[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:37

nou, morge voor mij weer een rit van 2,5 tot 3u voor de boeg.. Weer naar de opleiding ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:41

Zowww waar moet je helemaal heen dan?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:47

Nouvel schreef:
kijk, dit kwam ik tegen van mijn klein uk, zo lieffff... <3
http://www.terrasalva.nl/page/media

Aaaaaah....echt zó lief <3
Is ook wel super leuk om zo'n filmpje van hem als baby te hebben <3

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 06:14

Denise ik hoop echt voor je dat alles helemaal goed komt maar met alle goede zorgen zal het vast wel :)

Anouk gefeliciteerd! Spannend hoor. Gips mag er over een paar dagen af normaal gesproken, kan niet wachten, doe ook al bijna alles weer het doet gelukkig geen pijn meer :)

Suzanne whaha geen Tunesische eten dus, ach in het hotel hebben ze vast ook gewoon dingen als pasta en vlees/vis met aardappelen en groenten/salades :P maar Tunesisch eten is echt lekker hoor dus ze mist dan wel wat! Holiday beach, vast een goede keuze hoor er altijd wel goede dingen over en het is vlakbij aan een mooi strand gelegen. Veel plezier met de cursus weer!

Ellis succes morgen, hopen dat het lekker gaat.

Wanda sterkte ermee!

Angela gefeliciteerd net Nouchka.

Manlief heeft eergisteren even op Flaafje gereden en he, ik was aangenaam verrast! Flaaf deed goed zijn best en Mo deed het ook lang niet slecht, hij zat er echt goed op, zijn nog wel wat kleine dingetjes waar we aan gaan werken maar hij was zowaar enthousiast en heeft er zin in zodra ze thuis staan er wat vaker aan te werken. Verder ben ik gisteren weer langs geweest bij die nieuwe kennissen die ook paarden hebben, hoeveel energie zij erin steken... Een hele hoop dingen waarvan ze me altijd hebben verteld dat die hier niet te verkrijgen/mogelijk waren blijken dus wel gewoon te bestaan hier, het ligt er maar aan hoeveel moeite je ervoor doet blijkbaar.. En de mensen zo vriendelijk en behulpzaam, ben gelijk aan al hun voer leveranciers voorgesteld. Ook weten ze een stel andere bouwers die gelijk aan de slag zouden kunnen, die waar we nu op wachten zijn nog steeds niet terug. We gaan er morgen nog even achteraan, als ze nog niet terug zijn gaan we dus maar met die andere in zee want anders blijf je wachten he.. Verder zijn er waar ze nu staan weer wat dingen voorgevallen/veranderd waar we ons nogal aan ergeren. Lig er gewoon wakker van, nu al twee nachten achtereen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 06:58

evdpanne schreef:
Zowww waar moet je helemaal heen dan?

Roosendaal :+

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 08:21

zo ver is dat toch niet :P

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:07

Ellis: Mooi filmpje en informatief ook nog. Leuk idd om zo iets van je paardje te hebben! Super!

Martine: Wat een geluk! De arm zo goed als beter, een goede bijrijder gevonden én bouwers! Dat is veel mzzl in één week. Dus nog even geduld en ook jij kan genieten van paardjes aan huis!

Nou Frank heeft warempel vandaag tijd om met zijn dochter naar de ponyclub te gaan. Het is altijd een oergezellig groepje op zaterdag en hij gaat graag. Ook een beetje mzzl dus. Zometeen als ie terug is, zal ik eens kijken of ik Sam of des ga plagen. Stiekem hoop ik dat ie ook zelf tijd heeft om te rijden. Door alle drukte hier, komt rijden er bijna niet van voor hem. En nu Sam weer beter is, pak ik eerder Sam dan Des.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:49

Suzanne: Dat is wel een aardig eindje rijden voor jou ja ;).
Anouk: Fijn dat Sam weer lekker aan het werk kan, wel weer jammer voor Des dan :P. Je kan ze natuurlijk ook alle twee gaan rijden ;).

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:50

angela - balen dat je je eigen nog steeds niet lekker voelt, beterschap, en zal straks even in je topic reageren

suus veel plezier

ellis succes vandaag

ingrid veel schrijfplezier vandaag

anouk en frank veel plezier voor morgen

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:57

idefix4 schreef:
Wat ongelooflijk jammer dat die Q-koorts zo'n nasleep houdt! Zet 'm op! Gelukkig maken de paardjes het prima.

En sinds ik werk, bok ik al beduidend minder, wanda! Gewoon de pc uitzetten. ;) Zoveel missen we niet hè? Ik houd ook doelbewust niet te veel topics bij.

Helaas... Ik werk ook op de PC. Dus als ik die uitzet kan ik ook niet werken... Helaas is dan de verleiding te groot om niet opde BOKT te klikken. Vandaard e vrijwillige bans. Mag nu een kwartiertje bokken en daarna gaat de BAN er weer op voor een dag.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:03

Slim! Ja, je kan jezelf bannen hè?

Net een mooi reparatieklusje gehad zeg! Een dameszadel! Stoot vervangen maar liefst. Dat is al de 2e spoedklus deze week. :D

Ik kan mss bij Elise in de leer? Die kon er idd 2 tegelijk rijden! Maar ja, mijn evenwichtsgevoel is daar waarschijnlijk niet goed genoeg voor. :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:22

Des aan de staart van Sam vast binden, loopt ie er achter aan :P.

0512Annette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:31

Hallo,

Wellicht kunnen jullie me helpen? Ik ben op zoek naar een rij-instructeur die bekend is met barokke paardenrassen en academische rijstijl. Zelf heb ik wat lipizzaners waarvan er inmiddels 1 academisch is getraind echter zelf heb ik het op de engelse manier geleerd en in de lessen op de manege kom ik ook niet verder :Z . Ik zoek dus iemand in de omgeving van
Wijk bij Duurstede (utrecht) die mij kan helpen om naar mijn paard toe te groeien. Onlangs heb ik wel de clinic van Bent Branderup bijgewoond om toch meer zaken te kunnen begrijpen maar ik merk dat wekelijks les hierin nog nodig zal zijn.
Alvast bedankt voor jullie hulp

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:33

http://www.klassiekedressuur.com/, Suzanne Nederlof heeft in training gestaan bij bent branderup maar die zit een beetje bij jou uit de buurt.... Is de enige die ik zo uit mijn hoofd weet. Er is nog een website waar ze allemaal op staan met hun level enz, dus ga nog even voor je zoeken :P.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:12

ik kom, heel brutaal, zo weer even binnen vallen na een super druk weekend...
weinig bijlees tijd gehad, sorry...
ga morgen weer een poging wagen!

Hippiade was een onwijs leuke ervaring, Fifi was braaf, eerste proef ging ook fijn, tweede teveel spanning waardoor het achterwaarts mis ging en ze niet goed meer wilde stappen en 2 jury's die 30 punten uit elkaar zaten maakte dat ik zakte van een 4e naar een 20e plaats...
Nou ja, pech, we zijn er ieder geval geweest! ;)

Vandaag naar de achterhoek voor verjaardag schoonmoeder en bezoekje kleine zwarte man...
het wordt al een echte slungel! :D

heb een hele berg foto's, die komen morgen, ga zo eerst lekker slapen, morgen weer vroeg dag...

even eentje voor de leuk! 8-)
Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 23:09

Hahaha leuk!!!
Had je Dylano ook nog even geknuffeld?
Volgens Ellis groeit hij heel hard!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 08:22

ellis leuke foto en fijn dat de hipiade leuk was, jammer van je 2de proef maar je hebt er weer een ervaring bij

0512annete - sorry ik kan je helaas niet helpen heb niet echt verstand daarvan

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 08:39

Anouk ja er begint schot in te komen! Heeft Frank het gezellig gehad op de ponyclub?

Ellis leuke foto weer van je hummel..

Morgen gaan we als het goed is beginnen met bouwen! Gisteren ongeveer besloten hoe het er allemaal uit moet gaan zien met die nieuwe bouwers, ben benieuwd hoe het in het echt gaat worden :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:32

Annette: Mss kan Heidi (Hier Machonito) je informeren? Haar man Marcel heeft leren lesgeven op de manier van Bent. Ik heb hem eens zien rijden en buiten kijf! Zo wil ik ook kunnen rijden!

Martine: Eergisteren een dameszadel mogen maken... Nog even en men weet mij te vinden via mond op mond. Zou wel heel erg tof zijn om zo mijn bestaansrecht op te bouwen! Fijn om te lezen dat er bij jou ook schot in de zaak komt.

De rest lees ik vanavond...

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:53

Jammer Nouvel van je 2e proef.
In welke ringen heb je trouwens gereden want in onze ring heb ik wel een barokke gezien maar wist niet zeker of jij het was.
Ingrid.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:11

Rustig hier , kon snel weer bijlezen.

Leuke foto van je zwarte met zijn vriendje en de bal Ellis.

Anouk , zou ik ook nog weleens willen proberen dameszadel , ik ken een paar meiden uit het zuiden die dit doen is echt prachtig om naar te kijken.

Van het weekend kampioenschappen gehad van onze comunidad valenciana en ging wel goed , waren 2 leerlingen mee meisje van 15 had de bronzen medalle , de eerste dag ging niet zo lekker bel ging was de bak nog dicht lekker stom , eenmaal binnen halthouden begonnen er allemaal kinderen te rennen tsjaa toen dacht ze ook rennen en daarna was er spanning dus geen briljante punten , tweede dag liep ze wel lekker wat kleine fouten zoals in plaats van 5 passen 7passen achterwaarts en sprong weg in galop in de uitgestrekte draf maar goed was nette proef dus eindresultaat 3e plek , hier met 15 jaar moeten ze een Z1 proef rijden dus best wel heftig.
Kleine zusje van haar reed voor de eerste keer in wedstrijd op de PRE van haar moeder en was eerste dag zesde en tweede dag 5e alleen de 2e dag vergat ze haar proefje (hier mag het niet gelezen worden) maar we waren heel blij met het resultaat.
Heb geen fotos genomen maar er zat een fotograaf dus kijken of ze binnenkort op internet staan.
Ook reden er veel paarden mee die via ons verkocht zijn en met veel succes , vorig jaar kocht mijn schoonvader een redelijk verwaarloosde pony en hebben we toen doorverkocht aan een dressuurruiter die een manege heeft als lespony na een tijdje zag hij dat er veel meer in het beestje zat en zijn ze beginnen te trainen met een meisje daar en ze heeft hem vorige maand naar derde plaats gereden in het spaanse kampioenschap jeugddressuur nivea kinderen onder 12 jaar , echt een plaatje geworden.
Heb het superdruk , zaterdag hebben we doma vaquera kampioenschap en zondag dressuurwedstrijd 2 paarden van mij rijden mee met mijn nichtje en daarna word het weer wat rustig en krijg ik hopelijk weer wat tijd.

En nog een grappig filmpje.

http://www.facebook.com/video/video.php?v=1624529378277

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:21

Wanda: Wat balen van je zadel! Gelukkig kun je het probleem zo verhelpen. Ik heb ook een boomloos zadel, is wel fijn dat je zelf behoorlijk wat aan kan sleutelen met losse onderdelen.
Hoe bevalt je auto? Trouwens, succes met het afkicken... ;)

Anouk: Ja, ik ben idd heel gericht met mn paard bezig. Maar ik geloof dat iedereen hier op het forum dat wel is, als ik al die verhalen lees. En Engelse chips...aan mij wel besteed, juist die met azijn! Hoe was het in de duinen? Ik was er s'ochtends ook met man, kind en hond op de fiets, was aan het opletten of ik jullie nog ergens voorbij zag crossen...

Ellis: Wat een schattig filmpje, bijzonder om te hebben. En je bent weer een ervaring rijker met de proeven, maar wat een verschil qua punten!

Jus: Druk met wedstrijden zeg! Wel leuk om de paarden terug te zien die jullie verkocht hebben.

Martine: Fijn dat de gips er binnenkort af mag, hopelijk komt er schot in de zaak dat je binnenkort met je stallen kan beginnen. En je weer eindelijk rust hebt.

Donderdag heb ik weer les gehad en mn trainer gaf veel complimenten, dat we zo veel resultaat hebben geboekt en dat oa het plaatje op alle fronten klopt. Vrijdag nog mn lesstof weer toegepast, Dable was snel los en deed super zn best dat ik na 20 minuten al aan het uitstappen was! Waarom doorgaan wanneer het al goed is? Zaterdag nog naar een kinderfeestje in Leerdam geweest...pfff...na 2,5 uur zitten was ik nog steeds de enige gast! Toen ik wegging, kwam er uiteindelijk 1 iemand binnen.. :z

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:51

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:53

thanx allemaal!
zal zo nog even wat foto's erop zetten van de kleine zwarte man... <3

Hosante schreef:
Jammer Nouvel van je 2e proef.
In welke ringen heb je trouwens gereden want in onze ring heb ik wel een barokke gezien maar wist niet zeker of jij het was.
Ingrid.

L enkelspan paard, ring 7 en ring 8, volgens mij waren wij de enige Lusitano/andusier achtige, verder wat barok was was allemaal fries... 8-)

ja, was zeker jammer, na de eerste proef stonden we ong. 4e, dat was super netjes, maar goed, het is niet anders...
ik hoop dat ze toch wat spanning om kan leren zetten en weer gaat stappen, want dat kost gewoon veel te veel punten naast het moeite hebben met stil staan...
is zonde, wat lopen doet ze goed zat...

waar heb jij geschreven?

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:57

Ellis net even het filmpje bekeken , leuk hoor en de fokker ziet er goed uit , bedoel dus dat de paarden er goed verzorgt uitzien en dat hij echt voor de paarden leeft :D

Shanna jij woont nu echt in een sprookje haha