[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:19

Oh ja, zou het zeker vragen. Ben wel benieuwd waarom een paard zoiets doet..
Tamme speelt echt met z'n bit, gooit zelf z'n tong erover en eronder en zit beetje te pielen :') Als we gewoon rustig stappen met buitenritje dan, tijdens het 'trainen' doet hij het niet gelukkig :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:26

Knarsen kan ook een teken van pijn/ongemak zijn.

Mo deed dit vroeger met het bit ook. Nu kauwt ze gewoon mooi af!

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:29

Ik zal het wel even filmen wanneer ik het bit in doe, want dan doet hij het namelijk ook.
Ik doe het hoofdstel alleen wel vanaf rechts in. Waarschijnlijk heeft hij iets naars meegemaakt met zijn oren in het verleden, want als je links staat krijg je het hoofdstel niet over zn rechteroor heen.. Hier mocht je in het begin ook niet aan zitten.

Weet je wat bij Mo in het begin het probleem was of niet? Of is dit gewoon langzaam over gegaan?

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:40

Die van mij kauwt ook altijd behoorlijk op het bit hoor, maar daar is het duidelijk een teken van acceptatie en ontspanning.. lekker schuimen en hoppa, lopen!

Ik heb Chim ook gelijk de 2e keer meegenomen, maarja, dat was ook 4,5 uur rijden zonder trailer!! (en dan weer terug :') ) En aangezien ik toen nog geen rijbewijs had, stonden ze er niet om te springen om vaker heen en weer te rijden :P

En schimmelkleurig... ik had er ook nooit aan gedacht om dat aan te schaffen, maar nu vind ik het zo leuk! Echt veel opvallender dan veel andere paarden... krijg super veel complimenten dat ze zo mooi schimmelt.. Nog heel donker om de ogen, donkere manen/staart (wat ook al lichter wordt helaas) en donkere benen... Ik vind het prachtig staan!
En mijne is wel super vies, maar alleen als ze op stal staat... in de wei rolt ze aaaaaltijd lekker in het droge zand van de bak, en anders niet. Dus dan is ze eigenlijk altijd wel heel mooi schoon hoor! O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:54

Ik denk dat het bij mo haar angst voor aanleuning was.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:11

haha bedankt allemaal. Een echte goede foto heb ik nog niet. Met dit rotweer lukt het ook nog niet al te best :(.

Afbeelding voor een idee ;).

Hij kent nog maar heel weinig. Ze hebben er een aantal keer opgezeten en mee genomen op buitenrit. Dus ik ga voorzichtig eerst wat met hem buitenrijden omdat hij dat kent en ondertussen trainen met de trailer zodat we straks naar de bak kunnen om eens te kijken of hij kan dressuren haha.

En ja ook een schimmel. Ik heb alleen maar zwarte en schimmels. Vind sommige kleuren wel heel mooi maar die zijn dan weer onbetaalbaar of onvindbaar binnen mijn eisen. En ik vind schimmel altijd wel gaaf hoor! Toverballetjes die steeds van kleur wisselen, altijd leuk.

Klapperen met het gebit kan vele redenen hebben. De tandarts laten kijken is een hele goede en idd uitsluiten dat ze/hij geen stress ondervind van het een of het ander. Als het het rijden niet stoort is dat al een positief iets. Kan ook gewoon een gewoonte zijn.
Te veel schuim wil je ook niet. Dat duidt erop dat ze problemen met slikken hebben, Een mooi schuimkraagje op de lippen is eigenlijk het ideaal beeld.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:14

Ooooh wat een leuk paard ! En ook nog vrij donker :D
Hoe oud is hij ?? En heeft hij ook zo'n spaanse naam ? (of heb ik er ergens over gelezen ? :P )

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:47

Hij is 4,5 en heet oorspronkelijk Vulcain wat ik heb omgedoopt tot Vulcan omdat dat iets makkelijker bekt haha. Overigens is de lustiano portugees, niet spaans ;).
Hij is nog heel donker grijs, alleen zijn hoofd is wat wit. Met wat beter weer zal ik eens proberen een fatsoenlijke foto te maken voor de kleurtjes :D

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:25

Komt heel even snel binnenvallen, later reageer ik ff helemaal ;)

Welkom Leonie. Ik neem aan dat je lusitano bedoeld en niet lustiano? ;) Leuk paard hoor :)

Dorien_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:02

Heb hier veel te weinig kunnen meepraten, zo druk hier..
Ik wilde ook nooit een witte.. Kwam ik van Spanje toch ook wel naar huis met een witte zeker :)
Een goed paard heeft geen kleur denk ik dan altijd. Ook hier, nog geen seconde spijt van gehad.. Al heb ik wel een beetje bang als hij helemaal wit gaat zijn.. Een proper beestje is Intruso niet :)

Furioso: ik moest dinsdag nog snel om paarden eten, ik denk dat ik je toen gezien heb in de winkel!
Was al voorbij jou toen ik besefte dat jij het was :)

Leonie: leuk paardje! Waar heb je hem gekocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:05

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:06

@Dorien_Boy: ja dat zou goed kunnen ! :D
Ik heb je moeder ook al zien langskomen in de winkel en toen (toen na de dressuurdag in Bornem) en ze zei dat ze me bezig zag met VD en haar dochter ook meedeed met een appaloosa :D jij dus :P en toen viel mijne frank :+

Dorien_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:05

ahja inderdaad dat kan! Jij hebt me toen idd gezien, Boy was toen half geschoren :) Dan zie ik je zeker in Puurs ook, in maart?

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:08

Ja daar zul je me zien verschijnen :D Fur is ook half geschoren :P

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:54

Zoooo, gister m'n laatste tentamen gehad van dit blok (hopelijk geen herkansing haha) en dan nu ff een weekje vrij :D

Natas: Wat een ontzettend gave foto's had je gepost van die fotografe... +:)+ Vind vooral de eerste erg mooi, met jouw gezicht zo en een mooie stijger van Tamme, past echt in het plaatje!
Ben benieuwd hoe het er dit keer uit gaat zien! En Wilgje was ook een mooi paard!

Zag ook een leuke foto van Jerez :) Ben jij zo lang? :P

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwisten Posh! Knap is ze hoor, Camée! En je fotodagboek is ook erg leuk geworden :)
Ik ga Friezen ook steeds leuker vinden, mede dankzij de mooie foto's van Tamme, en paarden als Caméé :) Maar bepaalde types vind ik nog steeds niet leuk haha.

En Chim mag dus ook weer lekker wat doen! Draakje! }> En top dat je je diploma gehaald hebt!

Furioso ook lekker bezig :)

Jolijn, beetje zin in de zomer zo te zien? :P

Fiëla is ook nog super donker. Haar hoofd en hals onder haar manen worden wel aardig wit, maar verder zwarte benen en nu weer een soort bruin/heel donker vos. Aparte kleur, laat ik het daar maar op houden... :P
Volgende week weer met Sterre naar de kliniek, eens kijken hoe het met haar maag is...

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:02

Martinique, ja ik ben echt gigantisch lang.. 1.87 m. Vreselijk vind ik het af en toe!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:13

O dat is inderdaad best lang ja!
Nu zijn ze hier in de buurt al snel wat langer hoor, ik ben 1.69 en ben meestal t onderdeurtje! 'Schattig kleintje'... :S Nou dat valt geloof ik zelf nog wel mee! Maargoed :P

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:45

Ik ben ook 169 hihi.. meeste hier ook tegen de 1.80 of langer vind prima pas nog op me kleine ukkie haha

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:26

haha ik ben 1.68 en pas eigenlijk overal wel op. Dat is wel handig :P Nou ja als het echt een grote word dan is het wel, waar gaat dat paard met dat meisje heen? Ik hoop dat ik mooi op Vulcan ga passen als hij wat kilos kwijt is. Even afwachten dus.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:49

Zo kom ik ook weer even binnen vallen tijd niet geweest hier. Wel veel bijgelezen.

Amor is inmidels verhuist weet niet of ik dat al vertelt had maar hij geniet van zijn uitloopstal en de sukkel laat zich gewoon nat regenen.

Kwa paard kopen ik wou nooit schimmel of een zwarte nu heb ik bijde in 1 haha in de roan kleur van hem.
Ik ben op zondag bij amor gaan kijken wist toen die zelfde dag nog niet dat bij paardje ging kijken laat staan 1 kopen ging met vriendin mee die bij dit paardje wou kijken en ik werd verliefden zelfde dag stond in bij me in de wei moest gelijk beslissen want transport voor slacht was al geregeld, dus de gok genomen hij was toen amper1:20 dus wisten ook niet hoe hoog die zou worden en liep kreupel op zijn voorbeen door diepe ontstoken snee maar wil niet meer zonder hem.

Dus keona succes met je keuze

Welkom leonie87 leuk paardje

Moonforever vervelend dat ie te koop staat reden wil je niet op internet zetten maar sterkte met je beslissing met goed baasje zoeken lijkt me erg moeilijk.

Geeskje stertkte met chim al is ze weer opgeknapt

Ohh en die tamme foto's zien der weer top uit.

Ohh figo word een mannetje, snap je wel hoor je zielige hoopje paard wil je vertroetelen heb ik ook gehad krijg nu regelmatig op me donder dat niet streng genoeg ben het is voor mij nog steeds die zielige jaarling van toen.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:25

Net eindelijk weer is 10 minuutjes OP Chimanga gestapt :D Wat fijn wat fijn... en ze kwam goed rond, boog fijn in...
Daarna toen ik er af was haar nog even lekker laten racen, ze was helemaal dol!! Haha.

Haha ja, mijn merrie heb ik als 1.67 m gekocht, maar toen ik haar laatst voor t eerst echt eens kon meten (door haar te blinddoeken, anders kom je met de maatstok niet in de buurt) was ze gewoon heel schattig 1.61... :')
Ietsjes kleiner dus.. haha! Maar nu past ze wel weer beter in het 'complete plaatje' van t ras :Y)

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:37

My_Chimanga schreef:
Net eindelijk weer is 10 minuutjes OP Chimanga gestapt :D Wat fijn wat fijn... en ze kwam goed rond, boog fijn in...
Daarna toen ik er af was haar nog even lekker laten racen, ze was helemaal dol!! Haha.

Haha ja, mijn merrie heb ik als 1.67 m gekocht, maar toen ik haar laatst voor t eerst echt eens kon meten (door haar te blinddoeken, anders kom je met de maatstok niet in de buurt) was ze gewoon heel schattig 1.61... :')
Ietsjes kleiner dus.. haha! Maar nu past ze wel weer beter in het 'complete plaatje' van t ras :Y)

Ohh dat vind ik al groot hoor wij hebben amor paar weken terug opgemeten ik dacht dat ie wel dik 145 geweest zou zijn was die maar 142 dus eigenlijk een kleintje maar hij maakt het goed in breedte

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:24

Wat gaan jullie weer snel opeens!

Utopia: Wat mooi die foto's! Die sfeer ook, prachtig. Mag je inderdaad trots op zijn. Apart ook dat ze eigenlijk in een weiland genomen zijn.

Borahlover: Dat klappertanden ken ik van een pensionpaardje die ik bijrijd, heeft hij een periode heel veel gedaan. Bij hem was het (waarschijnlijk) spanning opbouwen, niet lekker in zijn vel zitten of protest tegen het bit/teugel. Toen we ons daarop richtten is het eigenlijk overgegaan. Maar tanden en bit nakijken is natuurlijk altijd verstandig.

Robijntjah: Ik ga even in je topic kijken, dat beloofd zomerse plaatjes aan de titel te zien :D

Fijn dat je tentamens erop zitten martinique!

Ik heb niet heel veel te melden, gisterochtend mijn rechtrichtles met Camée gedaan en even kritisch naar haar bewegingen, bouw en karakter qua leren gekeken. Allemaal positief maar er is nog wel werk aan de winkel.

Vorige maand heb ik met iemand die hier op stal staat de paardenpsychologie cursus afgerond en we zijn vandaag begonnen met level 1 van Pat Parelli. Daarna vast een paar van de Games geoefend met Camée en dat ging geweldig goed!

Fijn om met een paardje te werken die echt nog 'groen' is i.p.v. een paard met een trauma. Ze is zo gefocust op wat ik doe en ze doet alle oefeningen in vrijheid. Ik ga aankomende week weer beginnen met mijn trainingen filmen, mijn camera's werken helaas niet mee deze week :(

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:15

Thnx Martine! :D Haha Tamme heeft al een hoop mensen laten vallen voor het Friese ras :P Vandaag nog een hardloper die 'k tijdens buitenritje tegenkwam haha.
Naar welke kliniek ga je met Sterre? Hoop dat 't beter gaat!

Wat gaaf dat je dat allemaal doet met Camée zeg!! Klinkt echt super! :D Paardenpsychologie klinkt al helemaal als muziek in m'n oren :D Haha.

Ohh iemand langer dan mij! Ik ben 1.85 dus komt niet vaak voor :P

Wooww Do, wat een mooi verhaal hoe jij aan Amor bent gekomen! Echt bijzonder :+:

Heerlijk Geeske, dat je 'r weer ff op hebt kunnen zitten :D

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:56

Een hardloper zelfs Natas? :P
Haha, ja moet je nagaan dat ik Tamme zelfs alleen van foto's ken, hij heeft gewoon een verleidelijk uiterlijk haha.
We zitten met Sterre bij de kliniek in Benthuizen.
Hadden eigenlijk morgen willen gaan, maar ze zaten al vol helaas. Nu dus nog paar dagen wachten, en dan hopen dat ze weer net zo braaf de trailer ingaat!

Marit: Dat is idd wel lang zeg! Maar het past gelukkig nog best op Jerez!

Sterre kochten wij ook als 1.55m. Nou, echt niet gewoon, ze is misschien 1.50. Maar goed, die kochten we ook als zijnde een heel braaf paard. Dat is ook een lekkere leugen geweest, tenzij ze haar enkel op het land hebben laten staan...