[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Machonito

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:15

dat is Llano onze andere anda Haha!
wij komen op Zondag omdat we zelf mee doen Tong uitsteken

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:18

weet iemand een goede da in omgeving den haag?

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:22

Ik heb zelf Meursing Bloos

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:39

bedankt Lachen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:51

Meursing is goed!

Ik ga op zaterdag, Eef ook trouwens en Lobke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:20

Meursing is toch van de kliniek uit Honselersdijk?
Je hebt toch ook nog Van Schie uit Wassenaar?
Ik heb zelf De Delta als arts. En dan Henk v.d. Kamp of Hanneke. Deze kliniek zit in Maasland.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:20

Mooie foto van Furia gezien, echt prachtig!

Ik ga als er niks tussenkomt beide dagen.
Baron wil inderdaad echt geen zwiepdingen aan zijn hoofd Haha!
Maar aan extensions in zijn voorpluk kon ie wel wennen Knipoog

Morgen brengen we Veludo naar de kliniek, woensdag wordt ie geruind. Voor mij even geen hengst meer, ik wil er toch niet mee dekken en hem wel overal mee naartoe kunnen nemen enzo, samen op pad. Maar hij is daar geen makkelijke jongen mee. Terwijl ie dat wél is als er geen andere paarden in de buurt zijn. Dus dan is de beslissing gemakkelijker gemaakt.
Maar ik wilde wel dat het allemaal al achter de rug was en hij weer veilig thuis stond hoor.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:22

Yenneke schreef:
Ik heb zelf De Delta als arts. En dan Henk v.d. Kamp of Hanneke. Deze kliniek zit in Maasland.

Meursing zit niet in Honselersdijk dat is Maree.
Meuring zit in Hazerswoude dorp

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:37

Karina schreef:
Mooie foto van Furia gezien, echt prachtig!

Ik ga als er niks tussenkomt beide dagen.
Baron wil inderdaad echt geen zwiepdingen aan zijn hoofd Haha!
Maar aan extensions in zijn voorpluk kon ie wel wennen Knipoog

Morgen brengen we Veludo naar de kliniek, woensdag wordt ie geruind. Voor mij even geen hengst meer, ik wil er toch niet mee dekken en hem wel overal mee naartoe kunnen nemen enzo, samen op pad. Maar hij is daar geen makkelijke jongen mee. Terwijl ie dat wél is als er geen andere paarden in de buurt zijn. Dus dan is de beslissing gemakkelijker gemaakt.
Maar ik wilde wel dat het allemaal al achter de rug was en hij weer veilig thuis stond hoor.

ja Baron raakt echt overstuur als er dingen aan zijn hoofd zwiepen of ie echt dood geslagen word Bloos
dan maar vast knopen dat is een kleine moeite Haha!

Weetje dat hij ook inpaniek raakt als Baron zijn hoofdstel omheeft en je moet nog bij zijn oren zitten of tussen zijn oren.
in het begin niet met omdoen dan kan je zijn pluk goed doen maar owee als je erop zit of na het rijden.
zelfs als je erop zit mag je zijn hoofd ( tussen zijn oren en bij zijn oren) niet aan raken dan gaat ie echt paniekeren Ach gut
Van de week met longeren wilde ik hem eventjes aaien en legde mijn hand tussen zijn ogen om tekriebelen en ging langzamm omhoog naar zijn voorpluk.
Baron stond angstig te ademen en keek me angstig aan.
Hij heeft vast ooit echt goede klappen gehad daar.
zit ook een oud liteken op zijn oor ??
en hij was erg bang voor emmertjes maar nu er lekkers in het emmertje zit vind hij het nu oke.

maar owee als hij iets tegen zijn oren of op zijn hoofd krijgt vind ie echt niet prettig Ach gut
Als ik er ben doe ik de stal open en doe er een ketting ervoor zodat ie lekker kan kijken wat ik doe en eventjes tutten met zijn buurvrouw.
ik hoef niet bang tezijn dat ie eronder door kruip Haha!
hij wilde een keer een hooi plukje van de grond af pakken onder de ketting door en dat raaktje zijn oren aan Nagelbijten / Gniffelen
nou hij stond gelijk achterin en kijkt echt met grote ogen je aan van WIE ZAT AAN ME OREN Ach gut

Karina wel een goede beslissing hoor vooral dat je hem naast een merrie wil laten lopen.
en kan je hem daarna lekker overal mee showen hahaha.
Gelukkig is Baron daar in tegen wat gemakkelijker om op pad tenemen.

ik weet dat hij de 13 de erg druk zal zijn maar niet gevaarlijk ofzo maar wel spannend en hij zal patserig gaan doen hahahahahaa

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:54

Ow leuk... zie ik de 13de Baron ook eindelijk na alle verhalen die ik al over hem heb gelezen Haha! Haha!

Dat met de oren.. helaas komt me dat bekend voor.. Bailando raakt ook helemaal in paniek (kan hem wel af en toe langs ijn oren strijken, gaat wel steeds beter). Iets over zijn oren doen gaat echt helemaal niet...

Weet wel waar deze angst wegkomt. Zijn vorige baas draaide zijn oor om wanneer hij druk deed Boos!

Hoe doen jullie dat met een hoofdstel? Ik ben nu met kaptoom aan het werk, dat gaat prima, maar in de toekomst zal hij toch ook een hoofdstel om moeten kunnen.

Karina. Sterkte straks....

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:57

Bedoel je hoofdstel om zijn hoofd doen dat gaat wel goed.
ook over zijn oren.
maar Baron gaat paniekeren als je erop zit en je wil bv zijn plukje als nog goed doen.
of na of tijdens het rijden mag je niet aan zijn voorpluk zitten dus tussen zijn oren.
en ook niet aan zijn oren.
dan gaat ie echt met zijn hoofd keihard weg draaien.
of als je erop zit dan doet ie of ie heel hard geslagen word en laat zelfs zijn wit van zijn ogen zien.
Ik ben met veel geduld bezig om dit te verminderen maar lijkt net dat ene keer beter gaat dan de andere keer.
ik merk dat rond deze tijd dat hij er meer last van heeft.
van de week ook met rijden ik wilde een oefening doen en hij snapte me ineens eventjes niet meer.
en gelijk gooide hij zijn hoofd om met angstige ogen van sla me niet Ach gut
terwijl ik niks deed Ach gut
ik weet niet of hij nog kan herrinderen van vroeger.

Oren omdraaien arm beestje Ach gut
zoiets doe je toch niet Bloos
lijkt mij dat ze er juist drukker van word.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:19

Heidi: Haha, gekke baron, wel lief dat hij zulke papa gevoelens heeft Tong uitsteken

Madelief: Op die foto is Furia een echte kerel Vingers aflikken

Zo, dat portfolio ligt op school Haha! Het ging sneller dan gedacht, nu nog even wat verplichte mailtjes de deur uit en dan even lekker niksen.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:23

Baron is gek op alles wat klein is.
Hij wil graag met Machonito knuffelen maar Machonito denkt er helaas anders over.
Macho hangt dan zo in Baron zijn velletje en Baron kijkt dan zeer beteuterd als dat gebeurt.
Hihi Baron kan piepen als een mietje als ie gebeten word.
maar ongeloofelijk Baron doet niks echt niks hij wil zelfs nog een keer proberen om te knuffelen terwijl hij gebeten word.
er zit geen kwaad in hem.
als Machonito nou een groot paard was nou dan was ik keihard door gelopen en had hem echt nooit genomen hahahaha zo een moeilijk paardje is hij.
Laatst bijgewerkt door Machonito op 07-04-08 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:25

Ja Baron kon ik ook altijd gewoon naast een ander paard op de trailer zetten ofzo, geen probleem.

Met hoofdstel omdoen idd gaan probleem, maar ik ben ook wel eens zowat verongelukt toen ik dacht leuk een mosquerootje er aan te knopen bij hem. Ging allemaal goed tot het ging zwiepen, toen kon ik ook een paar zwiepers krijgen Haha!
Ik heb er heel veel aandacht aan besteed en vanaf de grond ging het allemaal goed, maar hij heeft echt foute associaties van vroeger denk ik, misschien iemand tussen zijn oren gemept ofzo vanuit het zadel.........
Net als dat hij zo claustrofobisch kan doen als je hem langs de wand aan de hand wilt werken, dan maak je mij ook niet wijs dat hij daar alleen maar fijn positief getrained is vroeger.
Maarja, gelukkig is hij bij mij en jou terecht gekomen en zal niemand hem meer zoiets aandoen.

Balen dat Bailando ook slechte oor-ervaringen heeft opgedaan. Het enige wat je kunt doen is hem keer op keer bewijzen dat hem niks gebeurd... steeds stukje verder, stukje langer, en heeeeel veel belonen. Clickeren werkt geweldig met dit soort dingen. Ik clicker zonder clicker met de paarden, vind ik makkelijker, maar ik markeer elk dapper of knap moment met een klik van m'n tong.
Baron is ook clicker-paard Haha!

Heidi kwamen Marcel en jij toevallig naar Bent-clinic de 19e/20e?

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:33

Baron kan je zo in de trailer zetten naats een merrie of een ruin en zelfs naast een hengst en hij blijft nog zich zelf Haha!

Ja klopt Baron word een beetje nerveus als je hem tedicht langs de wand zette.
en ging ie er snel af om om je heen terennen.
Maar dat gaat beter nu Marcel aan de hand aan het werken is.
Baron kan niks op zijn lijf hebben zoals enge dingen maar ik heb het wel voorelkaar dat hij met een ballon geaaid word Haha!
Baron heeft zo zijn dagen en daar let ik goed op.
als het niet gaat dan gaat het ook niet.
en ga ik ook niet door zetten omdat ik het wil.
als hij zich super goed voel dan kan je ook alles eruit halen of leuke dingen verwachten.
Zoals Marcel was aan het rijden en ineens ging Baron gewoon zonder poespas een galops pirioette in zetten.
Ik heb al gehad dat ik wat deed en ineens zat ie in een levade of in een soort passage of spaanse draf.
hoe ik het deed weet ik niet maar hij was zo ontspannen en vrolijk.
Ik weet niet of we naar Bent gaan ik zal vragen Haha!
Laatst bijgewerkt door Machonito op 07-04-08 15:37, in het totaal 2 keer bewerkt

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:35

Heidi: Arme Baron Ach gut , wel echt OK dan! dat het toch zo wel blijkt hoe lief hij is!

Ik zag net dat La Vida Nueva foto's op haar site heeft geplaatst die ik heb gemaakt Haha! Dat is echt leuk om weer terug te zien!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:51

Hey Hey,
Even een snel berichtje van mij voor dat ik werken moet. Kwam net van stal af en heb weer even foto's gemaakt.

Wanneer denken jullie dat Yeske gaat bevallen? We wachten nu al een paar dagen.. ze zat geloof ik (weet het niet zeker) tussen 28 maart en 7 april in dat ze uitgerekend was.
Afbeelding

En de Beebs die we al hebben:
Afbeelding

Om heeel eerlijk te zijn weet ik niet precies welke nu is Nagelbijten / Gniffelen
We hebben er als het goed is 4 nu, eentje staat er dus dubbel op want van 1 heb ik geen foto gemaakt want die lag zo lekker te slapen en is een beetje onze probleembaby.

En nog gauw deze erbij: Nagini @ [HAW] Siard (3jarige hengst) @ work met 2e keer zadel
Laatst bijgewerkt door Nagini op 07-04-08 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 16:07

Machonito schreef:
[naam verwijderd] schreef:

Meursing zit niet in Honselersdijk dat is Maree.
Meuring zit in Hazerswoude dorp

Oh ja! En is zijn zoon niet hoefsmid?

X-tremo vind het ook niet fijn hoor als we aan zijn oren zitten. Hij heeft hier geen nare ervaringen mee gehad ofzo. We doen gewoon rustig aan en dan went hij er vanzelf wel aan. Ook met het hoofdstel omdoen.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:42

Niet fijn vinden is tot daar aan toe(vondt Ensueño ok niet fijn...totdat de osteopaath zijn 1ste halswervel losgemaakt had...toen mocht het ineens wel) , maar in paniek met het hoofd slaan en weg willen als je richting(dus nog niet eens aan) zijn oren gaat. Ik ben nu zo ver dat ik hem af en toe over de oren mag aaien...

Tja dat oor omdraaien kreeg ik als advies mee... "als hij vervelend is draai je z'n oor gewoon om, dan wordt hij wel rustig". Geloof dat dit gebaseerd is op hetzelfde idee als een praam(heb ik overigens ook een hekel aan)

Overigens heb ik zowiezo meer twijfels over de vorige baas.. .want hij zou ook aan wassen gewend zijn... nou Bailando wist niet waar hij heen moest van angst toen hij een waterslang zag...(wilde zijn staart uitspoelen). Arme dier stond te trillen op zijn benen :S

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:51

Een praam hoeft niet verkeerd te zijn. Als je hem iig niet te strak draait Knipoog Een praam zorgt ervoor dat er een bepaalde stof vrij komt in de hersenen waarvan ze rustig worden. Heeft niet met pijn te maken oid.
Leuke fotos weer voorbij zien komen.
Vandaag begonnen met schapenstage, lammeren vangen. Wel erg leuk

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:34

Peet: Gefeliciteerd met Tjil!!! Had alleen verwacht dat ie een jaartje ouder werd (5jaar).. Bloos[/quote]

volgend jaar is hij dat wel hihihi

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:16

Afbeelding
hier de stal van mijn jarige kanjer het baasje van djemo had hem versierd dit was een mooie verrassing van haar bedankt marielle!!
Afbeeldingtoen kon ik niet achterblijven met tsjil te versieren
Afbeeldingen alles vondt hij goed
Afbeeldingwat een scheet is het toch he
Afbeeldingff met zijn grote kleine vriendin celine
Afbeeldinglekkere knuffel van tsjillsert
Afbeeldingoeps ff lekker schudden
Afbeeldingnou ik kom er niet bij
Afbeeldingjan l@l hihihi
Afbeeldinglief he zo bleef hij gewoon staan
Afbeeldingalleen werd ik zo moe van me baasjes dat ik maar even me ogen dicht doe trste allemaal

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:51

Peet, wat een plaatje is Tjil toch. En gefeliciteerd met hem.

Verder geen tijd om te reageren. Ben druk aan het schrijven aan mijn verslag. Vanmorgen presentatie gehad. Ging goed gelukkig, maar was strontzenuwachtig.

Nog 2 weken en dan ben ik afgestudeerd, hopelijk.

Dus sorry, beetje ego.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:46

Danielle Hier op deze link staan ook foto's van jouw demonstratie van afgelopen zondag. Mijn stalgenootje deed mee met het pushbal! Zag nu net toevallig dat het dus op dezelfde manege was! Grappig!

http://www.corvospro.com/arimages.aspx

Peet Gefeliciteert met Tjillert!!! Heb je nu ook een lekkere appeltaart voor hem gemaakt?! Vork
Das wel weer leuk hè om een man te versieren! Haha! Knipoog

Patries Heb ik ook gehoord dat het omdraaien van het oor hetzelfde effect heeft als een praam om de bovenlip. Dan maken ze ook die bepaalde stof aan waar ze rustig van worden. Dat moesten ze op de andere stal waar ik heb gestaan ook doen van de paardentandarts.

*edit* vergeten link erbij te zetten! Frusty Koe

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:54

Hey wat leuk, dank je wel Yenneke! Er zitten leuke tussen, maar die ene dat ik er net overheen hang, verschrikkelijk Bloos! Die met de bal vind ik wel errug stoer! Hij is daar zo lekker fanatiek Haha!