bitloos kunt rijden?
Anders moet je Mayke eens vragen of zij interesse heeft, die wilde dat gaan proberen.
Heb nog een foto van jou en Cantaor!

Afbeelding

Nishada -> Ik had foto's gemaakt in Bunschoten, maar de instellingen stonden niet goed zag ik thuis pas.
Heb nog maar weinig over van de 200 foto's die ik had geschoten, denk hooguit 10 foto's.......
Wat zadels betreft kan ik je de Zaldi echt aanraden.
Deze zijn juist geschikt voor de barokke en rondgeribte paarden.
Voor Rintske had ik eerst de New Kent en nu de Lander en ik vind het een heerlijk zadel!
Mayke verkoopt deze zadels -> http://www.ollashop.com

Ilona -> Yes! Yes! Yes! Chico lekker thuis!
We zien jou komende tijd niet meer denk ik zomaar...... Haha!

Vanmorgen weer les gehad, het was weer heerlijk weer met dat zonnetje erbij!
Ik had het met Mayke al gehad over dat ik even een stapje terug wilde omdat Rintske steeds gaat versnellen en vanuit haar boeg gaat lopen wanneer ze iets moeilijk vindt zoals het wijken en ik haar dan niet meer met mijn zit terug kan rijden.
Dit is niet wat ik wil dus daar gingen we aandacht aan besteden.
Rintske deed echt verschrikkelijk haar best, maar wijken naar links is erg moeilijk voor haar ivm haar rechtersprong en -knie.
Het gaat wel steeds beter met dat been.
Ik kan het merken aan de wendingen en kleine voltes waarbij ze eerst telkens terugviel in stap als die te krap werden en nu niet meer.
Vorige week was Sandra met me mee en die vindt dat Rintske compacter is geworden, breder in de schouders, gespierder en niet meer zo puppy.
Mayke zei vorige week ook dat ze haar broekspieren steeds beter kan zien en vanmorgen kon ze duidelijk zien hoe Rintske steeds haar buikspieren aanspande.
Voor mij nog weer een bevestiging dat we nog steeds op de goede weg zijn! Go jij! Go jij!
Laatst bijgewerkt door _Saida_ op 19-12-08 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:44

Super saida van je les!

leuke foto ook!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:43

Haha leuke foto, ik heel enthousiast, Cantaor heel verveeld, hihi

Zowel het hoofdstel als de serreta zijn al verkocht. Je kan idd bitloos rijden er mee. In Spanje beleren ze veel paarden, zo maar doen dan het bit er wel bij in.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:12

Sjaad: Ik heb een Alta Escuela zadel en dat was de enige zadel die bij hem paste, maarja dan moetj e natuurlijk ook zo'n zadel willen.
als je een gewoon veelzeidigheids of dressuur zadel wil kan je voor ZAlti New KEnt zadel gaan, die passen over het algemeen altijd wel op een barokke
paard. En Betunero lijkt niet alleen groot op dat filmpje maar dat is hij ook hahaha, hij is 1.68m en daarmee ongelovelijk uit de kluite gewassen voor een Cartujano hahaha

Michelle: Lekker dat je vakantie hebt Haha! ik heb het al 2 maanden kan echt nergens werk vinden op het moment Boos! En ik ben gelukkig geen lid meer van de bieb
elke als ik lid was kreeg ik rekeningen omdat ik echt nooit optijd een boek terug kan brengen Bloos

Flamon: Dankje wel, ik hoop ook echt dat die zwarte manen en benen blijven Haha!

Cyrina: ok dan, nou kijk ik leer nog veel ook hier op het forum Haha! Dankje wel

Ilona: eindelijk Haha! ben echt blij voor je Haha!

Amanda: leuke filmpjes Haha!

Miichelle90: Balen zeg, snel weer nieuwe theorie aanvragen

Gisteren een bijna aanrijding gehad met me vriends zjn auto, een klein meisje fietste op de weg en ik kon er makkelijk langs dus ik langsaam inhalen, vliegt het meisje
ineens midden de weg op. had toen 2 keuzes blijven rijden en het meisje raken of de stoep op... heb dus voor het 2e gekozen. maar dat makten zo een knal, dat nu de rechter voor een ook achterband helemaal naar de kl*te zijn. de velgen zijn helemaal dubbel naar binnengeklapt en allebei de banden leeg... pff echt kl*te, hoop dat me vriend het vandaag kan maken/vervangen anders kan ik neit naar Betunero, aangezien me eigen auto al een maand in coma ligt door versleten koppelingsplaten Boos! en maandag gaan we naar Polen voor kerst naar me opa en oma... hoop echt zo dat de auto straks gemaakt is !