barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esaqar

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:54

O raar dat dat er staat dan!
Ik denk dat hij met een stokmaat van 165 interessanter is dan 161...
Vind hem inderdaad ook groter tonen.
Blijft raar.. iedereen vind dat Sterre klein is op de fotoen geloven niet dat ze 164 is. Die denken dat ze 155 is haha, belediging :')

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:05

Esaqar schreef:
O raar dat dat er staat dan!
Ik denk dat hij met een stokmaat van 165 interessanter is dan 161...
Vind hem inderdaad ook groter tonen.
Blijft raar.. iedereen vind dat Sterre klein is op de fotoen geloven niet dat ze 164 is. Die denken dat ze 155 is haha, belediging :')

Ja vind het ook erg raar. Haha zo zie je dat foto's kunnen vertekenen. Ikzelf ben niet erg groot dus op een foto lijkt een paard al snel groot met mij.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:54

Ik ben sinds een paar weken met Finn aan het oefenen in de grote bak bij mij op stal. Gaat echt hartstikke goed, tenzij hij merries langs ziet lopen, dan wil hij het liefst over de omheining heen. Daar moet ik echt nog iets verzinnen.(er ligt al een balk voor en ook het opstapje dat hij wat eng vindt. Die merries zijn ook zo knap allemaal!:P

Hij heeft vorige week kennisgemaakt met drafbalkjes en liep eroverheen alsof hij nooit anders heeft gedaan. Deze week had ik een sprongetje gebouwt, van banddikte(zeg 10 cm) zodat ie echt een huppeltje moest maken, maar meneer had er geen respect voor. Pas toen ik een kruisje bouwde van ietsjes hoger tilde hij zijn pootjes op. En gaaf dat hij het vond! Ik had wel een longeerzweep in handen maar zat rustig op mijn krukje te kijken naar hoe hij steeds na de balkjes omdraaide er zelf weer een aanloop nam. Hahaha. In onze 'training' is nu geen moeten. Het is elkaar leren kennen, respect hebben en vooral lekker buiten energie kwijtraken. Ik ben erg blij dat hij het springen zo leuk vindt, hopelijk zit er wat talent in!:)

Hij heeft vorige week voor het eerst een hoofdstel om gehad, zonder bitje. Om te passen en hij ziet er gelijk volwassen uit hahaha. Nu moet ie nog een beetje groeien en dan is de baas tevreden:D

Afbeelding

(foto helaas beetje vertekend)

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:24

Knappe Finn! Hopelijk heeft hij talent! Maar als hij het leuk vind dan wil hij er vast wel zijn best voor doen!

Hoe groot is hij nu? Vind het moeilijk schatten, op de ene foto lijkt hij 1.50 en op de volgende 1.60.

Celine_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 20:17

Wat is Diamond mooi zeg! die ga ik even onthouden *D Jammer dat ik er niet bij kon zijn vorige week, ik had hem graag in het echt gezien.

Wat heeft Finn toch een lief koppie, echt heel leuk

Ik begrijp alleen niet zo goed, waarom die tinker kampioen is van de jonge hengsten. Ik snap dat het voor de bloedvoering en kleur interessant is. Maar als ik naar zijn exterieur kijk, ligt dat naar m.i. niet dichter bij het fokdoel dan een Bellero of een Diamond.
Qua keuring wordt het ook gewoon lastig. Straks heb je tinkers in de ring, naast 100% warmbloeden (bijv Hot Color). Wat wil je dan zien als stamboek? een tinker blijkbaar? Want die is net kampioen geworden. Of toch een bont warmbloedpaard? of een bonte Fries? Ik vond het destijds al raar dat er (kruisingen) Friezen in dezelfde ring verschenen als bonte KWPN'ers, wat al compleet verschillende types geeft.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:06

KirstenChes schreef:
Nanda leuk zeg ik was daar ook met de hengst die ik train, ik heb hem samen met de eigenaar voorbereid voor de hengstenkeuring. Deze is ook goedgekeurd! Super trots dus. Hieronder een foto. De eigenaar is tevens eigenaar van lotti mijn vriend heeft deze 2 hengsten dan ook voorgebracht.

Beide hengsten zijn echt hengsten met een gouden karakter <3

Kon ik mooi even weer oefenen met mijn camera
[ [url=m/qbVm9z.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7mzRwH.jpg]Afbeelding[/url] ]

En vooruit nog even 2 leuke foto's van Lotti, we hadden hem even los in de bak gelaten voor leuke foto's.

[ [url=m/jZr3S9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fwtA7W.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beide zijn homozygoot. Dus als iemand nog een leuke hengst zoekt voor zijn of haar merrie je mag mij altijd een pb sturen voor meer info.

Tijdje hier niet meer geweest!

Maar wat leuk! ik heb een bijna 3 jarige van Lotti :D

Afbeelding

Zelf heb ik niks met het Bonte paarden stamboek. Vind het beleid niet echt wat, ook omdat er tinkers gekeurd worden.

2 april ga ik naar de hk van Barock Pinto :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:41

Is er bij het bonte paarden stamboek een doel dan? Behalve de kleur? Dan kan je alles wel in de ring zetten.

Vandaag weer les gehad met Sjaak. Thema was dubbele lange lijnen. Eerst even in de loswerkbak. Ik stal daar echt de show (al zeg ik het zelf :+ ). Als ik dat niet doe, gaat het hekwerk er straks aan :D . Maar hij ging echt waanzinnig! Dubbele lange lijnen erop. Daar ben ik zelf niet zo handig in. Maar hij ging zo goed, dat dat ik hem in de grote bak heb gezet, bij de andere paarden en een parcours heb gedaan met hem. Hij deed het hartstikke leuk. Op een gegeven moment stortte hij echt in. Er zat geen gang meer in. Een half jaar geleden had hij vreselijk ontploft. Maar nu gewoon moe, terug op zijn weitje en klaar.

Dit wordt zo n tof paard! Gaat me nog 10 jaar kosten, maar dan doe ik er alles mee :P

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:55

Daar doe je het toch voor fabster :D Iedere stap voorwaarts is er weer 1 :=

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:56

Wat is Finn toch ook leuk zeg <3 , super dat hij het allemaal zo goed doet. Is hij nog steeds hengst? En zo ja, wil je dat laten of laat je hem toch castreren?

Fijn Fabster dat het zo goed blijft gaan met Sjaak.

Doressa is ook een knapperd, ze heeft een lieve uitstraling. 2 april is in Assen toch? Lijkt mij ook tof, maar dat moet ik thuis even kunnen regelen (zwemles en voetbalwedstrijd en we hebben maar 1 auto)

Ik weet ook niet hoe dat bij dat Bonte paarden stamboek gaat, vond het alleen gaaf om verschillende hengsten te zien. Ik vond Bing wel mooi (zeker voor een tinker), maar hij was niet de favoriet bij mij. Ik dacht meer dat hij mee deed om opgenomen te worden zodat er binnen het stamboek met hem gefokt kan worden.

Zo gisteren heb ik Fedde alleen uit stal gehaald (stalgenootje Frodo bleef dus op stal) en meegenomen naar de bak om te oefenen met het meelopen aan een halstertouw, want ik wil graag met hem gaan wandelen. Nou dat ging dus niet makkelijk haha, hij miste de andere paarden in de bak en was ook niet van plan om netjes mee te lopen. Uiteindelijk ging het toch nog redelijk goed. Voorlopig dus eerst maar oefenen ipv lekker buiten wandelen.
Hebben jullie nog tips voor mij? Ik vond hem soms drammerig en dan had ik echt moeite om hem stil te laten staan, hij wil dan graag over mij heen walsen zeg maar, of is het echt een kwestie van geduld en oefening?

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:59

Die van mij heeft ook de neiging om drammerig te worden, en daardoor helemaal tegen mij aan te komen staan. Ik laat haar steeds een paar stapjes terugdoen tot ze weer op ee n fijne afstand staat

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:07

Zo doe ik dat ook. Alhoewel Sjaak nog steeds wel eens de neiging heeft om in mijn broekzak te kruipen. Gewoon volhouden.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 15:38

Lindy, jij hebt ook een gave! En zijn/haar vader, Lotti, is natuurlijk ook erg gaaf! Hopelijk krijgt hij dezelfde manen, haha <<)

Ik heb 3 april met Sterre een fotomeeting in Havelte, heb er echt meeega zin in! :) foto's daar van zullen ook zeker hier verschijnen.

Verder... ik weet niet of ik het mag vragen eigenlijk. Ik heb niet zo veel verstand van bokt en reageer alleen maar een beetje op topics en open topics met foto's van Sterre... :')

Maaaaaaaar, zouden jullie op de link in m'n onderschrift willen klikken en deze foto willen liken? :D dan kan ik een fotoshoot winnen van Minh Dan Vu Fotografie en dat lijkt me echt heeeul gaaf! :) Ik sta tot nu toe eerste maar iemand anders komt gevaarlijk dichtbij :( en ik heb nog tot 5 april dus moet het nog wel een tijdje volhouden. Alvast bedankt! :D

^ en als dat niet mocht, zou iemand dat dan tegen me willen vertellen? :P

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:29

Thnx!

De hk is idd in Assen op 2 april.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:30

Ik ben er ook bij 2 april :)
En neem Alejandro ook mee!

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:49

Sorry moest dit gewoon even delen. Gister had ik mijn eerste echte lesje met ista en het ging zo goed! Ik was niet echt bezig met nagevelijk en toch deed hij het soms uit zichzelf <3
Afbeelding
Afbeelding
Dit zou hij vroeger nooit gedaan hebben! Want bij zijn vorige eigenaren was hoofd de lucht in mooi....

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:29

Ik dacht al, he die foto's heb ik toch al gezien? In het beleer topic :') leuk dier :)

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:30

Ik had je foto geliked Sharon maar doe zelf ook mee hahaha :+

Ziet er netjes uit Caroline!

Byoux is vandaag 4 jaar geworden. Na school ga ik cupcakes maken voor hem met wortel en dan ga k slingers ophangen bij zijn box :')
Afbeelding

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:45

Gaaf dier.... :j

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:51

Bijleespost! Heb steeds bijgelezen maar kwam niet aan reageren toe. :+ Wel een hoop gave foto's voorbij zien komen van jullie kanjers!

Caroline52 schreef:
[ [url=m/Lpx1Jv.png]Afbeelding[/url] ]
Moest deze foto gewoon laten zien hij staat zo mooi te glanzen <3

Wat een heerlijk toetje heeft hij zeg!

nanda1980 schreef:
Ah mooie foto's weer zeg. Wat springen ze hoog zo haha en lekker genieten van de zon {:} . Fedde heeft al wel over balken gewandeld, vond hij niks engs aan.

Zo gisteren weer wat mooie paarden gezien in Dalerveen.
Ik moet zeggen dat de types richting Fries mij toch wel meer aanspreken dan die richting warmbloed.
Lotti in het echt mogen bewonderen <3
Bing vond ik voor een echte tinker wel mooi erg mooi qua type (en wat een manen en rustig karakter +:)+ ) maar toch zou ik liever Lotti of Cool Willow Spring mee naar huis willen nemen. Ook was ik erg enthousiast over de Friese hengst Udo, niet de grootste, maar hij gaf mij wel een kwijlmoment :=
Mooi om zo een aantal hengsten bij elkaar te zien en wat een verschil toch tussen al die knapperds.

De staart van Fedde groeit al lekker:

[ [url=m/by3uMD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij is gek op zijn eten (biks met een beetje luzerne),maar hij vindt het prima dat ik van alles met hem doe tijdens het eten (poetsen, hoeven uitkrabben, staart pluizen, masseren)
[ [url=m/7eb58a.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zijn manen liggen trouwens aan de andere kant, lijkt net of hij hier hele korte heeft, maar dit is weer nieuwe aangroei.

Fedde groeit ook al hard :oo Wat verwacht je als stokmaat later?

KirstenChes schreef:
Nanda leuk zeg ik was daar ook met de hengst die ik train, ik heb hem samen met de eigenaar voorbereid voor de hengstenkeuring. Deze is ook goedgekeurd! Super trots dus. Hieronder een foto. De eigenaar is tevens eigenaar van lotti mijn vriend heeft deze 2 hengsten dan ook voorgebracht.

Beide hengsten zijn echt hengsten met een gouden karakter <3

Kon ik mooi even weer oefenen met mijn camera
[ [url=m/qbVm9z.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7mzRwH.jpg]Afbeelding[/url] ]

En vooruit nog even 2 leuke foto's van Lotti, we hadden hem even los in de bak gelaten voor leuke foto's.

[ [url=m/jZr3S9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fwtA7W.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beide zijn homozygoot. Dus als iemand nog een leuke hengst zoekt voor zijn of haar merrie je mag mij altijd een pb sturen voor meer info.

Wat een prachtige paarden :oo Gefeliciteerd met de goedkeuring!

RoyceMack schreef:
Ik ben sinds een paar weken met Finn aan het oefenen in de grote bak bij mij op stal. Gaat echt hartstikke goed, tenzij hij merries langs ziet lopen, dan wil hij het liefst over de omheining heen. Daar moet ik echt nog iets verzinnen.(er ligt al een balk voor en ook het opstapje dat hij wat eng vindt. Die merries zijn ook zo knap allemaal!:P

Hij heeft vorige week kennisgemaakt met drafbalkjes en liep eroverheen alsof hij nooit anders heeft gedaan. Deze week had ik een sprongetje gebouwt, van banddikte(zeg 10 cm) zodat ie echt een huppeltje moest maken, maar meneer had er geen respect voor. Pas toen ik een kruisje bouwde van ietsjes hoger tilde hij zijn pootjes op. En gaaf dat hij het vond! Ik had wel een longeerzweep in handen maar zat rustig op mijn krukje te kijken naar hoe hij steeds na de balkjes omdraaide er zelf weer een aanloop nam. Hahaha. In onze 'training' is nu geen moeten. Het is elkaar leren kennen, respect hebben en vooral lekker buiten energie kwijtraken. Ik ben erg blij dat hij het springen zo leuk vindt, hopelijk zit er wat talent in!:)

Hij heeft vorige week voor het eerst een hoofdstel om gehad, zonder bitje. Om te passen en hij ziet er gelijk volwassen uit hahaha. Nu moet ie nog een beetje groeien en dan is de baas tevreden:D

[ Afbeelding ]

(foto helaas beetje vertekend)

Knappe Finn! Stoer hoor! Hij vindt het leuk :D
Grappig dat ze er meteen zo groot uitzien hè met tuig om. Had ik ook met Rock, hij leek ineens een 'echt' paard met hoofdstel en zadel om. _O-

Fabster schreef:
Is er bij het bonte paarden stamboek een doel dan? Behalve de kleur? Dan kan je alles wel in de ring zetten.

Vandaag weer les gehad met Sjaak. Thema was dubbele lange lijnen. Eerst even in de loswerkbak. Ik stal daar echt de show (al zeg ik het zelf :+ ). Als ik dat niet doe, gaat het hekwerk er straks aan :D . Maar hij ging echt waanzinnig! Dubbele lange lijnen erop. Daar ben ik zelf niet zo handig in. Maar hij ging zo goed, dat dat ik hem in de grote bak heb gezet, bij de andere paarden en een parcours heb gedaan met hem. Hij deed het hartstikke leuk. Op een gegeven moment stortte hij echt in. Er zat geen gang meer in. Een half jaar geleden had hij vreselijk ontploft. Maar nu gewoon moe, terug op zijn weitje en klaar.

Dit wordt zo n tof paard! Gaat me nog 10 jaar kosten, maar dan doe ik er alles mee :P

*\o/* Go jullie! Komt helemaal goed! Juist met je geduld en doorzettingsvermogen heb je een gouden paard aan hem!

nanda1980 schreef:
Zo gisteren heb ik Fedde alleen uit stal gehaald (stalgenootje Frodo bleef dus op stal) en meegenomen naar de bak om te oefenen met het meelopen aan een halstertouw, want ik wil graag met hem gaan wandelen. Nou dat ging dus niet makkelijk haha, hij miste de andere paarden in de bak en was ook niet van plan om netjes mee te lopen. Uiteindelijk ging het toch nog redelijk goed. Voorlopig dus eerst maar oefenen ipv lekker buiten wandelen.
Hebben jullie nog tips voor mij? Ik vond hem soms drammerig en dan had ik echt moeite om hem stil te laten staan, hij wil dan graag over mij heen walsen zeg maar, of is het echt een kwestie van geduld en oefening?

Lastig probleem, klein als hij is zal hij al flink sterk worden en drammerig zijn zo te lezen :=
Ik zou het steeds heel kort en heel consequent oefenen. Al is het maar 5 minuten op een dag. Ze hebben op zijn leeftijd natuurlijk nog een korte aandachtsspanne en weg bij vriendjes is ook best 'stressvol' op zo'n moment. Maar dat moet hij allemaal leren. :j
Wees duidelijk in je lichaamstaal, gaat hij je voorbij met zijn neus, meteen terugzetten (licht zwaaitje / rukje aan je halstertouw om hem een pasje achteruit te laten zetten). Je kan ook starten met zelf achteruit lopen, je 'blokt' hem dan als het ware met je lichaam (niet voorbij mij) en kunt zien wat hij doet en reageert. Met je achteruit stappende beweging nodig je hem als het ware uit te gaan stappen.
Steeds belonen, ik loop nog steeds met mijn heuptasje worteltjes. :))

Caroline52 schreef:
Sorry moest dit gewoon even delen. Gister had ik mijn eerste echte lesje met ista en het ging zo goed! Ik was niet echt bezig met nagevelijk en toch deed hij het soms uit zichzelf <3
[ [url=m/UTCi4b.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/g854ra.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit zou hij vroeger nooit gedaan hebben! Want bij zijn vorige eigenaren was hoofd de lucht in mooi....

Ziet er super netjes uit!

VivaByoux schreef:
Ik had je foto geliked Sharon maar doe zelf ook mee hahaha :+

Ziet er netjes uit Caroline!

Byoux is vandaag 4 jaar geworden. Na school ga ik cupcakes maken voor hem met wortel en dan ga k slingers ophangen bij zijn box :')
[ [url=m/ctsWwT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! Wat groeit hij mooi uit! :)

Rock gaat ook lekker! Zaterdag hadden we weer voor het eerst les sinds de verhuizing en hebben we opgebouwd naar de dubbele lijnen. Hij had nog nooit wat achter zijn billen gehad dus het begin vond hij even spannend maar hij deed het zó goed en nooit verwacht dat hij binnen de eerste les al tussen de lijnen zou lopen op de cirkel! Trots op mijn mannetje!
Gister had hij vrij en had ik toevallig mijn camera mee omdat ik mijn westernhoofdstel bij hem wilde passen. Hij had de grootste lol in de paddock dus was blij dat ik hem bij de hand had. :))

Afbeelding

Afbeelding

Topicje gemaakt: [ITP] Rock-it voelt de lente-vibes en gooit zijn wilde manen los

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:49

Wat komen er toch een gave paarden voorbij! En ik verwacht wel foto's van de taart :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:59

Caroline; goed bezig!

En die Rock it! <3 Echt hoor! Wat vind ik die prachtig!

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:06

Cupcake ging er zo in, maar kwam er ook zo weer uit :') _O- gelukkig voldeed een bak slobber als vervanging.. verwend dier hahah
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:11

Die laatste is echt heel leuk :))

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:16

haha zelfs met slingers en al!

Caroline52