CPL topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 13:59

Dat ja.

Ik kan je niets anders zeggen, dan luisteren naar je gevoel en naar je Kimmetje. Kijken wat ze doet en verschillende dingetjes proberen bij d'r, als je juist zit, geeft ze het zeker aan, anders zou ze dat hinniken etc ook niet doen. Sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:00

Dankjewel. :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:13

KoudbloedKim schreef:
Interesse in de uier. _O-
Hij stond bij de nieuwe merrie te drinken en daarom stonden ze 4 dagen apart, maar wel naast elkaar.

:+
Ik dacht dat hij iets anders ontdekt had :D

MAargoed, jij kent haar natuurlijk het beste, volg je gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:21

Haha nee, gelukkig kan dat sowieso niet meer. :+

Ja, dat zal ik doen. :j

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:26

Hoe oud is Kim nu, Tineke?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:28

Ze is een jaar ouder dan Tych toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:39

13 is ze nu. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 16:39

KoudbloedKim schreef:
Haha nee, gelukkig kan dat sowieso niet meer. :+

Ja, dat zal ik doen. :j

Is Beer al gecastreerd? Had ik even gemist vols mij :P

Ik voel t helaas te vaak aan wanneer paarden niet goed zijn, en vaak klopt het ook. Dus vooral op je gevoel blijven afgaan. :n

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 16:53

Ik lees mee en reageer niet snel op iets maar krijg het wel mee.

KBK wat ik hoor is exact hetzelfde geluid als bij een paard wat bij ons op stal stond jaren geleden. Ineens was het er...

Afgezien van de verdere stemming van Kim en dat weet alleen jij te beoordelen, heb ik nog een tip voor je. Zij gaf hem toen 4cyte Equine. Het knak/tik/kraak/pats geluid verdween toen vrij snel. Nooit geweten wat het precies was. Zodra ze even stopte met de 4cyte kwam het weer terug. Gek hoor!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:11

Bedankt voor de tip!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:33

Wel zo beleefd om mij te melden. Heel het topic doorgelezen op zoek naar info dus wel even netjes te zeggen dat ik mee lees.

Sinds afgelopen zondag in het bezit van een 4 jarige trekpaard ruin. Ik wist al dat er beenproblemen bij dit ras voorkomen dus we weten wat we gekocht hebben, vriendje wilde persé een trekpaard dus die staat er nu. Uiteraard wil ik zoveel mogelijk problemen voorkomen en hem zo gezond en vrolijk mogelijk houden, de gezondheid is voornamelijk mijn taak (vriendje denkt vooral vanuit boeren verstand maar accepteert wel wat ik wil ;))
Hij staat nu in een wei met zeer hoog gras, hij heeft dus maar een klein stukje gekregen, helaas zag ik hem wel al jeuken aan zijn benen dus ik vermoed mijt. Via de VA krijg ik een deze dagen byemite. Z'n benen zien er verder goed uit, ik mag overal aankomen en heb nog geen wondjes/rimpels kunnen ontdekken.
Ik ga straks zijn benen even wassen en wat toiletteren dus ik hoop dat ik niks geks tegen kom.

Voor tips/adviezen hou ik mij aanbevolen.

Wil KBK nog wel even een hart onder de riem steken en sterkte wensen!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:37

:wave: Maartje!

Welke da heb je? Barbara en Jan? Vraag eens naar cydectin. Werkt echt beter dan byemite.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:40

Ga het vragen!
Barbara heeft hem gister geënt, helaas computerproblemen dus ze was ons tel. nr kwijt. Had ze een briefje aan het hek gedaan. Via de mail stelde ze zelf de bye moet voor maar als cydectin beter is vraag ik daar naar! Ik had nog meer dingen die ik wilde laten checken maar dat komt over 4 weken wel bij de herhalingsenting. Voor nu wil ik dat hij zo snel mogelijk van de jeukende pootjes af is.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:42

Met cydectin betere resultaten. Zoek maar even in dit topic naar manier van gebruikt etc ;)

Kan niet wachten om Gijs een keer int eggie te zien trouwens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:43

Dankjewel!

Hier ervaring met zowel Byemite als Cydectin.
Byemite werkte eerst prima, maar werd per keer dat ik het gebruikte minder.
Nu Cydectin en werkt ook echt geweldig!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:47

VAheeft natuurlijk zijn huid nog niet gezien maar kan me niet voorstellen dat het wat anders is.

Ik ga om cydectin vragen! Zie net mail dat ik er zo om kan komen donderdagochtend.
Als je in de buurt bent dan app je maar Jaan! Kun je hem bewonderen ;)

Nog even voor de beeldvorming:

Afbeelding

Afbeelding
Op deze foto wel donker van het zweet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:48

Wat een liefje! <3
Wie zijn zijn ouders?

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:52

Vader is Dorus van 't Swillenhof
Moeder is Zohra van 't Keuzegoed

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:54

Even een toevoeging over de cydectin, dit spul werkt idd als een tierelier waar byemite of sarnacuran na een tijdje niet meer werken.
Maar, daar komt de maar :P. Cydectin is wel héél sterk en heel heftig spul, en is dus ook een "last resort" solution in mijn ogen. Maw, als de mijten resistent komen tegen de cydectin heb je dus niks meer "over".
Ik zou dus eigenlijk wel aanraden om te starten met byemite, 1 keer behandelen, en dan na een week nog eens. Als je merkt dat dit niet meer voldoende is via de 3X3 methode, en pas als dat ook niet meer afdoende werkt zou ik overstappen naar de cydectin. Ik heb mijn oudste tot haar 15 de proper kunnen houden op de sarnacuran, en nu de laatste jaren de cydectin, maar ook hier merk ik dat het telkens korter en korter goed blijft .

Wat uiteraard ook een optie is, is afwisselen, zo doe ik het bij mijn jongste, haar behandel ik 1-2 keer per jaar met de cydectin, en tussendoor eens de sarnacuran en een weekje later opnieuw. Dat werkt perfect totnutoe.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:57

Bedankt voor je aanvulling.

Ik ga even met de VA overleggen.
Ze zei over de byemite 1x wassen en na 14 dagen herhalen op benen buik en staart. 10 ml op 10 liter water.
Hoe lang zou dit dan ongeveer moeten werken?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:01

MaartJ schreef:
Bedankt voor je aanvulling.

Ik ga even met de VA overleggen.
Ze zei over de byemite 1x wassen en na 14 dagen herhalen op benen buik en staart. 10 ml op 10 liter water.
Hoe lang zou dit dan ongeveer moeten werken?

byemite werkt enkel op het moment zelf, zodra het spul opgedroogd is of afgespoeld is is de werking in principe weg. Het principe van BM is dat het de op dit moment levende mijten doodt, daarom moet je het ook na een week of twee weken herhalen (voor de eitjes die ondertussen uitgekomen zijn).
Als je het echt effectief wilt doen doe je de 3X3 methode, drie maal om de drie dagen, drie maal om de week, drie maal om de drie weken. Dan ben je zeker dat je echt alles gedood hebt.
Heel belangrijk is dat je geen plekje overslaat, indien er een vierkante cm huid niet doordrenkt is met het spul, kruipen er gewoon mijten daarheen en is je behandeling zinloos. Dus met een hoge druk spuit echt overal tussen spuiten, of nog beter, je paard met de pootjes in kuipen water / een bad zetten als dat haalbaar is. => vandaar ook de resistentie na een tijd, er zijn altijd wel enkele mijten die een beetje product op zich krijgen maar niet voldoende om dood te gaan.

Dat is ook een van de redenen dat ik cydectin gebruik, cydectin gaat onderhuids en lost op in de vetlaag onder de huid, dit is wel langer werkzaam en iedere keer als een mijt bijt gaat die dood. dit spul verspreidt zich netjes over de ganse huid en de mijten raken er dus niet van weg.
Daarnaast hoef je niet met water in de weer, wat bij mijn oude merrie met erg losse voetjes wel heel handig is :D

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:04

Dus het complete paard er mee wassen? Inclusief hoofd?
Thnx voor de info, ervaringsinfo is nog altijd het beste :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:08

nee hoor, gewoon de benen, maar hoog genoeg bovenaan beginnen (mijten zitten in de sokken) zodat ze naar beneden vluchten en zorgen dat je alles netjes insopt :)

edit: en zelf handschoentjes aandoen :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:14

En een mondkapje op, vieze chemische lucht :oo

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:10

Ik lees nu een paar dagen mee, omdat ik misschien een paard wil overnemen van mensen die er niet zo goed bij staat.

Nu lees ik over cydectin, wat is dit precies?
Want wil eigenlijk eerst gewoon wassen, maar weet dat het paard niet van water een tuinslangen houd