Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:08

Hey meis, ben op vakantie geweest..
Lees nu je verhaal en was er beetje bang voor maar als je het dan zo leest is het meteen zo definitief.. Bah!
Ik wens je onwijs veel sterkte toe en hoop dat je merrie het goed maakt, hoor!
je hebt alles gedaan wat je kon en ik hoop dat je jezelf niks kwalijk neemt!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:10

Beste Amigo-tje.
Ik las je andere topic al een paar keer.
Daar zag ik de verwijzing hier heen.
Ik heb alles doorgelezen.
Ik wil je heel graag vertellen dat je ansoluut niet moet denken dat je er ook op maar 1 manier schuldig aan bent, want dat is niet zo.
Je hebt gedaan wat je kon doen, helaas heeft het niet mogen baten.
Ik weet hoe het is om je paard/veulen te verliezen, ik ging ook bij mijzelf op zoek naar oorzaken, maar daar kom je niet verder van want uiteindelijk heeft het helaas niet zo mogen zijn.
DUS GEEF ALSJEBLIEFT NIET JEZELF DE SCHULD!!!

Ik wil je nog even heel veel sterkte toe wensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:09

Ha Meissie, hoest nu? En ook belangrijk hoe is het met Ceara?
En je nwe baan heb je dat nog een beetje bol kunnen werken met alle verdriet erbij? Ach gut

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 20:18

Anoniem schreef:
Ha Meissie, hoest nu? En ook belangrijk hoe is het met Ceara?
En je nwe baan heb je dat nog een beetje bol kunnen werken met alle verdriet erbij? Ach gut

Met mij gaat het nog niet goed, hoor. Ik begin te huilen als ik veulens zie rennen en springen en écht veulen zijn, terwijl het mijne...
Met Ceara gaat het gelukkig wél goed. Ik mag, denk ik, zelfs zeggen héél goed. Ik denk dat ze nu echt gelukkig aan het worden is.
Ze kroelt nu zelfs met Amigo (weetwel, elk de neus op elkaars schoft), wat ze voordien noooooooit heeft gedaan.
Amigo zorgde wel voor haar, maar ze was toch meer een eenzaat. Terwijl ze nu samen spelen en rennen enzo... Dat maakt de pijn toch net dat ietsje draaglijker, maar het zal nog veel tijd nodig hebben, vrees ik zo...

Mn nieuwe job? Pfff, dat is écht niet goed, hoor. Het werk is verschrikkelijk "bweikes" en die bazin... Phoe, een echte tang is het. Als je weet dat er in 2007 alleen al 15 ( Wow! ) mensen zijn begonnen en terug vertrokken, ja, dan weet je t wel. Maar bon, ik blijf het doen tot ik lekker iets anders heb. Ik vind wel iets, en ondertss verdien ik toch geld, hé?
Ondanks alles hebben ze wel begrip voor mij, hoor, hoewel ik antwoorden krijg als "Jah, zo'n dingen gebeuren nu eenmaal, hé". Maarja, al bij al valt het wel nog mee. Er heeft toch niemand zitten zagen om het feit dat ik die maandag niet weest werken ben.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:28

meiss toch
ik wil je heel veel sterkte toe wensen.En nogmaals zeggen dat ook dit niet jou schuld is, je hebt alles wat je kon gedaan voor charley en ceara. Het is echt jou schuld niet en natuurlijk vertrouw je op je dierenarts zij heeft ervoor gestudeert.
gelukkig gaat het goed met ceara Lachen. Ze heeft echt zoveel geluk dat ze bij jou is gekomen Lachen. Ik weet dat je met mijn praat charley niet meer terug krijgt maar ik hoop dat je hier toch wat steun aan hebt. En dat je je niet aan charley zou kunnen hechten vind ik echt onzin. hij is wel niet zolang bij jullie geweest maar dan nog kun je zoveel om een dier gaan geven ondanks dat hij maar even bij jullie mocht zijn
meiss echt heel veel sterkte met dit verlies.
Laatst bijgewerkt door moppielover op 24-05-08 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:29

Fijn dat het met Ceara zo goed gaat, dan hoef jij je daar al geen zorgen meer over te maken. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je nog steeds veel huilt. Dat had ik toen Maxum was overleden. En dat heeft gewoon zijn tijd nodig, maar als ik dan ergens een tinker zag dan schoot ik weer vol. Nu is het allemaal iets makkelijker geworden en kan ik het een plekje geven. Maar dat neemt niet weg dat ik hem nog heel erg mis.

Jammer dat je werk niet zo leuk is, maar inderdaad je verdient geld en ondertussen kun je rustig verder kijken naar een andere leuke baan.

Heb je al wat gehoord over de autopsie??

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 20:57

Nog niets over de autopsie. Ik ga morgen es bellen of ze mss al íets weten, want ik wacht al een hele week. Ik wist wel dat het lang kon duren, maja. Op den duur wordt het wel lang, hé...

Ondertss heb ik wat foto's van Ceara en zoals je ziet gaat het héél goed met haar. Zo goed zelfs dat zij en Amigo héél veel staan te kroelen. En dat heeft ze voorheen nooooooit gedaan. Op de wei, toen ze nog met Amigo stond, was ze meer een eenzaat.
Amigo zorgde heel goed voor haar, maar ze was meer met haar zelf bezig.
En nu, spelen en kijken wie de sterkste in roede is, lopen, ... Niets is haar teveel.
Jaja, mn meid is goed op weg een écht paard te worden en dat doet wel iets. Het verzacht een klein beetje de pijn...

Hier wat foto's van deze namiddag:

Afbeelding
Afbeelding

Een prachtig gezicht is dat, toch? Mn 2 lieve schatten zijn gelukkig met elkaar. Amigo is echt een crème van een paardje, hij vangt Ceara gewoon fantastisch op :verliefd:

Sorry voor de kwaliteit, zijn gsm-foto's Verward

Owja, niet op haar schoft letten. Die heeft ze opengehaald in de kliniek. Er hing een hooiruif in haar stal en die gebruikte ze om haar frustratie's op af te werken Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:08

Leuke foto's Amigootje net wat je zegt zoiets doet je toch ook weer goed. Is Ceara soms hengstig? Het is ondertussen tijd voor de eerste hengstigheid dus ze vindt nu ws iedere ruin/hengst errug lief. De verleidster Knipoog

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:15

Nee, ze is niet hengstig en nog niet geweest ook. Tenzij ze een wonder in het wegstoppen is Haha!
Ik heb een geile shetterhengst lopen en daar moet ze nog steeds helemáál niet van weten *LOL*

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:21

jeetje las net even bij. Wens je alsnog sterkte. De merrie ziet er in ieder geval al veel beter uit.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:28

Thx, heb ik nog nodig, hoor. Verdriet is nog helemaal niet weg en de pijn ook niet. Maar zien dat mn andere paarden zo gelukkig (worden) zijn, doet me wel deugd. Ik ben zo blij dat ik mn merrie ook niet heb moeten afgeven, dat ik haar tenminste nog heb.

Het moet slijten, de pijn en het verdriet. En ooit, wie weet, kijk met een glimlach op mn kleine man terug. En ooit, na een lange tijd, zien we elkaar terug.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:32

Dat is idd iets wat moet slijten,daar gaat een lange tijd overheen.
Maar achter de tranen van verdriet,schuilt de glimlach van herinnering.
En geloof me (ik kan het helaas weten),dat is echt waar....

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:36

Meid je verricht wonderen, ze ziet er werkelijk alweer een stuk beter uit, en zelfs haar knie lijkt iets geslonken? Wow! . Ik ben benieuwd wat er straks blijkt uit de autopsie, maar als ik Ceara nu zo zie opvrolijken en vriendelijk zie zijn krijg ik des te meer het vermoeden dat er toch iets mis was met je kleine manneke.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:38

Jeetje...ik heb geloof ik meer dan een uur in dit topic zitten lezen. Was nieuw voor me.
Wat een elende Huilen .
Wat een doorzettingsvermogen.
En toch heeft het helaas niet mogen helpen Verdrietig .

Maar je merrie staat er gelukkig bij. Ik denk dat het voor haar ook beter is om geen zorgen voor een veulen te hebben (hoe erg het ook is dat het er nu helemaal niet meer is). Het is haar gegund om eens goed bij te komen van het afgelopen zware jaar.

Ik wens je veel sterkte met het verwerken van het verlies van je mooie veulen.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 09:44

Haar knie is idd weer iets verbeterd. Helemaal goed komt ie nooit meer, maar hij is al héél veel verbeterd sinds ze hier aankwam.

En ze wordt idd mooi, hé? Als we dan wat meer gaan werken, dan zullen er ook nog spiertjes enzo bijkomen... Ze wordt een mooie dame Pling

Charley was idd een mooi veulen, een mooi Fries veulen. Maar het heeft nie mogen zijn Huilen Mn mooie mannetje was geen lang leven beschoren, al had ik het hem zo graag gegund.
Maar in zijn 19 dagen korte leventje heeft ie veel liefde gekend. Hij wist, denk ik, wel dat ik er voor hem was en moest hij nog leven ik er ook nog steeds zou zijn... Huilen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:47

Sterkte..

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 09:51

detour schreef:
Sterkte..

Dankuwel Bloos

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:56

hey meid, Ceara lijkt helemaal op te fleuren nu ze alle energie in zichzelf kan steken. Lachen Stomme eigenaars die vonden dat ze gedekt moest worden. Dikke knuffel en geniet van je meisje, Charley heeft niet lang mogen rondhuppelen maar zal vast nooit vergeten worden. Ach gut

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:18

heel veel sterkte en wat ziet ceara er goed uit zeg Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:29

Nogmaals heel veel sterkte met het verlies van de kleine Charley.
Sommige kleine vlindertjes zijn te mooi en te teer voor deze wereld..

Some butterflies are meant to fly

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 21:26

da's een heel mooie spreuk, Cayenne, die ga ik ook laten gelden voor mijn twee lieve veulentjes die ik ben verloren.. Misschien zijn ze wel in de buurt.

Amigo, hou je taai!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 21:42

sterkte met het geven van een nieuw plaatsje aan charley!

Wat een verdrietig verhaal. Ik hoop dat je merrie wel bij jou mag blijven!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 22:02

@ Rakni: ja hoor, Ceara blijft. Zij gaat nooit meer weg. Waarom zou ik ook? Ze heeft me nodig en ik haar.

Citaat:

Een héél mooie gedachte, idd. En het klopt nog ook. Kleine Charley was gewoon te zwak om op aarde te lopen, hij moet het al zwevend doen.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:11

Amigo_tje schreef:
Verdriet is nog helemaal niet weg en de pijn ook niet. Het moet slijten, de pijn en het verdriet. En ooit, wie weet, kijk met een glimlach op mn kleine man terug. En ooit, na een lange tijd, zien we elkaar terug.

Ik kan je uit ervaring vertellen dat het verdriet slijt. Daar zullen Ceara en Amigo je bij helpen. Zoals je in mijn onderschrift kunt lezen, verloor ik in 2004, 2005 en 2007 een paard. Waaronder mijn Arabische merrie Carina. Weliswaar op 30 jarige leeftijd, maar het doet toch altijd pijn om een paard te verliezen. Of ze nu kort, zoals Charley, of lang (zoals Carina, die ik 21 jaar heb gehad) bij je waren.

Sterkte!!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 11:14

Goh, 3 paarden in 3 jaar...? Ach gut
Je hebt ook je portie verdriet wel gehad, denk ik zo. En ik die dacht van nu al zoveel pijn te hebben Verward

Veel sterkte alsnog Bloos , maar je hebt het mss al een plaats kunnen geven?
Hoe lang heeft het bij jou zo geduurd, als ik vragen mag?