boemel schreef:Ik voel me nog steeds een slappe vaatdoek. Longontsteking is volgens mij echt wel op z’n retour, maar de 2e antibioticakuur hakt er in.
Desalniettemin heb ik toch een beetje een paardendagje.
Ik ga begin van de middag grondwerken en longeren met Mirtje en mijn vriend heeft z’n allereerste dressuurwedstrijd met Diekke en ik ben bevorderd tot groom en voorlezer

Doe je wel een beetje zuinig met jezelf?
Jullie merrie ziet er goed uit Sunny! Leuke foto ook van Kanne. Ik ben natuurlijk heel benieuwd naar jullie veulen strakjes
Achteraf ben ik content met de keuze voor Hilbert en ik heb hier van 't weekend veel over nagedacht. Ik denk dat de bloedvoering gunstig is en als Kanne zo snel al beide seizoenen zijn balboekje vol heeft, zijn dat toch wel veel veulentjes. Zo helpen wij de bloedspreiding binnen het bestand toch een handje. Wat niet wegneemt dat ik gewoon ontzettend gecharmeerd ben van Kanne
SunnyHorse schreef:Hilarisch van dat hoofdstel Jelske, dat had ook een actie voor mij kunnen zijn. Ik heb mezelf op het moment echt een koop verbod opgelegd dit hele jaar. Zwak moment rond mijn verjaardag in januari gehad, maar nu mag er echt even niets gekocht worden. Vind het wel lastig, want regelmatig dwalen mijn ogen weer af en zit ik weer een heel setje bij elkaar te matchen wat echt noodzakelijk lijkt te zijn om te kopen.
Ja... Ik kan niet ontkennen dat het vast niet mijn laatste actie zou zijn. Ik heb van die momenten dat ik gewoon niet zo gefocussed ben op waar ik mee bezig ben en dan krijg je dit soort stommiteiten.
Evengoed vind ik wel dat je gelijk hebt dat die setjes gewoon nodig zijn hoor
Zoals mijn vader zou zeggen: het is een hobby en dat mag geld kosten. Dus dat jij jezelf hebt weten te bedwingen, verdient alle lof.
Sanet schreef:Haha, goed verhaal Jelske over je “per ongeluk” hoofdstel. Je kunt hem anders gewoon gebruiken als je met Pit bezig gaat toch? Ik was laatst ook al aan het kijken voor mijn bijna 2 jarige. Maar ik heb me weten in te houden. Schiet Jelske al op met haar follikel?
Ik ben niet zo geneigd om nu al dingen te verzamelen voor Pit, ondanks dat het gevoelsmatig niet meer zo lang duurt voor we haar naar stal kunnen halen (ik denk einde Q1 volgend jaar). Ik heb eigenlijk enkel een halster voor haar apart liggen en ze heeft haar eigen poetsset nog van toen ze veulen was. Tegen de tijd dat ze zover is, is het vroeg genoeg spullen voor haar uit te zoeken. Bovendien heb ik evengoed hoofdstellen te over: een heel basic hoofdstel van een paar tientjes van EJ, eentje van Passier die ik voor een heul schappelijke prijs heb kunnen scoren tijdens Black Friday en eentje van Bridlery. Momenteel gebruik ik eigenlijk alleen de Passier bij Jels, het basic hoofdstel hangt hier thuis, en de Bridlery gebruikte ik altijd bij het rijden, maar hangt nu stof te vangen in mijn zadelkast. Heel enkele keer gebruik ik het voor foto's.
Jels gaat denk ik best goed - voor zover we er nu zicht op hebben. Zaterdag morgen beginnen we met scannen op hengstigheid, dus hopelijk kunnen we volgende week insemineren.
Sanet schreef:Hier genieten we van het mooie weer, ik was daar echt wel aan toe. Ik ben druk met onderhoud van de wei enzo. Onkruid maaien en kunstmest etc.
Mijn merrie moet nog 40 dagen (of 37 als ze weer op hetzelfde aantal dagen gaat als vorige keer). We wachten het rustig af.
Wij hebben ook al zo genoten van het weer! Maar zo te lezen kunnen jullie zo zachtjes aan beginnen met aftellen
Getty_Maan schreef:Ik zal het veulen hier wel showen, als het zover is.
Sanet, Maan is van mij. Voorheen reed ik bij haar fokker. Maar toen hij Hiske plotseling ging verkopen, ben ik met Hiske mee verhuisd naar haar nieuwe eigenaar (een man van tegen de 80 jaar en dus zelf geen rijambities meer

)
Maar heb nogsteeds goed contact met haar fokker en hij woont 2 minuten bij mij vandaan. We hebben regelmatig even contact over de vorderingen van de jonge paarden, drachtige merries en hengstenkeuzes.
Hij heeft jarenlange ervaring in de Friezen, dus ik leer nog veel van hem.
Eigenlijk vind ik dit een heel ideale situatie: je kent haar voorgeschiedenis en de fokker weet bovendien hoe het haar vergaat!
boemel schreef:Mijn vriend heeft netjes gereden en had 188 en 190 punten. Ik was aan het voorlezen, wat even als een sport op zich voelt met weinig adem, maar einde proef 2 zag ik Diekke onregelmatig lopen.
Was net voordat hij mocht stappen, dus ik heb maar even niets gezegd. Ik heb op de parkeerplaats een paar nare scherpe steentje uit haar hoef eruit gepeuterd, dus ik hoop maar dat dat het was. We hebben haar bijna 4 jaar en nog nooit een pas kreupel gelopen, dus ik krijg hier na alle paardenpech natuurlijk direct stress van.
Gefeliciteerd met de punten! Klinkt als een geslaagde wedstrijd. Leuke foto ook! Hopelijk blijft Dieke rat en waren het slechts de steentjes die haar dwars zaten. Waren jullie in de buurt op wedstrijd?