Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny_S

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:45

Daar heb je vast zat goedkope stalletjes

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:46

Jeetje Berdien, wat balen van je punten! Blijf maar dicht bij je eigen gevoel, dat is het belangrijkste!
Misschien een keer een proef laten filmen? Dan kan je het commentaar misschien meer matchen met het beeld? Ik vind mijn eigen proeven er op film altijd beter uitzien dan wat mijn gevoel zegt (kritisch haha :D ).

Ah Laura, Pim verkopen! Dat zou jammer zijn! Ik lees dat een goedkopere stal wel uitkomst zou kunnen bieden?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:49

Ja dat heb ik ook altijd Fredt! Bij mijn 2e wedstrijd is gefilmd, ging voor mijn gevoel echt bagger, maar viel toen inderdaad best mee :)

Over het algemeen ben ik het gelukkig altijd wel met de jury eens.. Dit was even een uitzondering (en ik hoop dat het daar ook bij blijft :+)

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:01

L_Vie schreef:
nowylover schreef:

Klopt en dat jij in de buurt van harderwijk woont. Zit op B niveau en mijn wedstrijden worden op het moment steeds uitgesteld, aangezien ik een zeikerd ben wat betreft hoe ze loopt. Ben niet zo snel te vrede :o

Waar ergens woon jij in de buurt van harderwijk dan?

Ik woon in hulshorst! Ik hoop vd winter b te starten :)

Kijk dat is nog eens in de buurt. Mijn friezel stond tot ander half jaar geleden in hulshorst. Toen we haar onverwachts hebben overgenomen is ze bij mij aan huis komen te staan.

Dat is bij mij ook ongeveer de planning, maar ze is verkeerd door gereden. Nou ja verkeerd, eerder gewoon niet. Niets geen stelling buiging hoeven geven, nooit in de goede galop te hoeven galoperen en als ze eens lekker een bok gaf, vielen ze er af en was ze klaar met rijden. Dus een flinke klus omdat goed te krijgen en nu na drie bijna vier jaar is ze dan bijna naar mij zin

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:01

Kijk dat is nog eens in de buurt. Mijn friezel stond tot ander half jaar geleden in hulshorst. Toen we haar onverwachts hebben overgenomen is ze bij mij aan huis komen te staan.

Dat is bij mij ook ongeveer de planning, maar ze is verkeerd door gereden. Nou ja verkeerd, eerder gewoon niet. Niets geen stelling buiging hoeven geven, nooit in de goede galop te hoeven galoperen en als ze eens lekker een bok gaf, vielen ze er af en was ze klaar met rijden. Dus een flinke klus omdat goed te krijgen en nu na drie bijna vier jaar is ze dan bijna naar mij zin[/quote]

Een goede klus dan! Mijn fries is erg heet, ze hebben haar altijd maar laten lopen en ook geen stelling niks... Nu heb ik dit aardig onder controle en wil ik binnenkort beginnen met galopperen met haar(aantal keren al gedaan deed ze super) dus nu verder opbouwen en haar op andere terreinen brengen zodat ze beetje kan wennen ;-)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:18

Vanavond een minimeeting gehad: Berdien en ik hebben samen een heerlijke buitenrit gemaakt van ongeveer 2 uur. Was echt super gezellig! Paarden gingen ook goed met elkaar om. Waar bokt al niet goed voor is, zo ontmoet je leuke mensen _/-\o_

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:38

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 01:16

Leuk paard heb je!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 07:57

Welkom Maaike! Mooi dier inderdaad :)

Ja was errug gezellig onze rit Els :D

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:40

Wat leuk zo'n buitenrit, kenden jullie elkaar nog helemaal niet?

Ik ben voor het eerst helemaal alleen op buitenrit geweest gister en ze was super braaf!
Een jaar geleden kwamen we nog geen 500m verder zonder te staken en nu gewoon 1,5 uur lekker gereden.
Hoop dat ze dan uiteindelijk op wedstrijd ook minder kijkerig wordt.
Laatst bijgewerkt door Kaula op 08-08-14 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:43

Nee we kenden elkaar nog niet :)

Wat goed zeg! En gefeliciteerd met je verjaardag!

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:46

Dankjulliewel! Ik train hem voor de eigenaren en sindsdien is hij aardig opgeknapt! Deze loopt ook nog in tweespan voor de kar :j

Wel heeft ie een erg klein hartje (alles is reeeeuzespannend :(:) ) komt dat jullie ook bekend voor? Wel een onwijs zoet en zachtaardig karakter zonder kwaad en vertrouwt me echt :)

Ik heb jaren alleen maar warmbloeden gereden en getraind en 1 x eerder een Fries, qua gedrag en omgang was het voor mij dus weer even wennen
Maar wat leuk is dit topic, ik denk dat ik veel vergelijkingen zal tegenkomen :D

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:50

Ja dat heeft Isanne ook. Al is het sinds ik veel buitenritten maak stukken beter. Maar gister met Els reed er een aanspanning achter ons langs, en dat geklapper was wel reden om te vluchten.. :+ Als ik haar dan omdraai om te kijken is het wel goed!

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:52

Wel grappig, ik had het daar laatst met een mede-friezen-ruiter ook over. Beide paarden vinden dingen wel echt spannend, kunnen ook echt ontzettend groot en gespannen lopen, maar ze zullen niet echt ontploffen.
Dus ondanks dat ze wel groots reageren vind ik ze allebei wel heel cool in hun kop.

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:01

Haha dus toch echt Fries eigen!

Deze leert dmv het tweespan ook onwijs veel. Trekkers/Kranen/Vrachtwagens zijn niet eng, dat kent ie van de boederij. Maar vreemde dingen rond de baan (een gevulde drinkton die er gisteren niet stond) bezorgen hem haast een hartverzakking. Op wedstrijd is spanning echt nog onze grootste hoofdzorg (want alles is eng naast de baan)Tweespan rijden we in het bos dus daar komen ze onwijs veel tegen.

En idd, wordt mega groot, maar ontploft (bijna) niet, hoogstens zal hij het met een bok of bokpartijtje eruit gooien, maar dat is zelden.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:20

Jeetje mag lekker veel bijlezen.

RG dat is ook verstandig. Opzich wel lekker als je ze thuis al L2 voor elkaar hebt. Mijn galop moet gewoon nog zo veel sterker. Ik ben wel wat aan het trainen voor de L1, wijken etc gaat wel heel goed. En fijn dat je les zo goed ging weer!

Ik heb nu in het outdoorseizoen 5 wedstrijden gereden, waarin 1 onderlinge was. Deze winter zie ik het wel, denk om de 2/3 weken ofzo. Ach als ik nu thuis lekker ga trainen kan het straks ook wel hard gaan. Hoop eigenlijk een jaar op elke klasse, maar goed als we volgend outdoor nog B moeten starten is ook niet erg.

Balen Lrtj, dat zou me wel echt rot lijken, moet er niet aan denken om mn paard weg te doen.

Berdien wat rot die punten, terwijl het voor je gevoel wel lekker ging. Waarom had je die 5 op galop op aanspringen?? Ik heb dit weekend voor het eerst een 6 op de galop oefeningen gehaald haha. Ik was met een 5 op galop al blij :P

Welkom Maaike! Kaula gefeliciteerd met je verjaardag.

Die van mij ontploft dus wel.. dat is geen bokker en zal nooit omhoog gaan. Maar gaat als een malle er vandoor. En tsjah dat is op een outdoor terrein wel vervelend. Ik vind het ook zo sneu voor dr, want ze bouwt dus blijkbaar soms toch wel veel spanning op. Nou was ze altijd al zo, je had haar met beleren moeten zien. Maar vond haar op wedstrijd toch wel stoer, ze durfde overal wel langs en was erg braaf. Dus ik dacht dat ze het een beetje ontgroeid was.
Gister maar weer even op open terrein gereden, gelukkig had ze het idee niet onthouden.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:31

Alsik dit zo lees zijn die van ons wel heerlijk koel in hun kop zeg :P

Verna isniet snel bang.maarals ze ergens bang voor is, is het ook vaak direct paniek. Dus, op buitenrit ineens gaan dribbelen, omdraaien en naar huis :')

Ida weet ik niet eens wat ze doet als ze echt bang is. Ik denk ook vluchten, maar heb het nog niet meegemaakt. Als ze iets spannend vind gaat ze wel heel erg spannen en dribbelen en uiteraard met zon hoog opgezettehals, oren naar voren kin op der borst :') ik kan je vertellen, je hebt niks meer te zeggen _O-

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:04

Haha ideaal Lauke!

Marjolein: Ze werd rennerig voor het aanspringen. Maar goed om dan op de galop een 5 te geven, als ze er 1 keer in ziet doet ze het keurig.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:31

Wat leuk zo'n meeting Caro_MarjaH!!

Welkom Maaaikea! Leuke Fries heb je. En een mooi debuut gereden zo te zien.

Top Kaula, lekker een ritje gemaakt! Kan wel wat schelen als je regelmatig buiten de bak rijdt met de kijkerigheid op ander (wedstrijd)terrein.

Mijne is koel in z'n kop, maar wel een ontzettende binnenvetter. Het gaat lang goed, tot hij aan z'n tax zit, dan moet hij het kwijt. Maar dat stelt ook niet zoveel voor :') ..

Ik krijg een uitvergrote foto van afgelopen zondag aangeboden (Pavo Phryso Bokaal).
Zitten wel een aantal leuke plaatjes bij. Welke zouden jullie kiezen?

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Deze vindt ik ook wel gaaf, maar de jury kijkt de andere kant op :') ..
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZHPLAHRO.jpg

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:36

Ik zou zeggen de eerste of de laatste! :D

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:07

De eerste foto vind ik het mooiste, de 2e ook wel maar dan moet dat grote reclamebord weg van de achtergrond. De laatste is wel mooi maar jammer dat net op dat moment zijn staart zwiept ;-)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:11

Ik vind de eerste mooi :j
Tweede ook, maar voor het mooie mag die nog wat bijgesneden worden zodat jij meer beeldvullend bent en dat blauw bord weg is :)

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:11

De 1e! Wat een gaaf paard zeg.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:36

Welkom nieuweling.
Gefeliciteerd Kaula.

Ik vind de tweede het mooist. Jij zit daar mooi op je paard en hij loopt mooi met het neusje er uit. De anderen loopt ie er net achter.

Die van mij gaat ook rennen, als ze ontploft. Kan haar gelukkig nu redelijk sturen als ze dat doet.

Gisteravond even bij de regio gekeken. Vriendin aangemoedigd, die mocht 's middags door. Maar 's avonds ging het jammer genoeg wat minder. Ook bij de viertallen gekeken, onze 'club' reed ook mee. Geen kampioen geworden. Maar alle viertallen in het L hadden foutjes. Bij het M wonnen de zusjes weer die vorig jaar ook kampioen van de regio en Nederland waren geworden

Morgenmiddag ga ik er heen om te schrijven bij een jury.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:52

Wat een prachtige foto's ik zou inderdaad ook voor twee gaan.

Ontploffen kan die van mij ook erg goed. De manier waarop ligt er aan waar het is. Als het langs de weg is, dan zet ze het op een lopen en in de bak wil ze nog wel eens flink op een bokken zetten en anders gaat ze lopen, maar omhoog komen staat bij haar niet in het woordenboek. Gelukkig ook maar